Knitcat Skrevet 6. desember 2010 #181 Del Skrevet 6. desember 2010 De tenker sikkert på det språket de leser. Jeg lurer på hvilket språk utlendinger som har bodd lenge i norge tenker på? Hvis jeg tenker på min familie f.eks. er det på morsmålet mitt. Tenker jeg på kolleger, hobby o.lign. er det på norsk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 6. desember 2010 #182 Del Skrevet 6. desember 2010 De fleste døve kan da vel lese, og dermed har et språk derfra. Men.. de vet jo ikke hvordan ordene uttales, selv om de kan lese dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dontknow Skrevet 6. desember 2010 #183 Del Skrevet 6. desember 2010 hvordan er det mulig å tro at noe så lite som et "big bang" kan ha laget noe så avansert som et menneske med tanker, meninger og følelser? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 8. desember 2010 #184 Del Skrevet 8. desember 2010 hvordan er det mulig å tro at noe så lite som et "big bang" kan ha laget noe så avansert som et menneske med tanker, meninger og følelser? Tror det er umulig å svare på.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xtra_lilje Skrevet 8. desember 2010 #185 Del Skrevet 8. desember 2010 Jeg lurer på hvorfor folk stresser sånn med å shoppe hele tiden. butikkene er åpne omtrent døgnet rundt, men med en gang det er nattåpent eller søndagsåpnet, skal "alle" handle? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 8. desember 2010 #186 Del Skrevet 8. desember 2010 (endret) Jeg lurer på hvorfor folk stresser sånn med å shoppe hele tiden. butikkene er åpne omtrent døgnet rundt, men med en gang det er nattåpent eller søndagsåpnet, skal "alle" handle? Pleier å være varer på salg da vettu:P. Og i jula spesielt så er det litt kjekt med nattåpent for da pleier det å skje kjekke ting i byen og. Endret 8. desember 2010 av BettyBoop28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isis_ Skrevet 8. desember 2010 #187 Del Skrevet 8. desember 2010 Snus blir vel også kalt "snuff" på engelsk. Vet ikke om det bare er et gammelt ord eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 8. desember 2010 #188 Del Skrevet 8. desember 2010 hvordan er det mulig å tro at noe så lite som et "big bang" kan ha laget noe så avansert som et menneske med tanker, meninger og følelser? Vel, hvordan er det mulig å tro på en allmektig gud som skapte oss og som bare er snill,men som sender oss til et fælt sted om vi ikke gjør akkurat slik han vil (Helvete)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 8. desember 2010 #189 Del Skrevet 8. desember 2010 Vel, hvordan er det mulig å tro på en allmektig gud som skapte oss og som bare er snill,men som sender oss til et fælt sted om vi ikke gjør akkurat slik han vil (Helvete)? Eller som lar halve verden leve i krig, sult og elendighet.....?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 9. desember 2010 #190 Del Skrevet 9. desember 2010 Eller som lar halve verden leve i krig, sult og elendighet.....?? Nettopp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mauna Lee Skrevet 9. desember 2010 #191 Del Skrevet 9. desember 2010 Eller som lar halve verden leve i krig, sult og elendighet.....?? Fordi mennesker har noe som heter fri vilje. Det er ikke en gud eller en djevel eller et stort smell som har skapt krig, sult og elendighet. Det er mennesker som ikke ser lengre enn sin egen nese =) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 9. desember 2010 #192 Del Skrevet 9. desember 2010 Jeg tror Gud er død. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 10. desember 2010 #193 Del Skrevet 10. desember 2010 Jeg lurer på hvilket språk utlendinger som har bodd lenge i norge tenker på? Det kommer stort sett ann på hva vi tenker på. Jeg er utlending, men født i Norge, og har sånn sett ikke noe ordentlig morsmål. For det meste tenker jeg i bilder, men når jeg har "samtaler" i hodet mitt, så kommer det ofte ann på hvem jeg "prater til". Ting som handlelister og slikt kan gjerne være et eneste rot, kommende ann på hva jeg tenkte på like før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 11. desember 2010 #194 Del Skrevet 11. desember 2010 Jeg tror Gud er død. Eller evt på ferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2010 #195 Del Skrevet 11. desember 2010 Liker lesbiske samleie? Altså, de har jo det samme utstyret som oss andre, så fysisk sett må de vel gjøre det, eller? Hvordan drømmer blinde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hikken Skrevet 11. desember 2010 #196 Del Skrevet 11. desember 2010 Hvordan drømmer blinde? Er du født blind så drømmer du om lyder, og hvis du har kunnet se men har blitt blind så kan man drømme ting man har sett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest strykebrett Skrevet 11. desember 2010 #197 Del Skrevet 11. desember 2010 Det er jo ganske vanlig at kvinner ikke får orgasme av sex. Det kan man ofte klare vel så bra på egen hånd, hva skal vi da med den? Vi skal kose oss Jeg lurer på om same og lapp er det samme, eller er det to forskjellige slags folk eller noe? Er de i slekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 11. desember 2010 #198 Del Skrevet 11. desember 2010 Vi skal kose oss Jeg lurer på om same og lapp er det samme, eller er det to forskjellige slags folk eller noe? Er de i slekt? Trodde lapp bare var sånn slengord om samer, så jeg tror det er det samme. Men jeg er ikke helt sikker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 11. desember 2010 #199 Del Skrevet 11. desember 2010 Er du født blind så drømmer du om lyder, og hvis du har kunnet se men har blitt blind så kan man drømme ting man har sett eg tror blinde kan ha bilder i hodet. De kan jo forestille seg hvordan ting ser ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 11. desember 2010 #200 Del Skrevet 11. desember 2010 Heter kroneis det fordi den pleide å koste 1 krone? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå