Gå til innhold

Kaffekroken

Tabris

Anbefalte innlegg

Gjest Sjokoladebolle

Skal si jeg har vært treg med å oppdatere her i det siste.

Først: :kaffekopp:

Nå har vi flyttet! :hoppe:

Vi har fortsatt noen esker igjen i gamleiligheten, men satser på å tømme den i morgen. Så var det å begynne å pakke ut for alvor - himmel, så mange ting vi har! Det er rett og slett litt pinlig.

Også har vi hatt en liten ulykke her. Jeg var ute på terrassen med pusene på lørdags formiddag. Jeg med kaffen min og pusene undersøkte og snuste på dette nye stedet. Alt gikk fint - helt til det kom en løs hund løpende og ville leke med Talos. Talos fikk totalt panikk, løp inn - og endte opp i slagsmål med den andre katten på kjøkkenet.

Jeg løp etter for å skille dem (kanskje ikke den smarteste ideen når jeg tenker meg om, men syntes synd på Liten), og Talos - fortsatt i blind panikk - angrep meg. Og da forsto jeg fort forskjellen på en leken eller irritert katt og en aldeles livredd katt som slåss for livet. Han hoppet i ansiktet på meg, han hang fast i tommelen min, og jeg måtte rive meg løs. Det var helt sinnsykt vondt. Jeg løp ut på badet, og sto og skalv i sjokk da jeg så hvor skamfert tommelen var. Dype kutt over hele tommelen, og neglen var halvveis revet av og flerret opp. Jeg hadde tre små kutt i ansiktet, og armene mine er så fulle av både overfladiske klor og dype småbitt at jeg nå går med cardigan eller langermet genser på jobb.

Vi kjørte til legevakten, og jeg fikk stivkrampesprøyte, antibiotikakur og en skikkelig rensing av alle sår (Rensemiddel med alkohol - steikje svarte så vondt det gjorde!).

Alt er bra med pusene. Jeg skifter bandasje på tommelen to ganger om dagen med pyrisept. Alt gror fint (selv om neglen fortsatt ser skikkelig stygg ut, den har liksom revnet i tre, som en slags rar Y-form, og det er uvisst om den faller av eller ikke). Vondt er det også. Jeg er ganske skremt og fascinert og hvor mye skade en katt faktisk kan gjøre. Stakkars Talos!

Det er lett å glemme at katter ikke er søte små nøster, samboeren min ble angrepet av en katt da han var liten, og han har fortsatt arr på kroppen 20 år etter :forvirret:.

Du skal få en kopp god bedring :kaffekopp: fra meg, håper at tommelen og sårene blir bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Purple Haze

Gratulerer med innflytting! :blomst: Tenker det er deilig å ha kommet inn i sitt eget :)

Skremmende opplevelse med katten, da :overrasket: Håper det gror fint, og at det verste sjokket har lagt seg. God bedring :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Ja, det er fantastisk å ha egen leilighet! Holder på å pakke ut jevnt og trutt nå, men det er mye som skal på plass.

Ja, jeg er ennå litt sjokkert over hvor mye skade pus gjorde. Men han har nå glemt det for lenge siden, og ligger strekk ut på sofaen og slumrer.

Også er vi på side hundre i dagboken min nå! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100! *konfetti*

Hva er det pappa pleier å si? "Det dumme med katter er at de av og til har skarpe kanter" :ler:

Håper alt er bedre med deg og pusen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, vi pleier å si at kattene er pointy. :ler:

Og takker for gratulasjoner, 100 sider, gett.

I dag har jeg vært i sving og pakket ut flere esker og poser. Og satt på første runde med oppvaskmaskinen!

Jeg har aldri så lenge jeg har bodd for meg selv hatt oppvaskmaskin. Jeg har heller aldri hatt så god plass før - og så god lagringsplass! S-mannen og jeg har hvert vårt garderobeskap på soverommet. Jeg har plass til alle klærne mine! Vi har også et helt garderobeskap på gangen, så får plass til alle ytterklær, skjerf, luer, sengeklær og masse annet dill!

Vi har også et lite kontor, hvor vi har regningene i egen hylle! Oppvaskmaskin (det var jo gøy å ta ut av den, er jo ikke arbeid i det hele tatt fremfor å ta oppvasken!). Masse hylleplass på kjøkkenet, har plass til å ta frem alt sølvbestikket vi har, jeg kan sette skålene for seg selv og ikke oppå tallerknene... Plass til spisebord for første gang, egen terrasse med nyinnkjøpte og moderne utemøbler - både sofa, bord og to stoler! Jeg føler jeg har et hjem, og ikke bare en hybel eller kjellerleilighet hvor jeg bor midlertidig. Det er en helt fantastisk følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ja, vi pleier å si at kattene er pointy. :ler:

Og takker for gratulasjoner, 100 sider, gett.

I dag har jeg vært i sving og pakket ut flere esker og poser. Og satt på første runde med oppvaskmaskinen!

Jeg har aldri så lenge jeg har bodd for meg selv hatt oppvaskmaskin. Jeg har heller aldri hatt så god plass før - og så god lagringsplass! S-mannen og jeg har hvert vårt garderobeskap på soverommet. Jeg har plass til alle klærne mine! Vi har også et helt garderobeskap på gangen, så får plass til alle ytterklær, skjerf, luer, sengeklær og masse annet dill!

Vi har også et lite kontor, hvor vi har regningene i egen hylle! Oppvaskmaskin (det var jo gøy å ta ut av den, er jo ikke arbeid i det hele tatt fremfor å ta oppvasken!). Masse hylleplass på kjøkkenet, har plass til å ta frem alt sølvbestikket vi har, jeg kan sette skålene for seg selv og ikke oppå tallerknene... Plass til spisebord for første gang, egen terrasse med nyinnkjøpte og moderne utemøbler - både sofa, bord og to stoler! Jeg føler jeg har et hjem, og ikke bare en hybel eller kjellerleilighet hvor jeg bor midlertidig. Det er en helt fantastisk følelse.

:vinke:

Gratulerer med 100 sider.

Det må være deilig å komme i orden i hjemmet. :jepp:

Jeg er litt sær, for jeg foretrekker å vaske opp for hånd fremfor å tømme ut av oppvaskemaskinen. :sjenert:

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, nå har jeg vasket opp i så mange år at en oppvaskmaskin er jo en drøm. Men, ja, det føles helt fantastisk. :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere helt ferdig med flyttingen nå?

Broren min kjørte med flyttelasset sitt til Oslo i formiddag. Han skal studere der de neste årene. Så da blir det nok noen turer til Tigerstaden på meg.

Jeg er forøvrig litt irritert i dag. På jobb i går fikk vi beskjed om at de må redusere bemanningen tilsvarende fire heltidsstillinger. Det vil si at alle som er deltidsansatt kun vil få jobb ved sykdom eller ferieavvikling. Ergo må jeg jakte på noe nytt.

Du så jo på en søknad jeg skrev for en stund siden, men den jobben fikk jeg ikke. Jeg skjønner egentlig at de ikke gadd å ringe meg når jeg var i Frankrike,

Heldigvis har sjefen min lovet å skrive en god attest til meg, og jeg har alllerede funnet noen nye jobber som jeg har begynt å skrive søknader til, men det er likevel ganske stressende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, jeg har vært så sløv med å oppdatere her i det siste.

Jeg stortrives i den nye leiligheten. Bare det å kjøre hjem fra jobb og til vår leilighet, ikke til noe vi leier. Parkere bilen i parkeringsanlegget, sitte på egen terrasse... ja, jeg har jo skrevet side opp og ned om dette, men det føles fortsatt helt fantastisk. :-D

Vi har fortsatt mye vi ikke har pakket ut, men nå står det aller meste i boden, og det viktigste er selvsagt på plass. Og nå har vi jo ingen tidsfrist, men kan pakke ut i ro og mak.

Ellers skjer det ikke så veldig mye. Vi har søkt borettslaget om å ha hund, og får vi det innvilget (noe vi håper, det er flere her som har hund, blant annet styrelederen selv). Også leser jeg en utrolig interessant bok som heter "Quiet: The Power of Introverts in a World that Can't Stop Talking". Utrolig spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har den siste uken vært? Når får dere svar på om dere får tillatelse til å ha hund? Hvor kan jeg få tak i den boka? Sistnevnte kan jeg strengt tatt google, men det er koseligere å spørre. :)

I går var jeg på båttur med mine foreldre. Det var kjempekoselig, men litt kaldt.

Jeg gleder meg til helgen, for da kommer ei venninne jeg ble kjent med i Frankrike til Bergen by!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VI fikk pakket ut mye i helga, sortert alle bøkene og enda litt mer. Fortsatt en del igjen, men vi begynner å se enden på det hele nå. :smilbla:

Jeg kjøpte boka fra... ja, husker ikke, må jeg innrømme. Amazon, tror jeg. Tror nesten du må google likevel. blush.png Men den anbefales, god lesning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Purple Haze

Det er en deilig følelse å pakke ut og sette på plass ting i sitt eget hjem! Det er rett og slett bare kos, i motsetning til å pakke ned, kjøre flytting og vaske etter seg. Den delen kunne en gjerne hoppet over...

Håper du har fine dager på jobb nå også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også en deilig følelse å snuse, slik jeg gjør nå. :nigo:

En annen deilig følelse er at jeg har fått en del vakter på jobb. Etter at jeg fikk beskjed om at det ikke kom til å bli så mange vakter fremover, har jeg fått ti vakter. Ikke at det er så supermange, men jeg hadde håpet på et par.

Den tredje deilige følelsen jeg har nå, er at jeg gleder meg til å begynne på nytt studie. Det blir sikkert veldig kjekt,men jeg er litt nervøs også.

Jeg er også nervøs for jobbintervjuet jeg skal på på tirsdag. Hva om jeg klarer å rote det helt til? :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk intervjuet, Kitten? Og hvilke studier begynner du på?

Jeg har lest gjennom de siste sidene i dagboken min, og ser at det har for det meste gått i tre ting - jobb, flytting og beklagelse om at jeg er treg å oppdatere. ;)

en de

Men nå er vi i hvert fall helt flyttet inn. Vi har gått gjennom absolutt alle esker vi har, sortert det vi skulle kaste, det vi vil pakke ut i leiligheten og det vi vil ha, men fortsatt ha pakket ned. Nå er vi nesten helt ferdige, og leiligheten begynner å se skikkelig bra ut. I dag var vi og kjøpte lampetter til stua og leverte noen fine fotografier til innramming (de som har meg som venn på Facebook kjenner kanskje igjen de bildene - jeg har dem som fane og avatarbilde der).

Så nå begynner vi snart å henge opp lamper og bilder. :hoppe:

Ellers er kattene - da spesielt Talos - ute bortimot hver eneste dag. Han er vant med selen nå, og ser ikke ut til å ha problemer med at båndet begrenser ham. Han er så søt - mjauer og skraper på terrassedøren når han vil ut, står i ro når vi tar selen på, og er så opptatt ute med å fange insekter i gresset. Kjempesøt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle gjerne ha hilst pa Talos en gang. Han høres helt nydelig ut. wub.png Så deilig det må være å komme i orden i eget hjem. :)

Intervjuet gikk bra, tror jeg. Ikke at jeg kan si noe sikkert før jeg får svar, men jeg må jo bare håpe på det beste.

I helgen traff jeg noen venner fra Frankrike igjen. Det var kjempekoselig å se dem. Vi lagde middag sammen, og så gikk vi ut og tok en :ol:

Lørdag var jeg på avskjedsfest hos ei venninne. Hun reiser til Sør-Korea på onsdag, og skal være der til jul.

I dag har jeg vært hjemme hos ei venninne og fått rhgayef. Det er noen kaker som iallfall marokkanske muslimer spiser under id. De er fantastisk gode, og det er veldig snilt av dem å lage til meg også.

Så har jeg også truffet ei annen venninne fra Frankrike (dvs de er norske da, men jeg ble kjent med dem i Frankrike). Hun skal studere i Bergen dette året, noe jeg er veldig glad for. Hun var en av dem jeg var mest med der. Det var veldig godt å se henne igen. :jepp:

Du har glemt :kaffekopp: en del i det siste, så her har du en del :kaffekopp: :kaffekopp: :kaffekopp: :kaffekopp: :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Tabris. :)

Jeg har visst tatt en durabelig KG pause i sommer. ;) Kjekt å lese om innflytting, forstår godt at du synes det er fantastisk med egen bopel. :) Håper dere får svar fra borettslaget snart angående hund, spennende. :) Er det fortsatt Japansk spisshund som er aktuell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg er veldig forvirret over hva som skjer på jobb for tiden. Det første sjefen min gjorde etter å ha sagt at det kom til å bli veldig få vakter fremover, var å sette meg opp fire dager. Deretter ringte hun uken etter og ga meg jobb f.o.m tirsdag - t.o.m fredag. Så var jeg på jobb i går, og i dag sendte hun melding og spurte om jeg kunne jobbe i dag. Etter jobb i dag, ringte hun meg og spurte om jeg kunne jobbe i morgen. I tillegg har hun satt meg opp mandag, onsdag og torsdag neste uke. Så "nesten ingen vakter" betydde tydeligvis 14 vakter på fire uker. :nigo:

Hun sa også i går at det ser ut til at det kan bli en del fremover høsten likevel. Jeg er veldig lettet. for det betyr at jeg ikke trenger å stresse så mye med å finne noe nytt. Jeg vil jo aller helst bli der hvor jeg er, for jeg trives veldig godt.

Hva er planene dine for helgen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt dagbok-pause for meg også for tiden. Jeg har ikke forsvunnet helt, og kommer nok sterkere tilbake etterhvert.

Jeg vil fortelle en litt snodig historie (håper jeg ikke har fortalt den før i dagboka, men om jeg har så har historien nå i hvert fall fått en endelig konklusjon).

Minner og måten de fungerer på er utrolig fascinerende. Dette er en historie som har fulgt meg i over tyve år. Midt på 80-tallet - da var jeg ca åtte-ni år gammel - så jeg en typisk "Trygg Trafikk"-musikkvideo. Den handlet om et ungt par som blir forelsket, man ser dem bli kjent og blir sammen. Historien er nærmest fortalt i minneform gjennom den unge gutten/mannen. Mot slutten av videoen ser vi ham kjøre altfor fort mens han tenker på deres siste møte sammen. Videoen slutter med at hun er på vei hjem på sykkel fra fotballtrening, han kommer i altfor stor fart, forsøker å bremse og svinge unna, og det siste vi og han ser er hun som snur seg og i frykt ser at hun kommer til å bli kjørt i hjel av sin nye kjæreste.

Jeg var så ung da jeg så den, jeg likte sangen veldig godt, og synes musikkvideoen var skikkelig creepy og god. Jeg glemte den og ble eldre, men nå og da kom jeg på den. Problemet var bare at jeg hadde glemt hva sangen het. Jeg husket heller ikke teksten, bare at jeg likte den. Den lå langt, langt bak i minnet et sted, men jeg klarte ikke grave den frem.

Enda noen år etter det fikk jeg min første jobb - i Trygg Trafikk. Jeg fant den igjen på en gammel VHS og spurte om jeg kunne gå inn på lageret og se den - det fikk jeg. Og så videoen igjen for første gang på ti år. Jeg tenkte da at nå ville jeg selvfølgelig huske sangen, men endte opp med å glemme den igjen. Årene gikk og jeg forsøkte av og til å huske hvilken sang det var, men det var helt umulig.

For noen år siden forsøkte jeg å lete etter den på YouTube, men det er jo vanskelig når man ikke har noe som helst å gå etter. Så, helt plutselig, en kveld jeg hadde lagt meg, kom sangen såvidt lurende frem fra minnet. Jeg fikk nesten, nesten tak i noen strofer. Jeg lukket øynene og forsøkte igjen å huske noe av teksten - og DER kom det! For første gang klarte jeg endelig å huske den! Jeg hoppet opp av sengen og til PCen, og fant den endelig etter tyve års leting - Let's Spend the Night Together.

Men det var ikke Rolling Stones-versjonen jeg hadde hørt. Etter litt prøving og feiling fant jeg ut at det var en coverversjon av CCCP jeg hadde hørt. Etter det hørte jeg mye på sangen, men savnet fortsatt videoen. Jeg forsøkte igjen et YouTube-søk, men fant den ikke.

Igjen gikk det et par år uten at jeg tenkte noe mer på det. Så, i kveld, fikk jeg lyst å høre på sangen igjen. Jeg gjorde et nytt YouTube-søk - OG FANT VIDEOEN!!! Bortsett fra en gang på jobb for mange år siden, var det nå nesten tredve år siden jeg hadde sett den!

Dette ble en lang historie, men jeg synes det er utrolig fascinerende at noe kan ligge lagret så langt "bak" i hjernen et sted, for så faktisk å dukke opp etter så utrolig mange år.

Og hvis noen skulle ha lyst å se den etter alt dette skriveriet - her er den:

http://www.youtube.com/watch?v=OXarWVjDGbs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...