Ripsy Skrevet 21. februar 2011 #141 Del Skrevet 21. februar 2011 Tenk at du allerede har bikket den magiske 12-ukersgrensen Gratulerer! Hører ut som om det bare er lykke i verden til MaryPoppins høres det ut som. Så gøy når dere endelig kan fortelle om den store nyheten, jeg gleder meg veldig til det. Og ikke noe er søtere enn en mann som er ivrig på å fortelle det videre - tydelig stolt Ha en flott uke! Hva trener du som regel når du trener nå? Har du endret mye i opplegget fra før du ble gravid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #142 Del Skrevet 21. februar 2011 Takk alle sammen for koselige hilsner Hva trener du som regel når du trener nå? Har du endret mye i opplegget fra før du ble gravid? Har endret litt ja. For det første merker jeg at jeg ikke har samme utholdenheten som før. Blir lettere svimmel hvis jeg tar i for hardt. Så jeg trener mer moderat enn før. Har stort sett fokusert på kondisjonstrening på f.eks. trappemaskin (som jeg håper vil komme godt med ved en evt langvarig og slitsom fødsel ) samt enkle styrkeøvelser for spesielt rygg ("planken" er fin synes jeg). Synes treningstipsene til aftenposten er fine: http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/aktiv/article3922439.ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 21. februar 2011 #143 Del Skrevet 21. februar 2011 Har endret litt ja. For det første merker jeg at jeg ikke har samme utholdenheten som før. Blir lettere svimmel hvis jeg tar i for hardt. Så jeg trener mer moderat enn før. Har stort sett fokusert på kondisjonstrening på f.eks. trappemaskin (som jeg håper vil komme godt med ved en evt langvarig og slitsom fødsel ) samt enkle styrkeøvelser for spesielt rygg ("planken" er fin synes jeg). Synes treningstipsene til aftenposten er fine: http://www.aftenposten.no/nyheter/sport/aktiv/article3922439.ece Ja, fine tips der. Anbefaler også denne bloggen (hvis du ikke har sett den før): http://treningslaila.blogg.no/ Hun jobber på NIH og kan det hun snakker om. Hun skriver masse om trening for gravide og trening etter fødsel. Selv er hun nå omtrent midt i sin 3. graviditet. Flink og inspirende dame. Jeg har trent noe mer styrke enn utholdenhet i det siste. Som deg, har jeg vært litt svimmel og hatt litt mindre ork til utholdenhetstreningen. Håper dette kommer seg. Planen er en joggetur i kveld. Det er så godt å kjenne at vi fortsatt kan bruke kroppen selvom vi går gjennom disse forandringene. Føler meg heldig som kan trene (til en viss grad iallefall) i første trimester! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 21. februar 2011 Forfatter #144 Del Skrevet 21. februar 2011 Åh herregud, nå må jeg bare skrive litt til! Idag ventet en pakke i posten, og det var en angelsounds doppler som vi har bestilt. Testet den akkurat, og der fant jeg hjertelyden til knøttet! Prøvde å telle antall slag, og kom til ca 158 slag i minuttet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 21. februar 2011 #145 Del Skrevet 21. februar 2011 Oj, så moro! Og flaks at du fann hjertelyden, det er jo ennå tidlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plutseliten Skrevet 23. februar 2011 #146 Del Skrevet 23. februar 2011 Så morsomt!! Herlig med hjertelyd Tenk at du er over 12-ukersgrensen. Så herlig Håper du har en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 23. februar 2011 Forfatter #147 Del Skrevet 23. februar 2011 Jeg var fullstendig forberedt på å ikke finne hjertelyden så tidlig. Skulle egentlig bare leke litt med doppleren for å teste den ut. Men der var nå engang hjertelyden; Kjempebonus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 1. mars 2011 Forfatter #148 Del Skrevet 1. mars 2011 Oi, dagene flyr gitt! Med masse jobb, og VM-feber Har nå gått til innkjøp av 2 stk mammabukser. Selvom jeg ikke har kjempemage enda merker jeg definitivt at det strammer mer enn før. Kjempedeilig å få på seg en stor elastisk strikk rundt magen Ellers er det ikke allverdens nytt her i gården. Synes det er kjempelenge til jeg skal på ordinær UL, som er den 6.april. Da er jeg 19+5. Trodde egentlig man fikk UL tidligere enn det.. Jaja, det er vel forskjellig fra sykehus til sykehus. I mellomtiden kan jeg vel begynne en tippeliste for de som vil være med Er så innmari spent på å få vite om det er en liten eller der inne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 1. mars 2011 #149 Del Skrevet 1. mars 2011 Jeg tror Mary Poppins får en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 1. mars 2011 #150 Del Skrevet 1. mars 2011 Hehe, jeg husker veldig godt hvor utrolig deilig det var å gå over til mammabukser. En ny verden, rett og slett! Ordinær UL er mellom uke 18 og 20, er det ikke? Eller 17 og 20? I disse ukene er fosterets utviklingsnivå sånn at det er lett å gjøre vitale mål og fastslå termin, noe med at etter uke 20 begynner fosteret å vokse utfra genetikk osv. Jeg har fått time til UL i uke 18+noe. Med lillejenta var det i uke 19, om jeg husker rett. Tipper jente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 1. mars 2011 #151 Del Skrevet 1. mars 2011 Gravide-bukser med strikk over magen er kjempedeilig! Eg passar i dongerien min ennå, men det er så godt å få på seg joggebuksa når eg kjem heim frå jobb! Eg trur du har ein gutt i magen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nique Skrevet 2. mars 2011 #152 Del Skrevet 2. mars 2011 Jeg tipper på jente jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 2. mars 2011 #153 Del Skrevet 2. mars 2011 Jeg tipper (men som oftest tar jeg feil da...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 2. mars 2011 Forfatter #154 Del Skrevet 2. mars 2011 Her er det mye forskjellig tipping ja, morsomt Jeg selv hadde opprinnelig en følelse av at det kunne være gutt siden jeg var så lite kvalm, men så fant jeg ut at moren min ikke var kvalm i det hele tatt under svangerskapet med verken meg eller min søster. Så nå er jeg faktisk tilbake på 50/50. Begynner å samle opp lista: LineGourmet: *Joyce*: *Frida*: Nique: Ripsy: Forresten, når man snakker om sola: idag dukket det plutselig opp en helt tydelig kul på magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 3. mars 2011 #155 Del Skrevet 3. mars 2011 Jeg tipper jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 3. mars 2011 #156 Del Skrevet 3. mars 2011 Åhh - så gøy med en lite babykul Gleder meg sånn til den kommer, nå om dagen føler jeg meg bare feit og oppblåst... Og så er du 14 uker i dag også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 5. mars 2011 #157 Del Skrevet 5. mars 2011 Jeg tipper Ha ei god helg, og grattis med 14 uker!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 6. mars 2011 Forfatter #158 Del Skrevet 6. mars 2011 (endret) Oioi for en helg! Var i kollen igår under 3-mila og det var bare så herlig stemning! Skikkelig påskevær og tusner på tusner av mennesker i kjempehumør! Ble faktisk en anelse solbrent Og så gull til Johaug da, så utrolig kult! Ellers i fin form Nå har andre begynt å kommentere en gryende baby-bump Blir gøy å se hvordan magen vokser fremover! Oppdatert tippeliste LineGourmet: *Joyce*: *Frida*: Nique: Ripsy: Andemor: Nuttapia: Håper alle har hatt en strålende helg Edit: Og så gøy med 5-mila idag! Grattis til Northug, Gjerdalen og resten av det norske laget. Skikkelig thriller! Endret 6. mars 2011 av Mary Poppins Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Frida* Skrevet 6. mars 2011 #159 Del Skrevet 6. mars 2011 Sikkert stas i Holmenkollen i går, tenker eg. Kunne forsåvidt tenkt meg å opplevd stemninga der, men det er nok for mykje folk og for mykje kø for at eg hadde kost meg. Blir stressa eg då... Kjekt med babybump! Alle er informerte no eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 6. mars 2011 Forfatter #160 Del Skrevet 6. mars 2011 Sikkert stas i Holmenkollen i går, tenker eg. Kunne forsåvidt tenkt meg å opplevd stemninga der, men det er nok for mykje folk og for mykje kø for at eg hadde kost meg. Blir stressa eg då... Kjekt med babybump! Alle er informerte no eller? Jepp, alle relevante personer er nå informerte. Kjempedeilig å ha kommet helt ut av skapet og kunne slutte med all denne lyvingen og snikingen egentlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå