Gå til innhold

Fortell om din verste opplevelse på fly


Haustlauv

Anbefalte innlegg

Var ei dame som begynte å flørte fra bodø til oslo, noe jeg avfeide med å si jeg var gift når hun begynte å gå litt langt som å legge hånda på låret.

Det var 1,5 time kleeeein flytur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På vei hjem fra Kreta en gang, så havnet jeg ved siden av en mann ca dobbelt så gammel som meg som begynte å fotflørte*spy* . SErisøt, jeg visste ikke at det var noe folk drev med, jeg satt med barbeint i sandaler og forsøkte iherdig å gjemme føttene under setet så han ikke skulle komme til, han tok ikke hintet, evt. dreit han i det...kvalmt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mari kontrari

Tror det verste må ha vært en 9-timersflytur. Jeg ventet til etter matservering og rydding med å kikke bak, og konkludere med at stakkaren bak meg hadde for lange bein til at jeg kunne legge setet bakover uten å knuse knærne hans. Mao ble jeg sittende oppreist. Personen foran meg kunne imidlertid ikke vente et sekund utover tiden det tok han å hive i seg maten, før han la setet sitt så langt bak som mulig. Resultat: minimalt med bevegelsesfrihet for meg, særlig den halvtimen det tok før vi var ferdigspist, og flyvertene rakk å rydde bort slik at jeg i det minste kunne ta opp bordet mitt. Sov ikke i det hele tatt, hadde forferdelig vondt i ryggen og etterhvert magen (tror det er noe med å sitte stille, litt sammenkroket i lengre tid rett etter et måltid). Fikk meg heller ikke til å reise meg så ofte, ettersom det satt en person jeg ikke kjente utenfor meg, og når alle setene foran var lagt helt bak måtte jeg omtrent sitte på fanget hans for å komme forbi, med andre ord ikke håp om å hoppe over beina hans mens han sov slik jeg ellers har klart på et vis.

En fæl tur, men til dels min egen feil siden jeg er for pysete til å si fra om andre er til plage for meg, samtidig som jeg kanskje er for opptatt av å ikke plage andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen merklige opplevelser selv om jeg ikke har reist så veldig mye. Det mest guffne var da det ble røyk i kabinen og lysene forsvant et stykke ut over atlanteren. Flyvertene ble stresset og alt ble avslått. Fant ut det var en el feil og vi fortsatte med kunn nattlys. Fikk kompensasjon i ettertid.

Satt ved siden av en merklig type fra saudia aabia på veg fra rio til london. Han tok frem en stor toalettveske full av ulike smykker av gull og diverse stener... 20 år og det var en litt spaca opplevelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, jeg flyr faktisk veldig mye når jeg tenker meg om. Er ganske fast bestemt på at jeg skal se verden til tross for at jeg hater å fly. Så får jeg heller være redd. Det går jo alltid bra (helt til det ikke gjør det....).

Har også hørt at Vigra er fæl å lande på, men når jeg har landet der har det vært strålende solskinn og vindstille.

Vigra kan virkelig være forferdelig å lande på noen ganger, har flydd mye rundt omkring i verden, men aldri har jeg hatt verre landinger enn på Vigra! Har landet der både i Orkan og senest nå i jul når det var voldsom storm om ikke Orkan, folk hylte å gråt under landingen og flyet svaiet i alle retninger, utrolig nok klarte jeg å roe meg ned å prøve mitt beste å roe ned min mor som så døden komme nærmere for hvert sekund.

Sett bort i fra det har jeg ikke hatt noen alt for kjipe flyopplevelser, bortsett fra mye venting og forsinkelser på rundt 14 timer, turbulens, delt en tresetersrad alene med Erna Solberg, vært den eneste hvite blant et fly med muslimer som hylte og ba til gud pga turbulens. Hadde også en interessant opplevelse like etter 11 september, var kun en mann med utenlandsk opprinnelse på hele flyet, da han under flyturen reiste seg flere ganger for å hente ting i hattehyllen og folk gispet av skrekk hver gang han reiste seg kom til slutt flyvertinenne og spurte om han trengte hjelp. Opplevde også en gang da jeg skulle med charterfly til Tyrkia at flyet måtte snu etter en tid i luften da det plutselig var en gutt som fikk tidenes angstanfall eller noe i den duren og klikket i vinkel, han og moren måtte gå av flyet mens resten av familien ble værende, de måtte også ta ut bagasjen noe som tok en evighet å finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, uforskammede og illeluktende individer av etniske minoriteter, hylende barn, feite folk som smatter og svetter, fisefine nordmenn, rølpestemning fra gruppen smågutter som er på sin første tur uten foreldre... Veit ikke hvem som er verst jeg ass!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fløy til Barcelona ifjor, satt bakerst i flyet, sammens med et helt ungdomskorps! Tror ungene var i alder 10-14 eller noe der omkring...... Høye på sukker, klatret over setene, hang i midtgangen.....jeg hadde sete ytterst, og fikk gjentatte ganger albuer i hodet, barn i fanget som datt over meg.........tror det er den lengste og drygeste turen noensinne! Besetningen snakket etter de flere ganger, og lederne for korpset satt lengre fremme, for seg selv, siden det sikkert var "kjekkere" for ungene og få sitte sammen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mest dramatiske opplevelse på et fly skjedde mellom Oslo og Trondheim. Kanskje et kvarter før landing (flyet hadde begynt å stige ned) kom det et voldsomt vindkast som fikk flyet til å krenge. Den eldre herremannen ved siden av meg som hele turen hadde vært rolig og lest avisen og drukket kaffe ble helt hvit i ansiktet og skrek at han ikke ville dø. Jeg skvatt jo himmelrøyt av den plutselige skrikingen. Jeg grep tak i begge hendene hans og ba han se på meg og snakket rolig til han helt til vi var nede. Da flyvertinnene kom og skulle følge han av flyet måtte de virkelig dra i hele mannen så han skulle slippe hendene mine.

Måtte han igjen i ankomsthallen og da virket han ganske rolig trass i hendelsen. Han spurte hva jeg het, jeg svarte også måtte jeg løpe fordi de jeg skulle bo hos ventet utenfor med bil.

Dagen etter kom det en svært bukett blomster på døren der jeg var i Trondheim, aner ikke hvor han fikk tak i adressen.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valiumsjunkie

Jo, den verste var jeg vitne til i dag. Noen illeluktende slavere av noe slag satt bak meg og min venninne - vi måtte holde pusten hver gang de snakket!!!! Æsj! En bedriten ånde hadde de. Uff, blanding av

MAssE hvitløk eller Gud vet hva for noe gift de har puttet i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forkjølet en gang, og det må være min desidert verste opplevelse. Har aldri hatt slik øreverk. Det ødela store deler av selve ferien også da jeg gikk med øreverk og dotter i ørene konstant.

-

Endret av Sails
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På veien fra Zambia til Sør-Afrika måtte vi bare" svinge innom" Zimbabwe for å hente noen flypassasjerer som satt fast der. Flyet fløy kjempelavt dit og turbulensen var grusom. Da vi hadde hentet ekstrapassasjerene måtte det heftig regning til for å sjekke om vi hadde nok drivstoff til å fly direkte til Sør-Afrika, for på flyplassen i Zimbabwe var det tomt. Vi kom frem i god behold, men det føltes skummelt fordi de virket så usikre og ga oss kanskje for mye info?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elissima

Fra New York til Oslo på onsdag kveld denne uka. Satt en drittunge bak meg og sparka i setet mitt og skreik som en gris. Han kastet også godteri rundt om i kabinen og var generelt en møkkaunge. Tror han sovnet 30 min før han begynte på'n igjen. Ikke en bra flytur for å si det sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Applecore

På vei fra Sør-Korea til Frankrike opplevde vi en god del turbulens et stykke, og alle måtte ta på sikkerhetsbeltene.

Selvsagt måtte jeg plutselig VELDIG tisse, og til slutt greide jeg ikke å vente lenger.

Jeg greide til slutt å få kranglet meg til å få lov til å reise meg, og hadde en mildt sagt interessant dotur... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløy fra Kairo til Aswan i Sør-Egypt, og spøy _hele_ turen på grunn av en matforgiftning jeg pådro meg i Kairo. Flyet gikk tidlig morgen, og på grunn av nevnte sykdom hadde jeg ikke sovet hele natten og følte meg både ekstremt ufresh og til sjenanse for de andre passasjerene. Fikk heldigvis lov til å sitte for meg selv på en rad som var ledig, men folk nistirret.

Fløy tilbake til Kairo fra Luxur noen dager senere i det _MINSTE_ passasjerflyet jeg har sett. Har egentlig ikke spesielt med flyskrekk, men fy søren så shabby det flyet var. Vi måtte busse langt uti ørkenen, praktisk talt til the middle of nowhere for å komme dit, og eneste crew var kapteinen, som verken hadde uniform eller så spesielt våken ut. Er fortsatt takknemmelig for at jeg overlevde den. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis aldri opplevd noe veldig dramatisk, til tross for til tider ganske kraftig flyskrekk.

Men min verste flytur var fra København til New York. Jeg havnet midt oppi en hel skoleklasse, tipper de var 16-17 år. Fullstendig omringet på alle kanter. Foran meg satt et kjærestepar og klinte nesten hele turen. Klining blir vel litt for mildt, sucked face er et mer beskrivende uttrykk. Hjalp ikke at begge hadde et ganske alvorlig tilfelle av acne...

På andre siden av midtgangen satt to jenter og sang "New York, New York" ca. 734 ganger. Hver gang de begynte på igjen, "Staaaart sprrrreading the neeeeeeews", fikk jeg tvangstanker ala sånn her: :balltre::rasende:

Jenta ved siden av meg satt og så på filmer, den ene mer sørgelig enn den andre. Hver gang hun kom halvveis i filmen begynte griningen. :grine: Jeg hadde så lyst til å bare :scorpis:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Reiste fra Torp til Amsterdam ved siden en mann som stinket urin og gammel fyll. Skulle videre til Bangkok. Fikk en mann ved siden av meg som hadde fordøyelses problemer med en ånde utenfor denne verden. Sov ikke på hele turen og hadde nesten pusteproblemer.

Ellers har jeg hatt en tykk mann ved min side fra Køben til Bangkok. Syns synd på han jeg. Han fikk sete i midten av en 4 rad og kunne nesten ikke bevege seg.

Det værste er skrikunger i 11 timer fra Køben til Bangkok. Nå kjøper vi sovepiller i Thailand slik at vi har til begge veier.

En annen tur jeg hadde fra Køben til Torp, var rett etter at flyet lettet. På vei oppover. Fikk en turbulens. Vi datt flere meter ned. Var pga av at vi tok av rett etter en jumbojet. Fytti det var ekkelt. Mannen min satt på klappsete mellom pilotene og han svevde over setet :sjokkert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiste fra Torp til Amsterdam ved siden en mann som stinket urin og gammel fyll. Skulle videre til Bangkok. Fikk en mann ved siden av meg som hadde fordøyelses problemer med en ånde utenfor denne verden. Sov ikke på hele turen og hadde nesten pusteproblemer.

Ellers har jeg hatt en tykk mann ved min side fra Køben til Bangkok. Syns synd på han jeg. Han fikk sete i midten av en 4 rad og kunne nesten ikke bevege seg.

Det værste er skrikunger i 11 timer fra Køben til Bangkok. Nå kjøper vi sovepiller i Thailand slik at vi har til begge veier.

En annen tur jeg hadde fra Køben til Torp, var rett etter at flyet lettet. På vei oppover. Fikk en turbulens. Vi datt flere meter ned. Var pga av at vi tok av rett etter en jumbojet. Fytti det var ekkelt. Mannen min satt på klappsete mellom pilotene og han svevde over setet :sjokkert:

Hvorfor satt mannen din på klappsete mellom pilotene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor satt mannen din på klappsete mellom pilotene?

Han jobber på flyplassen og vi reiser standby, og det var bare ledig der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis ikke hatt noen veldig dårlige flyopplevelser, men jeg irriterer meg grenseløst over de foreldrene som ikke gidder å snakke til barna sine når barna konstant sitter og sparker i setet til den foran. Et lite dunk innimellom går greit, men skikkelig sparking under HELE flyturen gjør meg skikkelig forbanna :sinna:

De gangene dette har skjedd har selvfølgelig foreldrene vært ute av stand til å forstå engelsk når jeg prøver å hinte til at sparkingen er ubehagelig..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...