Gå til innhold

Fortell om din verste opplevelse på fly


Haustlauv

Anbefalte innlegg

Det værste var vel når vi skulle fly hjem etter ferie på montenegro. Vi satt å ventet, og de sa på høytalleren at flyet hadde en form for kortsluttning, og at det kom til å ta litt til. Det var NULL kald luft, alle satt å svettet. De var snille nok til å gi oss EN flaske varmt vann.. Også dreiv de å startet opp flyet, før det kortsluttet. Også gjorde de det igjen. i halvannen time prøvde de å få start på flyet, Det ristet og lagde rare lyder og de gav nye beskjeder hele tiden (type: Flyet funker ikke, så vi må bytte fly. Nei forresten, det funker alikevel).

Trenger jeg å si at jeg var livredd da vi tok av og fløy hjem i samme flyet som ikke funket, og som bare dreiv å kortsluttet? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker godt en gang jeg fløy charterfly(kjempetrangt), og satt innerst ved vinduet. På raden foran satt det en liten unge som la setet HELT ned med en gang vi var oppe i luften. Og mesteparten av tiden satt han ikke med ryggen inntil sete engang, han satt liksom fremoverbøyd/bak frem. Så da han gikk på toalettet dyttet jeg opp setet hans, og satte knærne opp i setet hans sånn at han ikke skulle greie å legge det ned igjen. Da han kom tilbake la han selvfølgelig merke til at setet var oppe og prøvde med en gang å legge det ned igjen, men det gikk jo ikke siden jeg hadde knærne oppi det. Men da fortalte han det selvfølgelig til den dundra av en mor han hadde som satt ved siden av, så hun hjalp han ved å legge HELE kroppsvekten sin over for å få lagt ned det setet. Og det beste var at den lommen på setet hadde en sånn jernstang på tvers, og den fikk jeg rett inn i knærne. AU! Måtte gi meg til slutt for å si det sånn.

Personlig synes jeg det er frekt å legge ned setet, det kan under tvil gå an å bare legge det ned litt for å få bort den verst knekken i nakken på lange turer, men å legge det helt ned og ha det sånn hele turen er litt egoistisk. Men det er nå bare min mening, har diskutert det med noen venner og de synes jeg er rar som mener det.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart egentlig, du setter deg på en plass og du VET at den tjukke svette mannen kommer til å sette seg ved siden av deg, det skjer hver bidige gang! Flyplasser er en yngleplass av irriterende mennesker uten folkeskikk..

I fjor bestemte jeg meg for å dra på en spontantur til Italia for en konsert, var ikke lett å få med seg noen på så kort varsel så ble til at en jeg var litt kjent med via jobben ble med. Det startet i baren på flyplassen før avgang. Han kjøpte seg en spritflaske som han så klart knuste over klærne mine i bagen, og så begynte han å drikke øl, greit nok det, men fyren ble jo full og irriterende, satt oss på flyet og han shottet småflasker av wunderberger, satte musikken på høytaleren fra mobilen til fortvilelse fra både meg og andre, mens en ekkel eim steg opp fra ham... Han forandret seg helt. Og denne fyren skulle jeg være med i 4 dager! ikke skiftet han klær og må være den mest irriterende fyren jeg har møtt! Så neste gang skal jeg hvertfall kjenne personen jeg drar på "ferie" sammen med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker godt en gang jeg fløy charterfly(kjempetrangt), og satt innerst ved vinduet. På raden foran satt det en liten unge som la setet HELT ned med en gang vi var oppe i luften. Og mesteparten av tiden satt han ikke med ryggen inntil sete engang, han satt liksom fremoverbøyd/bak frem. Så da han gikk på toalettet dyttet jeg opp setet hans, og satte knærne opp i setet hans sånn at han ikke skulle greie å legge det ned igjen. Da han kom tilbake la han selvfølgelig merke til at setet var oppe og prøvde med en gang å legge det ned igjen, men det gikk jo ikke siden jeg hadde knærne oppi det. Men da fortalte han det selvfølgelig til den dundra av en mor han hadde som satt ved siden av, så hun hjalp han ved å legge HELE kroppsvekten sin over for å få lagt ned det setet. Og det beste var at den lommen på setet hadde en sånn jernstang på tvers, og den fikk jeg rett inn i knærne. AU! Måtte gi meg til slutt for å si det sånn.

Personlig synes jeg det er frekt å legge ned setet, det kan under tvil gå an å bare legge det ned litt for å få bort den verst knekken i nakken på lange turer, men å legge det helt ned og ha det sånn hele turen er litt egoistisk. Men det er nå bare min mening, har diskutert det med noen venner og de synes jeg er rar som mener det.

Det er ikke bare litt egoistisk, men VELDIG egoistisk!! Helt i orden at folk legger ned setet litt, men å vippe sete helt ned i fanget mitt er ikke okey! :nei:

Hadde en gang en mann i 50 årene som la ned hele setet. Jeg hadde ekstremt dårlig plass pga dette og jeg prøvde å si i fra til han, men fikk bare et surt blikk tilbake.

En annen gang jeg skulle fly til USA, så var det helt elendig med utvalg av mat og drikke. De hadde nesten ingen ting. Dette var fra Chigago til LA som tok vel rundt 5 timer om jeg ikke husker helt feil. Jeg var kjempe sulten, men det eneste de hadde å tilby da de endelig kom til oss (vi satt nesten helt bakerst) var litt kjeks og noen tørre ananas biter og et eple. Pluss en liten vannflaske! :daane:

De hadde visst gått tom for baguetter, så derfor hadde de bare kjeks og litt frukt igjen. De hadde heller verken vin, juice, brus eller noe. Kun litt vann.

Å ikke nok med det, men havna selvsagt en unge foran meg som var super rastløs. Slo i sete, hoppa i sete, titter over sete for å reke tunge til meg, kasta ned ting på meg som jeg hele tiden måtte plukke opp pga mora ville ha det tilbake, vipa sete opp og ned hele tiden osv. Jeeez.

Dette med maten var en STOR nedtur. Bare når jeg reiser til Tyskland f.eks får vi varm mat og mye utvalg av chips osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har reist en del, men har til nå ikke opplevd så mye (bank i bordet!).. Har jo selvfølgelig hatt mine opplevelser med unger som skriker hele flyturen osv, men kommer ikke på noen spesifikke hendelser ang det. Men har et par da.

-På vei fra Sydney til Kuala Lumpur fløy jeg med Air Asia. Jeg havnet på raden i midten, på et sete med midtgangen, ved siden av en australsk/vietnamesisk mann. Ved siden av ham satt en dame, som etter hvert flyttet til et annet sete. Han virket hyggelig i begynnelsen, om enn litt vel pratsom. Etterhvert begynte han å ta opp armlenet i mellom oss, og lente seg inntil meg, slik at jeg omtrent ble ryggstøtten hans! Jeg tok ned armlenet, han tok det opp igjen! Han tok frem pc'en, satte på en film, UTEN ørepropper, og så på denne, mens han lente seg godt til rette, PÅ MEG! :sur:

Jeg satt etterhvert omtrent halvveis ut i midtgangen! Og han hadde jo i tillegg et ledig sete på den andre siden. Jeg prøvde å hinte om at det ville være bedre for begge to om han kanskje flyttet seg til det sete, slik at begge fikk bedre plass. Han var enig i det, men gjorde han det? Neida! :klaske: Jeg endte til slutt med å gå på do, bare for å stå der og få litt fred! Da vi landet, sprang jeg fort til bagasjebåndet for å komme meg bort fra han, men hvem roper ikke på meg når jeg står der? Joda, selvfølgelig han.. Klarte å snike meg bort etterpå da!Innpåsliten!

-På fly hjem fra Kina var det utrolig mye folk, som hadde utrolig mye håndbagasje og bare presset sakene sine i alle andre sine hyller! Husker ikke helt hva det var med det flyet, men var bare utrolig mye bråk, han i setet foran meg la setet ned i fanget mitt osv. Jeg ba ham fint om å ta det litt opp, og han gjorde det.. I omtrent 5 min, før han la det ned igjen!

Ellers synes jeg også at det er interessant å gå rundt å kikke på flyplassene, og skjønner at man med planlegging av ruter osv kan unngå for mye problemer. Men det meste er jo ting man ikke kan forutse. Og det er ikke spesielt gøy å bli værende på en flyplass i mange timer, når man vet man må rekke et fly videre fra neste stopp, som man da sannsynligvis mister.. Eller man skal på weekendtur og bagasjen forsvinner, og man må vandre rundt i 30 gr i varme sko og bukse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Valiumsjunkie

HELDIGVIS har jeg aldri opplevet noen skikkelig ekle hittil, utenom den gangen det var en eldre gubbe som satt ved siden av meg med en ekkel medbrakt matpakke med noe aldeles grusomt sildepålegg på! Det STINKET! Heldigvis så reiser jeg for det meste bar sånne korte turer.

En annen gang satt jeg ved vinduessetet, og så glodde en fyr infernalsk ut mot vinduet. Ikke bare litt titting, men sånn at han beveget hele kroppen og NIstirret på alt som skjedde utenfor. Hvis han hadde så lyst til å se på skyer og land kunne han vel vært litt tidligere ute med å reservere! Idiot.

Ellers har jeg bare hatt komfortable reiser, har sluppet de ekleste medpassasjerene. Det er ikke komfortabelt på fly, og jeg reiser bare innenlands for det meste, og til diverse storbyer i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, har egentlig ikke opplevd noe særlig grusomme flyturer, og bank i bordet, men siste flytur var egentlig bare veldig stressende.

Jeg er for tiden i Italia, og skal være her en god stund. For å komme til den lille byen jeg nå bor i, måtte jeg bytte fly tre ganger. Først Amsterdam, så Roma og så Bari. Greit nok, det er bare å følge det de sier på høyttalerne... Men under turen hadde jeg hele tiden en litt vemmelig følelse om at, jo, det kommer til å skje et eller annet denne turen. Da vi skulle lande i Roma, så var det noe som traff vingen, og lyset blinket og det smalt som bare det! Trodde et øyeblikk det var slutten. I tilleg satt jeg vet siden av ei sur kjerring. Jeg hadde nemlig sete i midten, og det satt en fyr ved vinduet, og hun hadde slått seg ned i midtgangsetet. Jeg kom med den ydmyke ideen om at det kanskje ble lettere om hun bare flyttet rumpa bort til setet i midten (og jeg er en tissetrent person, så jeg VET at jeg kommer til å gå på do i løpet av flyturer). Men neida, hun gav meg bare et kjempesurt blikk og forlangte at jeg krabbet over ho. Bedre ble det ikke da jeg om en halvtimes tid måtte på do. Hun sukket og bar seg da jeg måtte reise meg. Og det verste er at hun verken hadde beina utstrukket i midtgangen (nei, de var på MIN side), eller reise seg opp en eneste gang. Noen ganger skjønner jeg ikke logikken til folk... :kjefte:

Da vi omsider landet, viste det seg så klart at, av alle koffertene på hele flyet, så var de 6 koffertene til meg og de to andre jeg reiste med, bortevekk. Heldigvis kom de til rette dagen etter...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Upadiela: Tviler på at du får noen til å bytte fra midtgangsete til midtsete i en rad. Det er jo ingen som vil sitte mellom to personer. Du kan jo ikke forvente å få sitte ved midtgang når du har et midtsete reservert.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, har egentlig ikke opplevd noe særlig grusomme flyturer, og bank i bordet, men siste flytur var egentlig bare veldig stressende.

Jeg er for tiden i Italia, og skal være her en god stund. For å komme til den lille byen jeg nå bor i, måtte jeg bytte fly tre ganger. Først Amsterdam, så Roma og så Bari. Greit nok, det er bare å følge det de sier på høyttalerne... Men under turen hadde jeg hele tiden en litt vemmelig følelse om at, jo, det kommer til å skje et eller annet denne turen. Da vi skulle lande i Roma, så var det noe som traff vingen, og lyset blinket og det smalt som bare det! Trodde et øyeblikk det var slutten. I tilleg satt jeg vet siden av ei sur kjerring. Jeg hadde nemlig sete i midten, og det satt en fyr ved vinduet, og hun hadde slått seg ned i midtgangsetet. Jeg kom med den ydmyke ideen om at det kanskje ble lettere om hun bare flyttet rumpa bort til setet i midten (og jeg er en tissetrent person, så jeg VET at jeg kommer til å gå på do i løpet av flyturer). Men neida, hun gav meg bare et kjempesurt blikk og forlangte at jeg krabbet over ho. Bedre ble det ikke da jeg om en halvtimes tid måtte på do. Hun sukket og bar seg da jeg måtte reise meg. Og det verste er at hun verken hadde beina utstrukket i midtgangen (nei, de var på MIN side), eller reise seg opp en eneste gang. Noen ganger skjønner jeg ikke logikken til folk... :kjefte:

Da vi omsider landet, viste det seg så klart at, av alle koffertene på hele flyet, så var de 6 koffertene til meg og de to andre jeg reiste med, bortevekk. Heldigvis kom de til rette dagen etter...!

Hvordan kunne hun vite at du kom til å gå på do under flyturen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neinei, ro ned cella nå, jeg skjønner jo det. Men det var bare at hun hadde strødd alle tingene sine rundt seg, og det hadde vært mye lettere for hele situasjonen om hun bare flyttet seg. Og så var det holdningen hennes, at hun sukket og akket seg. Det eneste jeg sa var "Perhaps you could just jump in there?" med et smil, og så var hun sur og grinete resten av turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neinei, ro ned cella nå, jeg skjønner jo det. Men det var bare at hun hadde strødd alle tingene sine rundt seg, og det hadde vært mye lettere for hele situasjonen om hun bare flyttet seg. Og så var det holdningen hennes, at hun sukket og akket seg. Det eneste jeg sa var "Perhaps you could just jump in there?" med et smil, og så var hun sur og grinete resten av turen.

Hehe, jeg ville nok heller ikke likt at en som egentlig hadde det midterste setet tok så lett på det når h*n ba om å få bytte sete. Da er det bedre å si "beklager, men jeg føler meg ikke så bra, tror du det er mulig at jeg kan få sitte ytterst så jeg har enklere tilgang til toalettet" eller noe slikt. Jeg passer i allefall nøye på å skaffe meg midtgangsplass når jeg sjekker inn (hvis jeg ikke reiser med noen jeg kjenner), pga at jeg synes det er trangt og ekkelt å sitte i midten. Jeg kommer gjerne tidlig og sjekker inn på flyplassen kun for å slippe å måtte ta et midtgangssete.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh, "kun for å slippe å ta det midterste setet" skulle det stå til slutt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, jeg ville nok heller ikke likt at en som egentlig hadde det midterste setet tok så lett på det når h*n ba om å få bytte sete. Da er det bedre å si "beklager, men jeg føler meg ikke så bra, tror du det er mulig at jeg kan få sitte ytterst så jeg har enklere tilgang til toalettet" eller noe slikt. Jeg passer i allefall nøye på å skaffe meg midtgangsplass når jeg sjekker inn (hvis jeg ikke reiser med noen jeg kjenner), pga at jeg synes det er trangt og ekkelt å sitte i midten. Jeg kommer gjerne tidlig og sjekker inn på flyplassen kun for å slippe å måtte ta et midtgangssete.

Uff, jeg forstår det veldig godt. Men poenget mitt var ikke i det hele tatt at hun ikke flyttet seg, men holdningen hennes. Som om jeg hadde kommet med en skikkelig fornærmelse.

Velvel, kanskje hun bare hadde en dårlig dag? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg forstår det veldig godt. Men poenget mitt var ikke i det hele tatt at hun ikke flyttet seg, men holdningen hennes. Som om jeg hadde kommet med en skikkelig fornærmelse.

Velvel, kanskje hun bare hadde en dårlig dag? :sjenert:

Vel, det er da ganske frekt å spørre om noen vil ta et dårligere sete så du kan få et bedre...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste jeg vet på fly er de som absolutt må legge setet sitt heeelt ned.

Fortell meg hvordan man legger setet sitt heeelt ned! På de flyene jeg har tatt, og det har blitt noen etterhvert, så går setet bare 4-5 cm bakover. Er det noe jeg har oversett?

:fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eg hatar generelt offentleg transport over lengre tid (fly, buss, tog..) Men verste var frå Tyrkia-Oslo, kvar det var småungar som tydeleg var overtrøytte og sprang fram og tilbake i gangen og hylte. Hadde lyst å spenne krok på ein av dei så dei skulle slutte :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en forferdelig flytur til USA en gang.

Det ble mye turbulens, noe jeg hater. Midt over stillehavet går strømmen!!!! Ja, alle lysene gå av. Fy fader så hjertet mitt dunket. Små reservelys går på. Flyvertinnene løper fram og tilbake og hvisker hverandre i øret, og kapteinen prøver å berolige passasjerene. Dette pågår en stund. Gikk bra til slutt.

Når vi kommer fram er bagasjen borte vekk, og vi får den ikke før tre døgn senere. Fikk til og med penger av flyselskapet for å kjøpe det vi trengte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Kan ikke huske å ha opplevd noe negativt selv, men en gang skulle mamma og pappa fly med Ryanair til Düsseldorf. De hadde bestilt leiebil på flyplassen og ordna hotell ikke langt unna osv., men i det de skulle lande så de ut av flyvinduet og innså at "shit! dette er ikke Düsseldorf!". De hadde jo flydd med Ryanair... Ryanair flyr aldri til hovedflyplassen i en by. De hadde endt opp langt ute på landet på en miniflyplass 120km fra selve byen. De måtte ordne med ny leiebil og masse styr, og kom veeeldig sent til hotellet.

Jeg måtte bare le da jeg hørte det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker godt en gang jeg fløy charterfly(kjempetrangt), og satt innerst ved vinduet. På raden foran satt det en liten unge som la setet HELT ned med en gang vi var oppe i luften. Og mesteparten av tiden satt han ikke med ryggen inntil sete engang, han satt liksom fremoverbøyd/bak frem. Så da han gikk på toalettet dyttet jeg opp setet hans, og satte knærne opp i setet hans sånn at han ikke skulle greie å legge det ned igjen. Da han kom tilbake la han selvfølgelig merke til at setet var oppe og prøvde med en gang å legge det ned igjen, men det gikk jo ikke siden jeg hadde knærne oppi det. Men da fortalte han det selvfølgelig til den dundra av en mor han hadde som satt ved siden av, så hun hjalp han ved å legge HELE kroppsvekten sin over for å få lagt ned det setet. Og det beste var at den lommen på setet hadde en sånn jernstang på tvers, og den fikk jeg rett inn i knærne. AU! Måtte gi meg til slutt for å si det sånn.

Personlig synes jeg det er frekt å legge ned setet, det kan under tvil gå an å bare legge det ned litt for å få bort den verst knekken i nakken på lange turer, men å legge det helt ned og ha det sånn hele turen er litt egoistisk. Men det er nå bare min mening, har diskutert det med noen venner og de synes jeg er rar som mener det.

Jeg er så enig!! Pleier nesten aldri å legge ned setet jeg, med mindre det er en lengre tur og til med da kvier jeg meg. Kanskje meg som tar for mye hensyn :/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...