Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg merker at etter hvert som jeg blir eldre, blir det vanskeligere for meg å leke. Dvs spille spill.. ordleker.. hva det måtte være. Jeg merker jeg blir "gammel og grå", allerede, et alt for modent sinn. Noen dager er jeg leken og frisk, andre dager seriøs, vemodig, alvorlig, bitter... 

Har opplevd mye godt, og mye vondt, i livet. Jeg ser andre på min alder (27) som nesten er som de var da de var 18 år gamle, fortsatt. Hvorfor er ikke jeg sånn, da? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan feire bursdagen sin, med en skikkelig bursdagsfest, når man ikke trives med å gå "ut", men heller ha hjemmefester, og man pusser opp hjemme så man ikke kan ta imot folk, og man har tre nære venner her, så det ville blitt en stusselig bursdagsfest uansett?

Anonymkode: eab4c...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan feire bursdagen sin, med en skikkelig bursdagsfest, når man ikke trives med å gå "ut", men heller ha hjemmefester, og man pusser opp hjemme så man ikke kan ta imot folk, og man har tre nære venner her, så det ville blitt en stusselig bursdagsfest uansett?

Anonymkode: eab4c...377

Kanskje man kan ønske seg at de tre vennene blir med på restaurant i bursdagsgave? 

Anonymkode: de230...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor går klokka den veien den går og hvem bestemte det? Den kunne jo like gjerne gått andre veien?

Anonymkode: 032dd...f4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka og sola går samme vei. Solur måtte nødvendigvis gå samme vei som sola, og dermed er det fornuftig at alle klokker går den veien.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan feire bursdagen sin, med en skikkelig bursdagsfest, når man ikke trives med å gå "ut", men heller ha hjemmefester, og man pusser opp hjemme så man ikke kan ta imot folk, og man har tre nære venner her, så det ville blitt en stusselig bursdagsfest uansett?

Anonymkode: eab4c...377

Sitter med akkurat samme problemstillingen.  Hittil har løsningen vært å utsette det i ett år til.  Det har fungert i fem år nå :sjenert:  Men nå begynner unnskyldninger om både oppussing og baby å være oppbrukt, så snart må jeg nok finne på noe.  Har vurdert å ønske meg en stor bursdagsfeiring i gave, så kan disse tre vennene løse problemet for meg :jepp: 

Anonymkode: 692f6...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom en person raner en bank. Så noen uker / måneder eller noe seinere setter man litt av disse pengene inn på sin egen bank-konto i ein annen bank.    

Har banken / myndighetene noen mulighet til å finne ut at de pengene man setter i banken, var de samme pengene som tidligere ble stjålet i bankranet? 

Anonymkode: 5e7d7...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det ingen her inne som kaller seg "Allah" eller "Profeten Mohammed"? Det lurer jeg på. Det er en som kaller seg "Gud", så det er tydeligvis helt greit å krenke minoriteter.

Anonymkode: 5f1d0...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maten som han kokken i Firestjernes middag lager for å vise deltakerne/oss som ser på hvordan man lager ting, hva skjer med den etterpå? Blir den bare kastet? Hva skjer med all mat kokker lager i konkurranser? Om den ikke blir spist må det jo være et forferdelig matvsinn! 

Anonymkode: 032dd...f4a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Maten som han kokken i Firestjernes middag lager for å vise deltakerne/oss som ser på hvordan man lager ting, hva skjer med den etterpå? Blir den bare kastet? Hva skjer med all mat kokker lager i konkurranser? Om den ikke blir spist må det jo være et forferdelig matvsinn! 

Anonymkode: 032dd...f4a

Tipper de spiser noe selv og at folk som jobber i studioet med lys, lyd, administrativt osv spiser. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som jobber i et selskap som leier ut studio til kokkeprogrammer. De som jobber der får ofte mat og kaker som blir laget. 

Anonymkode: 8be70...6ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør de som driver med prostitusjon med sengetøyet?  Skifter de mellom hver partner?   Det bør de jo ellers er det jo veldig uhygienisk.  Må bli mye sengetøyvask gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ei venninne som jobber på bensinstasjon. Og hun fortalte at de ofte får levert grisesperm for at andre kommer og henter den. Den kan gjerne stå et døgn før den blir plukket opp, men spermen blir bare oppbevart i tilsynelatende vanlig isoporbokser. Og da er spørsmålet; hvordan overlever egentlig spermen i de boksene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor de bruker Kate Upton som et eksempel på hva slags kropper menn tiltrekkes mot, her står selvfølgelig timeglassfiguren i fokus.  Kate Upton har på ingen måte en timeglassfigur, så hvorfor brukes hun da som eksempel på menns drømmekvnne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal ta en blodprøve / urinprøve på legekontoret. Kan de sjekke for mange forskjellige sykdommer samtidig? For eksempel blærekatarr, nyre-problemer, forskjellige betennelser / infeksjoner?              

Eller kan de maks sjekke ett par spesifikke ting?    

Anonymkode: 0d2e2...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man skal ta en blodprøve / urinprøve på legekontoret. Kan de sjekke for mange forskjellige sykdommer samtidig? For eksempel blærekatarr, nyre-problemer, forskjellige betennelser / infeksjoner?              

Eller kan de maks sjekke ett par spesifikke ting?    

Anonymkode: 0d2e2...f48

De kan sjekke for mange ting, ihvertfall med blodprøver, så regner med at det er det samme med urinprøven.  Det er viktig at den som tar blodprøven vet hva som skal testes for, slik at de tar blodprøven i riktig type glass (de ulike glassene har ulike farger som går igjennom ulike tester, men mer enn det vet jeg ikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det alltid fredag kveld når det skjer noe akutt med tennene?  Aldri en onsdag formiddag slik at man kan gå rett til den vanlig tannlegen sin, men heller må reise langt og betale dyrt for å gå til akuttklinikken?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.2.2017 den 21.08, Boomonster skrev:

Hvorfor klarer ikke forskerer å lage et apetittdempende medikament som sterkt overvektige kan ta i stedet for at de skal bruke kirurgi. (som ikke bestandig virker i lengden).   De kan kurere all verdens og plager med medikamenter  men å stoppe sult er liksom helt umulig?

Det kan de helt sikkert allerede, men det vil garantert ha mange og skumle bivirkninger, og hvis de slipper det på markedet går slankebransjen overende, medisiner og helsekostprodukter mot overvekt(som drar inn veldig mye penger) blir overflødige, vi får en ny storselger på svartebørsmarkedet, medikamentet vil bli misbrukt av enormt mange som ikke bør ta det, mangelsykdommene vil eksplodere, og antallet dødsfall blant anorektikere og vanlige slankere skyte i været. Når man først slipper et medikament er det bare snakk om kort tid før det er kopiert av andre og kanskje mindre seriøse aktører, og et så etterspurt som dette vil det nok være vanskelig å ha kontroll over særlig lenge. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.2.2017 den 10.54, antbug skrev:

Det kan de helt sikkert allerede, men det vil garantert ha mange og skumle bivirkninger, og hvis de slipper det på markedet går slankebransjen overende, medisiner og helsekostprodukter mot overvekt(som drar inn veldig mye penger) blir overflødige, vi får en ny storselger på svartebørsmarkedet, medikamentet vil bli misbrukt av enormt mange som ikke bør ta det, mangelsykdommene vil eksplodere, og antallet dødsfall blant anorektikere og vanlige slankere skyte i været. Når man først slipper et medikament er det bare snakk om kort tid før det er kopiert av andre og kanskje mindre seriøse aktører, og et så etterspurt som dette vil det nok være vanskelig å ha kontroll over særlig lenge. 

Ja har tenkt tanken selv...og det vil være et dødelig medikament å bruke i feil hender...men overvekt er også dødelig og er en av de fremste dødsårsakene i vesten idag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...