Hoppetaujenta Skrevet 3. desember 2010 #141 Del Skrevet 3. desember 2010 (endret) Skal vi se her...:klø:...to personer...dytte opp...dytte ned...eh...:klø: *tenketenke* Endret 3. desember 2010 av Margareth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xaphan Skrevet 3. desember 2010 #142 Del Skrevet 3. desember 2010 Fordi for kraft, så finnes en motkraft. Når du løfter en eske på 10 kg, så dytter du samtidig ned i gulvet med "10 kg verdt av kraft". La oss annta at de to personene i bildet veier 50 kg hver. A løfter B og dytter ned med 50 kg. Når B skal løfte A har ikke han noe gulv å dytte fra på, så det eneste han kan dytte nedover er A. Dermed løfter han A med 50 kg, og dytter A ned med samme kraften, og de blir stående helt stille. Litt forenklet, men håper det var forståelig. Ah, takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 3. desember 2010 #143 Del Skrevet 3. desember 2010 Jeg gjør det for å "stramme" fjeset. Hever øyebrynene og åpner munnen sånn at det er lettere å komme til på øyet jeg føler at fjeset mitt bare gjør sånn av seg selv når jeg tar på maskara haha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 4. desember 2010 #144 Del Skrevet 4. desember 2010 Jeg fant svaret på hvorfor man noen ganger ser to regnbuer. Primærbuen er et resultat av to reflekser i vanndråpen. Sekundærbuen er et resultat av tree reflekser I vanndråpen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sommertid Skrevet 4. desember 2010 #145 Del Skrevet 4. desember 2010 Jeg fant svaret på hvorfor man noen ganger ser to regnbuer. Primærbuen er et resultat av to reflekser i vanndråpen. Sekundærbuen er et resultat av tree reflekser I vanndråpen. Ikke at jeg forsto så alt for mye av det men takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 4. desember 2010 #146 Del Skrevet 4. desember 2010 Jeg lurer på hvordan man ett tiår kan synes noen klær er stygge, men neste året syns man samme moten som kommer igjen plutselig er fin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 4. desember 2010 #147 Del Skrevet 4. desember 2010 Ikke at jeg forsto så alt for mye av det men takk Det står en lengre forklaring i siste utgave av Illustrert vitenskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 4. desember 2010 #148 Del Skrevet 4. desember 2010 Nei, det stemmer at alle er født med blå øyne, også negere. Men som med alle andre ting så finnes det unntak til regelen, som f.eks venninnen til Sommertid og broren min. Sønnen min har aldri hatt blå øyne. Da han var nyfødt hadde han en ubeskrivelig, mørk farge. Fargen var aldri i nærheten av blå, og gikk over til mørkebrun etterhvert. Her om dagen så jeg en lys regnbue. Hva var dette? Så akkurat ut som en regnbue, men uten fargene. Er det mulig med regnbuer om vinteren? Er det helt umulig at det tordner om vinteren, eller er det bare veldig sjeldent? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheherasade Skrevet 5. desember 2010 #149 Del Skrevet 5. desember 2010 Angående våre "nye landsmenn" og vekt... jeg er ikke sikker, men dette er min teori... I mange kulturer er det ikke vanlig at jenter/kvinner er aktive i sport og idrett. Spesielt i miljøer der de må dekke seg til med hijab, eller andre typer "slør" (vet ikke helt hvordan beskrive det med fellesnevner). Kan for eksempel aldri huske å ha sett noen i hijab på treningssenteret, ute og løpe, i idrett eller liknende. Og i mange av disse kulturene har man gjerne fet mat. Så da blir det vel til at kvinnene legger mer på seg, kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 5. desember 2010 #150 Del Skrevet 5. desember 2010 Jeg lurer på hvordan man ett tiår kan synes noen klær er stygge, men neste året syns man samme moten som kommer igjen plutselig er fin. Det kan desverre være fordi at man er veldig lett påvirkelig og helst lar seg lede i den store flokken, i stedenfor å ta beslutningene selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 5. desember 2010 #151 Del Skrevet 5. desember 2010 Jeg tror orgasmen er til for at vi skal ha lyst til å ha sex og dermed lage flere barn. Hadde vi ikke fått det, hvorfor skulle man gidde å ha sex da, hvis man ikke kjente noen ting men det bare resulterte i at man måtte igjennom en smertefull fødsel. Jeg og tror orgasmen er en gulrot for å ville ha sex. Hm får vel komme med noe som jeg lurer på: Jeg lurer på Hvorfor spiser man lutefisk og hvem var det som fant ut at det å legge fisk i lut var en god ide? Det er jo ganske vanlig at kvinner ikke får orgasme av sex. Det kan man ofte klare vel så bra på egen hånd, hva skal vi da med den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitcat Skrevet 5. desember 2010 #152 Del Skrevet 5. desember 2010 Jeg har en dundyne, og jeg rister dunene på plass hver dag. Likevel har alle dunene samlet seg i fotenden av dyna hver morgen. Hvorfor? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sommertid Skrevet 5. desember 2010 #153 Del Skrevet 5. desember 2010 (endret) The origin of lutefisk is unknown. Legends include the accidental dropping of fish into a lye bucket or sodden wood ash containing lye under a drying rack. Another claims the practice enabled storing fish outdoors. Cold temperature acted as a preservative and the lye deterred wild animals from eating the fish.[citation needed] However, using lye to soften a hard, indigestible base is used to prepare other foods such as hominy. Eneste fakta jeg klarte å finne om lutefisk. Fant det på wikipedia. Endret 5. desember 2010 av Sommertid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitcat Skrevet 5. desember 2010 #154 Del Skrevet 5. desember 2010 Fra norske Wikipedia: Hvorfor og når man begynte å behandle tørket fisk med lut vet man ikke, men det er en gammel tradisjon. En teori går ut på at et lager med tørrfisk brant opp etter et lynnedslag. Tørrfisken ble liggende igjen i asken som ble våt i det påfølgende regnet, og aske er alkalisk. Den gangen spiste man mat som bare var uspiselig og ikke forgiftet, og fisken ble antakelig dermed vasket grundig i rent vann for å få bort den verste sotmengden. Dermed er lutefisken født. Den eldste, trykte danske kokebok sier at dersom man ikke har tid til å bløte tørrfisken lenge nok, kan en neve aske i kokevannet redusere koketiden[2]. Dette kan kanskje si noe om hvordan lutefisken ble utviklet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 5. desember 2010 #155 Del Skrevet 5. desember 2010 Det er jo ganske vanlig at kvinner ikke får orgasme av sex. Det kan man ofte klare vel så bra på egen hånd, hva skal vi da med den? Man får jo ikke samme kosen når det er på egen hånd. Og nå snakker jeg for meg selv men når jeg gjør det med meg delv kommer jeg såpass kjapt at det blir ikke noe kos med det i det hele tatt. Med en gutt varer det lengre. Og sex er mer enn penetrasjon og da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 5. desember 2010 #156 Del Skrevet 5. desember 2010 Angående våre "nye landsmenn" og vekt... jeg er ikke sikker, men dette er min teori... I mange kulturer er det ikke vanlig at jenter/kvinner er aktive i sport og idrett. Spesielt i miljøer der de må dekke seg til med hijab, eller andre typer "slør" (vet ikke helt hvordan beskrive det med fellesnevner). Kan for eksempel aldri huske å ha sett noen i hijab på treningssenteret, ute og løpe, i idrett eller liknende. Og i mange av disse kulturene har man gjerne fet mat. Så da blir det vel til at kvinnene legger mer på seg, kanskje? Vil legge til at de også har lite variert mat og mange av de godt voksne muslimske damene som bor her har ikke gått på skole og ikke lært om vitaminer og kost og ernæring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2010 #157 Del Skrevet 5. desember 2010 Jeg har en dundyne, og jeg rister dunene på plass hver dag. Likevel har alle dunene samlet seg i fotenden av dyna hver morgen. Hvorfor? Har du vasket den uten å tørketromle etterpå? Kan være derfor, hvis ikke vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitcat Skrevet 5. desember 2010 #158 Del Skrevet 5. desember 2010 Har du vasket den uten å tørketromle etterpå? Kan være derfor, hvis ikke vet jeg ikke. Den er ikke så gammel, så jeg har ikke vakset den ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eventyr3 Skrevet 5. desember 2010 #159 Del Skrevet 5. desember 2010 jeg lurer på hvorfor ikke gatekjøkken pizza smaker som hjemmelaget pizza. Smakte hjemmelaget pizza for noen dager sia, og det var det beste. tror ikke jeg greier å spise grandiosa lenger engang. gatekjøkken pizza, er helt ok, finnes noen bra, men hjemmelaget er no heeeeelt annet. hvorfor? mange av de har jo pizza-ovner og alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop28 Skrevet 5. desember 2010 #160 Del Skrevet 5. desember 2010 (endret) jeg lurer på hvorfor ikke gatekjøkken pizza smaker som hjemmelaget pizza. Smakte hjemmelaget pizza for noen dager sia, og det var det beste. tror ikke jeg greier å spise grandiosa lenger engang. gatekjøkken pizza, er helt ok, finnes noen bra, men hjemmelaget er no heeeeelt annet. hvorfor? mange av de har jo pizza-ovner og alt. Du garanterer ikke ferske råvarer i gatekjøkkenpizza. Jeg lurer forøvrig på hvorfor gatekjøkkenmat bare er så som så på en vanlig dag, men som nattmat etter å ha vært på byen smaker det himmelsk? Endret 5. desember 2010 av BettyBoop28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå