Gå til innhold

PLanlegger tre muslimske skoler i oslo


Chakoya

Anbefalte innlegg

Gjest BabyBlue

Hahaha! :skratte:

Og alle dere naive folk som sier at Norge bare har godt av flerkultur... er dere stein stokk blinde?

Og muslimske skoler sender jo ut en stikk motsatt beskjed enn det burde. "Integrere? Neida! Se her har vi halal mat og muslimske skoler for barna deres. Hijab og burka har vi ikke lov å si et vondt ord om, for da er vi rasister. Bare fortsett å undertrykke konene deres, dere." :klemmer:

... Pokker heller. Vi er så godt som rævpult av våre nye landsmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom en islamsk skole forfekter bokstavtro sharia, eller annet som strider mot norsk lov er det selvfølgelig ikke holdbart.

Å nekte oppstart av en islamsk skole fordi en synes islam er ensbetydende med dårlig menneskesyn blir dessverre litt for tynt. Da må du kunne vise hvordan det islamske menneskesynet er beviselig verre enn for eksempel det kristne eller jødiske.

En ekstrem islamsk skole med sharia på timeplanen vil neppe bli gitt løyve til å starte. Jeg ser imidlertid ingen prinsippiell forskjell på en moderat islamsk skole og en tradisjonell kristen privatskole. Ideelt sett så jeg at vi ikke hadde religiøse privatskoler i det hele tatt, men skal vi først ha må det være likhet for loven.

Teddy

Bedriver du saksbehandling her eller....

Likhet for loven?? Det er ikke sikkert eller lover generelt selv legger opp til slik "likhetsvurdering" som mannen i gata tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

Ja det finnes f.eks i Saudi-Arabia, hvor elevnene må holde seg innenfør et gjerdel område og de må bli hentet og kjørt til skolen fordi det er farlig for dem å bevege seg utenfor dette området.. Ja det blir akkurat det samme.. Gud hvor naive folk er!

Hvem er naive, sier du?

Det er lov å starte muslimske skoler i Norge. Som TS sier, loven tillater det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

... Pokker heller. Vi er så godt som rævpult av våre nye landsmenn.

Om det er så, sier jo det mye om hvor svakt offeret (Norge som stat og samfunn)er. Tydeligvis handlingslammet og uten makt, om jeg skal tolke deg riktig.

Hva forteller det om det norske folk, mener du, om det stemmer det du sier? Tydeligvis ikke så smarte mennesker som styrer og bor her da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Dersom en islamsk skole forfekter bokstavtro sharia, eller annet som strider mot norsk lov er det selvfølgelig ikke holdbart.

Å nekte oppstart av en islamsk skole fordi en synes islam er ensbetydende med dårlig menneskesyn blir dessverre litt for tynt. Da må du kunne vise hvordan det islamske menneskesynet er beviselig verre enn for eksempel det kristne eller jødiske.

Teddy

Alle religioner er helt på tryne etter min mening, men ser du at kristne og jøder føler et behov for å bygge en haug med skoler basert på deres tro? Nei. Det viser bare hvor stort behov muslimene har for å endre landet vårt for godt i forhold til folk med andre trosretninger.

Muslimene tar allerede mer plass enn nøvendig. De er mennesker, akkurat som du og jeg, men av en eller annen grunn synes de at de er for bra for Norge, og prøver deretter å sende kulturen vår tilbake noen århundrer for at de skal kunne leve i takt med steinalder boka de følger :filer:

Hva er så galt med å gå på normale, norske skoler? Er big bang teorien skremmende, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er naive, sier du?

Det er lov å starte muslimske skoler i Norge. Som TS sier, loven tillater det.

Ja men er det noen grunn til at NORDMENN skal sponse slike skoler gjennom sine egne skattepenger? Disse skattepengene kunne vært brukt på norske skoler eller på eldre! Er du fullstendig BLIND? Hvorfor skal Norge sponse slike skoler som fører islamsk ideologi fra Iran? Er det noen grunn til at Norge skal støtte opp under en ideologi som undertrykker kvinner, ytringsfrihet og demokrati? Jeg ser ingen grunn til å Norge skal gjøre dette! Det er slike personer som deg som muliggjør spredningen av islam i Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestdeluxe

Ja men er det noen grunn til at NORDMENN skal sponse slike skoler gjennom sine egne skattepenger? Disse skattepengene kunne vært brukt på norske skoler eller på eldre! Er du fullstendig BLIND? Hvorfor skal Norge sponse slike skoler som fører islamsk ideologi fra Iran? Er det noen grunn til at Norge skal støtte opp under en ideologi som undertrykker kvinner, ytringsfrihet og demokrati? Jeg ser ingen grunn til å Norge skal gjøre dette! Det er slike personer som deg som muliggjør spredningen av islam i Norge!

Da må jo spørsmålet gå til deg:

- Hva konkret gjør du som norsk statsborger, for å forhindre at muslimer får befestet seg gjennom muslimske skoler i Norge?

- Hvis det er massiv motstand blant nordmenn mot muslimske skoler i Norge, hvorfor har ikke disse ikke-muslimske nordmennene klart

å få til noe?

For meg forteller dette mye mer om hvor dårlig det står til med anti-muslimers gjennomføringsevne. Det forteller meg også at muslimer som "tar makt" i Norge er flinke til å handle og få til ting, ettersom ingen stopper dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jo spørsmålet gå til deg:

- Hva konkret gjør du som norsk statsborger, for å forhindre at muslimer får befestet seg gjennom muslimske skoler i Norge?

- Hvis det er massiv motstand blant nordmenn mot muslimske skoler i Norge, hvorfor har ikke disse ikke-muslimske nordmennene klart

å få til noe?

For meg forteller dette mye mer om hvor dårlig det står til med anti-muslimers gjennomføringsevne. Det forteller meg også at muslimer som "tar makt" i Norge er flinke til å handle og få til ting, ettersom ingen stopper dem.

Ja det er klart man er redd for å bli stemplet som rasist osv.. Muslimene er voldelig vesner så man er kanskje redd for hva som skal kan skje hvis noen står frem å motarbeider dem. Al qaida har f.eks truer med vold dersom forbud mot burka gjennomføres i land..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedriver du saksbehandling her eller....

Likhet for loven?? Det er ikke sikkert eller lover generelt selv legger opp til slik "likhetsvurdering" som mannen i gata tror.

Den må du nesten forklare.

Som jeg har nevnt er jeg ingen tilhenger av religiøse skoler, og driver følgelig heller ingen saksbehandling.

Dersom en islamsk skole kan dokumentere at den driver i henhold til norsk læreplan og norske lover har ikke myndighetene noen rett til å avslå oppstart.

Den dagen myndighetene kan avslå oppstart av en slik skole bare fordi den er islamsk (men opprettholde løyve for andre livssynsskoler) er vi rett og slett ute og kjøre. Hva blir da det neste myndighetene har rett til å avslå?

Teddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jo spørsmålet gå til deg:

- Hva konkret gjør du som norsk statsborger, for å forhindre at muslimer får befestet seg gjennom muslimske skoler i Norge?

- Hvis det er massiv motstand blant nordmenn mot muslimske skoler i Norge, hvorfor har ikke disse ikke-muslimske nordmennene klart

å få til noe?

For meg forteller dette mye mer om hvor dårlig det står til med anti-muslimers gjennomføringsevne. Det forteller meg også at muslimer som "tar makt" i Norge er flinke til å handle og få til ting, ettersom ingen stopper dem.

Det har jo rett og slett med at vi er naive og sååå forståelesesfulle. Vi tror at muslimse kvinner er undertrykket, men sannheten er vel at de er like så fantatiske som sine menn og heller ikke liker "guttelus" - altså barnslige og mamipulerende..og vi går rett på limpinnen gang på gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den må du nesten forklare.

Som jeg har nevnt er jeg ingen tilhenger av religiøse skoler, og driver følgelig heller ingen saksbehandling.

Dersom en islamsk skole kan dokumentere at den driver i henhold til norsk læreplan og norske lover har ikke myndighetene noen rett til å avslå oppstart.

Den dagen myndighetene kan avslå oppstart av en slik skole bare fordi den er islamsk (men opprettholde løyve for andre livssynsskoler) er vi rett og slett ute og kjøre. Hva blir da det neste myndighetene har rett til å avslå?

Teddy

Du tolker lovene og reglene her og konkluderer. Er du jurist? Man kan da ikke bare lese lover og regler slik de står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tolker lovene og reglene her og konkluderer. Er du jurist? Man kan da ikke bare lese lover og regler slik de står.

Jeg er ikke jurist.

Jeg konkluderer med at enkelte her inne ser ut til å ønske et samfunn hvor myndighetene kan overse en gruppes klare rettigheter fordi de eksempelvis tilhører en bestemt etnisitet eller religion.

Det er ikke et samfunn jeg ønsker. Dersom man setter vestlige verdier og rettigheter høyt, deriblant demokrati og likhet for loven må dette også komme lovlydige muslimer til gode. Så enkelt og så vanskelig.

Teddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestdeluxe

Det har jo rett og slett med at vi er naive og sååå forståelesesfulle. Vi tror at muslimse kvinner er undertrykket, men sannheten er vel at de er like så fantatiske som sine menn og heller ikke liker "guttelus" - altså barnslige og mamipulerende..og vi går rett på limpinnen gang på gang.

I så fall får "vi" jo takke oss selv. "Vi" må da ta ansvar for egne handlinger (eller mangel på handlinger)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Annerledestanke

Ja, det er det som er problemet med folk som er FOR liberale, og FOR redde for å mene at det ene verdisettet er bedre enn det andre. De kan ikke se noen grunn... Du får lete litt hardere, Sebastianen, så skal du se at du finner det.

Muslimene som du har sånn respekt for, ligger ikke under for den samme tafattheten. De har bestemt seg for hvilke verdier som er de rette, og disse skolene er instrumentelle i å få dem frem, og dine 6 fot under.

Enig med deg. Jeg foretrekker sterkt mitt eget flyktige verdisett. Og skoler myntet på religiøse er i høyeste grad noe kun de mest religiøse foreldrene ser fordelen i, og dette er ofte mennesker som ikke respekterer gjensidighet, de respekterer kun sin gud. Mao er isolert sett dette en enkel sak for ikke-muslimer - her er det fordelaktig å minimere religiøs indoktrinering.

Dessverre vil dette da ha negative spin-off effekter for alle som ønsker å legge ned den offentlige skolen for å etablere private alternativer. Lover som regulerer hva slags private alternativer man skal få ha, slik at de er fordelaktige for alle oss som ikke er muslimer, og støtter opp om våre egne preferanser for hvordan samfunnet skal være, kan være vanskelige å få utformet.

Det letteste er nok bare å tillate absolutt alt av skole, og jevne den offentlige med jorda. Si nei takk til offentlig indoktrinering, ja takk til å la ungene få den undervisningen foreldrene syns er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke jurist.

Jeg konkluderer med at enkelte her inne ser ut til å ønske et samfunn hvor myndighetene kan overse en gruppes klare rettigheter fordi de eksempelvis tilhører en bestemt etnisitet eller religion.

Det er ikke et samfunn jeg ønsker. Dersom man setter vestlige verdier og rettigheter høyt, deriblant demokrati og likhet for loven må dette også komme lovlydige muslimer til gode. Så enkelt og så vanskelig.

Teddy

Det er sånne "mannen i gata " tankegang som gjør ting farlige. Jeg har aldri sagt at kun religion skulle være tilstrekkelig til å stenge ute noen.

Jeg finner deg manipulerende og farlig!! Hva er motivet ditt? Jo, jeg kan jo tenke mitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg. Jeg foretrekker sterkt mitt eget flyktige verdisett. Og skoler myntet på religiøse er i høyeste grad noe kun de mest religiøse foreldrene ser fordelen i, og dette er ofte mennesker som ikke respekterer gjensidighet, de respekterer kun sin gud. Mao er isolert sett dette en enkel sak for ikke-muslimer - her er det fordelaktig å minimere religiøs indoktrinering.

Dessverre vil dette da ha negative spin-off effekter for alle som ønsker å legge ned den offentlige skolen for å etablere private alternativer. Lover som regulerer hva slags private alternativer man skal få ha, slik at de er fordelaktige for alle oss som ikke er muslimer, og støtter opp om våre egne preferanser for hvordan samfunnet skal være, kan være vanskelige å få utformet.

Det letteste er nok bare å tillate absolutt alt av skole, og jevne den offentlige med jorda. Si nei takk til offentlig indoktrinering, ja takk til å la ungene få den undervisningen foreldrene syns er best.

Det letteste, men neppe det beste. Fri etablering av skoler fungerer bra så lenge alle tankeretningene som kunne tenkes å ville etablere sine egne skoler, er del av det samme samfunn. Det fungerer mindre bra når en retning som fordømmer selve grunnlaget for det omkringliggende samfunnet, etablerer sine egne skoler. Sælig når antallet deres kan måles i hundre tusner, ikke titalls tusen. Hvis dette griper om seg, kan man jo se for seg etableringen av MANGE slike skoler, og en generasjon med muslimske barn som ikke vet NOE om det norske samfunnet, annet enn det de sauidiarabiske læreren har fortalt dem. Vil vi ha en slik utvikling? JEG vil ikke.

Det har blitt innvendt at loven tillater dette. Da får vi forandre loven igjen. Den ble endret fordi høyresiden i norsk politikk ville åpne enda et område for privat initiativ og på sikt lage en utdanningssektor lik den amerikanske, der markedet rår. Den kan endres igjen, om vi vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det letteste, men neppe det beste. Fri etablering av skoler fungerer bra så lenge alle tankeretningene som kunne tenkes å ville etablere sine egne skoler, er del av det samme samfunn. Det fungerer mindre bra når en retning som fordømmer selve grunnlaget for det omkringliggende samfunnet, etablerer sine egne skoler. Sælig når antallet deres kan måles i hundre tusner, ikke titalls tusen. Hvis dette griper om seg, kan man jo se for seg etableringen av MANGE slike skoler, og en generasjon med muslimske barn som ikke vet NOE om det norske samfunnet, annet enn det de sauidiarabiske læreren har fortalt dem. Vil vi ha en slik utvikling? JEG vil ikke.

Det har blitt innvendt at loven tillater dette. Da får vi forandre loven igjen. Den ble endret fordi høyresiden i norsk politikk ville åpne enda et område for privat initiativ og på sikt lage en utdanningssektor lik den amerikanske, der markedet rår. Den kan endres igjen, om vi vil.

Det var da veldig !

det er faktisk nåværende regjering som har sørga for at bare religiøse og noen spesielle pedagogiske retninger får lov å ha privatskole .

høyresiden vil ha muligheter til at flere får starte privatskole, men med regler og kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da veldig !

det er faktisk nåværende regjering som har sørga for at bare religiøse og noen spesielle pedagogiske retninger får lov å ha privatskole .

høyresiden vil ha muligheter til at flere får starte privatskole, men med regler og kontroll.

Og det kan forandres. Lover er ikke skrevet i stein. De kan skrives om. Vil vi ikke ha en trend med at en stor religiøs gruppe lager religiøse skoler og slår beina under et hvert håp om integrering, så kan vi sørge for å fjerne den muligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annerledestanke

Den ble endret fordi høyresiden i norsk politikk ville åpne enda et område for privat initiativ og på sikt lage en utdanningssektor lik den amerikanske, der markedet rår. Den kan endres igjen, om vi vil.

Ja, og dette er ganske deilig for foreldre som har preferanser som er utenfor hva flertallet mener er best for hver elev. Framskritt skjer sjelden i form av konsensus, men som mutasjoner i et perifert landskap. Kommunisme er gift, og anarki på utdanningsfronten er helt OK. Det eneste problemet er at vi utkonkurreres av muslimer. Da er vel islam bare mer levedyktig og hardnakket enn noe annet. Omtrent som et virus, eller som et optimalt spill, riktig mengde intoleranse, riktig mengde med appell for folk til å joine.

Man må respektere islam. Det er en farsott. Det er ingen som har klart å lage noe liknende, hverken superhackere eller jehovas vitner. Islam matcher nok den menneskelige hjerne, og menneskets iq perfekt. God nok grunn til å hate mennesket, og forakte islam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare undres: På hvilket grunnlag skal man kunne nekte oppstart av en islamsk skole som følger norsk læreplan? Vær gjerne konkrete.

Teddy

Jeg kan ikke disse lovene og kan derfor heller ikke være konkret, men tro ikke at alt som står i lover skal taes bokstavelig, ofte finnes det også unntaksregler, rundskriv og fortolkninger av ord og uttrykk.

Og det er vel heller ingen som driver saksbehandling på nett, så useriøst! Jeg ser mange saker jeg raskt kunne konkludert i, men vet du hva..?? Det hender man kan ta feil selv i enkle saker, og man vet sjeldent alt.

Jeg mener bare at man ikke skal ta ting for gitt!

Og hadde jeg visst hva som skulle hindret muslimske skoler så hadde jeg ikke røpet det!! Haha.

Jeg lurer også på hvorfor de trenger en muslimsk skole i det hele tatt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...