Gå til innhold

Belle

^^Belle^^

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, ^^Belle^^ skrev:

Åh, ja! Det er virkelig ikke mye som skal til altså. To dager der jeg får sove lengre enn til 5:30, så er det gjort. :fnise: Jeg er ikke så kravstor nemlig.

Hehehe, jeg er vel over gjennomsnittet opptatt av både sminke og hudpleie. Klandrer deg ikke. ;)

Rart hvordan prioriteringene endrer seg :fnise: Hvor lenge har du vært opptatt av sminke og hudpleie? Det virker jo som du har satt deg veldig inn i det! Jeg skjønner godt at det kan være gøy å ha som "hobby" - jeg merker jo bare selv hvilken forskjell det ga da jeg begynte å bruke ordentlige hudpleieprodukter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, lille_frosk skrev:

Rart hvordan prioriteringene endrer seg :fnise: Hvor lenge har du vært opptatt av sminke og hudpleie? Det virker jo som du har satt deg veldig inn i det! Jeg skjønner godt at det kan være gøy å ha som "hobby" - jeg merker jo bare selv hvilken forskjell det ga da jeg begynte å bruke ordentlige hudpleieprodukter!

Ja, ikke sant?

Jeg har vært opptatt av sminke siden jeg oppdaget Urban Decay. :ler: Det er vel...6-7 år siden. Jeg fikk et innfall av at jeg bare skulle bruke dyrevennlig sminke, og byttet ut alt. Gjorde masse research, på mitt sedvanlige vis. ;) Nå er jeg ikke like opptatt av det, annet enn at jeg holder meg borte fra asiatiske produkter med biegift og snegleslim, samt fugleredeprodukter. Sneglene er nok ikke utrydningstruede som biene og fuglene er, men jeg kan ikke finne pålitelige kilder til akkurat hvordan de ekstraherer snegleslim annet enn setninger her og der med ''elektrosjokk'' og ''salt''. Nei takk.

Hudpleie har jeg vært opptatt av nesten like lenge som sminke, men det ble en hobby da jeg oppdaget asiatisk hudpleie. Så mye gøy, så lite ansikt! Jeg liker jo å lese meg opp på ting, og nå er det ingredienser som er gøy. Huden min har alltid - minus graviditet med A - vært veldig grei. Lite kviser, ingen rynker/linjer, kun tørrhet. Men nå som den er blitt veldig mye mer kombinert enn jeg noengang har hatt, så har jeg en grubleutfordring foran meg. Jeg liker det. :nigo: 

-----------------

:vinke: 

Her går dagene litt i ett for tiden. Både helg og hverdag i en salig, jobbfri blanding. :nigo: 

På fredag hentet vi mannen. Det er så utrolig deilig å se den gleden jentene har når de ser ham. :rodmer: Det har ikke alltid vært sånn, nemlig. A har tidligere ''straffet'' ham for å være borte, men nå er det kun gledeshyl og kyss og klem. Godt å se! Resten av fredagen ble brukt til å sovne på sofaen klokken 20:30. :ler: 

På lørdag sov jeg lengelengelenge. Da jeg stod opp bakte vi sjokoladecookies rullet i sukker, med salt karamell i midten. De skal jeg jammen lage flere ganger, for OMG så gode! :sikle: Vi lekte, jeg og jentene var en snartur innom næringsområdet der ''alle'' butikkene er. JEg er SÅ glad for at jeg ble tidlig ferdig med pakkene, for det å tråkle seg gjennom millionvis med folk på leit etter masse pakker, det orker jeg bare ikke.

Vi var også og hentet juletre hos onkelen min. Da går vi ut i skogen og sager ned vårt eget tre. Det fineste vi noengang har hatt, ifølge mannen ihvertfall. Det er nesten så perfekt at det ser ut som plastikk. :fnise: Etter hogsten, vanket det grøt og gløgg på låven. Nissen kom til og med, og jentene var helt :hoppendeglad: . 

På kvelden så jeg og mannen The Martian. Jeg hadde egentlg\ig ingen forventninger til den, annet enn at jeg visste at den er kritikerrost, samt at den inneholder Matt Damon - han har alltid vært en av mine favoritter, men jeg likte den kjempegodt! Litt morsom, litt spennende og bare veldig bra. Kult at Aksel Hennie er med, og bonus for at han ikke snakker norskengelsk, men nærmest perfekt amerikansk engelsk. :hoho: 

På søndag...hva skjedde på søndag? Jeg og jentene bakte nok en gang. Har fått dilla på cookies, så det blir en del sånne her i huset. Vi får kalle det julekaker. :ler: Denne gangen var det snickerdoodles som stod for tur. Åh, så godt!

Etter bakingen dro vi til svigermor. De hadde besøk av samboerens barn og barnebarn fra Bergen (to jenter på henholdsvis 5 og 7 år), kjempekoselig! De disket opp med julelunsj (frokost for dem. Moren til disse ungene har nemlig ikke unger som våkner 6:15. Der sover de til 10 og sånn. Kjenner at jeg ikke bare er litt misunnelig. :dry: ), og vi skravlet og koste oss i mange timer. Vi var ikke hjemme før nærmere 4! 

Etter leggetid kom barnevakten, og jeg og mannen dro ut på date. Først middag, så kino. Vi så Star Wars, som var helt elsk. :hjerte: 

I går kom lille A E til oss klokken 8:30. Søster skulle på legekontroll, og siden vi var hjemme, tilbød vi oss selvsagt å passe henne. Veeeel, roligere baby skal man lete lenge etter! Hun sov hele den tiden vi hadde henne, og jeg glemte henne bokstavelig talt ut mer enn én gang. :hoho: Da søster kom tilbake, dro jeg, søster og A E ut på litt shopping. Jeg fikk handlet inn gave til ''tante Olga'' i Stavanger, som vi tilsynelatende pleier å kjøpe gave til, men som jeg ikke kan huske vi noengang har kjøpt til. :P Da er regionens spesialhandel god å ha. Har kjøpt lokalt syltetøy og eplejuice til alle besteforeldre i år, de som alltid har alt. Vi fikk også handlet inn alt av matvarer vi trenger de nærmeste dagene, så nå er vi klare, dere!

Resten av dagen ble brukt til juleverksted og lek. Vi lagde dorullnisser - som ble veldig fine, i mine øyne :rodmer: - tegnet og lekte. Det er deilig lite tv hos oss for tiden, noe som gjør godt for mammahjertet. Ungene leker heller enn å mase om tv, og da er det slik det skal være tenker jeg. :jepp: 

Og jammen fikk jeg ikke skvist inn en god trening i går kveld også. :trene: 

I dag hadde vi egentlig ingen store planer, men så blir dagene fylt opp allikevel! Vi skal til farfar klokken 3, noe som betyr at vi må kjøre senest 2:15 for å nå det. Men før det skal vi innom jobben til mamma og hente bord og stoler til julaften. Vi blir jo 17 stk pluss en baby, liksom. :daane: Og før det igjen må vi prøve å skvise inn en time hos legen, for A ser ut til å ha fått øyebetennelse. :dry: Super timing. Arg. Jeg hadde nok ventet litt med legetime hadde det vært hvilken som helst dag, men siden det er jul snart, og det ikke er noen tvil, får jeg prøve å få til en time i dag.

Resten av kvelden må nok brukes til å vaske her hjemme. Det er ryddig og fint her, men golvet trenger en god runde med moppen før vi skal pynte bord i morgen. :husarbeid: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosedager i fleng :hjerte: Så deiligdeilig at mannen er hjemme til jul!! 

For første gang på lenge (som Elsa ville sagt :fnise: ) fikk jeg lyst å trene - ene og alene fordi du la ut bilde på Insta igår :bond: Det er i overkant ambisiøst å tro jeg skal få til noe _før_ jul, men kanskje vi kan gå på en spinningtime i romjula? Musklene mine tror vel jeg har glehehemt dem etter alle de timene på sofaen i det siste  :veslejenta: 

Og så må jeg si at jeg misunner det den rynke- og linjefri huden din :pls: Jeg ser meg i speilet og innser at jeg nok har arva mer pappa enn mamma på rynkefronten :dry: Jeg er jo ikke videre opptatt av hudpleie heller, så det har vel ikke hjelpt på..smører meg med solkrem da, men det stopper ca der :sjenert: Måtte :klo:  litt av deg som hadde kjøpt haisaus til å kline i ansiktet, men skjønte jo det ikke var saus av hai - som jeg jo trodde i utgangspunktet :ler: Du leter frem de finurligste ting på dette internettet!! Såeh, tips til rynkehuden min (ikke noe som innebærer å sprøyte inn noe!!) tas imot med takk! 

:klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Diddles skrev:

Kosedager i fleng :hjerte: Så deiligdeilig at mannen er hjemme til jul!! 

For første gang på lenge (som Elsa ville sagt :fnise: ) fikk jeg lyst å trene - ene og alene fordi du la ut bilde på Insta igår :bond: Det er i overkant ambisiøst å tro jeg skal få til noe _før_ jul, men kanskje vi kan gå på en spinningtime i romjula? Musklene mine tror vel jeg har glehehemt dem etter alle de timene på sofaen i det siste  :veslejenta: 

Og så må jeg si at jeg misunner det den rynke- og linjefri huden din :pls: Jeg ser meg i speilet og innser at jeg nok har arva mer pappa enn mamma på rynkefronten :dry: Jeg er jo ikke videre opptatt av hudpleie heller, så det har vel ikke hjelpt på..smører meg med solkrem da, men det stopper ca der :sjenert: Måtte :klo:  litt av deg som hadde kjøpt haisaus til å kline i ansiktet, men skjønte jo det ikke var saus av hai - som jeg jo trodde i utgangspunktet :ler: Du leter frem de finurligste ting på dette internettet!! Såeh, tips til rynkehuden min (ikke noe som innebærer å sprøyte inn noe!!) tas imot med takk! 

:klemmer: 

Spinningtime i romjula er en date! :nigo: Vi reiser på hytta 30., så det må bli før det. :jepp: 

Nå skal ikke jeg skryte på meg noe annet enn gode gener på rynkefronten. Men jeg prøver nå å gjøre det jeg kan for å forsinke utviklingutviklingen ihvertfall.

Punkt 1: fukt. Fukt, fukt og atter fukt. Jo eldre huden blir, jo tørrere blir den. Og tørr hud rynker seg fortere enn fuktet hud. Om jeg skal komme med noen tips må jeg vite hudtypen din. Om du har normal hud - som jeg mistenker du har, den er jo så fin! - så kan du lese inne på Fifty Shades of Snail sin blogg. Hun har normal hudtype. :) 

Punkt 2: syrer. Nærmere bestemt AHA-syrer. Jeg kan anbefale Cosrx AHA Whitehead Power. Det er veldig viktig å bruke solkrem hver dag (minst SPF30) når UV-indexen er over 2isj. Nå er den jo null, så jeg gidder ikke smøre med solkrem selv om jeg bruker syrer.

Punkt 3: Vitamin C. Den vanligste - og billigste - er OST20 sin. Vit C er arbeidsmaskinen når det gjelder rynker. Den glatter ut og gjør huden finere. Jeg tror jeg reagerte på dette serumet, men jeg kommer til å prøve igjen etterhvert, for jeg tror jeg prøvde for mye, for raskt.

Og med dette kommer jeg til punkt 4: forsiktighet. Det er viktig å være tålmodig når du innførersyrer og vit c. Jeg var som sagt for rask, og jeg tror det er grunnen til at huden min krøllet seg sånn tidligere. Så nå har jeg innført syrer forsiktig igjen. Bruker BHA-syre i hele ansiktet annenhver dag (BHA er mest mot porer og hudormer, noe jeg ikke tror du trenger, du poreløse vesen!), og bruker enn så lenge AHA kun på urenheter og bumper i huden den andre dagen. 

Punkt 5: pH. Her kommer vitenskapen inn i bildet. pH er nemlig noe som er essensielt når det gjelder aktive ingredienser. Vit C har lavest, mellom 2-3. AHA har som regel mellom 3-4. Når du skal bruke aktive ingredienser må du a) vite pH-verdien på rensen din eller b) vente 20isj minutt etter at du har renset ansiktet før du påfører aktive ingredienser. Mest sannsynligvis (og her høres jeg blærete ut :P ) har du en rens med altfor høy pH. De fleste har det nemlig, og så sant du ikke bruker olje til å rense, eller at du aktivt har lett etter en med lav pH, så finnes det dessverre for mye skyhøy pH ute og går. Ikke alle reagerer på det, men faktum er at høy pH over tid skader hhudbarrieren. Min hud blir tørr og stram av høy pH for eksempel. (Også de med lav pH som ikke er bra for huden min)

Du trenger også 20isj minutt etter påføring før du hiver på noe annet. Syrene trenger disse minuttene til å gjøre jobben sin på lavest mulig pH. Huden din har en naturlig pH på rundt 5,5 om jeg ikke husker feil. Da trenger de den tiden til å nærme seg 2-3 eller 3-4, før den stiger igjen.

Puh. Håper ikke du ble avskremt nå. :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:daane: HVOR lang tid bruker du på badet om morgenen?! Haha, her begrenser det seg til å vaske ansiktet med klut og lunkent vann om kvelden, også har jeg en sånn ansiktsskrubb fra Forever Living som jeg bruker i dusjen 3 dager i uka :sjenert: Jeg har prøvd så mange ganger med sånne serier med rens, men det sklir ut etter type 14 dager - jeg er bare ikke flink til sånt :overrasket: Kanskje ikke så rart jeg er rynkete da...men jeg smører meg med fuktighetskrem altså, etter jeg har vasket ansiktet med vann og klut :opplyser::ler: Jeg er visst skikkelig gammeldags når det kommer til hudpleie, som sverger til rent vann..men ikke så gammeldags som svigermor, for hun smører seg med Spenol :hoho: 

Takk for tips, det var omfattende - og veldig lite sannsynlig at jeg gjennomfører *knegg* Det får være meg og rynkene mine tror jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Diddles skrev:

:daane: HVOR lang tid bruker du på badet om morgenen?! Haha, her begrenser det seg til å vaske ansiktet med klut og lunkent vann om kvelden, også har jeg en sånn ansiktsskrubb fra Forever Living som jeg bruker i dusjen 3 dager i uka :sjenert: Jeg har prøvd så mange ganger med sånne serier med rens, men det sklir ut etter type 14 dager - jeg er bare ikke flink til sånt :overrasket: Kanskje ikke så rart jeg er rynkete da...men jeg smører meg med fuktighetskrem altså, etter jeg har vasket ansiktet med vann og klut :opplyser::ler: Jeg er visst skikkelig gammeldags når det kommer til hudpleie, som sverger til rent vann..men ikke så gammeldags som svigermor, for hun smører seg med Spenol :hoho: 

Takk for tips, det var omfattende - og veldig lite sannsynlig at jeg gjennomfører *knegg* Det får være meg og rynkene mine tror jeg! 

Haha, om morgenen gjør jeg ingenting av dette! Fnis. Det tar jeg meg ikke tid til altså! Vasker ansiktet med micellærvann (rensevann) og klatter på 2-3 kremer. Her holder det ikke med bare én krem skjønner du. Enten blir den for tykk og fet, eller for tynn. 

Men på kvelden tar jeg meg goood tid. Vasker ansiktet rett etter at ungene er lagt og tar på syre, og tar med meg hudpleieeska ned i stua og smører meg med så mange serum og essenser som jeg orker i løpet av hele kvelden. :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk en vill ide om å logge meg på her igjen (det må være ett år siden sist), og da dukket din dagbok opp i "mine innlegg", så da er det jo høflig å si hei. ;) Jeg er nok litt på low impact på det andre forumet, for jeg har gått litt lei og er fornøyd med det jeg har, og livet mitt er generelt fullt av ting jeg kanskje ikke føler så mye for å snakke om der inne (barn, trening, matlaging og ymse). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Honesty skrev:

Jeg fikk en vill ide om å logge meg på her igjen (det må være ett år siden sist), og da dukket din dagbok opp i "mine innlegg", så da er det jo høflig å si hei. ;) Jeg er nok litt på low impact på det andre forumet, for jeg har gått litt lei og er fornøyd med det jeg har, og livet mitt er generelt fullt av ting jeg kanskje ikke føler så mye for å snakke om der inne (barn, trening, matlaging og ymse). :)

Ååå, så koselig å se deg her inne også! :klem: 

Ja, jeg er også litt der akkurat nå. Er fornøyd med det jeg har, og er mer på asiatisk hudpleiebølga uansett, og da henger jeg heller litt på reddit. Er innom og leser og følger med, men bidrar ikke så himla mye for tiden. Som du sier, livet er jo mest jobb og unger og trening, og det deler jeg heller her enn der. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: alle sammen.

Bord er dekket, og vi er klar for storinnrykk. 17 stk og en baby, kan bli travelt. :fnise: Men koselig selvsagt! Før det skal vi på graven, og etterpå spise grøt hos mamma. Jeg er glad for at mannen har vært streng og sagt til alle at middag er klokken 17. Da har ungene sjans til å være med lengst mulig. :jepp: 

Nå er det barne-tv på fjernsynet for en gangs skyld. Vi er altfor flinke til å heller skru på Netflix, men i dag er det jul og da må vi se julebarnetv. :nisse: 

Goood jul alle sammen! :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul! :) Jeg står og pisker eggehviter, smelter sjokolade, river appelsinskall og pisker eggedosis, som til sammen skal bli til sjokolademousse. Etterpå skal jeg lure mannen til å kutte opp kålrabi, og selv skal jeg snike meg avgårde med hunden, og håper været ikke er for ille. Vi skal spise hos svigerinnen min i dag, og det er litt deilig, for årene før har vi stått for julemiddagen, og det er litt småkaotisk med to som krangler konstant, en hund som tigger (og gjerne stjeler mat), og enkelte som ikke skjønner at de ikke alltid kommer rett til dekket bord. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Honesty skrev:

God jul! :) Jeg står og pisker eggehviter, smelter sjokolade, river appelsinskall og pisker eggedosis, som til sammen skal bli til sjokolademousse. Etterpå skal jeg lure mannen til å kutte opp kålrabi, og selv skal jeg snike meg avgårde med hunden, og håper været ikke er for ille. Vi skal spise hos svigerinnen min i dag, og det er litt deilig, for årene før har vi stått for julemiddagen, og det er litt småkaotisk med to som krangler konstant, en hund som tigger (og gjerne stjeler mat), og enkelte som ikke skjønner at de ikke alltid kommer rett til dekket bord. :tongue:

Så deilig å feire borte! Nå liker jeg meg hjemme jeg altså, men det er unektelig godt å slippe alle forberedelsene også. Vi skal kun koke pinnekjøtt i år. Resten kommer gjestene med. :fnise: Og pinnekjøtt er jo sånn ca det enkleste å lage ever. forhåpentligvis hjelper gjestene til også. Trenger ikke nødvendigvis være med servering, men det blir travelt om vi skal servere samtidig som vi skal sjonglere to unger også. :lol: Derfor har vi plassert ungene på andre siden av lang bordet. Taktikk. :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

Her går dagene i én sammenhengende, stor kos. :hjerte: Julaften var super og gikk over all forventning. Jeg tror vi var så forberedte på at det skulle bli travelt og mye jobb, at det gikk overraskende på skinner. Stemningen var god og alle koste seg. Ungene fikk en helt grei mengde gaver heldigvis, og har brukt dagene etter julaften til å leke med dem. De fikk hovedsakelig Playmo begge to, og har nå en grei samling gående. A med prinsesser og M med pirater og riddere. :hoho: De fikk litt klær, spill og overraskende lite ''dilldall'', som, organiseringsfrik som jeg er, ikke passer inn i systemet. :jepp: Jeg fikk også fine ting. Har jo allerede fått pc av mannen, så fikk jeg sammenleggbare Raybans av bror og søster, Diesel Skinzee-bukse av mamma (jeg var med og prøvde den) og gavekort av bestefar og svigermor. Sistnevnte skal brukes til å kjøpe ny og mer fancy langtidskoker. :nigo: 

På første juledag gjorde vi ingenting annet enn å leke med de nye lekene. Bror, søster, svoger, stesøster og to venner av oss alle kom til kvelds og spillekveld. Vi spilte kortskalle, Cranium og litt kort. Kvelden ble litt amputert for min del, for M våknet mye pga voksesmerter. :troest: Hun sliter mye med det altså! Den kvelden ga jeg paracet, men jeg kan jo ikke fortsette å gjøre det hver gang. Hun hadde tendenser til det i natt også, men da hjalp det å bare massere litt noen ganger. Hun var nok så trøtt at hun sov seg gjennom det meste.

Apropos soving...i går spurte hun om hun kunne få lov til å sove ute i vognen. :hoho: Vi skulle egentlig ut hele gjengen, men nei, hun ville sove heller. Så da slapp vi A ut alene med nabojentene. JEg synes fremdeles det er skummelt å ikke ha helt kontroll på hvor hun er! Men hun beviste at hun er ansvarlig nok til å gjøre det ved å komme å si ifra da de gikk inn til noen. Jeg og mannen hadde det helt stille og rolig i huset for første gang siden før jul. Deilig!

I går var vi på julelunsj hos svigermormor. Kjempekoselig! God mat (fikk med meg hjem en pesto laget av søt paprika og ricotta-ost :sikle: ), og ungene koste seg også.

I dag våknet vi til snø!!! Ungene var helt i hundre, og vi har vært ute i mange timer. Hele nabolaget samlet seg både i den lille bakken utenfor her, samt på fotballøkka. Vi rant på akebrett og ski, og vi spilte snøfotball. :fnise: Det var vel helst pappaene som spilte snøfotball da, og prøvde å få med seg noen veldig uinteresserte jenter. Her er det nemlig noe som 95% jenter. Én gutt som er ett år eldre enn A, og to gutter som er like gamle som M. Resten er jenter i alle aldre, og til pappaenes fortvilelse ser det ikke ut som om noen av dem kommer til å bli noe fotballfantom. :ler: 

I natt skal ungene sove hos svigermor. Ikke fordi vi skal noe spesielt, men fordi A hadde såååå lyst til å sove hos farmor. Hun har mast om det hele uken. :fnise: Vi har ikke noen store planer for kvelden. Vi får besøk av kompis og blir nok sittende her og se film eller noe. :popcorn: 

Ukas 

bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Dere MÅ lese The Library at Mount Char! Fantastisk god bok.

I går begynte jeg på Odinsbarn av Siri Pettersen, og jeg er sånn ca halvveis allerede. Utrolig spennende! Hadde litt innkjøringsproblemer med å lese på norsk - det er flere år siden jeg har lest norske bøker - men det gikk seg til etterhvert. Digger den, og kan anbefale den til alle, selv om man ikke liker fantasy.

Har ikke sett på så mye serier den siste uken, siden det har gått mest i lesing og film. Vi har sett The Martian (anbefales), Sicario (anbefales ikke) og The Intern (anbefales - skikkelig koselig feel-good film).

trening/fysisk aktivitet

Én trening den siste uken. Nok til at jeg føler jeg holder meg noenlunde i form, men ikke nok til at jeg føler meg sprek, om dere skjønner. :ler: 

ungeprat

Hm. Det er ikke noe nytt i ungeverdenen min altså. De krangler, leker sammen, er verdens beste venner, og er generelt som en 4- og 3-åring flest. M har forbedring på språket hver eneste dag, og kommer med kule uttrykk daglig. Siste nå er ''værsåsnillpliiiis'' som naturlig nok henger sammen, og ''mamma da'' og ''pappa da'' hele tiden. 

A vokser og vokser, og imponerer særlig på puslefronten. Hun puslet et puslespill M fikk til jul (med 20 biter), og selv om det var første gang ''visste'' hun hvor alle brikkene skulle. Tror hun ser det for seg i sitt indre, for i noen av bladene vi noen gang leser på kvelden er det sånne gåter, og hun er imponerende flink altså.

forfengelighet

Her har jeg vært skikkelig dårlig i det siste. Sminker meg jo ikke når jeg ikke skal noe spesielt, og da slurver jeg også med hudpleien. Prøvde nytt fuktighetsserum i går, og jeg tror huden min likte det skikkelig, skikkelig godt! :jepp: 

mening

Den siste uken har vært veldig fri for noen som helst meninger egentlig. God jul! :ler: 

nederlag

Ikke noe spesielt. Synes det er litt nederlag at jeg fremdeles er svimmel og usjen i kroppen, men... :sjenert: 

opptur

Da nissen var på besøk på julaften. Ungene svevde en meter over golvet, og A gav ham tilogmed en klem! Det skjer sånn ca aldri. Hun klemmer meg, M, mannen og bestisen sin, ellers er hun veldig lite raus med klemmene sine altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med langt innlegg!! :hjerte: Høres ut som dere har hatt en herlig jul! Den snøen kan vi leve på en stund også (i skrivende stund regner den vekk utenfor her :dry:). Hva slags planer har dere for nyttårsaften da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Puh, nå er det lenge siden jeg har vært innom her! Mest fordi vi har kost oss så mye, men også fordi det var godt å få en pause fra alt.

Nyttårshelgen vår var veldig, veldig fin! Den 30. dro vi opp på hytta. Været var veldig fint da vi kom opp, så vi heiv oss rundt og dro bort i trekket en times tid før det ble mørkt. A gikk rett på slalomskiene, mens M heller ville renne på akebrett. Kvelden ble brukt til å lage god middag (korma med langtidskokt kylling :sikle: ), se film og generell sofakos. Ungene sovnet slitne og fornøyde, og til stor overraskelse sovnet M i stor seng uten styr alle kveldene vi var der! Vi har pleid å måtte ligge med henne når hun sover i stor seng, men på hytta sang vi bare, og så kom hun ikke ut av rommet en eneste gang. Win! Kanskje hun snart er klar for stor seng hjemme også? Vi er pinlig sent ute med den altså - hun sover jo i sprinkelseng enda! :hoho: Vi har bare valgt å gjøre det enkelt for oss selv, og jeg kjenner at hun gjerne kan ligge der litt lengre også. :fnise: 

På nyttårsaften var det ruskevær, men vi dro på oss alle klærne og kom oss ut i bakken allikevel, denne gangen med begge jentene på ski. A er blitt superflink, og det er forståvidt M også, bare ikke like flink som A naturlignok. A ploger som en helt, og klarer å svinge litt selv også. M står helst bare nedover så fort vi tillater henne, og er litt mer ustø når farten ikke er så stor. Da setter hun seg heller ned. Men alt i alt - jeg er imponert over jentene mine! :tommelsmil: 

På kvelden skjøt vi opp raketter klokken 6. Mannen blir som et lite barn når det kommer til raketter, mens de virkelige barna ikke var særlig interesserte. :ler: Vi skjøt ett batteri, brente en pakke stjerneskudd og pakken med - i følge mannen - gøye småting - ble glatt oversett for en varm hytte. Vi spiste restepinnekjøtt fra julaften som vi hadde tatt med oss, drakk vin og så film. Ungene la seg til helt vanlig tid - de er ikke noen natteranglere noen av dem. Det er nesten så jeg skulle ønske det, at de kunne snu døgnet, men akk. De våkner like tidlig uansett når på døgnet de legger seg. Da klokken nærmet seg 12, dro jeg og mannen ut for å se fyrverkeri. Og huttetu så mye raketter det var! Helt sjokka jeg altså, over hvor mye folk det var der oppe! :overrasket: 

På fredagen gjorde vi ingenting på formiddagen - bare stappet oss med frukt og kjeks. Rundt lunsjtider kom resten av gjengen opp; søster, svoger, lille A E, kompis, venninne-av-søster og hennes gutt på 12, samt hennes niese på 13. Det er utrolig deilig å ha så stor hytte at det ikke føles trangt med alle disse menneskene samlet! :nigo: Vi dro ut i trekket hele gjengen, og været var virkelig helt nydelig! :sol: Jentene stod på ski og vi storkoste oss. Kvelden ble brukt til å spille, drikke vin og skravle. :hjerte: 

På lørdag var været så surt at vi ikke orket å dra i trekket. Vi hadde skikkelig innekosedag, med bare en liten tur ut i snøen for å leke/måke. Lørdagskvelden ble brukt til omtrent akkurat det samme som fredagskvelden. :ler: 

I går skulle vi egentlig dra hjem i 12-tiden, men siden det var tidenes kolonne (4,5 times venting kun for å komme seg ut på hovedveien, pluss enda noen timers venting for å kjøre i kolonnen!), drøyde vi det hele dagen og kjørte ikke før klokken nærmet seg 8 på kvelden. Da ventet vi bare en halvtime på å komme oss på hovedveien, samt et par minutter på at kolonnen skulle starte. Helt greit, og egentlig veldig deilig å komme seg hjemover til egen seng. Været var mildt sagt dårlig i går også, så nok en innedag bar preg av brakkesyke for mine to små. :lol: Gjett hvem som var overlykkelige for å komme seg i barnehagen i dag! De gadd ikke å si ha det til mannen engang. :fnise: 

Planen for dagen er herlig kort. Hjem, spise middag, pakke ut og rydde bort jula. Endelig! Jeg fikk ikke/tok meg ikke tid til å rydde den bort før vi reiste - slik jeg helst hadde lyst til å gjøre - så det skal bli deilig å få den bort! Jeg er alltid lei julepynten når jula er over. Da har den tross alt stått siden 1.desember omtrent, og jeg lengter tilbake til den herlig tomme og minimalt utrustede stua vår. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en herlig hyttetur! Og så flinke de er til å stå på ski! :nigo: Er det ikke verdens beste følelse å rydde vekk jula? Jeg elsker å pynte til jul, og elsker hele adventstiden og desember, men sååå deilig det er å se seg rundt i stua nå! Jeg blir skikkelig lei av rødt og kongler og dill, og synes det er så deilig med grønne planter og litt mer rene linjer igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, lille_frosk skrev:

Høres ut som en herlig hyttetur! Og så flinke de er til å stå på ski! :nigo: Er det ikke verdens beste følelse å rydde vekk jula? Jeg elsker å pynte til jul, og elsker hele adventstiden og desember, men sååå deilig det er å se seg rundt i stua nå! Jeg blir skikkelig lei av rødt og kongler og dill, og synes det er så deilig med grønne planter og litt mer rene linjer igjen!

Ja, den var virkelig herlig!

Årh, jula er utrolig deilig å rydde vekk altså! Jeg også elsker å pynte til jul, men jeg er enda gladere i å rydde den vekk. Var på Kremmerhuset i går kveld og kjøpte meg litt ny pynt. Vi har veldig lite pynt noe sted, men det er allikevel godt å få byttet ut noe av det gamle! Det går i kobber og grått + fargeklatter hjemme hos oss, og jeg fant fine greier på Kremmerhuset altså. Pluss en kvist med kongler fra blomsterbutikken som kostet svimlende 100 kroner. :daane: Må ha noe som ikke kan dø. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gårsdagen var fin. Skikkelig hverdagslykke egentlig. :jepp: Kom hjem til blide unger og mann, vi lagde mat, A begynte å ta ned pynten på treet på rommet (hun er så rar! Elsker å både pynte til jul og ta ned pynten igjen :ler: ), vi spiste og vi begynte å ta ned julepynten. Innimellom spilte vi litt lotto (litt sånn memoaktig, bare at man skal fylle ut et brett) eller ungene lekte. Vi hadde ikke på tv en eneste gang i går, noe som føltes helt greit etter en tv- og ipad-fylt (søster har ipad, vi er gammeldagse og har null :fnise: ), brakkesyk lørdag og søndag på hytta. Klokken 7 spurte M om hun kunne få legge seg, så da bar det til sengs med henne, mens jeg dro for å handle mat (og litt dill). Var innom Tilbords fordi jeg har så lyst på en Hammershøi lysestake, men de hadde bare inne i lyserosa, og jeg får spader av lyserosa. :lol: Så da bar det en tur på Kremmerhuset, hvor jeg kjøpte litt div på tilbud i stedet. :jepp: 

Fikk handlet mat mens jeg hørte på Serial podcast (ble ferdig med sesong 1 - noen som har hørt den?). Åh, da er jeg i mitt ess altså. Vandrende rundt på matbutikken, med biperten i hånden, hvor jeg sorterer matvarer i poser etterhvert og har enten musikk, podcast eller lydbok på øret. :hjerte: 

Da jeg kom hjem, farget jeg etterveksten, skravlet litt med mannen og vips! var den dagen over også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lita kunne godt sovet i sprinkelsengen fremdeles, hun fikk storjenteseng i høst etter Minsten kom, men sprinkelsengen står på rommet hennes fremdeles den og babyen sover i vuggen ;) 

koselig nyttårsfeiring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, pusilus skrev:

Lita kunne godt sovet i sprinkelsengen fremdeles, hun fikk storjenteseng i høst etter Minsten kom, men sprinkelsengen står på rommet hennes fremdeles den og babyen sover i vuggen ;) 

koselig nyttårsfeiring. 

Godt å høre at vi ikke er de eneste. Jeg tenker med meg selv at vi ikke trenger å ''gjors'' på å gjøre det vanskelig for oss selv. :lol: Hun sover mye bedre i sprinkelsengen enn i noen annen seng, så da får det bli sånn en god stund fremover også! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

74003ce5a11464276ae3979ed41fbe63.jpg

^--- dagens. Tenk, torsdag allerede. Fredag i morgen. Denne uken har forsvunnet helt for meg. :daane: 

Ikke at vi har hatt det så himla travelt egentlig, men dagene går sin vante gang, og nå som jeg har litt feriepåfyll i bagasjen er det gøy på jobb igjen. :nigo: Da går naturlig nok tiden fortere der også.

Siden sist. Skal vi seeee. Tirsdag: klarer for mitt bare liv ikke å huske hva i huleste vi fant på på tirsdag. :klo: Vi var hjemme ihvertfall. Tror vi fikk besøk av bror en liten tur, og det var det. Ungene lekte fint, jeg brukte kvelden til å se Flesh and Bone. 

I går: kom hjem, spiste middag, gikk på trening, hentet Diddles for timesvis med :skravle: på kafé. Såååå koselig. :rodmer: Var ikke hjemme før nærmere 11, og da var det bare å hoppe til sengs. Natten har vært ugh, med begge ungene i sengen vår. Har våknet omtrent hver time og bare ventet på at det var morgen. Ugh. Men muntre unger i dag morges gjorde opp for en kort natt. M er blitt så flink til å snakke nå, at hun klarer å imponere oss hver eneste dag. Hun har gått fra ''skiwa?'' til ''kan jeg få skiwa pliisværsåsnill?'' :fnise: og *stum* til ''kan jeg få ha på nattkjole værsåsnill?'' Fremdeles med hennes noe grumsete uttale (som ofte bare jeg forstår), men grunnlaget er der, helt sikkert! :jepp: 

I dag skal vi i bursdag til svoger. Jeg pleier alltid å bake noe til familieselskaper, men han ønsket seg ingenting så da får han ingenting heller. Mamma lager noe, det bør holde. *prøver å stagge den dårlige samvittigheten* Men åh, A E-kos. :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...