Gå til innhold

Fortell om din verste opplevelse på fly


Haustlauv

Anbefalte innlegg

Jeg har flydd mye og jeg har virkelig vært irritert mange ganger. 

Det som har irritert meg mest var reise hjem fra Egypt hvor paret foran oss (meg, eks og ungene) satt og råklina HELE veien hjem. Du hørte smarting og koselyder hele tiden. 

Da maten ble servert så var jeg sjeleglad for å slippe å se de kline mellom setene, men de brukte vel maks 5 min på å spise. Da pakket de sammen og hoiet på en flyvertinne som fremdeles drev å serverte andre. Så var klinigen i gang igjen.

De satt med teppe over seg begge to og jeg tør vedde en hel Stratos på at de holdt på med noe under det teppe. 

Passasjerene rundt oss sendte oss medlidende blikk ig humret og lo. Jeg trudde jeg skulle bli sprø av å se hvor langt ned de klarte å stappe tunga i hverandre. Jeg kunne faktisk drept de der og da, men ler jo av det nå da.

---------------

En annen tur var en overfull mann som satt foran meg og som selvfølgelig måtte ta sete opp og ned hele tiden. Jeg satt ved midtgangen og med små barn som stadig må på do, så måtte han opp og ned med sete for at vi skulle komme oss ut. Enden på visa var at han klarte å ødelegge sete i nedlagt posisjon. Da var det skikkelig artig ved matservering og landing. Som om det ikke er trangt nok fra før.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, moro å lese om alle andre her som også hater at folk foran legger ned seteryggen. Jeg er alltid på vakt mot dette.

Ved første tegn til at setet går ned, setter jeg knærne mot seteryggen og presser imot så hardt jeg kan. Ofte blir folk litt forvirret, hvorfor går ikke seteryggen ned? Før de gir opp. Det er litt morsomt, går litt sport i dette for meg. :)

Er 1.80 lang med lange ben, og det er veldig plagsomt å miste plassen til knærne på flyet. Pluss at det er umulig å lese avis el.l. når det ikke er plass til å ha den foran seg.

Anonymkode: 7c8a4...154

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reist en del med fly, men ikke opplevd så mye rart egentlig. Heldigvis! Min verste opplevelse på fly hadde jeg da flyet skulle lande på Vigra flyplass. Turbulensen var ikke det verste her (jeg synes turbulens er gøy), men det så rett og slett ut som at flyet skulle ramle fra hverandre. Taket og veggene inne i kabinen gned mot hverandre som om det skulle falle fra hverandre hvert øyeblikk, jeg har faktisk aldri sett noe lignende før eller siden :O 

Endret av Purple Basil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytur hjem fra USA, med 2 mellomlandinger. Første flyturen gikk greit, men jeg kjente at jeg var i ferd med å bli forkjølet. Andre flyturen begynte med turbulens og fortsatte med mer turbulens. Dette var egentlig ikke ille for meg, men satt ved siden av min mor som ikke liker å fly i utgangspunktet og som jeg så hadde store problemer med dette. Over Atlanteren og kapteinen sa at vi nok hadde 1,5 time med turbulens foran oss (og det var min oppgave å distrahere henne).

Da vi landet på heathrow var jeg forsåvidt sliten av flytur, jetlag og det hele, men nå var forkjølelsen min gått over i fullstendig zombie-mode, det må ha vært noe med flyluften som akselererte den. Jeg var så tett og trett at det bare var å lide seg igjennom 2 timer på flyplassen før flyturen hjem.

 

Så hadde jeg sydenturen da jeg var 19, hadde tatt ut visdomsjekselen noen uker før jeg dro. Turen ned var helt grei, men hjem igjen hadde jeg den vanlige drikke i 2 uker-aircondition-forkjølelsen, så var potte tett. Roten av visdomstannen hadde tydeligvis gått så langt opp i kjeven at den var nesten igjennom til bihulene, så da flyet begynte å gå ned igjen fikk jeg intens smerte. Jeg satt 19 år gammel mellom kamerater og hadde tårer i øynene fordi det gjorde så vondt, omtrent som noen kjørte en nål opp i ganen.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...