Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er egentlig litt rart at vi på norsk bare kaller dem "edderkoppdyr". Det hadde vært enklere å forstå, for oss som lurer på rare ting, om vi også hadde kalt dem "araknider"

En edderkopp er en edderkopp liksom, og en skorpion er en skorpion, og ikke en edderkopp per se, men de er begge araknider.

Teknisk sett er vel krabber også en form for araknider? :klo: Men de er vel heller regnet som krepsdyr når jeg tenker meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er egentlig litt rart at vi på norsk bare kaller dem "edderkoppdyr". Det hadde vært enklere å forstå, for oss som lurer på rare ting, om vi også hadde kalt dem "araknider"

En edderkopp er en edderkopp liksom, og en skorpion er en skorpion, og ikke en edderkopp per se, men de er begge araknider.

Teknisk sett er vel krabber også en form for araknider? :klo: Men de er vel heller regnet som krepsdyr når jeg tenker meg om.

Flått er også i slekt med edderkoppen. Får meg til å hate og frykte de enda litt mer. :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men kan arknider få barn med hverandre, det lurere jeg fært på :vetikke:

har edderkopper og skorpioner intercourse liksom

En flått og en skorpion som får avkom. Sitter i knehasen din, stikker med halen og suger ut en liten halvliter blod.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En flått og en skorpion som får avkom. Sitter i knehasen din, stikker med halen og suger ut en liten halvliter blod.

høres ut som en god ide til en film

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men kan arknider få barn med hverandre, det lurere jeg fært på :vetikke:

har edderkopper og skorpioner intercourse liksom

For å gi et litt mer seriøst svar enn de to over meg, så nei, det kan de ikke, da de er to helt forskjellige arter.

Samme art derimot, kan få avkom selv om det er snakk om forskjellige raser, se feks på canis lupus og canis lupus familiaris. Aka ulv og tamhund.

Du har også tilfeller av løve+tiger (liger og tigon alt ettersom hvilken av foreldrene er løve eller tiger) og hest og esel (muldyr og mulesel at ettersom hvilken av foreldrene som er hva)

Disse er for øvrig sterile og kan ikke formere seg.

I muldyrenes tilfelle har det derfor vært en del avl på hest og esel for å fremprovosere flere muldyr, da de er ekstremt hardføre og kan bære tunge lass, noe som er svært praktisk for både landbruk og frakt i fattigere strøk av verden.

-Minya, innehaver av høy dustefaktor og master av random informasjon.

Endret av Minya
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er butikksjefer inneforstått med at nesten alle som søker jobb hos dem er ute etter en midlertidig jobb? Eller må en 20-åring komme på intervju og "late" som å jobbe på Cubus er hennes store drøm i livet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men kan arknider få barn med hverandre, det lurere jeg fært på :vetikke:

har edderkopper og skorpioner intercourse liksom

Tvilsomt. Da måtte de frekventert visse klubber, og slike særinteresse-etablissementer er det få av ute i naturen. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er butikksjefer inneforstått med at nesten alle som søker jobb hos dem er ute etter en midlertidig jobb? Eller må en 20-åring komme på intervju og "late" som å jobbe på Cubus er hennes store drøm i livet?

Vet ikke svaret, men takk for et nytt spørsmål som ikke har med edderkopper å gjøre!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er butikksjefer inneforstått med at nesten alle som søker jobb hos dem er ute etter en midlertidig jobb? Eller må en 20-åring komme på intervju og "late" som å jobbe på Cubus er hennes store drøm i livet?

Bare innen dagligvare, jernvare, og hos andre ting og tang pushere. Unntaket er frisører og klesforretninger med litt sånn ung massemote, hvor det er mer å anse som legning enn yrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er butikksjefer inneforstått med at nesten alle som søker jobb hos dem er ute etter en midlertidig jobb? Eller må en 20-åring komme på intervju og "late" som å jobbe på Cubus er hennes store drøm i livet?

Er det snakk om heltidsjobb, så ønsker ihvertfall dagligvarebutikkene at søkerne er interessert i mer enn noen få måneders jobb.

Med deltidsjobbene er det på en måte underforstått at folk blir så lenge de blir og så må de erstattes senere, særlig siden de aller fleste søkerne til deltidsstillingene er studenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst en mann har sex med en kvinnelig løve blir det da halvt løve og halvt menneske? Eller visst et menneske har sex med et dyr generelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Visst en mann har sex med en kvinnelig løve blir det da halvt løve og halvt menneske? Eller visst et menneske har sex med et dyr generelt

Neineinei, de er forskjellige arter.

Hvis ikke tror jeg det hadde vært mange menneskesauer rundt omkring. :(

Sjekk innlegget til Minya over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neineinei, de er forskjellige arter.

Hvis ikke tror jeg det hadde vært mange menneskesauer rundt omkring. :(

Sjekk innlegget til Minya over her.

Det er ganske mange mennesker som er sauer rundt omkring :P
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neineinei, de er forskjellige arter.

Hvis ikke tror jeg det hadde vært mange menneskesauer rundt omkring. :(

Sjekk innlegget til Minya over her.

Så det finnes absolutt ingen måte et menneske kan befrukte et dyr? Vet det høres ekkelt ut men om det hadde skjedd hadde jo det vært interessant. Halvt geit og halvt menneske som for eksempel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Neineinei, de er forskjellige arter.

Hvis ikke tror jeg det hadde vært mange menneskesauer rundt omkring. :(

Sjekk innlegget til Minya over her.

Det går da fint an å ha sex med både løver, krepser og fisker. Barna blir merkelig nok 100% menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...