Gå til innhold

Lurer på rare ting-tråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da jeg var liten leste jeg at katter med tre farger eller mer ssom regel er jenter. Stemmer det? Og regnes både svart, hvit og grått som farge? Hva med nyanser? Min hannkatt er hvit, grå, mørkegrå og brun...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargegenene hos katter ligger på X-kromosomene, så katter som har rødt/orange, hvitt og svart eller brunt feks alltid er kjetter, da monser ikke kan ha både rødt/orange og to andre farger pga genene.

I praksis betyr det egentlig at tricolorkatter med tre farger der en av dem er rød/orange, genetisk sett ikke kan være en mons.

Det betyr ikke nødvendigvis at monser ikke kan ha mer enn to farger, men en av tre farger kan ikke være rød/orange fordi monsen mangler et X-kromosom.

Det finnes muligens monser med genfeil som gjør at de har rødt/orange OG svart, hvitt eller brunt eller hva det måtte være, men de må være ekstremt sjeldne.

Røde/orange og hvite katter er oftere monser enn kjetter, mens svarte og hvite katter jevnt over finnes i begge kjønn.

Ensfargede eller katter med en primærfarge og en eller annen flekk med hvitt eller noe annet, er også relativt jevnt fordelt mellom begge kjønn.

Helt hvite katter derimot er oftere kjetter enn monser, selv om det forekommer hos begge kjønn.

Endret av Minya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som høstmørket er over oss, hvorfor får en ikke kjøpt kondomer med refleks?

Fordi det ikke er normalt å vifte med tissen når du går tur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra bondelandet ☺️😳 der var det i hvertfall ikke normalt å vifte med tissen. Hvor er du i fra? 😳

Edit: jo, det var det. Bare ikke når du gikk tur.

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra bondelandet ☺️ der var det i hvertfall ikke normalt å vifte med tissen. Hvor er du i fra?

Edit: jo, det var det. Bare ikke når du gikk tur.

En må da iverksette de tiltak som er nødvendige, om en skal berge livet. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En må da iverksette de tiltak som er nødvendige, om en skal berge livet. :opplyser:

Ja, sant det, det er jo ett ekstra sted å feste en refleks. Men ettersom de ikke selger kondomer med refleks, foreslår jeg bånd - ikke refleks med sikkerhetsnål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra bondelandet ☺️ der var det i hvertfall ikke normalt å vifte med tissen. Hvor er du i fra?

Edit: jo, det var det. Bare ikke når du gikk tur.

Det var sent og jeg tullet. Kanskje overtrøtt tulling ikke alltid er like morsomt for den andre parten :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sent og jeg tullet. Kanskje overtrøtt tulling ikke alltid er like morsomt for den andre parten :blomst:

Jeg tok det bare som spøk jeg altså, og prøvde å spøke litt tilbake :):blomst::hug:

(jeg var også veldig trøtt i går, og fant vifting med tissen hysterisk morsomt, haha)

Endret av Evans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sant det, det er jo ett ekstra sted å feste en refleks. Men ettersom de ikke selger kondomer med refleks, foreslår jeg bånd - ikke refleks med sikkerhetsnål :)

Men vil ikke de lekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men vil ikke de lekke?

Lekke? I form av lekke sæd, ettersom refleksen ikke blir tett som en kondom tenker du på? Tenkte at hovedformålet av selve refleksen, og ikke at den også skal være tett. Men om det også er ønskelig, så kan du ikke bruke bånd eller refleks med sikkerhetsnål nei... Tror det ville vært litt ubehaglig også når jeg tenker meg om... Hm.. Kanskje det finnes refleks-maling? Så kan du bare male kondomen?

Dette var ikke et lett altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekke? I form av lekke sæd, ettersom refleksen ikke blir tett som en kondom tenker du på? Tenkte at hovedformålet av selve refleksen, og ikke at den også skal være tett. Men om det også er ønskelig, så kan du ikke bruke bånd eller refleks med sikkerhetsnål nei... Tror det ville vært litt ubehaglig også når jeg tenker meg om... Hm.. Kanskje det finnes refleks-maling? Så kan du bare male kondomen?

Dette var ikke et lett altså...

Du er litt geni(t)al! :duskedame:

Still deg slik open-arms_2698160.jpg så kommer nok nobelprisen snart...

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er litt geni(t)al! :duskedame:

Still deg slik open-arms_2698160.jpg så kommer nok nobelprisen snart...

Må bare sørge for å male med sånn allergivennlig maling da ;)

Ser frem til prisen altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må bare sørge for å male med sånn allergivennlig maling da ;)

Ser frem til prisen altså!

Nja... I denne sammenhengen er hevelser blott en bonus... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja... I denne sammenhengen er hevelser blott en bonus... :fnise:

:fnise: Kommer litt an på hvor mye det er snakk om - Kan jo bli som ulven, men da får man heller ikke brukt for refleksen - og viktigheten av den må vi ikke glemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...