Hvitveisen Skrevet 9. desember 2010 #1 Skrevet 9. desember 2010 Hei, jeg skal snart på min avtale time på Ullevål. Jeg syns det er spennende å gi blod, det føles godt og alle man møter der er veldig imøtekommende.. Er det noen her som gir blod? Hvorfor, eller hvorfor gir du ikke?
Daniel84 Skrevet 9. desember 2010 #2 Skrevet 9. desember 2010 Har gitt blod før, nå er jeg syk så kan ikke gi lengre.. Men syns det er en bra sak, og at alle burde gjort det!
madison rose Skrevet 9. desember 2010 #3 Skrevet 9. desember 2010 jeg ville gi blod, og skulle registreres tidligere i år. dessverre besvimte jeg nesten da jeg skulle ta blodprøvene for å sjekke om alt var i orden, og det viste seg at jeg hadde for lave jernlagre. prøver å få orden på det nå, og håper at jeg kan begynne å gi blod til neste år! jeg synes det er en fin ting å gjøre (å hjelpe mennesker som trenger det). jeg hadde hatt lyst til å gi blod lenge før jeg registrerte meg som blodgiver, men "sparket i ræva" fikk jeg nok av å følge bloggen til Regine Stokke.
CafeLatte Skrevet 9. desember 2010 #4 Skrevet 9. desember 2010 kan man gi blod om man går på p piller?
madison rose Skrevet 9. desember 2010 #5 Skrevet 9. desember 2010 kan man gi blod om man går på p piller? ja
Chiyo Skrevet 9. desember 2010 #6 Skrevet 9. desember 2010 jeg ville gi blod, og skulle registreres tidligere i år. dessverre besvimte jeg nesten da jeg skulle ta blodprøvene for å sjekke om alt var i orden, og det viste seg at jeg hadde for lave jernlagre. prøver å få orden på det nå, og håper at jeg kan begynne å gi blod til neste år! jeg synes det er en fin ting å gjøre (å hjelpe mennesker som trenger det). Synd at det ikke gikk, men tanken er god. Jeg har aldri gitt blod før, men vil gjerne. Før så hadde jeg aldri tid og blodbussen kom alltid da jeg var på skolen eller jobb. Nå bor jeg i England så jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre det. Jeg lurer på om de har en blodbuss som kommer til universitet av og til. Jeg har veldig lyst å gi.
Hvitveisen Skrevet 9. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 9. desember 2010 Så, artig å høre at det er flere likesinnede! Jeg syns det er veldig spennende og det fins jo så mange fordeler ved å gi. 1: Man hjelper andre mennesker som trenger blod 2: Man får samtidig automatisk sjekket om det er noe galt med blodet, slik at om man får en sykdom så trenger man forhåpentligvis ikke gå lenge med den før den blir oppdaget. 3: Man får en veldig god samvittighet. Jeg liker veldedighet, er det noen her som driver med andre veldedighetssaker?
Hvitveisen Skrevet 9. desember 2010 Forfatter #9 Skrevet 9. desember 2010 Jeg tror det, men er ikke sikker.. Ta en titt her: https://www.giblod.no/forside.asp?level=7348
Anglofil Skrevet 9. desember 2010 #10 Skrevet 9. desember 2010 Ja, jeg tok faktisk blodprøvene for å kunne bli blodgiver nå på tirsdag. Jeg hadde visst flotte jernlagre, som damen sa, så det virket som de gjerne ville ha blodet mitt om alle testene viser seg å være slik de skal være (og er de ikke det så begynner jeg å lure). Mvh Yvonne
Hotbots Skrevet 9. desember 2010 #11 Skrevet 9. desember 2010 Synd at det ikke gikk, men tanken er god. Jeg har aldri gitt blod før, men vil gjerne. Før så hadde jeg aldri tid og blodbussen kom alltid da jeg var på skolen eller jobb. Nå bor jeg i England så jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre det. Jeg lurer på om de har en blodbuss som kommer til universitet av og til. Jeg har veldig lyst å gi. Her hvor jeg bor finnes det ikke blodbusser, trodde faktisk de bare fantes i USA.. Men du kan jo ta deg turen innom et sykehus en dag du er i nærheten? 1
cilipili Skrevet 9. desember 2010 #12 Skrevet 9. desember 2010 Jeg skulle ønske det. Dessverre får jeg panikk (da mener jeg skikkelig panikkangst) bare jeg er i nærheten av sprøyter. Den dagen jeg kan ta en blodprøve uten problem, så stikker jeg rett til sykehuset for å registrere meg!
afeio Skrevet 9. desember 2010 #13 Skrevet 9. desember 2010 Jeg tror jeg hadde tort det og ville faktisk gjort et om jeg kunne, men dessverre veier jeg for lite/akkurat på grensen
Violet Hill Skrevet 9. desember 2010 #14 Skrevet 9. desember 2010 Ja, jeg gir. Må innrømme at jeg synes det er litt skummelt, men ikke skummelt nok til at jeg synes jeg kan droppe det. Hadde for øvrig en bomtur til Ullevål i forrige uke på grunn av lave jernverdier
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 9. desember 2010 #15 Skrevet 9. desember 2010 Jeg har gitt blod før. Er akkurat nå syk, så har avtalt at jeg skal gi blod neste gang utpå høsten neste år Uansett en fin måte å hjelpe andre på!
Gjest Eithne Skrevet 9. desember 2010 #16 Skrevet 9. desember 2010 Jeg ga blod frem til Juni d.å ,men når jeg fikk føflekk kreft ble jeg tatt av listene og får ikke gi blod mer. Nedtur, men forståelig da.
Zzyzx Skrevet 9. desember 2010 #17 Skrevet 9. desember 2010 Jeg er blodgiver. Det var litt skummelt første gangen, men jeg har heldigvis ikke sprøyteskrekk eller noe sånt. Jeg røyker, forresten, og det var ikke noe problem for blodbanken. Røyker da ikke rett før jeg drar inn for å gi blod.
Pingting Skrevet 9. desember 2010 #18 Skrevet 9. desember 2010 Jeg er blodgiver, gir på Ullevål. Har gitt én gang så langt, men første gangen var ikke særlig skummel. Veldig hyggelige mennesker som jobber der, som tar godt vare på deg. Jeg gir fordi jeg vil bidra, både til mennesker som trenger det og til forskning, og fordi jeg får fine ølglass for det.
kontorstol Skrevet 9. desember 2010 #19 Skrevet 9. desember 2010 Ja jeg gir blod. Syns verken det er skummelt eller ekkelt, men det gjør vondt med stikket i fingeren for å teste blodverdi og jern før selve tappingen. Syns det er en god gjerning og kommer til å gjøre det så lenge jeg kan.
Golde Skrevet 9. desember 2010 #20 Skrevet 9. desember 2010 Jeg gir blod. Synes ikke det er noe skummelt. Men det er ubehagelig og av og til gjør det direkte vondt. Kommer an på hvordan de har satt sprøyten. Dessuten blir jeg fælt slapp etterpå. Men dette er jo bare helt minimale "bivirkninger", klart jeg gir! Nå bor jeg i England så jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre det. Jeg lurer på om de har en blodbuss som kommer til universitet av og til. Jeg har veldig lyst å gi. I England kan du bare ta kontakt med resepsjonen hos ditt lokale legekontor (der du er registrert med NHS). De har all informasjon om hva som gjelder der du bor. Stikk innom eller ta en telefon. Her hvor jeg bor finnes det ikke blodbusser, trodde faktisk de bare fantes i USA.. Men du kan jo ta deg turen innom et sykehus en dag du er i nærheten? Blodbusser finnes mange, mange steder, og i hvert fall både i Norge og i England!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå