Gå til innhold

Kattemennesker og hundemennesker.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Prøvis

Jeg er glad det bare ble fokusert på særhet jeg.. at vi ikke ble vurdert ut fra hvordan våre kjære kattepuser leker med byttet sitt.. :catmilk:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop28

Katter kan være greie å ha,spesielt om printern ikke funker!

Da kan vi legge den diskusjonen død tenker jeg!

:skratte: Den var kul da. Og måå ses med lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er risikabelt å anta at dyr har mer komplese følelser som f.eks samvittighet, anger og sjalusi. Vi tolker dyrs kroppspråk inn i en menneskelig referanseramme, noe som i seg selv er helt naturlig. Men faren er da at vi forventer mer av dem enn de er i stand til å gi. F.eks at man tror en hund som kryper har "dårlig samvittighet" og "vet hva han har gjort galt". Tenker man som om det var et barn, og kjefter på en hund som viser slikt kroppspråk, så er man inne på et farlig spor.

Dette er viktig, for det er trist å se hundeeiere kjefte på hunden sin fordi den ikke forstår noe de selv mener er opplagt.

Hunden må få lov til å være hund, og vi må heller bestrebe oss på å forstå den og årsakene til at den oppfører seg som den gjør, fremfor å forlange at den skal begripe alt det vi driver med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også hjelpe å lukke øynene, det funker i det minste på mine katter. De er egentlig villkatter, men pappa har matet dem i mange år. Så nå er de tamme, men bare for ham. De er fortsatt redde for meg og broren min som ikke er så ofte innom. Da funker det altså for meg å strekke ut hånda mi og lukke øynene, da stoler de mer på meg virker det som.

Jeg er ikke sikker på om dette stemmer, men jeg tenker meg at dette med å myse eller lukke øynene overfor en katt, trygger den på at du ikke har noen rovdyraktige intensjoner overfor den. Katter selv fokuserer jo blikket på bytte eller fiender, mens de liksom neglisjerer venner og nøytrale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker på om dette stemmer, men jeg tenker meg at dette med å myse eller lukke øynene overfor en katt, trygger den på at du ikke har noen rovdyraktige intensjoner overfor den. Katter selv fokuserer jo blikket på bytte eller fiender, mens de liksom neglisjerer venner og nøytrale.

Du kan blunke til katten, det er et beroligende tegn. Da vil den ofte blunke tilbake, og du har opprettet en ganske så søt kommunikasjon som forteller pus (og eventuelt deg selv) at du ikke har noen skumle hensikter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop28

Du kan blunke til katten, det er et beroligende tegn. Da vil den ofte blunke tilbake, og du har opprettet en ganske så søt kommunikasjon som forteller pus (og eventuelt deg selv) at du ikke har noen skumle hensikter.

Ååå de er så søte når de bluker tilbake. Har lyst på katt igjeeeen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si det er ganske sjarmerende å se katteeiere og katten sin, jeg.

Hunder også...

Ser liksom ikke helt hva problemet på denne forskjellen skulle være. Men problemet er vel at katteeiere og hundeeiere ofte er forskjellige. Noe jeg må ha vært blind for, da de fleste hunde og katteeiere jeg kjenner hilser og liker hunden min like godt som andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, posten din er for useriøs til at jeg gidder å hyle.

useriøst fordi en ikke er enig med deg? :filer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si det er ganske sjarmerende å se katteeiere og katten sin, jeg.

Hunder også...

Ser liksom ikke helt hva problemet på denne forskjellen skulle være. Men problemet er vel at katteeiere og hundeeiere ofte er forskjellige. Noe jeg må ha vært blind for, da de fleste hunde og katteeiere jeg kjenner hilser og liker hunden min like godt som andre.

Vi er selvfølgelig ikke mer forskjellige enn andre :)

Jeg er glad i dyr, og har vokst opp med både hunder og katter. Tror det er nokså tilfeldig hva den enkelte velger. En hund krever mere stell, plass og trening enn en katt, kan tenke meg at en del velger ut fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Da bruker man feil kattesand, for det lukter ikke av dokassen med riktig kattesand og med jevnlig tømming og renhold.

Signerer den.

Jeg har selv to katter, og merker at min livsstil passer best til den typen dyr. Jeg går ikke så ofte ut, elsker å sløve hjemme på sofaen, er veldig bedagelig og har flere stillesittende hobbyer.

Kunne også tenke meg hund, men lar være å skaffe en fordi den krever en livsstil jeg ikke ville orket: Ut på tur flere ganger om dagen, masse leking og ikke minst lukten av hundemat, hehe. Synes det lukter grusomt :P

Nei, holder meg til dyr jeg vet jeg er i stand til å ta skikkelig vare på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå de er så søte når de bluker tilbake. Har lyst på katt igjeeeen!

Jeg også :rodmer: Blunking er kattesmil :)

Prøvde å føre en samtale med en typisk hundeeier i går, men det gikk helt i stå :fnise: Han skjønte ikke hva jeg sa i det hele tatt (han skjønte ordene altså, det var budskapet han ikke oppfattet)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trenger vel ikke nevne hvilken type jeg er? :D

Ja, at du er et hundemenneske det må vel de fleste ha fått med seg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...