Gå til innhold

PLanlegger tre muslimske skoler i oslo


Chakoya

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på diskriminering pga religion.

Forøvrig er jeg enig med deg i at det ikke er brud med noen FN-konvensjon om skolene skal være livssynnøytrale. Det jeg er imot er at vi skal akseptere f.eks. kristne skoler men forby skoler som tilhører andre religioner enten det er hinduer, muslimer eller katoliker. Religionene må mao behandles likt.

Ikke når islam ikke skiller mellom religion og politikk.. Muslimer vil f.eks innføre sharialover her, og dermed burde ikke skoler basert på islam være likestilt med andre religioner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke når islam ikke skiller mellom religion og politikk.. Muslimer vil f.eks innføre sharialover her, og dermed burde ikke skoler basert på islam være likestilt med andre religioner.

Israel har innført en jødisk stat. Det er da ikke bedre, men viser at også kristne/jøder ønsker å innføre en religionsbasert stat. Hvis din tanker skal bli sett på som truende må vi også forby Kristlig Folkeparti, for dette er i enda større grad å blande religion og politikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Israel har innført en jødisk stat. Det er da ikke bedre, men viser at også kristne/jøder ønsker å innføre en religionsbasert stat. Hvis din tanker skal bli sett på som truende må vi også forby Kristlig Folkeparti, for dette er i enda større grad å blande religion og politikk.

Kristendommen har vært her i 1000 år.. Islam har kommet til landet pga innvandring og vårt naive syn på sådan. Det passer ikke inn dette samfunnet som har utviklet seg gjennom 1000 år i motsetning til islam som står fast i middelalderen eller tiden før. Kristendommen og islam er IKKE sammenlignbart. Kristendommen har tilpasset seg et levesett i 2010 (i hvertfall nogenlunde) men islam fører samfunnet tilbake 100 vis av år! nylig fikk ikke islamnet lenger låne lokalene på HIO pga de nekter kvinner og menn å sitte sammen! Det sier sitt! Islam passer ikke inn i dette samfunnet og kommer til å påføre STOR SKADE på samfunnet hvis det får lov til å drive fritt slik det har gort til nå. Derfor mener jeg der burde settes grenser for islam. Jeg fatter ikke hvorfor islam har fått lov til å drive lovlig i dette landet så lenge, ettersom det krenker vårt demokrati og vår ytringsfrihet! Dette står sterkest i vår grunnlov, og av den grunn burde den beskyttes mot personer som vil avskaffe det. Islam burde forbys på linje med nazisme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristendommen har vært her i 1000 år.. Islam har kommet til landet pga innvandring og vårt naive syn på sådan.

... Kristendommen og islam er IKKE sammenlignbart.

... Derfor mener jeg der burde settes grenser for islam. Jeg fatter ikke hvorfor islam har fått lov til å drive lovlig i dette landet så lenge, ettersom det krenker vårt demokrati og vår ytringsfrihet! Dette står sterkest i vår grunnlov, og av den grunn burde den beskyttes mot personer som vil avskaffe det. Islam burde forbys på linje med nazisme!

En ting som krenker vårt demokrati og yttringsfrihet er å nekte andre trosretninger å si hva de mener. Bl.a. derfor bør de som mener det su påstår være en større trussel enn mye annet.

For det andre tror jeg at en god del av Norges befolkning har innsett at de har vært naive. Naive i den forstand at vi har trodd på den kristendomen vi en gang ært på skolen. Der de påstod at kristendomen stod for nestekjærlighet og påstander som at "du skal ikke drepe". Dette var vel en beskrivelse som ble lagt fram som en del av de 10 bud om jeg ikke tar feil. Men det er samtidig klart at Jødene er de siste som følger dette, for det er vel ingen nasjoner som har drept flere av de som er uenig enn det Jødene har gjort de siste 100 årene.

Å forby andre verdier enn sine egne var vel nettopp det Hitler gjorde. Skremmer det deg ikke at du nå forfekter nøyaktig det samme ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig form, far til 2. Og lite subtilt, får man si. Hva har forøvrig Israel med norsk skole å gjøre? Har du en fiks idè?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som krenker vårt demokrati og yttringsfrihet er å nekte andre trosretninger å si hva de mener. Bl.a. derfor bør de som mener det su påstår være en større trussel enn mye annet.

For det andre tror jeg at en god del av Norges befolkning har innsett at de har vært naive. Naive i den forstand at vi har trodd på den kristendomen vi en gang ært på skolen. Der de påstod at kristendomen stod for nestekjærlighet og påstander som at "du skal ikke drepe". Dette var vel en beskrivelse som ble lagt fram som en del av de 10 bud om jeg ikke tar feil. Men det er samtidig klart at Jødene er de siste som følger dette, for det er vel ingen nasjoner som har drept flere av de som er uenig enn det Jødene har gjort de siste 100 årene.

Å forby andre verdier enn sine egne var vel nettopp det Hitler gjorde. Skremmer det deg ikke at du nå forfekter nøyaktig det samme ???

Samfunnet har gitt islam ufattelig mange sjanser, og folk er veldig lei av den brutale kulturen som bringer intet positivt med seg. Nå viser det seg at islamske skoler i England lærer barn hvordan de skal hugge av hender på tyver, hvordan de skal drepe homoseksuelle og de at blir hjernevasket til å motsette seg vestlige verdier. Muslimer ville ha barna sine i slike skoler for hvis ikke ville de drive vekk fra islam, hvilket jeg forstår meget godt. Om jeg vil ha dette i Norge?? Nei takk! Islam bruker ytringsfriheten mot oss, derfor burde de fratas muligheten til å drive med private skoler.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3914887.ece

Denne artikkelen viser hvordan det kommer til å bli i Norge også dersom muslimske skoler for lov til å utfolde seg fritt.

http://www.document.no/2010/11/hvitvasker_muslimske_privatsko.html

http://www.document.no/2010/11/fn_fjernet_seksuell_legning_fr.html

Disse artiklene viser hvor syk den muslimske kulturen er, og hvorfor den burde bli forbudt i Norge. Muslimene har her klart å endre en FN resulosjon mot slik at seksuell legning ikke lenger er diskriminerende dødsstraff og drap. Syke mennesker! Men siden de har klart dette kan vel vesten klare å fjerne retten til å drive religion i vesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tenker det er på tide jeg :gjeiper: Det er veldig mange kristene skoler i muslimske land oxo.

Så spørs det da, om de vil bruke skolen inn i fremtiden eller om man føler det unaturlig, det er jo så mange som vil være vanlig norske :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenker det er på tide jeg :gjeiper: Det er veldig mange kristene skoler i muslimske land oxo.

Så spørs det da, om de vil bruke skolen inn i fremtiden eller om man føler det unaturlig, det er jo så mange som vil være vanlig norske :)

Er det veldig mange kristne skoler i muslimske land? Hvilke muslimske land, da?

Forøvrig så syns jeg at spørsmålet man burde stille seg, ikke er så mye om man skal tillate muslimske skoler, men om religiøs indoktrinering har noe å gjøre i skolen i det hele tatt. Skole burde være et sted der man tilegner seg kunnskaper og ferdigheter som man trenger for å bli en kompetent voksen, som kan skaffe seg en jobb og bygge seg et liv. Religiøs indoktrinering bør man overlate til prester og foreldre, og jeg kan ikke se en eneste god grunn for å organisere skole etter livssynstilhørighet, eller til at man skal tillate at religiøs instruksjon skal være en del av pensum. Dette burde etter min mening være forbudt. Og de planene for muslimske skoler som skisseres, der ungene ikke engang skal lære europeiske språk, men bare arabisk, er katastrofale for en evt integrering. Dessuten vil det direkte handicappe barna i fht deres videre liv. F.eks evnen til å gjennomføre en høyere utdanning. Det meste av den relevante faglitteraturen innenfor et hvilket som helst område, publiseres på et av de europeiske språkene, og uten å direkte VITE det, så ANTAR jeg at det er forsvinnende lite forskning som publiseres på arabisk. Pensumlitteratur på landets universiteter, er for en stor del engelskspråklig. Disse skolene vil utdanne en generasjon innvandrerbarn som kun snakker morsmålet og arabisk godt, og forøvrig kun gebrokkent og dårlig norsk, ettersom de knapt snakker med norske, og elendig engelsk fordi de ikke har fått opplæring. Disse vil antakelig ha enorme problemer med å ta høyere utdanning, eller å finne seg en brukbar jobb når de vokser opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette læresbort til elever ved muslimske skoler i england:

Ikludert i pesnsum for elevene mellom seks og 18 år er blant annet hvordan man kutter av kriminelles hender og føtter, skriver The Daily Mail.

En av bøkene som er pensum for 15-åringene viser med illustrasjoner hvordan straffen skal utføres.

En oppgave i pensumboka ber elevene ramse opp kritikkverdige kvaliteter ved jøder.

Pensum gjør det også klinkende klart at straffen for homofil sex er henrettelse.

Derfor burde slike skoler i Norge ikke tillates. Muslimer klarer ikke å omstille seg til 2010.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke når islam ikke skiller mellom religion og politikk.. Muslimer vil f.eks innføre sharialover her, og dermed burde ikke skoler basert på islam være likestilt med andre religioner.

Feil, feil og feil.

Du forveksler religionen Islam med politisk islam, også kjent som islamisme. Muslimer flest er ikke islamister. Muslimer vil absolutt ikke ha sarialovgivning er til lands, de setter pris på demokratiske verdier og styreform. Premissene dine er feil, dermed blir konklusjonen også feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil, feil og feil.

Du forveksler religionen Islam med politisk islam, også kjent som islamisme. Muslimer flest er ikke islamister. Muslimer vil absolutt ikke ha sarialovgivning er til lands, de setter pris på demokratiske verdier og styreform. Premissene dine er feil, dermed blir konklusjonen også feil.

Det syns jeg var litt lettvint. Mange muslimer har ikke så veldig mye til overs for demokratiske verdier og styreform, og mange muslimer sier også at de ønsker sharialover i Norge. En tredjedel av de britiske muslimske studentene, vil ha sharia, iflg spørreundersøkelser. Og det har blitt bemerket at deler av det islamske miljøet i Oslo er mer pakistansk enn Pakistan selv, i betydningen mer religiøst konservativt. Jeg refererer her til episodene som vi har hørt om med jenter som blir forulempet på gaten fordi de kler seg for vestlig, og homser som blir overfalt på åpen gate i Grønlandsområdet.

Og tidligere i denne tråden har vi jo sett henvisninger til hvordan elever i britiske muslimske skoler lærer hvordan man skal hogge hendene av folk som straff, og blir innprentet at homser må drepes. Når en gruppering ønsker å distansere seg fra det norske og generelt vestlige i en slik grad at de ikke engang ønsker at elevene skal lære vestlige fremmedspråk, men bare arabisk, så er det grunn til å være temmelig skeptisk til hva som ellers kommer til å stå på studieplanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det syns jeg var litt lettvint. Mange muslimer har ikke så veldig mye til overs for demokratiske verdier og styreform, og mange muslimer sier også at de ønsker sharialover i Norge.

Hvilke muslimer er det du snakker om her? Kan du være litt konkret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke muslimer er det du snakker om her? Kan du være litt konkret?

Hvor konkret syns du jeg skal være, da? Mener du at ingen muslimer i Norge ønsker sharia? Ikke engang de som tar mot millioner i støtte fra Saudiarabia for å bygge moskè for wahabiene? Kan det være dem som offentlig sier at de mener at det er grei skuring med dødsstraff for utroskap? Dem som mener at det er berettiget å drepe folk som karikerer profeten? Som vi også har hørt en del av? Kan det være sånne som Moyheldeen, som samlet flere tusen mennesker til en tale der han relativt åpent truet oss alle med jihad og terror, og som nå studerer i Saudi? Eller hans far imamen? Denslags type folk? Konkret nok for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns informasjonen som er lagt ut om disse skolene er noe uklar. Det som er klart er imidlertid at de må følge norsk lov og læreplan - ellers vil de jo ikke få tillatelse til oppstart.

Skolene vil som andre religiøse skoler kunne vektlegge sin religion i livssynsundervisningen. Slik jeg forstår det er det ikke anledning til å velge bort engelsk, men man kan velge å tilby for eksempel arabisk eller tyrkisk i stedet for tysk og fransk.

Er det noen som kjenner til forskjellen på en religiøs privatskole og for eksempel den franske skolen i Oslo? Der har man vel mulighet til å la all undervisning foregå på fransk, bortsett fra norskfaget?

Jeg er ellers enig i at religiøs opplæring ikke hører hjemme i skoleverket, og er derfor ingen tilhenger av religiøse privatskoler. Når vi tillater jødiske og kristne privatskoler er vi imidlertid nødt til også å tillate de islamske - gitt at skolene oppfyller gjeldende regelverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som krenker vårt demokrati og yttringsfrihet er å nekte andre trosretninger å si hva de mener. Bl.a. derfor bør de som mener det su påstår være en større trussel enn mye annet.

For det andre tror jeg at en god del av Norges befolkning har innsett at de har vært naive. Naive i den forstand at vi har trodd på den kristendomen vi en gang ært på skolen. Der de påstod at kristendomen stod for nestekjærlighet og påstander som at "du skal ikke drepe". Dette var vel en beskrivelse som ble lagt fram som en del av de 10 bud om jeg ikke tar feil. Men det er samtidig klart at Jødene er de siste som følger dette, for det er vel ingen nasjoner som har drept flere av de som er uenig enn det Jødene har gjort de siste 100 årene.

Å forby andre verdier enn sine egne var vel nettopp det Hitler gjorde. Skremmer det deg ikke at du nå forfekter nøyaktig det samme ???

Ærlig talt, er det mulig å være så dum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...