Gå til innhold

PLanlegger tre muslimske skoler i oslo


Chakoya

Anbefalte innlegg

Og det kan forandres. Lover er ikke skrevet i stein. De kan skrives om. Vil vi ikke ha en trend med at en stor religiøs gruppe lager religiøse skoler og slår beina under et hvert håp om integrering, så kan vi sørge for å fjerne den muligheten.

Det hadde vært greit, problemet er at Mann42 og hans partifeller ofte ønsker den samme kontrollen på ikke-religiøst grunnlag, det vil si, han ønsker å bestemme fag-porteføljen. Som annerledestanke skriver, hadde det vært fint om mer kunne overlates til foreldre. F.eks la ungen gå på en skole som gir mer undervisning i kunsthistorie, arkitektur, utenlandsk litteratur, på bekostning av norskfaget, livssynsfag, kroppsøvning (ressurssterke foreldre drar ofte unga ut i skiløypa allikevel) osv. Eller de kunne gått på skoler som ga dem en skikkelig realfagsballast. Diff likninger fra 11 års alder, osv.

Dette mangfoldet må vi ikke gi slipp på pga islam. Vi må ha regler som forbyr kristne og muslimske skoler, men ikke skoler med andre pedagogiske innfallsvinkler. Her burde markedet vært privatisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Violently Happy

Vi må ha regler som forbyr kristne og muslimske skoler

Jeg misliker litt den holdningen. Man har jo religiøse skoler i andre europeiske land, for eksempel har man både kristne, katolske og muslimske skoler i England. Jeg tror ikke de kommer til å fjerne dem med det første. Og hvorfor skal man forby alt mulig? Har man så mye problemer med at det finnes religiøse skoler så får man flytte til et land der det ikke finnes da så slipper man det problemet. :filer:

Jeg er ikke sykt begeistret for at det evnt skal komme tre muslimske skoler, og heller ikke at barna der skal bli nærmest "sosiale misfostre" som ikke blir integrert i det hele tatt i det norske samfunnet. Man burde klare å få til en løsning som gagner alle HVIS man tillater disse tre skolene da. Men de skolene burde i såfall være nok. Det burde ikke være slik at minoriteten kan bli en majoritet om en generasjon eller no. Det gagner ingen.

Endret av Violently Happy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg misliker litt den holdningen. Man har jo religiøse skoler i andre europeiske land, for eksempel har man både kristne, katolske og muslimske skoler i England. Jeg tror ikke de kommer til å fjerne dem med det første. Og hvorfor skal man forby alt mulig? Har man så mye problemer med at det finnes religiøse skoler så får man flytte til et land der det ikke finnes da så slipper man det problemet. :filer:

font]

Men så ser man vel også hvordan det har gått i England! Ghettoer og byer med muslimsk flertall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violently Happy

Men så ser man vel også hvordan det har gått i England! Ghettoer og byer med muslimsk flertall.

Ja, men jeg skriver jo at de tre skolene burde være nok, i så fall. Ingen flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegger tre muslimske skoler i Oslo

Jeg må si at jeg er imot dette p.g.a jeg mener at alle muslimer som kommer inn til norge skal integreres med det norske folk! Det vil bli et mindretall av norske folk tror jeg som vil gå på muslimske skoler. Så derfor mener jeg selv at dette vil føre til mindre integrering.

Synes også muslimer bør og må inrette seg mer etter det norske samfunnet.

Jeg er på mange måter for at vi norske skal få bedre forståelse for det muslimske folket, men jeg tror ikke dette er veien å gjøre det på ved å ta muslimene vekk og putte dem i egne skoler hvor en baserer det meste på muslimsk tro og lære, samt utdannelse basert på Islam.

Her i norge har vi så mange kulturer osv. Så muslimer bør lære om alle kulturene og de trosamfunnene vi har. I skoleverket i dag vet jeg norske barn som går i en norsk skole lærer om kulturelle forskjeller, osv.

Enkelte muslimer er også imot at det skal komme muslimske skoler.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/elevavisen/artikkel.php?artid=10006253

Jeg er enig i noe.

Vi må naturligvis behandle muslimer på samme måte som kristne/jøder. Hvis kristne/jøder nektes å etablere skoler må også muslimer nektes. Og hvis muslimer nektes må også kristne/jøder nektes.

Det kalles "likhet for loven".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i noe.

Vi må naturligvis behandle muslimer på samme måte som kristne/jøder. Hvis kristne/jøder nektes å etablere skoler må også muslimer nektes. Og hvis muslimer nektes må også kristne/jøder nektes.

Det kalles "likhet for loven".

Nei ikke når muslimene har den ideologien de har.. De burde ikke kunne kreve penger til organisasjoner, mosker o.l. På linje med nazister..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei ikke når muslimene har den ideologien de har.. De burde ikke kunne kreve penger til organisasjoner, mosker o.l. På linje med nazister..

Så det er religionen det er noe galt med.

I så tilfelle er det vel helt andre som har nazistiske tilbøyeligheter når de dømmer en religion på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islam er en samfunnsundergravende ideologi. Derfor skal man selvfølgelig ikke tillate skoler basert på dette.

Islam er f.eks. både fundamentalt og i all praksis i motstrid til menneskerettighetene. Muslimer aksepterer kun "islamske menneskerettigheter", dvs. rettigheter der ikke-muslimer er annenrangs mennesker. Det gjenspeiles i samtlige muslimske staters lover.

Islam har også en sterk politisk gren, Sharia-lovgivning. I henhold til norsk lov kan man ikke starte en skole med politisk innhold, langt mindre en skole som driver politisk indoktrinering under religiøst dekke.

Så likhet for loven er å forby muslimske skoler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke lederen for Palestinakomiteen fra en liten bygd i Norge? Kanskje ikke så rart..de har jo omtrent samme livsførsel, alle er enige, alle mener det samme, og stiller man spørsmål er det en krenkelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er en forferdelig utvikling at Islam påvirker det norske samfunnet så sterkt som det gjør. Norske myndigheter er for snille når det gjelder andre mennesker og andre religioner, de er redde for å såre noen. Men tanke på norsk kultur og norske verdier er de ikke så redde for å såre.

Det tar nok dessverre ikke så mange år før Norge blir en muslimsk stat, hvor alle kvinner må dekkes til og vi ikke lenger kan kalle oss selv for norske.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i noe.

Vi må naturligvis behandle muslimer på samme måte som kristne/jøder.

Nei, det må vi ikke nødvendigvis. Hvorfor sier du det?

Kristne dør ut av seg selv i Norge, og er ingen trussel. Det er derfor helt kontraproduktivt å skulle være forskjellsbehandlende her. Mange har kristne i familien, og kristne venner. Jo mindre restriktiv man må være mot kristne, som dør allikevel, jo mer trivelig har man det rundt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles "likhet for loven".

1. Hvorfor etterstrever du dette?

2. Dersom det er så viktig for deg, så kan du alltids finne en unnskyldning, slik som generaliseringen islam = ideologi, for å rettferdiggjøre et forbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. Hvorfor etterstrever du dette?

2. Dersom det er så viktig for deg, så kan du alltids finne en unnskyldning, slik som generaliseringen islam = ideologi, for å rettferdiggjøre et forbud.

I insinuere at loven ikke skal behandle folk likt (dvs at vi ikke skal følge FN's menneskerettigheter mht f.eks. tro og hudfarge) mener jeg er så dumt at det gir grunn for å ikke engang legge meg opp i den "diskusjonen" 3-4 delatagere kjører i denne tråden for å sverte en menneskegruppe.

Likevel vil jeg si at det å sette seg selv utenfor resten av verdenssamfunnet på en slik måte er ikke et land fra den vestlige verden verdig.

Jeg skulle gjerne vist hvilken politisk tilhørighet du mener støtter en slik påstand. Det må være ytterste høyre med en sterk brunfarge rent politisk, og en religion tilhørende den høyreekstremistiske delen av jødene. Som kjent er Israel det eneste landet i verden som nå praktiserer aparheid regimet og var den eneste staten i verden som sendte militær hjelp til Sørafrika som skulle slå ned Mandelas frihetskamp mot boerne. Dette forteller en hel del mht hvilket forhold Israel ønsker å ha til det sørafrikanske folket og resten av verden. Nå er ikke jeg jøde og kjenner derfor ikke detaljene i deres religion. Men hvordan en jøde kan støtte drap og undertrykking av andre mennesker, selv om de har en annen hudfarge slik som i Sørafrika, viser at jeg aldri kan konvertere til den jødiske tro. Det viser en gudstro hos jødene som nedvurderer andre menneskers rettigheter og derefor noe mange mennesker ikke kan akseptere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I insinuere at loven ikke skal behandle folk likt (dvs at vi ikke skal følge FN's menneskerettigheter mht f.eks. tro og hudfarge) mener jeg er så dumt at det gir grunn for å ikke engang legge meg opp i den "diskusjonen" 3-4 delatagere kjører i denne tråden for å sverte en menneskegruppe.

Likevel vil jeg si at det å sette seg selv utenfor resten av verdenssamfunnet på en slik måte er ikke et land fra den vestlige verden verdig.

Jeg skulle gjerne vist hvilken politisk tilhørighet du mener støtter en slik påstand. Det må være ytterste høyre med en sterk brunfarge rent politisk, og en religion tilhørende den høyreekstremistiske delen av jødene. Som kjent er Israel det eneste landet i verden som nå praktiserer aparheid regimet og var den eneste staten i verden som sendte militær hjelp til Sørafrika som skulle slå ned Mandelas frihetskamp mot boerne. Dette forteller en hel del mht hvilket forhold Israel ønsker å ha til det sørafrikanske folket og resten av verden. Nå er ikke jeg jøde og kjenner derfor ikke detaljene i deres religion. Men hvordan en jøde kan støtte drap og undertrykking av andre mennesker, selv om de har en annen hudfarge slik som i Sørafrika, viser at jeg aldri kan konvertere til den jødiske tro. Det viser en gudstro hos jødene som nedvurderer andre menneskers rettigheter og derefor noe mange mennesker ikke kan akseptere.

Måten du legger det fram på får meg til å tro at du er muslim.. Enten så er du blindt naiv eller er så er du muslim som prøver å legge frem islam som en uskyldig religion med kun snille hensikter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måten du legger det fram på får meg til å tro at du er muslim.. Enten så er du blindt naiv eller er så er du muslim som prøver å legge frem islam som en uskyldig religion med kun snille hensikter..

Slutt å argumenter mht hvilken trosretning du tror jeg tilhører, for du er tydligvis langt ute på viddene uansett hva du mener om det.

Fortell meg isteden om vi som en forholdsvis opplyst nasjon i den vestlige verden skal melde oss ut av verdenssamfunnet og nekte å følge FN's konvensjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg misliker litt den holdningen. Man har jo religiøse skoler i andre europeiske land, for eksempel har man både kristne, katolske og muslimske skoler i England. Jeg tror ikke de kommer til å fjerne dem med det første. Og hvorfor skal man forby alt mulig? Har man så mye problemer med at det finnes religiøse skoler så får man flytte til et land der det ikke finnes da så slipper man det problemet. font]

Det er ikke så mange år siden det problemet ikke eksisterte HER. Jeg foretrekker å snu problemstillingen. Vil man ha religiøs indoktrinering i skolen, kan man reise til et land der DET er normen. Det er nok å velge i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å argumenter mht hvilken trosretning du tror jeg tilhører, for du er tydligvis langt ute på viddene uansett hva du mener om det.

Fortell meg isteden om vi som en forholdsvis opplyst nasjon i den vestlige verden skal melde oss ut av verdenssamfunnet og nekte å følge FN's konvensjoner.

Hvilke konvensjoner er det du prater om? Å kreve at skoler skal være livssynsnøytrale er ikke noe brudd med noen FN-konvensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så ser man vel også hvordan det har gått i England! Ghettoer og byer med muslimsk flertall.

Dettever jo bre hvor flinke muslimene er til å verve nye medlemmer. Vi er tydeligvis ikke like flinke her hjemme til å frelse kristne og humanetikere.

Uansett, muslimene vinner tydeligvis slagene, for ingen står jo i mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke konvensjoner er det du prater om? Å kreve at skoler skal være livssynsnøytrale er ikke noe brudd med noen FN-konvensjon.

Jeg tenker på diskriminering pga religion.

Forøvrig er jeg enig med deg i at det ikke er brud med noen FN-konvensjon om skolene skal være livssynnøytrale. Det jeg er imot er at vi skal akseptere f.eks. kristne skoler men forby skoler som tilhører andre religioner enten det er hinduer, muslimer eller katoliker. Religionene må mao behandles likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...