Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja det skjer. Det er veldig tabu å si høyt, som du kan se dersom du søker opp tråder om emnet her på KG. Der blir det blant annet sammenlignet med pedofili. Amming er for de fleste en avslappende og intim handling. Selv om det ikke er noe seksuelt over selve handlingen så kan mange av de samme hormonene bli sluppet løs i kroppen, og kroppen reagerer rent fysiologisk uten at kvinnen nødvendigvis blir "tent".

På den annen side så vil det for mange kvinner være som om puppene er "skrudd av" i den tiden man ammer. Mine bryster var ca like erogene som albuene, for å si det slik. Følelsen kom dog tilbake en stund etter at jeg sluttet å amme.

Takk for godt svar :)

Jeg begynte å fundere på dette i går, men turte ikke søke, nettopp pga. pedofililinken. Ikke at jeg mener det er noe pedofilt over det, men regnet med at mange andre gjør det, så jeg var bekymret for hva slags sider jeg ville finne.

Synes for øvrig det er synd at det skal være tabu. Det må jo være vondt å gå rundt og tro at man er unormal som opplever dette, når det egentlig er en helt normal reaksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det alltid slik at offeret må anmelde en sak for at noen skal kunne bli dømt? Jeg har f.eks hørt at dersom en mann banker opp sin kone, men hun ikke har lyst til å anmelde så vil han ikke kunne bli dømt. Hva med om naboen som så det gjennom vinduet anmelder? Og dersom noen stjeler bilen min, kan den personen bli dømt, selv om jeg tilgir dem og ikke ønsker at de skal bli dømt?

Hva skjer da i saker uten et konkret offer? Hvem er det f.eks som anmelder dersom noen kjører for fort uten at det ble noe skade? Og i saker hvor to personer frivillig bytter sex mot penger, hvordan kan den ene bli dømt uten at de anmelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det alltid slik at offeret må anmelde en sak for at noen skal kunne bli dømt? Jeg har f.eks hørt at dersom en mann banker opp sin kone, men hun ikke har lyst til å anmelde så vil han ikke kunne bli dømt. Hva med om naboen som så det gjennom vinduet anmelder? Og dersom noen stjeler bilen min, kan den personen bli dømt, selv om jeg tilgir dem og ikke ønsker at de skal bli dømt?

Hva skjer da i saker uten et konkret offer? Hvem er det f.eks som anmelder dersom noen kjører for fort uten at det ble noe skade? Og i saker hvor to personer frivillig bytter sex mot penger, hvordan kan

den ene bli dømt uten at de anmelder?

Svarene på spørsmålene dine er nedfelt i straffeloven. Den er komplisert og kan ikke leses isolert sett, det kan og er som oftest et samspill mellom ulike lover noe de som er "lovkyndige" lett ser ut i fra forbrytelsens karakter.

Det er noe som heter offentlig påtale. Det betyr at dersom en som er utsatt for grove forbrytelser ikke selv vil anmelde så skal politiet selv gripe fatt i saken og opptre som om offeret har anmeldt, for å si det litt forelnklet. Dette gjelder særlig volds og sedelighetssaker.

Sex og pengebytte hører til i ett lovbud, biltyveri i ett annet lovbud, og fartsovertredelser i enda et annet lovbud. Disse forbrytelsene er ikke sammenlignbare i alvorlighetsgrad, derfor er reaksjonene ulike.

Anonymous poster hash: bea8a...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er høner og haner menneskeskapt slik som f.eks den moderne sauen (altså ser ut slik som de gjør i dag via bevisst avl), eller ikke?

Lurer fordi jeg har sett flere naturprogrammer som f.eks filmer langt inne i jungelen og at det finnes høner og haner der som ser helt like ut som de vi er vant til å se, men de kan jo såklart ha vært avlet opp de og og så rømt/er veldig frittgående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Er høner og haner menneskeskapt slik som f.eks den moderne sauen (altså ser ut slik som de gjør i dag via bevisst avl), eller ikke?

Lurer fordi jeg har sett flere naturprogrammer som f.eks filmer langt inne i jungelen og at det finnes høner og haner der som ser helt like ut som de vi er vant til å se, men de kan jo såklart ha vært avlet opp de og og så rømt/er veldig frittgående.

https://www.google.no/url?sa=t&source=web&rct=j&ei=lP44VYL3KIjqOP26gMAG&url=http://www.nt.ntnu.no/users/tamu/In_the_media_files/H%25C3%25B8na%2526Egget_T%25C3%25B8nsbergBlad_200411.pdf&ved=0CCMQFjAC&usg=AFQjCNFem6QTb4Fo-kRTvOzXK6pCpYaynA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er høner og haner menneskeskapt slik som f.eks den moderne sauen (altså ser ut slik som de gjør i dag via bevisst avl), eller ikke?

Lurer fordi jeg har sett flere naturprogrammer som f.eks filmer langt inne i jungelen og at det finnes høner og haner der som ser helt like ut som de vi er vant til å se, men de kan jo såklart ha vært avlet opp de og og så rømt/er veldig frittgående.

Høna kommer derifra, ja:

The chicken (Gallus gallus domesticus) is a domesticated fowl, a subspecies of the red junglefowl.

http://en.wikipedia.org/wiki/Chicken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kan profesjonelle kokker som får et nytt kjøkken og komfyr å arbeide med klare å steke en perfekt medium done biff, eller en hvit fisk uten at den blir over/understekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan utstoppede mennesker se naturlige ut?

Hva mener du?

Og tenker du bort i fra at å stoppe ut menneskekropper på ssmme måte som å stoppe ut dyr, er likskjending?

Anonymous poster hash: bea8a...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan profesjonelle kokker som får et nytt kjøkken og komfyr å arbeide med klare å steke en perfekt medium done biff, eller en hvit fisk uten at den blir over/understekt?

Ved å følge med på maten og ta den ut når den er ferdig? Sånn som oss andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ved å følge med på maten og ta den ut når den er ferdig? Sånn som oss andre.

Du kan ikke kjenne på en fisk om den er ferdig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å følge med på maten og ta den ut når den er ferdig? Sånn som oss andre.

Eller som Phoebe i Friends sa da hun ble spurt om hvordan hun visste når grønnsaker var ferdige; "you eat them, and you can tell." :laugh:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller som Phoebe i Friends sa da hun ble spurt om hvordan hun visste når grønnsaker var ferdige; "you eat them, and you can tell." :laugh:

Man spiser en biff for å se om den er ferdig? Høres uøkonomisk ut ;) særlig for kokker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man spiser en biff for å se om den er ferdig? Høres uøkonomisk ut ;) særlig for kokker.

Hva skal en blind kokk gjøre da??

(Dette er faktisk et reelt spørsmål, på generelt grunnlag, som dukket opp i går, da jeg ikke så noe fordi øynene mine var fulle av løktårer.)

Endret av Pringle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal en blind kokk gjøre da??

(Dette er faktisk et reelt spørsmål, på generelt grunnlag, som dukket opp i går, da jeg ikke så noe fordi øynene mine var fulle av løktårer.)

Tjæ.. De fleste kjenner jo på "stektheten" med fingrene plassert på biffen. Men jeg tror en blind kokk bare må lære seg stekeovnen kokken har og ikke bytte ovn :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke et "morsomt" spørsmål sånn sett, men jeg lurer på hva folk syns om å utgi seg for å være noen annen enn man er på KG?

F.eks. om man har en venn eller bekjent med et problem, og man utgir seg for å være denne vennen.. For å få synspunkter?

Har alltid lurt på om dette er fryktelig uetisk eller om det er akseptert?



Anonymous poster hash: 4f7d5...195
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også på hvorfor enkelte mennesker spiser sårskorper, buser, negler o.l.

Samme med dyr som spiser sin egen morkake. Er dette et instinkt av noe slag?



Anonymous poster hash: 4f7d5...195
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...