Gå til innhold

The patter of tiny feet

Mary Poppins

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blir litt sporadisk med skriving her :sjenert:

Men alt er supert! :rodmer:

17.mai forløp relativt rolig i forhold til vanlig. Vi forflyttet oss egentlig bare fra det ene måltidet til det andre, hele dagen ;)

Lillejenta blir større og sterkere for hver dag som går, og hun romsterer mye og turner rundt. Og gir mamman sin et og annet karatespark rett i blæra :fnise:

Magen vokser også som bare det! Har allerede blitt tilbudt sete på bussen ved flere anledninger, så det synes nok ganske godt :)

Fremdeles ganske få plager, bortsett fra litt kranglete hofter som er vonde å sove på. Og en og annen hormon-bølge som kan være litt slitsomt. Forleden dag begynte jeg å grine fordi mannen hadde hatt for mye pepper på maten... :sjenert::skratte:

Nå gleder vi oss til London-tur neste uke. Blir stas! Vi bodde ganske lenge i London ifm studier, og det er alltid hyggelig å reise tilbake for å hilse på gamle studiekamerater og å oppleve den fantastiske atmosfæren. Blir nok en god stund til vi kan ta en slik tur igjen når tulla kommer, så vi må benytte oss av muligheten nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: Nå lo jeg faktisk høyt! Stakar mannen din! Uffamei, er sikkert ikke helt greit med hormon-bølger heller :klemmer:

Så koselig at alt går så bra! Også gøy med tur! Hvordan er det egentlig å fly når man er gravid? Jeg lærte en gang for lenge siden at det kunne være farlig, men nå reiser jo gravide med fly hele tiden..?? :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er spesielt farlig på såpass korte turer. Men jeg ville nok vært skeptisk til å fly veldig langt. Generelt sett så kan man fly frem til ca uke 36 tror jeg det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er flere som reagerer litt sterkere på ting for tida. :ler: Jeg nevnte det tilfeldigvis for jordmor, og ho mente at det bare var bra, for da er det lettere for oss å forstå babyens behov. :)

Jeg har flydd flere ganger under graviditeten. Sist forrige helga (var da ca uke 26). Det går helt fint, men kan være litt slitsomt hvis magen er "sliten" og hard, eller hvis man har en del vann i kroppen eller lett for å hovne opp i beina. Grunnen til at du ikke får fly før to-tre uker før termin er at flyselskapene helst ikke vil ha en fødsel underveis tror jeg. :) Har i hvertfall lest at det ikke er farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tilbake fra en fantastisk langhelg i London! :nigo:

For det første hadde vi strålende vær, dvs 26 grader og sol så og si hele tiden vi var der. :skya:

Og så har vi hatt det kjempekoselig med gamle venner, med både middag, lunsj, vandreturer i Hyde park og langs South Bank, mimring og generell hygge :)

Er superfornøyd med at jeg har vært i såpass god form også, for vi har gått mye! Kjente det godt i ben, rygg og bekken om kveldene da. Har også fått shoppet litt, deriblandt noen ting til lillejenta; noen små leker til å feste på vogna og en helt nydelig kosedress :hjerte: Og så fant jeg en kjempefin mammakjole som jeg kan bruke i bryllup i august :)

Var også "tilfeldigvis" innom et sted hvor de solgte en del babyutstyr, og holdt faktisk på å kjøpe med oss maxi-cosi bilsete og isofix base, for det er halv pris av hva det koster her hjemme :hakeslepp: Men det ville blitt litt klønete å drasse rundt med, så vi droppet det. (De hadde også den vognen vi vil ha, og den var også halv pris av hva det koster her; ca 4000 kr mot 8000 her i Norge. Men så er det min mor som skal kjøpe vogn til oss, så da var det litt mindre bittert :gjeiper: )

Ellers skal jeg til lege imorgen. Litt spent på det egentlig, spesielt med tanke på at hun er så innmari opphengt i dette med vekten min, og egentlig ville at jeg skulle på lavkarbo-diett etter jeg hadde vært hos henne sist :eeeh: Jeg har jo gått opp en del, men jeg er i aller høyeste grad normalvektig, og økningen har heller ikke vært unormalt høy (som jordmor bekreftet ;) ). Så jeg har ikke akkurat fulgt slankekuren, men fortsatt å spise normalt, sunt og variert :roll: Så... vi får se hva hun sier. Blir det mye mer gnåling om det kommer jeg hvertfall til å ta resten av kontrollene hos jordmor. Og jeg skal uansett bytte fastlege etter svangerskapet. (er en del andre ting jeg er relativt misfornøyd med når det gjelder fastlegen min, som jeg har nevnt tidligere).

Meeeen, nå må jeg rive meg ut av feriemodus og komme meg tilbake på jobb... :scorpis:

Ha en fin uke alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Heisann!

Sniker meg frem og følger deg jeg! :goodbye:

Legger fra meg noen raske spor nå, sånn at jeg har deg på mine innlegg. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en kjempe koselig tur til London :) Selv elsker jeg byen og er der relativt ofte. Så koselig med litt babyshopping der nede også da :) Nå fikk jeg lyst til å reise ned å shoppe! Ååh, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Dagene flyr! Så det går av og til en stund mellom hver oppdatering her :sjenert: Men, bedre sent enn aldri :)

Først må jeg :hoppe::hoppendeglad::danser: litt for at jeg nå er i 3. trimester! Nå er det ikke lenge igjen :hakeslepp:

Ellers gikk legetimen forsåvidt greit. Ikke så mye gnåling fra legen egentlig. Tok noen blodprøver for å sjekke blodsukkeret, men har ikke hørt noe i etterkant, så regner med alt var normalt.

Tenkte også jeg skulle prøve meg på en sånn statusoppdatering:

Termin: 07.09.11

På vei: 28 uker

Kjønn: :babyjente:

Utålmodig? Gjett om! Gleder meg (oss) ekstremt til å møte vesla :rodmer:

Hodet ned: Nei, hun liker best å ligge med hodet opp mot min høyre side, sånn at hun kan sparke meg i både mageskinn og i blæra ;)

Aktivitet i magen: Massevis. Men heldigvis veldig rolig om natten :) Håper det fortsetter når hun kommer ut!

Navn: Jepp, det ble faktisk bestemt for flere år siden da vi satt og drømte om fremtiden :)

Vektøkning: ca 11 kg.

Vann i kroppen: Tja, litt, men ikke så mye enda heldigvis

Kynnere: En sjelden gang, men de er veldig milde.

Humør: Stort sett bra! Men litt sensitiv. Takler kritikk dårlig :sjenert:

Barnerom: Så godt som klart. Mangler bare litt pynt.

Utstyr: Mye gjenstår. Skal på skikkelig handleraid når vi skal på ferie til Sverige i juli.

Strekkmerker: Nei ingen. Huden virker som som den takler det bra :)

Melk i brystene: Nope. De har heller ikke blitt så fryktelig mye større. Når skal det skje mon tro? Hadde liksom sett for meg at jeg skulle bli skikkelig brystfager :sexy: Får satse på at det kommer etter fødsel.

Fødsel: Gru-gleder meg til å oppleve fødsel, men ingen fødselsangst (enda hvertfall).

Plager: Har hatt et veldig enkelt svangerskap så langt, men kjenner at både rygg og hofter er begynt å bli litt kranglete. Får håpe det ikke blir for ille.

Oppegående: Absolutt :skya: Er i full jobb (har vært hele tiden) og i godt humør.

Sulten: Ja!

Spesielle matlyster: Nei, spiser stort sett det samme som før, bare mer! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

:hoppe: Gratulerer med å være i det siste trimesteret! :strix:

Det er jo greit med en oppdatering nå og da. :fnise: Har ei frøken som legger seg litt overalt jeg, så før var det mye ubehag på høyre side, men i det siste så har jeg kjent henne legge seg på venstre side. :fnise:

Leste litt over, og skjønner meg ikke helt på leger som påpeker at du har lagt på deg mye. Ja, du har kanskje lagt på deg mer enn det jeg har, men så har jeg mer å gå på også. 11kg på 28 uker er en bra vektoppgang. Det er noen som ikke legger på seg, og så er det de som legger på seg nesten 30-40 kg. Det er veldig individuelt. Bare pass på at hun har det bra, og at du har det bra.. Så er det greit. Vet jeg svarer på et gammelt innlegg. :sjenert:

Håper formen er god!

Endret av Delphina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asså! 11 kg på 28 uker er jo på et helt fint gjennomsnitt. Det er bare å kaste den legen :balltre: Kjenner jeg blir skikkelig provosert :roll::fnise:

Kult å lese statusoppdateringen din :) Det er så rart, for jeg husker liksom at du er en god del uker bak meg - også er du plutselig i 3. trimester :hakeslepp: Da må jo jeg være i mål snart :redd::overrasket::ler:

Angående puppene :sexy: Jeg hadde også håpet å bli skikkelig brystfager (for en gangs skyld :fnise: ) Og de har jo vokst litt, men ikke på langt nær så mye som mange andre snakker om. Jeg har tilsammen økt kanskje 1 cup størrelse (fra B til C)... :sjenert: En del har kommet de siste ukene, så det er håp :lur::ler:

Ha en super uke Mary Poppins ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, du har kommet til siste trimester jo :jepp: Nå er det siste etappe igjen også har dere barnet hos dere :filer:

Gi han legen din inn :rope: Alle kropper er forskjellige og alle svangerskap er ulike. Min jordmor sa at kroppen vår legger på seg slik som den er ment til å gjøre!!!! :jepp: Vær stolt av gravidkroppen din og tenk at du lager en ny verdensborger der inne :rodmer:

Ha en superduper helg :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp :vinke:

Har scrollet meg raskt gjennom boka di! Så bra at du ble gravid igjen såpass raskt etter SA'en, og at du nå skal ha en liten jente :rodmer:

Leste noe som beroliget meg litt;

Det er merkelig, men jeg synes å kjenne at det "er noe inni der". Vanskelig å forklare, men som et slags press/ tyngde i magen. Vet ikke om dette er vanlig..? Nærmer meg 7 uker.

Jeg er jo omtrent like langt, og har den press/nedtrykksfølelsen i dag. Håper det er et godt tegn - det var jo det for deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal definitivt bytte ut legen etter dette svangerskapet :jepp:

Kult å lese statusoppdateringen din :) Det er så rart, for jeg husker liksom at du er en god del uker bak meg - også er du plutselig i 3. trimester :hakeslepp: Da må jo jeg være i mål snart :redd::overrasket::ler:

Hehe, ja du er i mål snart Line! Er det ikke sprøtt?! ;)

Leste noe som beroliget meg litt;

Jeg er jo omtrent like langt, og har den press/nedtrykksfølelsen i dag. Håper det er et godt tegn - det var jo det for deg ;)

Bra å høre at du ble beroliget :klemmer: Det er så mye man skal føle på i starten; er det for lite symptomer? Er det de riktige symptomene? Hvor ofte skal jeg føle sånn og sånn? :daane:

Du kan trøste deg med at det blir mye bedre etterhvert som du kommer lenger ut i svangerskapet :)

----------------------------------------------------------

Åh nå er det bare 2 arbeidsuker igjen så er det FERIE!!! :bolledeig: Har vært veldig hektisk på jobb i det siste, så jeg gleder meg helt sinnsykt til det! 4 uker med bare avslapning og kos :) Blir hytteliv i Norge og Sverige i år, så jeg håper det blir litt mer sommervær etterhvert. Men ikke tropevarme! :daane: Heldigvis skal jeg være i umiddelbar nærhet av sjø/innsjø mesteparten av sommeren, så det er bare å feste et tau rundt midjen og rulle meg uti :fnise: I verste fall får jeg sette meg i bilen med air condition på full guffe :fnise:

Deretter er det 2 små arbeisuker i august før jeg skal i permisjon :overrasket:

Ellers lite nytt. Tulla hopper og danser rundt i magen på dagtid, sover godt om natten, og er ellers veldig grei :hjerte:

Har fått kjøpt meg noen skikkelig komfortable sandaler som ser ganske bra ut også i går. Kjempedeilig nå som rygg, hofter og knær begynner å krangle. Billige småsko med syltynn skosåle utgår herved ;)

Ha en fin uke alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lurt med gode sko, ja... Hvordan klarer fru Beckham å spankulere rundt på disse hælene når hun er gravid, tro? :klo:

Så godt at du snart har ferie, da! Høres ut som om dere har valgt en veldig gravide-vennlig ferie. :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt med gode sko ja! Eg går på jobb i sånne billige småsko, type ICU, og det er vel ikkje det beste... Blir ofte til at eg går på sokkane istaden, det er faktisk bedre :jepp: Men det er jo ikkje så profesjonelt, akkurat :sjenert:

Gler meg til ferie eg og! Men eg har 4 veker igjen :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg sliter med søvnen for tiden :natti: Blir så vanvittig stiv i hoftene av å ligge for lenge på en side, og da river det til når jeg snur på meg *au* Hvis jeg da blir liggende våken hender det at lille tulla våkner også. Ganske rart egentlig. I natt endte jeg opp med å gå en tur, rundt og rundt spisebordet, for å få henne til å sovne igjen etter hun hadde våknet :fnise: Funket bra da ;)

Ellers må jeg jo nevne at jeg har fått råmelk i brystene :overrasket: Bør jo egentlig ikke bli overrasket, men det er bare så uvant! Er spent på ammingen kjenner jeg. Håper det går relativt greit, uten altfor store smerter.

Nå er det helg!! :nigo: Og bare 1 uke igjen til ferie! :bolledeig:

God helg alle sammen! :smilyblomst:

Endret av Mary Poppins
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det helg!! :nigo: Og bare 1 uke igjen til ferie! :bolledeig:

God helg alle sammen! :smilyblomst:

Håper du har fått sove og slappet av godt i helga! :sove:

Deilig at ferie er innen rekkevidde :skya: Har dere noen planer?

Nei, nå ser jeg jo at du har skrevet at det blir hytteliv :gjeiper: Helt enig med deg! Absolutt greit at det ikke er tropevarme når man er gravid :ler:

Kos deg med søndagen! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...