Gå til innhold

Belle


^^Belle^^

Anbefalte innlegg

Mandag igjen! Ukene flyr avgårde altså, jeg blir helt svett! :daane: 

Den siste uken har vært like hverdagslig som den pleier å gjøre. Trening, kaffedate, fint vær og blide unger.

Helgen har vært så som så. På lørdag dro jeg på en aldri så liten shoppingrunde for meg selv. Måtte nemlig få litt alenetid før svigers invaderte huset. Uten mannen tilstede. :bond: Altså, misforstå meg rett, jeg liker svigers, men jeg blir sliten bare av å tenke på å skulle underholde dem alene (fordi mannen fikk to nattevakter som han ikke kunne si nei til). Heldigvis dro de på middagsbesøk hos noen venner da ungene la seg, så jeg fikk størsteparten av kvelden alene. Puh. :fnise:  Samtidig så hadde vi jo avtalt med søster at lille A skulle overnatte hos oss, så vi hadde hele huset fullt i besøk fra lørdag til søndag. :ler: Hun er sånn ca verdens enkleste unge, men jeg kjenner allikevel at jeg er glad vi er forbi den alderen der. :hoho: Hun er 2,5 år, supersøt og supertravel. MEN, alt kan takles når hun både sover hele natten og sover lenge. Jeg måtte vekke henne klokken halv 9, liksom. Aldri skjedd med mine unger. :blink: Og å sove hele natten var tullbæsj syntes mine jenter. Så ja, det gikk fint.

På søndag dro svigers forholdsvis tidlig, og jeg og ungene gikk tur til barnehagevenninna til M. Vi slapp henne av der, gikk hjem igjen, og lille A sovnet (selvsagt :roll::fnise: ) som en stein i vogna. Måtte vekke henne to timer etterpå... Imens fikk jeg og A hatt litt kvalitetstid bare vi to, noe som ikke skjer så ofte lenger. :hjerte: Da lille A våkna, kom søster for å hente henne, og vi dro hjem til dem for å spise middag. Ungene lekte, badetid og vips! var det kveld. Etter leggetid tok jeg meg en dusj, satte meg godt til rette i senga, så på Westworld og lakket neglene. :nigo: 

Kommende uke blir egentlig helt lik som forrige. :ler: Trening og hverdagsmagi.

 

Ukas 
 
bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Bok: Holder på med Superpowereds Year 1 av Drew Hayes på lydbok, og den Er. Så. Gøy! :hoppe: Gleder meg til å lese mer fra ham. Holder også på med en bok jeg fikk gratis fra netgalley, men den er så meh at den ikke fortjener å bli nevnt her engang. Den er på rett over 100 sider - noe jeg vanligvis leser på en dag, men på denne har jeg brukt...4 dager and counting. :hoho: Dvs, jeg utsetter å lese fordi den er så bleh.

Leseutfordring 2018: 59/100, 31 bøker foran planlagt. :5: 

TV-serie: Westworld! Jeg ser jo veldig sjelden på tv-serier, men på grunn av meh bok ble det altså Westworld i stedet for. Og fytti så bra! Anbefales. :jepp: 


trening/fysisk aktivitet

3 økter forrige uke. Step/styrke på mandag, hvor musklene mine bare sa takk for seg og la seg til å sove. Herregud, jeg var så sliten! Og dette er en time som jeg vanligvis cruiser gjennom altså. Jeg blir ihvertfall ikke støl dagen etterpå, men akkurat etter mandagens økt var jeg støl i 4 dager etterpå. :hoho: Vet seriøst ikke hva som skjedde der, for jeg hadde til og med lettere vekter på enn jeg pleier pga påskepause. :vetikke: Så var det 50 minutters kondistime på torsdag, som jeg betaler for enda. Glemte å teipe føttene mine. *au* Og så spinning med beste @Diddles på lørdag. Egentlig bare flaks at ting gikk så bra, fordi hodet var ikke med i det heeele tatt.

ungeprat

A har sagt at hun har lyst til å ta hull i ørene. Dette har vi ventet leeenge på, for M har allerede hull, og har hatt det i to år. Vi har aldri tvunget noen, men har de sagt at de har hatt lyst, så har de fått lov. Og nå er det altså A sin tur. Spennende! :jepp: 

Sånn ellers så er humøret på ungene tipp topp. Vi har hatt fint vær i helgen, og særlig A som er helt lik meg blir 10 kg lettere når det er sol. At hun fikk ha på seg shorts på lørdag var toppen av lykke. :fnise: 


forfengelighet

Har shoppa en del i det siste. Mitt beste kjøp i uken som gikk, må være NYX Powder Puff Lippie. Matt leppestift med helt fantastisk formula. :hjerte: 


mening

Han der gjøken i AP som får drive på som han vil. Orker ikke skrive navnet hans engang. Altså...seksuell trakassering er konstatert, men allikevel så turer han på, går på fester med mindreårige og altså...HVOR er konsekvensene for det han har gjort? Jeg blir harm.


nederlag

Føler ikke jeg har hatt noe personlig nederlag den siste uken faktisk. :5: 
 
opptur

Waaaay TMI (eller, det fantes jo ikke her, det, sant? :ler: ), men på tirsdag bytta jeg fra kobber- til hormonspiral. Har store forhåpninger om at det vil forandre saker og ting. I det minste vil den ihvertfall gjør sånn at jeg slutter å blø et års forbruk av blod hver tredje uke. :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mandag, igjen! Dette er mandagen i den første av 4 (!) uker som er korte. Vi tyvstarter litt og reiser på We Love the 90s på fredag, derav fri og kort uke denne uken også. :nordvesta: 

Den siste uken har vært veldig fin. Ikke noe veldig spennende å skrive hjem om egentlig.

 

Ukas 
 
bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Bok: Oi, den siste uken har jeg lest massssse! :hoppe: Høydepunkt må være

* Superpowereds Year 1 av Drew Hayes. Holder på med toern nå. Det er veldig sjelden jeg leser bøker i samme serie etter hverandre (jeg har en tendens til å bli litt lei), men selv ikke etter 800+ sider med den gjengen hadde jeg fått nok. :hjerte: 

* Rat Queens Vol. 1. Har fått skikkelig dilla på grafiske romaner i det siste, og denne var bare helt fantastisk. Utsetter litt å lese videre i serien fordi jeg ikke vil at det skal ta slutt. :fnise: Akkurat nå leser jeg Guardians of the Galaxy grafisk roman - forberedelse til Avengers-filmen som kommer denne uken. Ja, jeg er tidenes nørd. :jepp: 

* Leste 70% av en bok jeg fikk hos netgalley i går, SÅ godt likte jeg den. Har egentlig ikke lyst til å jobbe akkurat nå, bare lese ferdig. :ler: Det er forresten Rocks and Stars av Sam Ledel. :rodmer: 

Leseutfordring 2018: 74/100, 44 bøker foran planlagt.:hoho: Tror jeg muligens må øke målet mitt for i år. Jeg har bestemt meg for å vente til utgangen av juni, da er jeg halvveis. Og så ta en kritisk titt på hva jeg bør ha som mål i år.


trening/fysisk aktivitet

3 økter forrige uke. 30 min kondis/30 min styrke på tirsdag (ELSKER instruktøren på denne timen, fikk puls opp i 90%, noe jeg ellers aldri pleier å gjøre her fordi timen er såpass ''lett'' for min del), spinning på onsdag og samme kondis/styrketimen på lørdag. :trene: 

Beina mine er så som så for tiden, og det er så dritt! Sliter mest med hælene akkurat nå, og det går nesten feil vei synes jeg. Sukk. Jeg sliter med å finne gode sittestillinger i sofaen, jeg får vondt uansett hva jeg gjør, og bare...ja. Beina mine har det kjipt for tiden. :sukk: 

ungeprat

På torsdag i forrige uke ble det hull i ørene på A! Jeg hadde frykta at hun skulle kaste inn håndkledet da hun satt i frisørstolen, men jammen meg var det tydelig at dette var noe hun virkelig ville. Så eier av 2 stk regnbueblomster i ørene er altså overlykkelig. Da vi kom hjem sa hun ''imårå e d fredag, lekedag Å eg har fått hål i øyrene''. Nesten bedre enn bursdag. :fnise: 

Den siste uken ble jeg medlem i en gruppe på facebook som heter Genusbevisste foreldre. Sånn helt ubevisst så har jeg funnet ut at jeg er det. :ler: Det betyr med andre ord at man er for u-kjønnet oppdragelse. Jeg ville aldri ha gått så langt som å bruke ''hen'', eller å bevisst gi barnet et rart navn fordi man så krampeaktig skal være kjønnsnøytral, men for meg er det helt naturlig at ungene får velge hva de vil uavhengig om det er oppfattet som guttete eller jentete. For meg er det egentlig ikke noe å være bevisst på, det er bare helt naturlig og selvsagt i min hjerne. Så nå er jeg ihvertfall bevisst på at det er ekstremt mange fler enn jeg trodde som ikke er genusbevisste. Tror jeg litt naivt har antatt at de fleste oppegående foreldre tenker på samme måte som meg. Men når jeg faktisk tenker etter, så husker jeg jo mange episoder der spesielt gutter ikke får lov til å leke med det de vil. At jenter skal være tafatte og søte, mens gutter skal være tøffe og kule. Jeg bare...orker ikke. :riste: Og diskusjonen om at det og det er jentete eller guttete har jeg faktisk hatt med A siden hun var ganske liten. Hun var nemlig veldig opptatt av å være prinsesse da hun var mindre, mens hun nå (heldigvis - jeg liker å tenke at det er takket være min oppdragelse *knegg* ) har et avslappet forhold til hvilke klær hun har på seg og hva hun liker å gjøre. Gutter er fremdeles ultraskumle, men på en helt annen måte. ;) 

Og så måtte jeg le litt da, av antrekket til M i går. Hun hadde altså - av egen fri vilje - tatt på seg svart Star Wars-genser, rosa Lego Friends-bukse og blå Ninjago-sokker. Det eneste temaet jeg aner hos henne er at hun er ihuga fan av alt Lego og at hun ikke er den beste til å koordinere farger. :ler: Når jeg skal kjøpe klær til henne, så går jeg like mye i gutteavdelingen som i jenteavdelingen. Det går i alt Lego, dinosaurer, ponnier og søte dyr. Det eneste jeg setter foten ned på, er Frost. Fordi jeg Er. Så. Lei. :daane: 

Så ja til å la ungene få velge selv her i gården. :tommelsmil: 


forfengelighet

Kvisene mine er på vei tilbake! :sjokk: Jeg aner ikke hva jeg har gjort, evt ikke gjort, men jeg er dritredd. Så nå er planen min å minimalisere hudpleien til det jeg VET jeg tåler, og om det ikke blir bedre innen en måned går jeg til legen igjen og sier jeg vil ha resept på en annen krem. Frykter jo at huden min er blitt immun mot epiduo, og at det er derfor, men... :grine: 


mening

Hva har skjedd den siste uken egentlig? Har vært litt for mye i mitt eget hode til at jeg kan si noe vettugt om noe som helst. 


nederlag

Maten. Jeg føler jeg kjemper en kamp jeg ikke kan vinne. Synes det er veldig mye vanskeligere å holde vekta stabil enn å gå ned (og opp selvsagt :lol: ), og jeg føler aldri jeg finner det som funker. Så nå er det tilbake til ting jeg vet funker igjen. Jeg skal blant annet være så veggis som jeg orker. Er jo allerede det altså, men skal bli flinkere til å kutte enda mer ned på kjøttbruken hjemme. Det går veldig i perioder, nemlig, og i det siste har jeg spist kjøtt over en lav sko. Jeg har ingen etiske grunner (annet enn at dyr er søte *tnaw*) til å være veggis, men av erfaring vet jeg at kroppen min liker det godt.

Jeg skal spise mer frukt og yoghurt i stedet for andre ting, og innføre oftere og mindre måltider. Den siste der blir vanskeligst, fordi jeg ikke eier mengdekontroll i det hele tatt. Tror metthetsfølelsen min omtrent er ikke-eksisterende.

Bare det å ha en plan føler jeg gjør mye, noe som nok er grunnen til at jeg synes det er enklere å gå ned i vekt enn å holde vekta.
 
opptur

Til tross for at jeg føler ting går feil vei med mat og sånt, så hadde jeg faktisk tidenes treningsuke der jeg følte at alt stemte, HELE tiden. Det er lenge siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er på 77 av 100 nå, høres det jo ut som om du når målet før juni er omme :ler: Tracker du hva du leser, forresten? Er det goodreads det går i? Jeg har begynt å ta i bruk et spreadsheet i det siste. Moro å tracke litt flere faktorer: sider lest per dag, sjangere, lengde på bøkene, hvor lang tid jeg har brukt på å lese dem, hvilken karakter jeg har gitt dem... Data ftw :nigo: 

Så kjedelig med lite samarbeidsvillige bein - spesielt når resten av kroppen høres ut til å være skikkelig gira på trening for tiden! Håper de kommer seg relativt raskt. 

Jeg har aldri hørt om Genusbevisste foreldre før, men vi er visst også slike :) Jeg trodde også det var det eneste fornuftige..? Jeg har i alle fall ikke trengt å diskutere det med mannen, det har vært helt innforstått for vår del! Enig i at det er en smule i overkant å insistere på hen og kjønnsnøytrale navn, men veldig for å tilby det de er interesserte i av leker og klær uten å prakke på dem stereotypiene. For å si det sånn var det veldig lett å sortere ut de veldig rosa og jentete klærne da jeg skulle finne frem småttisklær nå før lillebror dukker opp. Datteren har jo noen mer "jentete" klær nå som hun er litt større, men på ingen måte utelukkende. Favorittfargen er oransje fulgt av grønn og deretter lilla, og siden hun snart er tre og det er viktig for henne å bestemme selv er hun gjerne rimelig interessant kledd i barnehagen med tanke på fargevalg ;)  Jeg er utrolig glad for at hun foreløpig ikke er på rosakjøret, noe jeg ser at mange av de andre jentene på avdelingene er (jeg er også relativt prinsesseallergisk). Med tanke på leker har hun alt fra dukkevogn til garasjeleke og en haug av biler. Jeg ser heller ikke helt problemet hvis lillebror foretrekker dukkevogna fremfor garasjen når han blir stor nok til å få preferanser :vetikke: Datteren kjenner ikke til konseptet gutteleker og jenteleker, det er de heldigvis flinke på å unngå i barnehagen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, miore skrev:

Hvis du er på 77 av 100 nå, høres det jo ut som om du når målet før juni er omme :ler: Tracker du hva du leser, forresten? Er det goodreads det går i? Jeg har begynt å ta i bruk et spreadsheet i det siste. Moro å tracke litt flere faktorer: sider lest per dag, sjangere, lengde på bøkene, hvor lang tid jeg har brukt på å lese dem, hvilken karakter jeg har gitt dem... Data ftw :nigo: 

Så kjedelig med lite samarbeidsvillige bein - spesielt når resten av kroppen høres ut til å være skikkelig gira på trening for tiden! Håper de kommer seg relativt raskt. 

Jeg har aldri hørt om Genusbevisste foreldre før, men vi er visst også slike :) Jeg trodde også det var det eneste fornuftige..? Jeg har i alle fall ikke trengt å diskutere det med mannen, det har vært helt innforstått for vår del! Enig i at det er en smule i overkant å insistere på hen og kjønnsnøytrale navn, men veldig for å tilby det de er interesserte i av leker og klær uten å prakke på dem stereotypiene. For å si det sånn var det veldig lett å sortere ut de veldig rosa og jentete klærne da jeg skulle finne frem småttisklær nå før lillebror dukker opp. Datteren har jo noen mer "jentete" klær nå som hun er litt større, men på ingen måte utelukkende. Favorittfargen er oransje fulgt av grønn og deretter lilla, og siden hun snart er tre og det er viktig for henne å bestemme selv er hun gjerne rimelig interessant kledd i barnehagen med tanke på fargevalg ;)  Jeg er utrolig glad for at hun foreløpig ikke er på rosakjøret, noe jeg ser at mange av de andre jentene på avdelingene er (jeg er også relativt prinsesseallergisk). Med tanke på leker har hun alt fra dukkevogn til garasjeleke og en haug av biler. Jeg ser heller ikke helt problemet hvis lillebror foretrekker dukkevogna fremfor garasjen når han blir stor nok til å få preferanser :vetikke: Datteren kjenner ikke til konseptet gutteleker og jenteleker, det er de heldigvis flinke på å unngå i barnehagen også!

Jeg har et mål om å være ferdig innen juni er over, ja. :fnise: 

Ja, jeg gjør det. Må det for å klare å holde kontroll. :daane: Jeg er på goodreads. Liker det veldig godt, og så er det obligatorisk å lage en omtale der på bøker jeg får fra netgalley. Men ja, jeg kjenner igjen behovet for å logge data. :hjerte: 

For oss også har det vært helt naturlig at det er sånn. Man kan ikke tvinge ungene inn i noe de ikke vil. Tror nok A var med og banet vei da, for der hjalp det ikke å tvinge noe som helst fra hun var halvannet år. Det var da hun begynte å bli ekstremt bestemt på hvilke klær hun skulle ha på seg. :haar:  Så vi har latt ungene styre på som de vil med klær spesielt, sikkert til manges store fortvilelse. :hoho: 

I A sin barnehage var de voksne veldig opptatt av å ikke ha kjønnsinndelte leker, men A fikk allikevel med seg hjem hva som var guttete og hva som var jentete. Ungene plukker det opp over alt, og da spesielt fra foreldre som er veldig FOR kjønnsinndeling. Men man kan ikke gjøre noe mer enn å være bevisste på det hjemme, liksom, og prøve å oppdra dem til å tenke selv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oh joy, har hatt tidenes langhelg. :hoppe: Dvs, en uke fri ble det, for natt til onsdag fikk M omgangssyken. Hun fikk det skikkelig ille, og kastet opp omtrent tre ganger i timen HELE natten. Ikke før klokken var rundt 6 sluttet hun, og vi fikk noen timer søvn hele gjengen. Kroppen min er definitivt ikke vant til søvntortur lenger, for jeg var helt kaputt neste dag. :ler: Jeg klarte allikevel å karre meg på trening på kvelden, til tross for at øynene gikk i kryss. Det gikk så som så, men all trening er bedre enn ingen trening. :tommelsmil: 

På fredag var vi på We Love the 90s, og det var episk gøy. På noen få timer klokket jeg inn 24000 skritt - en grei treningsøkt det. :nigo: 

På mandag var jeg og beste Diddles på byen og drakk vin og skravla. Veldig, veldig fint. :hjerte: 

 

Ukas 
 
bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Det har blitt litt mindre lesing de siste dagene enn normalt. Høydepunktet siden sist må være Superpowereds Year 2 av Drew Hayes. Helt fantastisk, og jeg kan bare ikke få nok av menneskene der. Startet på treern så snart toern var ferdig. :rodmer: 

Leseutfordring 2018: 77/100, 44 bøker foran planlagt. 

Hjemme har vi hatt Marvel-uke. Vi  har sett både en og to Marvel-filmer hver kveld, både i forberedelse til Infinity War og som en type hang-over etter Infinity War. Seriøst, gå og se Infinity War, den var helt fantabulistisk. :nordvesta: 


trening/fysisk aktivitet

1 økt forrige uke, pluss gåtur som tok livet av skinnleggene mine, på grunn av travelt og helgetur. 2 økter om man inkluderer konserten da, det var jo tross alt 4,5 time med nesten konstant hopping og dansing. :ler: 

 

ungeprat

Vi er inne i en *bank i bordet* harmonisk fase nå, og det er så deilig! Jentene er stort sett blide og glade, og ting går som på skinner. Jeg vet at det veldig fort kan gå over, så akkurat nå nyter jeg late hverdager der jentene er ute og leker, eller tusler på på gulvet med legoen, og jeg kan nyte freden i sofaen med en god bok.  Eller i hengekøya hvis været tillater det. :hjerte: 

A er dog veldig sårbar for tiden, og bryter ut i gråt i tide og utide. Jeg prøver å si til henne at det ikke er noe i veien med å gråte (så lenge det ikke er sutring :dry: ), men hun synes naturligvis det er vondt. Her en dag så vi Løvenes Konge, og da Mufasa døde brøt hun ut i krampegråt. Hun klarte ikke å se på mer, og kom tilbake med øreklokker på. :digge::hoho: Så ja, hun er veldig tenåring-ete, og veldig kul. :hjerte: 

M er nesten blitt helt gjennomsiktig etter at hun var syk, stakkar. Hun er fremdeles trøtt (og sutrete - noe som er veldig ulikt henne), og hun sliter med appetitten. Hun har alltid vært godt i hold (dog ikke så mye som da hun var ekstremt tjukk som baby :fnise: ), men nå har hun strukket seg så mye at jeg nesten synes hun er FOR tynn. Håper bare appetitten kommer på plass igjen, så blir det nok bra. Er spent på hvordan hun har hatt det i barnehagen i dag da, det er jo første dag på en uke nå, og det kan være en prøvelse når man ikke er helt tilbake til seg selv enda.


forfengelighet

Jeg forbanner forstørrelsesspeilet vi hadde på hotellet i Stavanger. :sinna: Jeg oppdaget en munnrynke, og nå klarer jeg ikke å se noe annet når jeg ser meg selv i speilet. :grine: Sukk. Jeg tror omsider huden min har forstått at den begynner å bli gammel. Har vært ganske velsigna på det området lenge nå, så det var vel bare et tidsspørsmål. 


mening

Jeg fatter ikke hvordan AP tenker jeg altså. Ta inn Gisken igjen, som medietalsmann?!? Altså, for å sitere ungdommen; serr??? Jeg skjønner det bare ikke. Do. Not. Compute. :blink: 


nederlag

Meh. Har hatt en meh uke sånn på det personlige planet.
 
opptur

90-tallsfest :skaal: Og vin med Diddles :vin: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Denne uka har nesten begynt, og så er den nesten over igjen. Jeg har snart laaangfri. :skya: 

Den siste uka har vært helt vanlig - ikke noen store sprell. På lørdag var det dugnad i velforeningen, og på søndag var det fotballcup med A. Det er vel det mest spennende som har skjedd. :ler: 

Wæææ, nei! Vi hadde litt action å lørdags ettermiddag. Da oppdaget jeg nemlig en lekkasje på tv-rommet/Sumi sitt rom. Ja, han har eget rom. Egentlig bare fordi vi har mer plass enn vi trenger, og vet ikke helt hva vi skal bruke det rommet til. Luksusproblem! Uansett, jeg sopte golvet der inne og oppdaget vannskader på parketten. Da vi tok vekk gulvlista var det jo klissvått! På andre siden av veggen er det tekniske rommet, og inni veggen var det klissvått. Vi fikk ringt både forsikringsselskap og rørleggervakt som fikk tetta lekkasjen. Takstmannen fra forsikringen var hos oss i går, og ifølge ham er det altså fuktskader på veggen og parketten. Vi må altså ta vekk gipsplatene på veggen, tørke ut, og lage ny vegg. Parkett må også byttes. Håper og tror at vi får det meste igjen på forsikringen, for dette har vi absolutt ikke råd til nå. :bond: 

Ukas 
 
bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Høydepunkt den siste uka må være...den grafiske romanen Summit av Amy Chu. Den var så bra, og jeg gleder meg til fortsettelsen. :nigo: 

Holder på med Engelfors-serien (svensk serie lest på engelsk, litt rart må jeg si!) på Kindle'n, og Super Powereds Year 3 på lydbok. :jepp:

Leseutfordring 2018: 81/100, 46 bøker foran planlagt. 

 


trening/fysisk aktivitet

Klarte faktisk å skvise inn 3 økter i forrige uke! Spinning med Diddles både mandag og onsdag, og spinning i garasjen på søndag. :trene: 

Formen min er rævva for tiden, da, det er litt kjipt. Jeg kommer ikke opp i puls, selv om watten er høyere enn noensinne. Sikkert alderen som har innhentet meg. :lol: Så nå prøver jeg å skru ned maxpulsen litt, så får vi se hva som skjer.

 

ungeprat

Ikke noe veldig spennende å meddele her egentlig! Alt går i sin vante gang. A er reservert og glad og alvorlig og sprudlende på én gang, EKSTREMT tenåring'ete for tiden, med frynsete følelser helt utenpå. M er vimsete, smilende, ''giddaløs'', og verdens beste klemmer. Fine og gode jentene mine. :hjerte:  


forfengelighet

Jeg tror, og jeg legger vekt på ''tror'', at kviseutbruddet mitt er på vei bort igjen. Siste hail mary var å smøre reseptkrem både morgen og kveld - selv om det helst ikke skal gjøres fordi huden blir overfølsom for sol. Jeg bruker solfaktor 50+ og satser på at det er nok. Heller hvit og kviseløs enn brun og masse kviser. :hoho: 


mening

Ingenting som stikker seg ut i mitt hode for siste uken som gikk egentlig. 


nederlag

Føler jeg er kjeftemamma for tiden, særlig rundt leggetid. Det har sin naturlige grunn i at jeg ikke har røykt kveldsrøyken min på...4 dager? Satser på at lysten snart går bort. :flau: 
 
opptur

Søndagsspinningen jeg hadde i garasjen var helt magisk. :hjerte: 

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wæææ, er det mandag IGJEN? Sånn går det når det er så mange fridager her og der. Jeg klager IKKE for å si det sånn. :ler: Vi har hatt noen überfine fridager, uten for mange sprell sånn egentlig. Skalviseeee....

* onsdag var det nydelig vær, og jeg fikk både klippet gresset og luket i blomsterbedet. Sååå digg å ha det gjort innen 17.mai. :5: 

* torsdag var vi hjemme hele dagen. Det regnet kattunger. Et mildt anfall av brakkesyke var et faktum.

* fredag hadde vi friiii. Lat morgen, bytur med søster, fant endelig svarte finsko til A. Hva i huleste skjer med at alle finsko til barn plutselig har fått HÆLER? Jeg blir rasende. :rasende: 

* har hatt tidenes heklehelg. Gjorde meg ferdig med en sånn, og er godt i gang med en sånn. Mine er såpass lange at de dekker navlen, da. Jeg liker det kort, men jeg liker ikke å vise navlen. (Den er blitt så stygg etter graviditetene... :(

 

Ukas 
 
bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Høydepunkt sist uke er Super Powereds Year 3. Nigleder meg til å begynne på den siste i serien, men siden den er såpass ny og ikke har kommet på lydbok ennå, så ligger den på vent på Kindle'n til jeg er ferdig med Engelfors bok 1. Sliter med den, ass. Skrivestilen er så kjedelig.

Leseutfordring 2018: 84/100, 48 bøker foran planlagt. 

Serie: Begynte på sesong 2 av Dear White People i går. Den ligger på Netflix. Se den! :jepp: 

 


trening/fysisk aktivitet

To økter forrige uke bare. Nå som mannen er i eksamensmodus er det unntaktstilstand hjemme hos oss (han sitter helt seriøst fra morgen til natt og leser - jeg er helt imponert), og jeg kan bare trene etter at ungene har lagt seg. Dessverre er nesten alle favorittimene mine akkurat rundt leggetid, og da blir det vanskelig denne måneden. Men sånn er det bare. Prøver å finne motivasjon til hjemmetrening, men den siste uken har jeg heller hatt lyst til å hekle. :fnise: Men ja, to spinningøkter ble det ihvertfall. :jepp: 

 

ungeprat

I dag morges klikka det fullstendig for A, fordi hun hadde krøller i håret etter fletten hun hadde sovet med. Jeg spurte henne i går kveld (vi har nemlig lært) om hun ville ha flette eller krøller i dag, og hun svarte ja (hun pleier å svare nei). Så da gikk det som det måtte gå, da. Fletta samarbeidet ikke med capsen hennes, hun tok ut fletta og det var kriiiiise med krøllete hår. Hele situasjonen var så absurd at jeg bare måtte le. Det var litt godt å se at sinnataggen vår er der inne et sted (hun er så veldig rolig for tiden!), men allikevel er jeg veldig glad for at vi ikke har det sånn flere ganger om dagen lenger. :fnise:  Det ordnet seg forresten ved at jeg flettet håret med en lav flette, sånn at krøllene forsvant og hun kunne ha på seg caps. Enkle gleder. :nigo: 

M har fått en eller annen allergisk reaksjon på et insektsstikk tror jeg. For 3 uker siden ca, fikk hun en liten rød prikk rett under våtkanten på øyet. Nå har det mest sannsynligvis gått betennelse i stikket, for det blir bare verre og verre, og hun har litt puss i øyet om morgenen. Så på onsdag skal hun til legen. Fint at vi fikk time så raskt, og så får vi bare håpe at det går fort over. Greit å få sjekket opp i det uansett synes jeg. :jepp: 


forfengelighet

For én gangs skyld har jeg ikke noe å meddele her. :fnise: Eller jo, jeg kan jo si at jeg er superfornøyd med Ultrasun-solkremen jeg kjøpte. Den er sinnsykt god!


mening

Jeg har veldig lite meninger for tiden altså. :hoho: Det jeg har fulgt med på den siste uken har vært klærne på Met Ball, liksom. :fnise: 


nederlag

Bruker mye energi på å grue meg til 17.mai, og hvor sliten jeg alltid er når dagen er slutt. Det er så teit! :hoho: Jeg har blitt mye flinkere til å  jobbe med søndagsblues'en min - som jeg får fordi jeg gruer meg til ny uke, men 17-mai sitter godt i kroppen altså. Tenk å bruke enda mer energi på en energifest man ikke kan gjøre noe med. :roll: 
 
opptur

Langhelg. :skya: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dagen her. Dagen etter den siste fridagen som ikke inkluderer ferie...på ET HALVT ÅR! :daane: Sa noen pessimist? :hoho: Vi har uansett hatt en superfin langhelg og 17.mai, og virkelig nytt dagene til det ytterste.

* 17.mai var som den pleier å være; travel, men gøy. A gikk i barnetoget for aller første gang, og det var intet annet enn stort, både for oss og for henne. Jeg er vant med et knøttlite tog fra min barneskole, så dette toget - hvor de samler alle skoler i hele kommunen! - er gigasvært i forhold. Da hun så oss var hun litt sånn :overrasket: , tydelig overvelda over alt som skjedde rundt henne. Men hun koste seg veldig, heldigvis. Jeg var forberedt på en reaksjon da hun så oss, men det gikk bra. :tommelsmil: Resten av dagen gikk i pølser, is, tombola, folketog og take-away italiensk som en fin avslutning på dagen.

* Den påfølgende helgen har vært helt fantastisk. Været har vært strålende, og den hvite skrotten min har blitt liiiiitt brunere enn den var før helgen. Vi har fisket i bekken (bittesmå fisk, som fanges med håv :jepp: Vi tilbragte 2,5 time der bare på fredagen :ler: ), vi har vært på trening, vi har hatt en deppedag (meg, skikkelig søndagsblues på søndag :roll:, tror det må ha vært halen på det som har vært 3 sammenhengende uker med mensen. Yay hormonspiral, dere :sarkasme:  ) og vi har vært hos søster og kost oss. Fine, fine helgen, som jeg har puttet i lomma og kommer til å spare til vonde dager. :hjerte: 

 

Ukas 
 
bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Høydepunkt sist uke må være A Swift Kick in the Asteroids av Edward Zajac. Morsom sci-fi som jeg lol'et flere ganger av. Kommer garantert til å lese resten av serien. :jepp: Ellers holder jeg på med Super Powereds Year 4 på Kindle'n, men den har knappe 2000 (!!!!) sider, så det tar lang tid. Mildt sagt. Tror ikke jeg har lest en så tykk bok som denne før. :ler: Forging Hephaestus av Drew Hayes spilles på lydbok. Ååå, som jeg elsker Drew Hayes. :hjerter: 

Leseutfordring 2018: 88/100, 50 bøker foran planlagt. 


trening/fysisk aktivitet

Tre økter forrige uke. :nigo: Yoga (+ sykling til treningssenteret, 10 minutter én vei) på mandag, og spinning på onsdag og fredag. 

Til tross for gøye treninger og ok kosthold er jeg kroppsdeppa for tiden. :sukk: Har veldig lyst på gjøre noe med magen min, for den er ikke fin, punktum. Den kan ikke trenes fin, og bare...bæsj. Får alltid en sånn reaksjon når bikinsesongen starter opp. :sjenert: Hadde jeg hatt 35000+ kroner så hadde jeg gjort det uten å nøle. Det er den siste brikken som skal på plass før alt arbeidet jeg har gjort er komplett, og det er så frustrerende at jeg ikke kan gjøre det på egenhånd.

 

ungeprat

Prikken til M er definitivt betent! Og nå har vi plutselig fått time på sykehuset til mulig operasjon. :haar: Vi har fått null forberedelse, for de hadde fått en avbestilling. Begynte å snakke om lokalbedøvelse vs. full narkose, og vi bare :huh: . Så vi aner ikke hva som skjer, men på torsdag skal hun altså på sykehuset. Synes det er veldig bra at de gjør noe med det så fort, for det er definitivt noe som ikke går over av seg selv, men aff. Sykehus, liksom. Liker det ikke.

A er veldig A for tiden. På godt og vondt. Humørsyk, blid som en sol og sinna som et lemen, alt i en skjønn cocktail av følelser. :ler: 


forfengelighet

Lite å meddele her. Sol og sommer betyr minst mulig sminke.


mening

Jeg satte omtrent kaffe i halsen da jeg så denne i går:

33186819_1920357688008109_39113069985487

 

Og så bare balla det på seg. Flat Earth Society er altså en ting, dere. Det finnes mennesker der ute som helt bokstavelig tror at jorden er flat. Det. Er. Ikke. Kødd. :hakeslepp: 


nederlag

Negative kroppstanker. Jeg kommer absolutt ingen vei med å ha disse tankene, og jeg pleier å være ganske flink til å holde meg unna visse triggere, men denne helgen har vært ille.
 
opptur

Langhelg :briller2: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig oppdatering! :nigo: Man kan få en ordentlig nedtur når fridagene i mai er overstått og det er evig lenge til neste gang. Jeg har aldri skjønt hvorfor alt på død og liv må samles på våren. Det hadde vært NYDELIG med en arbeidernes dag eller en pinse i oktober!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er juni, sommerværet har vært her i eeeevigheter, jeg maler hus (i skyggen som oftest :dry: ), ungene er lykkelige, vi ombestemte oss for å heller reise til Spania allikevel i sommer (herregud, jeg gleder meg som en unge!), og livet smiler for tiden. I dag skal vi på båttur med jobben, ut hit. Det kommer til å bli awesome! Så ja, dagene mine i et nøtteskall. Kommer sterkere tilbake neste uke. :jepp: 

Ha en strålende helg, dere! :sol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, ^^Belle^^ skrev:

Det er juni, sommerværet har vært her i eeeevigheter, jeg maler hus (i skyggen som oftest :dry: ), ungene er lykkelige, vi ombestemte oss for å heller reise til Spania allikevel i sommer (herregud, jeg gleder meg som en unge!), og livet smiler for tiden. I dag skal vi på båttur med jobben, ut hit. Det kommer til å bli awesome! Så ja, dagene mine i et nøtteskall. Kommer sterkere tilbake neste uke. :jepp: 

Ha en strålende helg, dere! :sol: 

Ååh, så deilig innlegg! Gooood helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei bloggææn! :vinke: Milde moses, nå er det lenge siden sist! Det har vært ubertravelt, så her er oppsummeringen for de siste par ukene:

* Båttur var awesome. Nydelig vær, fine mennesker og bare...perfekt.

* Dagen derpå...gikk faktisk greit, selv om jeg var litt redusert. Da var jeg og søster på det årlige arrangementet som mammas motorsykkelklubb arrangerer sammen med kreftforeningen. Vi malte ansiktsmaling, og ellers er det motorsykkelkjøring, grilling og hesteridning for pårørende barn. Fineste jeg gjør hele året. :hjerte: 

* Bursdagen min i forrige uke var veldig fin. :jepp: Tilfeldigvis hadde A Perfect Circle, som sånn ca er mitt favorittband noensinn,e konsert dagen etter bursdagen min. Så da dro jeg og mannen til Oslo, både på konsert og for å besøke bestis. Vi hadde to utrolig fine dager der, og konserten var intet annet enn magisk. Med stor M. Er nesten i lykkerus enda. :fnise: 

* Forrige helg var vi på fest hos kompis og nyedama. De hadde arrangert ''festival'', med leker og hele pakka. Kjempekos!

* Denne uken har jeg vært på Son Spahotell og bresket meg. :ler: Neida, jeg har vært på siste samling i lederutviklingsprogrammet jeg har gått på i et år nå. Godt å være ferdig, samtidig som det er litt trist også. Men ja, tre intense dager med masse påfyll.

* A hadde bursdag i går. 7 år! Shit, tiden går altfor fort! :overrasket: På denne tiden for 7 år siden lå jeg apatisk på et 7-mannsrom og visste ikke hva jeg skulle gjøre med den gråtende klumpen ved siden av meg. Kroppen var vond, hodet var fylt med bomull, og jeg var allikevel verdens lykkeligste menneske. Den dagen da hele livet mitt endret kurs, endret mål og mening. SÅ klisje, men SÅ sant. :grine::hjerte: Hun har vokst opp til å bli omtrent den kuleste jenta jeg kjenner. Hun er så morsom, og elsker å tulle og være klovn. Litt av en kontrast til 6-åringen som hadde angst for at folk skulle le av henne. Dette året på skolen har forandret henne enormt - fra en alvorlig, men lykkelig 6-åring, til en sprudlende, men samtidig innadvendt 7-åring. Gode jenta mi. Herregud, begynner snart å sippe her jeg sitter. :sjenert: Det verste av alt ved gårsdagen; jeg var stuck i Son på det jævla spahotellet. Jeg var jo klar over dette i fjor, da jeg så datoene for samlingene, og noen ganger må man bare prioritere. Jeg prioriterte dog bort ''graduation'' til fordel for å rekke hjem før hun la seg. 

* Fordi jeg valgte å være borte på bursdagen hennes, blir hele denne bursdagsfeiringen veldig spredd. Det irriterer vettet av organiserte meg. I går var svigermor innom, og mamma var innom. Førstnevnte kommer nok ikke på lørdag, som er familiebursdag (mer om det i punktet under), og mamma er usikker. Fikk nettopp vite at søster ikke kommer før senere på kvelden, og stesøster ikke før på søndag (klassebursdag). Så ja, da får vi belage oss på en veldig spredd feiring. Klassebursdag på søndag, ja, og vennebursdag for de som ikke går i klassen på mandag. 

* Svigermor. Hun var hos legen på mandag, og fikk vite etter MR at de hadde funnet noe på bukspyttkjertelen. Jeg råder ingen til å lese om kreft på bukspyttkjertelen. Det er omtrent den verste lesningen som finnes. 6% overlevelsesrate. Mammaen til kompisen min fikk konstatert det, og noen måneder etterpå var hun død. Men ja. Svigermor fikk beskjed om å forberede seg på det verste, og innkalling til CT i dag. Nå venter jeg egentlig bare på dommen. Det kunne være ingenting, det kunne være alt. Hun er superhelten til jentene, og jeg håperhåperhåper av hele mitt hjerte at alt er bra med henne. Faen altså, det må det være.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, her var det så mye å ta av at jeg ikke helt vet hvor jeg skal begynne. Først - herlig å lese om alle de positive tingene i livet ditt for tiden. Og hormonelle meg begynte nesten å gråte litt av beskrivelsen av A. Syvåring! Herlighet!! Du har jo store barn, Belle! Når skjedde det?

Og så - svigermor. Så ufattelig skremmende. Jeg krysser alt jeg har av fingre for at dere får en god beskjed i dag. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.6.2018 den 9.41, lille_frosk skrev:

Åh, her var det så mye å ta av at jeg ikke helt vet hvor jeg skal begynne. Først - herlig å lese om alle de positive tingene i livet ditt for tiden. Og hormonelle meg begynte nesten å gråte litt av beskrivelsen av A. Syvåring! Herlighet!! Du har jo store barn, Belle! Når skjedde det?

Og så - svigermor. Så ufattelig skremmende. Jeg krysser alt jeg har av fingre for at dere får en god beskjed i dag. :hjerte:

Wæææ, når skjedde det, ja? :bond: 

Vi har ikke fått vite noe om svigermor ennå slik jeg trodde. Det var bare selve prøven hun skulle ta på fredag, så nå går vi og venter.

------------

For en finjævlig helg. :sjenert: Jeg var så nervøs og engstelig for svigermor på fredag, at det satte i gang en fullskala depresjonshelg. Kombinér det med fullskala bursdagshelg (3 selskap på 3 dager), så har du én stk frynsete Belle. Men ja, første PMS-depresjon siden januar. Fy faen, det er så jævlig. Og når jeg står midt i det, så tror jeg jo aldri det kommer til å gå over. Det varte bare noen dager denne gang heldigvis - har krysset av 3 dager sånn skikkelig ille, men har vært veldig meh i over en uke. Nå begynner jeg å føle meg som meg selv igjen. :5: 

Den fine delen av helgen var selskap, selskap og kino. På lørdag hadde vi selskap med familien, som alltid bare er koselig. Jeg klarte å fjerne meg litt fra alle sammen innimellom, for å mentalt få puste litt. Mannen har vært helten min denne helgen, og styrte og stelte til tusen. Han forstår ikke hva jeg går gjennom når jeg har disse periodene, men han er allikevel flink til å ta hensyn og til å lytte til hva jeg trenger. :hjerte: På søndag hadde vi klassebursdag. De er en så herlig gjeng! Men milde moses og alt som er hellig - jeg er glad for at ingen av mine unger har adhd. :daane: Hun ene jenta i klassen til A har skikkelig ''gutte-adhd'', og er helt vill. Hun klarer ikke å styre seg, og kom flere ganger og fortalte at hun hadde gjort noe skikkelig ille. Første gangen hadde hun tatt et jafs av en gave som A hadde fått, og andre gangen hadde hun tømt ut flytende slim over hele senga til A. Good times. :lol: Vi kan ikke annet enn å le, trekke på skuldrene og si at dette fikser vi. Hun klarer tydelig ikke å styre seg, og trenger å bli møtt med forståelse. De andre jentene i klassen har også kustus på henne, og takler henne på en fin måte synes jeg. :jepp: Sammenlignet med denne jenta blir M, som vi av og til bekymrer oss for lider av konsentrasjonsvansker og slikt, som en avbalansert, rolig og høykonsentrert jente. :fnise: Kvelden ble avsluttet på magisk vis med kino med stesøster. Vi så Love, Simon, og den var bare urfin! Det hjalp ikke særlig på på nedstemtheten foråsidetsånn. Hadde tårer i øynene flere ganger, noe jeg ALDRI ellers har. Griner veldig sjeldent av filmer. Men ååååh, denne var superfin og anbefales på det sterkeste!  Har lest boken, og siden jeg synes den bare var sånn gjennomsnittlig, ble jeg positivt overraska over filmen! :jepp: 

Gårsdagen var dagen for selskap nr 3. Da var det venner som var på besøk. Veldig koselig, om enn travelt. Noen av de ungene der vet å gjøre hekkan. Mannen stod i en halvtime og vasket TAKET for slim etter at alle var gått. Bare nevner det. :fnise: 

I dag skal jeg få gjort alt jeg må få tid til før mannen reiser. For ja, mannen skal reise offshore i morgen. Gleder meg mest - det skal bli godt å få savnet ham litt kjenner jeg. Det har blitt lite alenetid på meg den siste tiden, og det blir jeg stressa av. :bond:Samtidig synes jeg vi er inne i en veldig god periode nå, hvor vi prøver å fokusere på andre ting enn hverdagens mas og kjas. Det er fint. :hjerte: Bare en drøy måned til vi reiser til Spania, bare oss 4, i to uker. Gleder meg mest, selv om vi pleier å bli ganske sultefora på voksen omgang annet enn med hverandre etter en ukes tid. :ler: 

Men ja, planen for dagen er: avslutte jobbdagen (et kvarter igjen! :5: ), handle inn til neste uke, :trene: , :veslejenta: . Livet er hardt, dere. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er bra med svigermor! :hoppe: Det var en cyste av noe slag, og visstnok noe som var helt vanlig. Ble omtrent 1000 kg lettere til sinns da jeg fikk beskjeden i går. 

Sånn ellers så har den siste uken vært veldig fin! Onsdag var M i selskap på Leos Lekeland, mens jeg og A møtte Diddles, Liten og mini på McD for et aldri så lite festmåltid. :fnise: Koselig var det uansett. :hjerte: 

I går begynte tømreren inne på filmrommet vårt. Vi hadde vannlekkasje i veggen (har jeg nevnt det tidligere?), og får dekket ny vegg og nytt golv på forsikringen. :5: Jeg dro derfor til malermesteren etter jobb i går for å se på tapet. Det er ikke enkelt altså. Dere som husker hvordan den veggen så ut før, kan skjønne at jeg ikke var så veldig lei meg for at tapeten blir byttet. :hoho: Har klødd i fingrene etter å bytte den siden vi kjøpte huset, men mannen har syntes den har vært så stygg at den ble kul. Men ja, det blir ny, fin tapet - om jeg bare klarer å bestemme meg! Tror det blir denne:

35882591_10156419137781788_3912295553991

Referansen er denne, som visstnok er en veldig dyr designertapet. Hvem som ved sine fulle fem betaler noe som helst for den der, det forstår jeg ikke :hoho: 

ikXh6HhEiduW1sqs_nJKxleFeQUcwG8uUuv1vElW

 

I dag skal A på overnatting, mens stesøster kommer for å passe M. Jeg skal på møte med påfølgende middag med jobben. Hadde store planer om :skaal: , men det gidder jeg ikke nå som mannen er bortreist. Da blir det heller tidlig i seng og trening på lørdag. :nigo: 

Ukas 
 
bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Høydepunktet siden sist? Det må være Saga grafisk romanserie. Fytti, så bra! Og fortsettelsen på Rat Queens grafisk romanserie. Jeg blakker meg helt på disse tegneseriene for tiden. :hoho: Men altså, anbefales på det aller sterkeste! :hjerte: Holder ellers på med siste bok i Super Powereds-serien, som er på intet mindre enn 1980 sider. Det tar sin tid, foråsidetsånn... :filer: Men gøy er det, så jeg koser meg. Målet nå er å være ferdig innen utgangen av juni. Har lest 1260 sider, så det er bare en godt over gjennomsnittet stor bok igjen. :fnise: 

Leseutfordring 2018: 103/100, 53 bøker foran planlagt. Skal definitivt øke målet når juni er over.


trening/fysisk aktivitet

Har bare fått trent én økt denne uken, og det var spinning på tirsdag. Får inn én økt på lørdag også - første hopp og sprett-trening på månedsvis. Har av én eller annen merkelig grunn bare kommet meg på spinning. :ler: Men ja, føttene mine har det veldig bra for tiden. Nesten så bra at jeg kan vurdere å ikke teipe dem før trening. Gikk med Vans to dager på rad denne uken, og jeg føler ikke at jeg må kappe av meg beina i smerte. Fremskritt! :5: 

Trente to ganger i forrige uke også, forresten! De hadde gruppetimer på hotellet der vi var på samling, så det ble én økt styrketrening og én økt spinning. :nigo: 

ungeprat

Hva skal jeg si? Ting er så fint for tiden, og de er sitt vante selv egentlig. Kan jo prate litt om den andre ungen vi har, da - Sumi 2.0, hamsteren vår. Blir nesten litt trist, fordi han er så ...fæl. :hoho: Han er livredd mennesker, og freser og biter og er generelt veldig ukoselig. Nå har vi kommet til det punktet at vi MÅ klippe klørne hans, men jeg kan ikke gjøre det alene. De er altfor lange allerede (hans generelle utrivelighet gjør at han blir glemt bort litt om buret hans ikke står i stua, og jeg så ikke klørne hans før her en dagen :haar: ), og jeg håper bare ikke de vokser så mye frem til mannen kommer hjem igjen. Søster foreslo at vi skulle plassere han under et åpent vindu...for å gi ham litt god og kald trekk (hamstere tåler veldig lite trekk), men så kaldblodig er jeg ikke. Huff. Han gikk opp i hånda mi i dag da, for å spise litt banan. Så vi jobber med det, men...vi savner Sumi Original alle sammen. :hjerte: A var faktisk ute og sang på grava hans her en dag. :hoho: 


forfengelighet

Endelig er huden min på vei til sitt gamle seg igjen. Det tok bare...noen måneder. Tror jeg er stuck med epiduo resten av mitt liv. :lol: 


mening

Dette. Jeg er sjokka. Eller, jeg er ikke sjokka på et vis, og det gjør meg så ubeskrivelig trist. Faen altså, hvilken vei er det verden vår går med disse folka ved roret?


nederlag

Lite trening. Ellers har det vært en veldig god uke. :5: 
 
opptur

Det må være svigermor som er i god form. Selvsagt. :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ukas 
 
bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Endelig ferdig med Super Powereds Year 4. 1981 sider tilbakelagt - min lengste bok noensinne tror jeg. Ikke engang Ringenes Herre er så lang! Jeg har storkost meg gjennom alle sidene, og det var trist å være ferdig. The end of an era og alt det der. Sukk.

Leseutfordring 2018: 109/100. Øker målet mitt til 160 nå. :jepp: 


trening/fysisk aktivitet

To økter i forrige uke. :trene: På mandag var det hjemmetrening i halvannen time på stuegolvet. Pilates, yoga og core. På lørdag var det kondis hopp og sprett. :nigo: 

ungeprat

På torsdag kom A hjem med hjernerystelse! :hakeslepp: Hun hadde dunka seg på SFO, og ble bare dårligere og dårligere utover ettermiddagen. Hun brakk seg i bilen, og hadde vanskelig med å holde seg våken (klokken var bare 16), så vi dro til legevakten. Derfra ble hun lagt inn til observasjon på sykehuset for kontroll. Hun kom seg raskt utover kvelden heldigvis, så vi fikk komme hjem på natten. Måtte vekke henne en gang i timen, så den natten var mildt sagt slitsom. :lol: Men hun har det fint nå heldigvis, selv om det var veldig skummelt mens det stod på.

M har ferie nå. Vi fikk ikke flyttet ferien hennes i barnehagen, så i skrivende stund har jeg henne sittende ved siden av meg på jobb, der hun skratt-ler av Pokémon og er generelt sitt vanlige sjarmerende selv. :hjerte: Ikke at jeg har det så travelt på jobb, så det går helt fint å ha henne her. :jepp: 


forfengelighet

Sol, sol og atter sol. :strix: Ble solbrent da jeg malte huset i går. Litt vanskelig å smøre seg på ryggen når man er alene hjemme. :fnise: 


mening

Synes årets pride har vært så fin! Det har vært så offentlig i år, veldig synlig, hvor mange bedrifter viser at de er pro-pride osv. Facebook og instagram oversvømmes av fine regnbuer og jeg blir varm om hjertet. :hjerte: 


nederlag


 
opptur

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Hei bloggæææn! Goshameg, nå er det lenge siden jeg har vært innom her! Det har egentlig sin enkle forklaring i at jeg var så travel de siste par ukene før ferie, og så var det ferie da. :fnise: minus i dag - sitter på jobb as we speak. :sukk: Er helt greit altså, men den siste uken har vi snudd døgnet noe så inni hampen, og det var megahardt å stå opp klokken 6 i dag morges. :ler: Gleder meg til denne dagen er over, for da er det ferie på ordentlig! På onsdag reiser vi til Stavanger for å overnatte - flyet til Spania går derfra går klokken 6 om morgenen! :sjokk: Men Spania, dere! :skya: Gleder meg noe så innihampen. Fint vær, late dager med ingenting annet å gjøre enn å sole seg, bade, spise, lese bok og hekle. Aaaah, det skal bli helt fantastisk! 

 

Ukas 
 
bok/låt/serie/kulturelt innslag av ymse art(lavkultur og!)

Er i litt boklimbo for tiden. Har begynt og avsluttet to halve bøker i det siste, men håper jeg er fornøyd med nåværende bok. Bones and Bourbon heter den, og virker lovende enn så lenge. :jepp: På lydbok hører jeg på Codex Alera-serien av Jim Butcher, for ørtiførtiende gang. Favorittserien utenom Harry Potter. :hjerte: 

Leseutfordring 2018: 120/160. :nigo: 


trening/fysisk aktivitet

Tre økter forrige uke. Var på quick spin/core på mandag, spinning på fredag og jeg og mannen hadde en miniøkt hjemme i går. :trene:  Det blir quick spin/core i dag også, men ellers ingenting før vi reiser tror jeg. Pleier å få inn en del økter når vi er i Spania, men i år kan jeg ikke jogge, så da får vi kjøre igang med hiit på stuegolvet eller noe. Trene MÅ jeg gjøre, ellers blir jeg gal. :bond: 

ungeprat

Ikke noe spesielt å meddele her egentlig. Ting går i samme tralten, og vi gleder oss hele gjengen til å reise. Ungene har blitt litt ''forsømt'' disse første par ukene i ferien, siden jeg har malt hver ledige stund. Så jeg gleder meg til å tilbringe kvalitetstid med dem uten å ha dårlig samvittighet for alt vi burde få gjort. :hjerte: 


forfengelighet

Gleder meg til å få litt mer sol på denne skrotten. Er veldig brun oppe på ryggen fordi jeg har malt så mye, men resten av kroppen er sørgelig bleik.


mening

#orkerikke

nederlag

''Tradisjon tro'' har jeg og mannen tatt opp igjen ferierøyking. Æsj altså, vi er svake, svake mennesker.
 
opptur                                                                                                                                                                                                  Huset er ferdigmalt! :nordvesta: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Milde himmel, over en måned siden sist. Hei! Hvordan har dere det?

Sommeren gikk altfor fort! Det er det inntrykket jeg sitter igjen med, etter første høstlige morgen i dag. :fryser: Til neste år skal vi være i Spania i 3 uker...noe vi sier hvert år, men nå skal vi gjøre alvor av de planene. Søster er også med på planen, så det blir bra. :tommelsmil: Men ja, ferien var episk fin. Late dager, familieidyll, sol og varme...helt perfekt. Og akkurat det vi trengte som familie - to hele uker bare oss 4. :hjerte: 

Skole- og barnehagestart er overstått, og jeg er tilbake på jobb. Har det ekstremt lite travelt på jobb for tiden, så jeg får god tid til å trykke på internettet for å si det sånn. :lol: Leser litt, og hekler til og med litt innimellom - når det ikke er noen andre her. :hoho: 

I helgen snakket jeg og mannen om hva vi skulle finne på til bryllupsdagen vår neste år. Vi er ikke av typen til å feire sånne ting (i år glemte vi det ut tror jeg! :ler: ), men til neste år har vi vært gift i 10 år, og det fortjener å feires synes jeg. Vi snakket om New York uten unger, og ble enige om at vi skal gjøre det - så snart mannen får fast jobb igjen. Om vi gjør det akkurat når vi har bryllupsdag eller litt senere, det får nå bare være. Gjøre det, det skal vi. To dager etter denne praten ble mannen kalt inn til jobbintervju! :hoppe: Det er hos et firma han har jobbet før, og han skal gjøre det samme som han gjorde der han mistet jobben. Ekskollegaen hans har allerede fått jobb der, og han er mindre kvalifisert formelt sett enn min mann, så dette har vi god tro på. Det hadde vært SÅ utrolig deilig med to inntekter igjen! Vi klarer oss mer enn godt nok altså, men til sommeren neste år må vi begynne å betale avdrag på huset igjen, og DET hadde vi ikke klart bare med min lønn. Så dette lover godt. Kryss fingre og tær folkens! :nigo: 

Sånn ellers så er mine planer for resten av uken:

torsdag: trening (forhåpentligvis - jeg har en syk mann hjemme) og venninnebesøk

fredag-søndag: ingen verdens ting. :hoho: 

Apropos syk mann:

_YGjZVrxAr5uFgQ0rbc1DR0-kIFGNgfv6RwnKTF8tkQTEVXhTbFjbi9ej1BbSRo4HFp8e9OEbn3iVbMAH7Tp8mxxYxLfCic8j7Y7LiKNFlFczcBVKuyfPD5a5ZBTD_iYlKcXlbWrSQz_pGRKPs9CIgn_V9LwFDxj9XBJu7TFrT_UxH2BKVhwCefZDrNMV3wCZg447LrMAGA7uPVck_KKDZLSnOJrpvg0yolhegH73dWA7m7aTbSg2A0sSNkRoCkJVCdfrBmXuw2f1Ql3Tj7axJsjshRsFgM1UMRvpLtbfqffIJlGMfYISUDVY-hBrpHmd9jiosBycvaf3y5kpfgvCUkzQU2OYfrgDfOkkypHtwLF1nmxvRy784rZRjcLsnyC65KDiOV7LwBUMFCFSTtq3plq6aWpFhhn1LO1gMp-SSDaHGASBWeq1_TqB-nakJNE4b4vgaMFpRFJiRXm5bp6-KTLHMJaDn3IGLtWekSzMN4NbTg-3iUgX_ExzMy-PXAlrh-xD2BnPJkiwlGD2IPxp_4zfYzk7mDYOLIwffubvabm6EwRGTzkCl85g6mn5jeAkajvyFG0_8EwFOpqKr_cszxFQ0DYWbpHKmAwNvfJScUwPpbHEGC8aEefmZ2QPO8x=w538-h416-no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, jeg krysser fingre og tær! Det er vel ikke bare inntektsmessig det hadde vært godt å få mannen i jobb igjen? Høres fantastisk ut å ha en New York-tur som en godbit i det fjerne. Vi skal jo på ett eller annet tidspunkt gifte oss, bare reise vekk oss to (nesten det som frister mest), og det plukker jeg frem og kjenner litt på de dagene ting er litt trått. Om det nå blir tre eller syv år til! :ler: Det er bare noe med å ha en reise å se frem til! Og alenetid med mann, uten barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, lille_frosk skrev:

Ååh, jeg krysser fingre og tær! Det er vel ikke bare inntektsmessig det hadde vært godt å få mannen i jobb igjen? Høres fantastisk ut å ha en New York-tur som en godbit i det fjerne. Vi skal jo på ett eller annet tidspunkt gifte oss, bare reise vekk oss to (nesten det som frister mest), og det plukker jeg frem og kjenner litt på de dagene ting er litt trått. Om det nå blir tre eller syv år til! :ler: Det er bare noe med å ha en reise å se frem til! Og alenetid med mann, uten barn!

Du har helt rett i det. Hvordan visste du det? :fnise: Neida, jeg gleder meg til å eventuelt komme tilbake til den ''gamle'' hverdagen igjen, hvor jeg får nok alenetid. Nå skal det jo sies at jeg OMSIDER (trengte bare 2 år... :lol: ) begynner å bli vant til hverdagen slik den er nå, så... :ler: Men hele pakka egentlig. Både alenetiden, lønnen, og faktisk det at han gjør noe han har lyst til å gjøre, ikke noe han må gjøre fordi han ikke har noe annet valg - som skolen. Tror dette blir bra for alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...