Gå til innhold

50% muslimer om 1 generasjon


Gjest Mille

Anbefalte innlegg

27% av Oslos befolkning er ikke-vestlige innvandrere og de aller fleste av disse er fra land med 98-99% muslimer. Så anslaget om 20% muslimer i Oslo (pluss barn av henteekteskap og ulovlige innvandrere) er et godt anslag. I tillegg er disse 20 prosentene langt yngre enn befolkningen ellers, slik at blant skoleelever og unge voksne er andelen muslimer langt høyere enn 20%.

Feil.

"Det bor innvandrere og norskfødte med innvandrerforeldre i alle landets kommuner. Oslo har den største andelen, med 160 500, 27 prosent av befolkningen."

Det står ingenting om at innvandrerne er "ikke-vestlige".

http://www.ssb.no/innvandring/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De venstreradikale skribentene her inne mener vel at det knapt bor muslimske innvandrere i Oslo, ha ha. Naiviteten lenge leve !

Ganske sprøtt å tenke på at europeere utkjempet 2 verdenskriger mot hverandre i det 20 århundre, til en kostnad av 75 millioner døde. Ut av asken kom det nye Europa, EU og NATO.

Men om et par generasjoner er antakelig hele Europa under Islam. Sørgelige greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med å slå hverandre i hodet med statistikk og tall? Det er vel åpenbart at det er mange muslimer og at det sannsynligvis blir flere. Det er ikke noe å gjøre med uansett, de fleste er norske statsborgere og kommer aldri til å kunne kastes ut av landet. Det er helt lavmål og helt meningsløst å sitte og klage og krisemaksimere dette i det uendelige.

Det eneste som er interessant er å diskutere hvordan man takler en økende muslimsk befolkning best mulig. Hvordan modernisere islam? Hvordan frigjøre kvinner? Hvordan beholde våre vestlige idealer? Hvordan få til en best mulig integrering? Hvordan skape et samfunn som gjør at muslimer ikke blir så radikale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med å slå hverandre i hodet med statistikk og tall? Det er vel åpenbart at det er mange muslimer og at det sannsynligvis blir flere. Det er ikke noe å gjøre med uansett, de fleste er norske statsborgere og kommer aldri til å kunne kastes ut av landet. Det er helt lavmål og helt meningsløst å sitte og klage og krisemaksimere dette i det uendelige.

Det eneste som er interessant er å diskutere hvordan man takler en økende muslimsk befolkning best mulig. Hvordan modernisere islam? Hvordan frigjøre kvinner? Hvordan beholde våre vestlige idealer? Hvordan få til en best mulig integrering? Hvordan skape et samfunn som gjør at muslimer ikke blir så radikale?

Nå har ikke Norge kommet så langt som Frankrike, så selv om det er i seneste laget er det ikke sikkert det er for sent å hindre en fransk utvikling. Jeg ønsker overhodet ikke en stat som skal ensrette oss i større grad, om det er svaret du har i tankene. Det som gjør vårt samfunn bedre enn alle andre i historien er friheten, og den kan faktisk videreutvikles. Så får vi heller sørge for at den ikke-bærekraftige innvandringen opphører. Så lenge antallet innvandrere ikke blir for stort er hverken terrorisme eller muslimsk ekstremisme noen trussel. Så greier vi å legge om kursen i tide kan vi beholde våre friheter og la de få som får opphold her leve som de vil. Så lenge de ikke fratar sine familiemedlemmer friheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med å slå hverandre i hodet med statistikk og tall? Det er vel åpenbart at det er mange muslimer og at det sannsynligvis blir flere. Det er ikke noe å gjøre med uansett, de fleste er norske statsborgere og kommer aldri til å kunne kastes ut av landet. Det er helt lavmål og helt meningsløst å sitte og klage og krisemaksimere dette i det uendelige.

Det eneste som er interessant er å diskutere hvordan man takler en økende muslimsk befolkning best mulig. Hvordan modernisere islam? Hvordan frigjøre kvinner? Hvordan beholde våre vestlige idealer? Hvordan få til en best mulig integrering? Hvordan skape et samfunn som gjør at muslimer ikke blir så radikale?

Man kan jo selvsagt sette en kraftig stopp på innvandringen slik mange land allerede har gjort, for å begrense skadene. Det vil jo også være det beste tiltaket for å hindre at problemene med islam blir uhåndterbare, og gjør at nordmenn fremdeles har skjebnen i sine egne hender.

Profeten selv var jo radikal, så det du spør om i siste setning er hvordan skape et samfunn som gjør at muslimer ikke følger læren til profeten Muhammed?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andre tiltak man kan gjøre i samfunnet for å hindre ekstremisme vil være å gå inn for holdningsskapende arbeid spesifikt rettet mot muslimers syn overfor vantro og ikke-muslimer. Mange muslimer vokser opp med en forestilling om at muslimer er spesielt mye verdt i forhold til alle de vantro som ikke ser på Muhammed som deres profet.

Et annet tiltak kan være å i mindre grad gi etter for krav i den tro at muslimer da blir mer medgjørlige. Det har vel vist seg at vender man det andre kinnet til, og gir etter for krav, så tolkes det som svakhet i de kulturene der muslimene kommer fra, og dermed kommer det stadig nye krav. Man bør istedet innse at man bør kjøre en oppdragelse slik man gjør med 4 år gamle barn, hvor det er viktig å sette foten ned og ikke gi etter hver gang, for da blir det stadig mer krav, trusler og umedgjørlige unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke Norge kommet så langt som Frankrike, så selv om det er i seneste laget er det ikke sikkert det er for sent å hindre en fransk utvikling. Jeg ønsker overhodet ikke en stat som skal ensrette oss i større grad, om det er svaret du har i tankene. Det som gjør vårt samfunn bedre enn alle andre i historien er friheten, og den kan faktisk videreutvikles. Så får vi heller sørge for at den ikke-bærekraftige innvandringen opphører. Så lenge antallet innvandrere ikke blir for stort er hverken terrorisme eller muslimsk ekstremisme noen trussel. Så greier vi å legge om kursen i tide kan vi beholde våre friheter og la de få som får opphold her leve som de vil. Så lenge de ikke fratar sine familiemedlemmer friheten.

Stort sett alle som får opphold av muslimer fratar jo sine familiemedlemmer friheten. Islam er jo et sett med lover og regler, som splitter og diskriminerer basert på både kjønn og religion, og det er ingen religionsfrihet i islam heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så klart. Dersom du ønsker å leve som de gjør i Iran og Afghanistan, så er jo dette perfekt.

Da er jo alle tilsynelatende enige. Og de som er uenige, de går en uviss skjebne i møte.

Jeg kan bare riste på hodet over at det går an å ha et slikt totalt uvitende synspunkt på hva som er viktig i verden.

Uvitende og uvitende, Fru Blom... Har du vært mye å reist og bodd rundt om i verden? Hvor mange muslimer kjenner du? Er alle muslimer lik i oppførsel og synspunkter? Akkurat som kristne kanskje?

Du kan stridte imot til du blir blå i trynet, og vie livet ditt til å motkjempe verdens gang. Lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henging av homofile, steining av utro kvinner ( som ofte har blitt voldtatt ), burka, kvinneundertrykkelse, ja, kjempefint for dine oldebarn å vokse opp under

Det er utrolig mange muslimer i denne verden. Dessverre er det slik at vi i Norge hører om muslimer bare når noe forferdelig skjer. Jeg har bodd i utlandet i mange år og tør påstå at jeg har litt kjennskap til "ordinære" muslimer fra ulike bagrunner.

Det fremstår som naivt å slå alle under en kam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig mange muslimer i denne verden. Dessverre er det slik at vi i Norge hører om muslimer bare når noe forferdelig skjer. Jeg har bodd i utlandet i mange år og tør påstå at jeg har litt kjennskap til "ordinære" muslimer fra ulike bagrunner.

Det fremstår som naivt å slå alle under en kam.

Du kan da ikke nekte for at det er utrolig nifst med alle disse terro-avsløringene som har kommet for en dag i det siste? Det er snakk om kort tid før vi får kjenne dette på kroppen selv her til lands også. Terror begått av hvem? Du vet ikke, jeg vet ikke - ingen av oss vet om naboen vår støtter terror.

Så innslag i nyhetene om den ekstreme muslimen i London og makten han har over så vanvittig mange muslimske unge menn.

Jeg synes slike religioner er nifse - og det kan ikke sammenlignes med kristendommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tydeligvis enkle svar på problemene, men bare fordi du ikke kjenner til hva muslimske islamister gjør for å erobre verden.

Fra 1990 til 1923 utryddet muslimene i Tyrkia om lag 3,6 millioner kristne og fordrev resten ut over landets grenser.

Dette er måten de går fram på.

Og de spør nok ikke hver enkelt om de er en troende før de tar livet av dem.

Er du ikke muslim, da er du ingenting verdt.

Merkelig nok er det ingen som nevner tyrkias okkupasjon av Nord-Kypros så sent som i 1974, og hvor Tyrkia importerte titusener av BOSETTERE og FN bygget en separasjonsMUR i årene etter.

Flere land står nå for tur.

Nå skal ikke jeg hevde meg som historiker, for det er jeg ikke. Men jeg vet at også kristemdommen ble påtvunget utallige nasjoner på like brutal måte som det du beskriver.

Islam og muslimer skremmer meg ikke... Derfor er det enkelt. Skulle det vise seg at islam er den gjeldende religion over hele verden om et gitt antall år, er det klart det blir en periode med uro først, før stormen legger seg. Når så islam er innført og etablert som religion i de områder den ikke er det i dag, så tar det ikke mange år før ingen husker den gang da det fantes en statskirke få hadde et forhold til, unge ble borgelig konfirmerte etc etc. Akkurat som vi i dag leser i bøker om hvordan Norge var før kristendommen ble påtvunget landet vårt. Da var det Valhalla og Ragnarok folk snakket om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, du kan jo la være å bry deg om hva slags samfunn du lever i du om du vil . Dersom du er så kulturrelativ spiller antagelig rettigheter som er opparbeidet gjennom generasjoner ikke så stor rolle for deg.

"Hvilket som helst annet menneske har like mye verdi som meg " ????????

Snakk om å ha dårlig selvoppholdelsesdrift ! Vil det si at du er vilig til å oppgi ditt liv for hvem som helst ? Hvor er den menneskelige natur oppi dette ?

For meg er meg selv, min familie , mine venner , mitt folk viktigere enn folk på den andre siden av jorden .

Jeg er veldig opptatt av hva slags samfunn jeg lever i. MEN, mitt samfunn strekker seg lengre enn min egen nese...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig opptatt av hva slags samfunn jeg lever i. MEN, mitt samfunn strekker seg lengre enn min egen nese...

jaja , men ønsker du deg Islam ?

Ønsker du deg et samfunn der religion styrer lovene, du vet at det skjer i veldig mange land der Islam er den ledende religion, ikke sant ?

Eller ønsker du deg et samfunn der lovene lages uavhengig av religion, og enkeltmennesket selv kan bestemme hvilkne religiøse påbud det vil følge ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener ingen kulturer har rett på beskyttelse? Og dine barn og barnebarn har ikke rett til å leve i et samfunn preget av likestilling?

Verden går videre, men du misforstår om du tror det er noen automatikk at verden alltid utvikles til det bedre. Utviklingen kan også gå i motsatt retning. Mange i Norge har blitt så godt vant til å få rettigheter, at man nærmest tror de daler ned fra himmelen pga av "utvikling" og ikke er noe man må stå på barrikadene og kjempe for å beholde. Det er en skremmende utvkling når mange mennesker tar sine og sine barnebarns rettigheter for gitt og ikke er noe man trenger å bry seg om.

Jeg mener at min kultur ikke nødvendigvis har større rett til å bli beskyttet enn noen andres kultur... Vår kultur er ikke nødvendigvis bedre enn andres...

Tiden bringer oppgang og nedgang. Dine barn er uenige med deg, dine barnebarn har et tredje syn på saken osv. Generasjonene etter oss er ikke kloner av oss og tiden står ikke stille... Naturlig utvikling innebærer nødvendigvis også det vi i dag vil beskrive for negativ utvikling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg hevde meg som historiker, for det er jeg ikke. Men jeg vet at også kristemdommen ble påtvunget utallige nasjoner på like brutal måte som det du beskriver.

Islam og muslimer skremmer meg ikke... Derfor er det enkelt. Skulle det vise seg at islam er den gjeldende religion over hele verden om et gitt antall år, er det klart det blir en periode med uro først, før stormen legger seg. Når så islam er innført og etablert som religion i de områder den ikke er det i dag, så tar det ikke mange år før ingen husker den gang da det fantes en statskirke få hadde et forhold til, unge ble borgelig konfirmerte etc etc. Akkurat som vi i dag leser i bøker om hvordan Norge var før kristendommen ble påtvunget landet vårt. Da var det Valhalla og Ragnarok folk snakket om...

Det er bare at Europa i dag ikke er det samme som Europa for 1000 år siden. Selv om du ikke er historiker tror jeg du kunne hatt godt av å lese litt om utviklingen av den sekulære stat, om fremveksten av demokrati og et nytt menneskesyn. Og livsynspluralisme. Om én religion skulle være dominerende om noen år vil det være et tegn på at vi har mistet det vi har i dag, det som gjør vårt samfunn verdifullt. Da har vi virkelig sviktet våre barn. I et fritt samfunn vil ikke én religion eller ett livssyn dominere. Kristendommen henger igjen i kulturen i vår del av verden, men det er nok ikke slik at alle som har unnlatt å melde seg ut av statskirken deler troen på kristendommens grunndogmer. Og godt er det. Store dominerende imperialistiske religioner som islam og kristendommen er en trussel mot hver og en av oss, og staten bør snarere motarbeide disse livsynenes supermakters dominans enn å bygge opp under den.

Det er ikke slik at livssyn først og fremst må handle om kultur og etnisk tilhørighet. Hvert menneske står alene i møte med de store spørsmål i livet, slik man når den tid kommer skal møte døden alene. Den som tar livets alvor innover seg ser ikke på livssyn som et spørsmål om gruppetilhørighet, eller hvilken pakkeløsning man skal velge. Hver og en av oss er et unikt individ og kan ikke gjemme seg bak andre for å møte sin eksistensielle uro. Hvert menneske har sitt livssyn, noen velger en pakkeløsning med et spesielt navn (islam, kristendom, buddhisme) og synes det er greiest, andre (kanskje de fleste her til lands?) former sitt eget utfra sine egne eksistensielle og etiske overveielser. Og har man et personlig livssyn er det ikke naturlig å kalle det ved et navn. Men det er like verdifullt og har like stort krav på respekt som en av de store organiserte livsynskonstruksjonene.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

*masse svada*

Hva får deg til å tro at muslimer ikke blir påvirket og sekularisert? Se på Tyrkia som eksempel, en sekulær stat med majoritet av muslimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at min kultur ikke nødvendigvis har større rett til å bli beskyttet enn noen andres kultur... Vår kultur er ikke nødvendigvis bedre enn andres...

Tiden bringer oppgang og nedgang. Dine barn er uenige med deg, dine barnebarn har et tredje syn på saken osv. Generasjonene etter oss er ikke kloner av oss og tiden står ikke stille... Naturlig utvikling innebærer nødvendigvis også det vi i dag vil beskrive for negativ utvikling.

Du mener helt ærlig at pakistansk kultur har rett på samme beskyttelse i Norge som norsk kultur? At norsk kultur, norske verdier og norsk språk ikke skal ha forrang i landet Norge?

Jeg vet at mine barn og barnebarn og oldebarn vil sette stor pris på de rettigheter og muligheter som har blitt opparbeidet av forrige generasjoner akkurat slik du og jeg bør og skal være takknemlige for hva forrige generasjoner kjempet frem og som vi i dag kan nyte godt av. Jeg ønsker slett ikke å gamble med mine etterkommeres fremtid, og jeg forstår ikke hvorfor du selv er villig til å risikere at dine barn og barnebarn vokser opp i et religiøst, kvinneundertrykkende helvete hvor æreskultur, homohat og brutalitet råder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva får deg til å tro at muslimer ikke blir påvirket og sekularisert? Se på Tyrkia som eksempel, en sekulær stat med majoritet av muslimer.

Den sekulære staten har jo blitt opprettholdt ved hjelp av trussel om militærkupp hvis staten blir islamistisk. Ikke akkurat noe godt forbilde. Tyrkia er et svært religiøst land hvor fordømmende overtro og dogmer står knallsterkt. Og den tyrkiske staten diskriminerer aktivt andre religioner også, ved at andre religioner ikke får lov til å bygge religiøse bygg i et forsøk på å eliminere sporene av det tidligere kristne Anatolia, hvor armenere og assyriere hadde sitt historiske område før den tyrkiske invasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva får deg til å tro at muslimer ikke blir påvirket og sekularisert? Se på Tyrkia som eksempel, en sekulær stat med majoritet av muslimer.

Den sekulære staten har jo blitt opprettholdt ved hjelp av trussel om militærkupp hvis staten blir islamistisk. Ikke akkurat noe godt forbilde. Tyrkia er et svært religiøst land hvor fordømmende overtro og dogmer står knallsterkt. Og den tyrkiske staten diskriminerer aktivt andre religioner også, ved at andre religioner ikke får lov til å bygge religiøse bygg i et forsøk på å eliminere sporene av det tidligere kristne Anatolia, hvor armenere og assyriere hadde sitt historiske område før den tyrkiske invasjonen.

Ja, Tyrkia er i sannhet et svært dårlig eksempel. Istanbul er historisk sett ingen 100% muslimsk by, dette var det gamle Konstantinopel, sentrum for Østkirken og sete for patriarken i Konstantinopel, Østkirkens svar på paven. Ifølge William Dalrymple (I skyggen av Bysants) skal de kristne ha utgjort nesten halve befolkningen i denne byen så sent som på attenhundretallet. Men så, i det tjuende århundre fikk vi massakren på armenerne, og senere ble grekerne drevet ut av landet. Nå er byen ikke lenger møteplass mellom øst og vest, men så å si 100% muslimdominert. I dag står kirkene tomme, er stengt eller er omgjort til moskeer. Dette er Atatürks sekulære Tyrkia. Ikke akkurat noe mønsterbruk i toleranse og likebehandling av livssyn.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...