Gå til innhold

The patter of tiny feet


Mary Poppins

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er gøy å se alle de fine magene her inne på kg :)

Du er kjempefin, ikke så rart du begynner å føle deg stor når det er under 3 uker til termin :gravid:

Ha en fin dag Mary :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nååååmmin! For en fin mage! :strix:

Kjempe fin mage! :) Den er det litt størrelse på ja! :)

Det er gøy å se alle de fine magene her inne på kg :)

Du er kjempefin, ikke så rart du begynner å føle deg stor når det er under 3 uker til termin :gravid:

Ha en fin dag Mary :sol:

Så fin mage! Nå er det ikke lenge igjen! :bolledeig:

Takk alle sammen! Er veldig glad i magen min :rodmer: Men samtidig gleder jeg meg enormt til den forsvinner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin mage du har! :rodmer:

Jeg har ikke tatt et eneste magebilde enda.. kanskje på tide? :fnise:

Magebilde! Magebilde! :duskedame:

Det spiller ingen rolle om den er stor / liten / høy / lav. Alle mager er herlige, for inni er det et lite mirakel :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spiller ingen rolle om den er stor / liten / høy / lav. Alle mager er herlige, for inni er det et lite mirakel :rodmer:

Nemlig! :rodmer:

Kjempefin mage :jepp: Du har vel gått ut i permisjon nå eller? Håper du koser deg hjemme nå den siste tiden i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåååh, fine,fine magen :rodmer: Syntes magene våre ligner litt på hverandre i form og fasong.... Jeg tipper jeg ser akkurat sånn ut om et par uker jeg også.... Puh, kjenner igjen følelsen av å være diger, slitsomt til tider, men så klart stas også. Blir imponert over at du svinget deg i bryllupet... Kan liksom ikke se for meg at jeg hadde greid det nå og i såfall hadde det vært litt av et syn :fnise: Kjære kaller meg bare for lille gås om dagen og han syntes jeg vagger på en herlig måte :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin mage :jepp: Du har vel gått ut i permisjon nå eller? Håper du koser deg hjemme nå den siste tiden i alle fall :)

Jeg har permisjon nå ja :) Det er jo selvfølgelig veldig deilig og avslappende, men samtidig litt kjedelig. Savner lunsj med kollegene mine allerede... Er jo ingen andre som er hjemme midt på dagen, så jeg får jo klare meg selv. Men pri 1 er jo nå å være så uthvilt som mulig når det setter igang.

Nåååh, fine,fine magen :rodmer: Syntes magene våre ligner litt på hverandre i form og fasong.... Jeg tipper jeg ser akkurat sånn ut om et par uker jeg også.... Puh, kjenner igjen følelsen av å være diger, slitsomt til tider, men så klart stas også. Blir imponert over at du svinget deg i bryllupet... Kan liksom ikke se for meg at jeg hadde greid det nå og i såfall hadde det vært litt av et syn :fnise: Kjære kaller meg bare for lille gås om dagen og han syntes jeg vagger på en herlig måte :skratte:

De er herlige disse mannfolka :rodmer:

--------------------------------------

Ikke så mye som skjer om dagen. Var hos jordmor igår, alt var fint :)

Ellers prøver jeg å fylle dagene med sånn passe mye å gjøre, samtidig som jeg prioriterer hvile og kos. Ryggen er ikke grei om dagen, og beina er kjempehovne, så det blir ikke allverdens.

Jeg må bare få blåst ut litt her nå: har en venninne som jeg ser ganske sjelden (har vært en del greier, og vi har vokst litt fra hverandre), og vi skal egentlig treffes denne uken. Hun vet allerede at jeg sliter litt fysisk med rygg og ben, og at jeg har fått beskjed om å ta det litt rolig av legen pga fare for forhøyet blodtrykk. I tillegg er det jo nå 2 uker til termin, noe de aller fleste tar hensyn til. Da jeg spurte om ikke hun kunne tenke seg å treffes i nærheten av der jeg bor, fikk jeg som svar at det hadde vært bedre om jeg kom til jobben hennes (noe som innebærer ganske kronglete og lang reisevei med både trikk og buss for meg), fordi hun går på antibiotika og derfor ikke er like mobil som vanlig...

Hun er mindre mobil enn vanlig??!! Mulig jeg er litt hormonell og overreagerer, men jeg ble faktisk skikkelig sur av den meldingen. Hun er da tydeligvis frisk nok til å dra på jobb. Skal det være sånn kan det være det samme faktisk. (Bare for å presisere mener jeg ikke at verden dreier seg om meg bare fordi jeg er gravid, men det går jo an å ta litt hensyn...)

Nei, jeg skal slutte å klage. Det er bare så deilig å få det ut når jeg blir sur! ;)

En positiv ting: vi fikk endelig hentet vognen igår :strix: Den er sååååå fin! Gleder meg sånn til lille tulla skal ligge oppi :)

Nå skal jeg ta en liten tur ut i solen med en bok, og kose meg :) Ha en fin dag alle sammen!

Endret av Mary Poppins
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det syntes jeg var dårlig av henne. Når det er to uker til termin, betyr det at du kan føde når som helst. Da skal du slappe av og holde deg mest mulig hjemme. Hun burde jo kunne komme til deg.

Gratulerer med ny vogn :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Daaakar venninna di som går på antibiotika! :filer: Sorry mac, men den er litt tynn. Hun er frisk nok til å gå på jobb, og antibiotika kan man bruke for en del ting. Svigers hadde lungebetennelse (gikk på antibiotika og greier) og der var det full nekt til å gå på jobb, selv om hun var i hennes øyne, i god form til å reise på jobb. Når du sliter med rygg og slikt, uavhengig om man er gravid eller ei, så er det litt mer høflig å ta hensyn til den som sliter mer. Nå høres jeg skikkelig meggete ut, beklager. Har bare en følelse at hun sykeliggjør seg. :sjenert:

Uansett, hvis det ikke går, så tar man det en annen dag. :fnise:

Du får ha en fin fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 38 uker :hoppe: Nå kan :babyjente: komme når som helst, tenk det :nigo: Syntes det høres helt riktig ut at du prioriterer mye ro og kos nå, det skulle bare mangle. Nå er det tid for å lade batteriene til den store dagen kommer.

Ellers så skjønner jeg godt reaksjonen din ang din venninne... Er ganske stor forskjell på å gå høygravid og på antibiotika :frustrert: Jeg hadde en lignende opplevelse forrige uke med min venninne. Vi bor 3 mil fra hverandre noe som i utg.punktet ikke er langt med tanke på at det er motorvei hele veien så turen går på en halvtime..... Det er ALLTID jeg som må kjøre til henne. Hun har mast lenge om at hun må få treffe meg og at jeg må ta meg en tur nå. Jeg sa at hun kunne komme til meg denne gangen fordi jeg er mye kvalm og syntes det er vanskelig å sitte rett opp og ned i en bil å kjøre nå fordi jeg har så vondt i ribbeina mine fordi det ligger et par bein og noen ganger en rumpe og presser der :fnise: Svaret jeg fikk var at det dumt for da fikk jeg ikke sett kattungen hennes mens den var liten :hakeslepp: Det endte i hvertfall med at hun aldri kom fordi hun ville ikke dra fra kattungen!!!! Neivel, da kan det være det samme tenkte jeg også...

Er enig at vi ikke skal ha særbehandling på grunn av at vi er gravide, men på slutten er det tungt!!!!

Håper du har en fin dag i solen med boken din :biggrin:

Blir spennende å følge med fremover her inne nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dere herlige gravide KG-jenter som skjønner hvordan det er! :klemmer:

Godt å ha medsammensvorne å støtte seg på når man møter lite forståelse ellers i hverdagen ;)

Ellers så skjønner jeg godt reaksjonen din ang din venninne... Er ganske stor forskjell på å gå høygravid og på antibiotika :frustrert: Jeg hadde en lignende opplevelse forrige uke med min venninne. Vi bor 3 mil fra hverandre noe som i utg.punktet ikke er langt med tanke på at det er motorvei hele veien så turen går på en halvtime..... Det er ALLTID jeg som må kjøre til henne. Hun har mast lenge om at hun må få treffe meg og at jeg må ta meg en tur nå. Jeg sa at hun kunne komme til meg denne gangen fordi jeg er mye kvalm og syntes det er vanskelig å sitte rett opp og ned i en bil å kjøre nå fordi jeg har så vondt i ribbeina mine fordi det ligger et par bein og noen ganger en rumpe og presser der :fnise: Svaret jeg fikk var at det dumt for da fikk jeg ikke sett kattungen hennes mens den var liten :hakeslepp: Det endte i hvertfall med at hun aldri kom fordi hun ville ikke dra fra kattungen!!!! Neivel, da kan det være det samme tenkte jeg også...

Er enig at vi ikke skal ha særbehandling på grunn av at vi er gravide, men på slutten er det tungt!!!!

Jeez, ja for kattungen kan ikke klare seg alene et par timer :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner du ble irritert på den venninna di, ja. Da hadde jeg jammen valgt å ha det til gode.

Håper du hadde en deilig dag med sol og bok! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Innom og titter litt! Jeg har sniklest innimellom hele veien, men det har vært litt rart, så jeg har ikke skrevet noe. Men nå kjennes det greit ut igjen. :) Tenk at du er så nærme fødsel! Det er ganske sprøtt å tenke på. Føler du deg klar? ;)

Så utrolig godt at hun snudde seg av seg selv! :jepp: Her var det uoppdaget seteleie med lillejenta (jeg hadde til alt overmål fått beskjed om at hun lå med hodet ned og at hodet var festet :lol:), og kommer nok til å kreve UL mot slutten for å sjekke leie om det går bra nå. ;)

Utrolig flott mage! :hjerte: Kos deg med den så lenge du har den - det å kjenne bevegelsene inni magen mot slutten står for meg som noe av det mest magiske ved å være gravid. For all del, det er fantastisk å ha dem utenpå også, men det er helt spesielt å ha en fullvokst baby der inne!

Nyt den siste tiden, og lykke til med det som skal komme! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en god-helg-klem :klemmer:

Har du noen planer eller skal du være hjemme og slappe av og samle energi til den forestående begivenheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Innom for å se om det skjer noe her :popcorn: Spennende tider altså. Håper formen og tålmodigheten holdes vedlike... Ha en god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nei gullet har ikke kommet enda ;)

Har bare vært litt busy de siste dagene! Skal ta meg en skikkelig oppdateringsrunde her imorgen når jeg har litt tid :) Ha en strålende helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, så skal jeg endelig få litt tid til en liten oppdatering her :)

Har hatt noen fine dager, med både surprise-babyshower (ble overrasket av gode venninnene mine :klemmer: ), bedre middag med kjære :yvonne: , hodejegerne på kino (anbefales :jepp: ), og familietreff :)

Puh! Må hvile litt jeg nå altså :fnise:

Ellers er det lite nytt... Tar meg i å stadig kjenne etter om det er noen tegn til action, men blir ikke noe klokere. Mensmurringer, nedpress, stikking, hyppige kynnere osv har blitt en del av hverdagen... men jeg har sluttet å henge meg opp i det, for riene uteblir. Jaja, hun kommer vel når hun er klar :hjerte:

Har satt igang nytt prosjekt nå som jeg stort sett er hjemme og kjeder meg; hekle baby booties :) Første forsøk gikk vel sånn passelig dårlig: de ble litt store så jeg ville (etter råd fra en "erfaren" slektning") prøve å krympe / tove de litt i vaskemaskinen. Vel, de krympet til det ugjenkjennelige, og kan best beskrives som bittesmå dokkesko. Det var bare urkomisk da kjære kom inn i stua med dem for å vise meg resultatet :skratte:

Jaja, nytt forsøk. Denne gangen skal jeg hekle de riktig størrelse med en gang! ;)

Men først skal jeg kose meg med en banan/blåbær/bringebær/rips smoothie jeg har laget meg mens jeg oppdaterer meg litt i bøkene til dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...