Gjest Gjest Skrevet 17. november 2010 #81 Skrevet 17. november 2010 Den sekulære staten har jo blitt opprettholdt ved hjelp av trussel om militærkupp hvis staten blir islamistisk. Ikke akkurat noe godt forbilde. Tyrkia er et svært religiøst land hvor fordømmende overtro og dogmer står knallsterkt. Og den tyrkiske staten diskriminerer aktivt andre religioner også, ved at andre religioner ikke får lov til å bygge religiøse bygg i et forsøk på å eliminere sporene av det tidligere kristne Anatolia, hvor armenere og assyriere hadde sitt historiske område før den tyrkiske invasjonen. KR-øst, du trenger sårt en oppdatering: http://www.landinfo.no/id/410.0
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2010 #82 Skrevet 17. november 2010 Nå skal ikke jeg hevde meg som historiker, for det er jeg ikke. Men jeg vet at også kristemdommen ble påtvunget utallige nasjoner på like brutal måte som det du beskriver. Islam og muslimer skremmer meg ikke... Derfor er det enkelt. Skulle det vise seg at islam er den gjeldende religion over hele verden om et gitt antall år, er det klart det blir en periode med uro først, før stormen legger seg. Når så islam er innført og etablert som religion i de områder den ikke er det i dag, så tar det ikke mange år før ingen husker den gang da det fantes en statskirke få hadde et forhold til, unge ble borgelig konfirmerte etc etc. Akkurat som vi i dag leser i bøker om hvordan Norge var før kristendommen ble påtvunget landet vårt. Da var det Valhalla og Ragnarok folk snakket om... Skrekk og gru. Slik tenker sikkert mange muslimer...de venter på totalt underkastelse og den vil de nok sørge for skjer via de mest brutale metoder, først,før de vestlige har lært og blitt helt kuet. Et skrekk scenario, og langt verre enn de verste science fiction filmer.
sebastianen Skrevet 18. november 2010 #83 Skrevet 18. november 2010 Skrekk og gru. Slik tenker sikkert mange muslimer...de venter på totalt underkastelse og den vil de nok sørge for skjer via de mest brutale metoder, først,før de vestlige har lært og blitt helt kuet. Et skrekk scenario, og langt verre enn de verste science fiction filmer. Det blir jo ganske lett for dem da , dersom det finnes mange som cilja, som bare ruller rundt og viser strupen ved første tegn på motgang . Jeg har håp om at flesteparten av norges befolkning har mer integritet og selvoppholdelsesdrift.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2010 #84 Skrevet 18. november 2010 Det blir jo ganske lett for dem da , dersom det finnes mange som cilja, som bare ruller rundt og viser strupen ved første tegn på motgang . Jeg har håp om at flesteparten av norges befolkning har mer integritet og selvoppholdelsesdrift. Jeg har mine tvil! Ser jo her folk som synes det er helt ok om vi skulle bli muslimer alle sammen og sammenligner det med tidligere religionsprogresjon. Men de har rett i en ting, det blir virkelig som å gå tilbake til Valhalla og ragnarokk..
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2010 #85 Skrevet 18. november 2010 Jeg har mine tvil! Ser jo her folk som synes det er helt ok om vi skulle bli muslimer alle sammen og sammenligner det med tidligere religionsprogresjon. Men de har rett i en ting, det blir virkelig som å gå tilbake til Valhalla og ragnarokk.. Kan legge til at jeg faktisk tror at det er slik muslimene tenker, de er på korstog og ønsker å omvende hele verden til det de anser selv for å være en progresjon i religionsutviklingen i verden. Derfor tror jeg heller ikke så mange muslimer ser på seg selv og sine med kritiske blikk og at mange av de forhelliger de virkemidler de bruker, som terrror og vold.
Gjest Max Skrevet 18. november 2010 #86 Skrevet 18. november 2010 At ikke norske KVINNER engasjerer seg mer mot den sinnssyke innvandringen fra den 3 verden, er for meg en stor gåte. Det er jo norske KVINNER som stort sett vil få svi når likestillingen settes i full revers for å nærme seg islamske idealer. Kvinner er mindreverdige mennesker ifølge islam.
Gjest pastablasta Skrevet 18. november 2010 #87 Skrevet 18. november 2010 Hva da med kristen norges syn på homofile er det kulturelt eller religiøst betinget? Det er ikke mye bedre, ikke hvis du snakker om de mer perifære miljøene. Problemet er at mediadekningen, og fordømmelsen av dette fenomenet i kristne miljøer, er i god gang, mens tilsvarende fenomen i muslimske miljøer er "greit" fordi det er deres kultur mm.. Go figure. Samme fenomen ser man i togene på kvinnedagen, der man går med bannere der man fronter sin rett til å gå med hijab. Kan ikke akkurat tenke meg at de hadde bannere som frontet kvinnene sin rett til å gå med skaut på 70tallet.. Brenne en bh er helt greit, brenner du en hijab er det stigmatiserende.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #88 Skrevet 18. november 2010 Det er ikke mye bedre, ikke hvis du snakker om de mer perifære miljøene. Problemet er at mediadekningen, og fordømmelsen av dette fenomenet i kristne miljøer, er i god gang, mens tilsvarende fenomen i muslimske miljøer er "greit" fordi det er deres kultur mm.. Go figure. Samme fenomen ser man i togene på kvinnedagen, der man går med bannere der man fronter sin rett til å gå med hijab. Kan ikke akkurat tenke meg at de hadde bannere som frontet kvinnene sin rett til å gå med skaut på 70tallet.. Brenne en bh er helt greit, brenner du en hijab er det stigmatiserende. Ja folk sammenligner kristne fordommer med muslimske fordommer.. Det er jo om trent ikke sammenlignbart! Muslimer truer homofile med døden hvis de tilstår at de er det. Kristne kan kanskje fryse familiemedlemmer en periode ut av familien, men truer sjeldent med vold! Muslimer truer ukjente mennesker som er åpenbart homofile med drap og vold! Det er ikke sammenlignbart! Denne ideologien er facistisk og ondskapsfull, og burde forbys!
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2010 #89 Skrevet 18. november 2010 At ikke norske KVINNER engasjerer seg mer mot den sinnssyke innvandringen fra den 3 verden, er for meg en stor gåte. Det er jo norske KVINNER som stort sett vil få svi når likestillingen settes i full revers for å nærme seg islamske idealer. Kvinner er mindreverdige mennesker ifølge islam. Det koster for mye. Det kan koste oss jobben, venner og i verste fall livet.
Gjest zappa Skrevet 18. november 2010 #90 Skrevet 18. november 2010 Arbeiderpartiet har for alltid ødelagt det norske samfunn. Oljen tar slutt om noen få år samtidig som vi kommer til å sitte med massevis av uføre innvandrere fra den 3 verden som bare tenker på islam. Allerde i dag sitter det titusenvis rundt omkring i Oslo og drøvtygger khat, de kommer aldri til å jobbe. Hvorfor går det så elendig for alle muslimske samfunn i verden ? Kan det være fordi de ikke greier frigjøre seg fra koranen og middelaldersk tenkning ? Når man nekter 50% av befolkningen i disse landene (dvs. alle kvinner) utdannelse og arbeid, er det ikke håp. Norge er i særklasse verdens mest naive samfunn.
Gjest Hard Ride Skrevet 18. november 2010 #91 Skrevet 18. november 2010 (endret) Ja folk sammenligner kristne fordommer med muslimske fordommer.. Det er jo om trent ikke sammenlignbart! Muslimer truer homofile med døden hvis de tilstår at de er det. Kristne kan kanskje fryse familiemedlemmer en periode ut av familien, men truer sjeldent med vold! Muslimer truer ukjente mennesker som er åpenbart homofile med drap og vold! Det er ikke sammenlignbart! Denne ideologien er facistisk og ondskapsfull, og burde forbys! Kristne miljøer fryser ut egne medlemmer av samfunnet og sier at de skal til helvete. Noen kristne homofile tar bl.a. selvmord pga. dette. I den forstand kan man faktisk si at kristne miljøer på sett og vis drept har egne homofile, fordi de har blitt drevet til selvmord, i stedet for å ha blitt behandlet som normale likeverdige mennesker. Endret 18. november 2010 av Hard Ride
AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #92 Skrevet 18. november 2010 Kristne miljøer fryser ut egne medlemmer av samfunnet og sier at de skal til helvete. Noen kristne homofile tar bl.a. selvmord pga. dette. I den forstand kan man faktisk si at kristne miljøer på sett og vis drept har egne homofile, fordi de har blitt drevet til selvmord, i stedet for å ha blitt behandlet som normale likeverdige mennesker. Det er nok også vanlig at homofile tar selvmord pga mobbing fra folk som ikke er kristne, f.eks. i skole og oppvekst. Det finnes knapt en eneste åpent homofil muslim i Norge, eller resten av verden for den saks skyld. Selvom kristendommen også har et stykke å gå enda, så blir det å sammenlikne kristendommen med islam når det gjelder homofili som å sammenlikne Kjell Magne Bondevik med ayatollah Komeini. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #93 Skrevet 18. november 2010 Det er skummelt og men også litt fasinerende hvordan muslimer har klart å gå tilbake i tid.. Jeg lurer på hvor langt tilbake de vil komme med sitt fascistiske regime. På 70-tallet var det omtrent ingen som dekket seg til i Iran, men etter islamrevolusjonen ble det påbudt å tildekke seg for kvinner. Etter revolusjonen har leveforholdene for innbyggerne blitt verre og verre. Men derfor syntes jeg det er rart at kvinne som kommer til Norge velger å ta med seg denne tvangen og bokstavelig talt trer den over sitt eget hode. Derfor mener jeg at det må finnes mange tilhengere av islamrevolusjonen, Mahmoud Ahmadinejad og hans presteregime i Norge. Ergo det kan ikke være "så" mange harmløse muslimer som "alle" skal ha det til!
AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #94 Skrevet 18. november 2010 At ikke norske KVINNER engasjerer seg mer mot den sinnssyke innvandringen fra den 3 verden, er for meg en stor gåte. Det er jo norske KVINNER som stort sett vil få svi når likestillingen settes i full revers for å nærme seg islamske idealer. Kvinner er mindreverdige mennesker ifølge islam. Ja skjønner det ikke helt jeg heller.. Kvinner har vel kanskje en tanke om at alle er gode og snille og gir dem en god del sjanser.. I tillegg er de vel kanskje redde for å tråkke på muslimenes tær. Men dette er virkelig en kamp for feministene og for demokratiforkjemperne! Jeg mener vi må våkne opp DAMER og tas oss sammen og kjempe i mot denne farlig ideologien! Den fører ikke noen ting med seg enn SØPPEL!
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2010 #95 Skrevet 18. november 2010 Det koster for mye. Det kan koste oss jobben, venner og i verste fall livet. ?? Det skjønte jeg ikke mye av. Men jeg mener rett og slett det er for mange dumme kvinner. Men jeg kan nevne at når jeg har tatt offentlig transport så ser jeg både kvinner og menn som setter seg andre steder enn der en muslim sitter. Jeg ser også at folk fra øst-europa gjerne setter seg andre steder enn i nærheten av en muslim.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #96 Skrevet 18. november 2010 ?? Det skjønte jeg ikke mye av. Men jeg mener rett og slett det er for mange dumme kvinner. Men jeg kan nevne at når jeg har tatt offentlig transport så ser jeg både kvinner og menn som setter seg andre steder enn der en muslim sitter. Jeg ser også at folk fra øst-europa gjerne setter seg andre steder enn i nærheten av en muslim. Kan du se på mennesker hva slags religion de tilhører? Fascinerende.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2010 #97 Skrevet 18. november 2010 Kan du se på mennesker hva slags religion de tilhører? Fascinerende. Ikke jeg, men de andre! Ellers kanskje det var en annen grunn til at de valgte andre plasser...som f.eks at de skriker høyt i mobilen under hele turen. Eller hva tror du? Det finnes sikkert de som ikke tar noen sjanser også...
AnonymBruker Skrevet 18. november 2010 #98 Skrevet 18. november 2010 Kan du se på mennesker hva slags religion de tilhører? Fascinerende. man kan vel ofte se dette på damene som ligner på hufsa i mumidalen!
Gjest KK Skrevet 19. november 2010 #99 Skrevet 19. november 2010 Kvinner stemmer vel stor sett på sosialistene, og tror på det gode i menneskene, selv om noen mennesker kommer fra en hule i Afghanistan og ser på alle vestlige kvinner som vantro og det som verre er. Norske småjenter kalles for "horer" på åpen gate av våre nye landsmenn, det er takken for vår snillisme. Og hva gjør norske feminister ? Jo, de forsvarer alle kvinners "rett" til å bære burka ! Snart må alle norske feminister gå med burka selv, i den grad de får lov til å gå ut alene. Dette kan minne om indianerne i Sør-Amerika som ønsket de spanske conquistadorene velkommen i år 1500. Det endte ikke særlig bra for indianerne. 1
Gjest Hard Ride Skrevet 19. november 2010 #100 Skrevet 19. november 2010 Det er nok også vanlig at homofile tar selvmord pga mobbing fra folk som ikke er kristne, f.eks. i skole og oppvekst. Det finnes knapt en eneste åpent homofil muslim i Norge, eller resten av verden for den saks skyld. Selvom kristendommen også har et stykke å gå enda, så blir det å sammenlikne kristendommen med islam når det gjelder homofili som å sammenlikne Kjell Magne Bondevik med ayatollah Komeini. Selvmordsraten er større blandt kristne homofile, og bare det at de blir oppdratt til å tro at de skal lide i helvete for å være den de er synes jeg er sammenlignbart med muslimer, som sjeldent dreper homofile. Det skjer mest i ekstreme miljøer og Iran og slikt, men det er mange muslimer som ikke oppfører seg verre enn kristne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå