Gå til innhold

Kaffekroken


Tabris

Anbefalte innlegg

God morgen, alle. :kaffekopp:

Oblivion anbefales på det sterkeste, der har du gått glipp av noe, Ember!

Ja, Alan Rickman er helt genial. Egentlig ser han jo faktisk helt ordinær ut, men han har... et eller annet. For ikke å snakke om en stemme laget av fløyel og flytende sjokolade. Samme med Jeremy Irons, synes jeg.

Ja, det kan være et like stort problem å veie for lite som å veie for mye.

Nå sitter jeg her i treningsklær og venter på at S-mannen skal komme hjem fra jobb. Det blir sent i dag, så da reiser jeg ikke ut til uni i dag. Skal ut i morgen. Da har S-mannen fri og jeg skal ikke trene, så jeg kan reise ut tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Auda, glemte rent geekpraten isted. Jeg kan tenke meg at du er i ekstase over et nytt spill i Morrowind serien. :) Jeg har aldri prøvd den serien selv, har spilt litt Oblivion men ble aldri helt fortrolig med det spillet, husker jeg gikk rundt på måfå uten mål og mening. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serien heter The Elder Scrolls, Morrowind er bare navnet på et av spillene i serien. Nr. tre. :opplyser:

Men, ja, gleder meg vilt. Og jeg vet hva du mener med å gå rundt på måfå uten mål og mening. Jeg gjorde også det første gangen jeg prøvde Oblivion. Jeg var ikke vant med den type spill, og ante ikke hva jeg skulle gjøre eller hvor jeg skulle gå. Men nå elsker jeg akkurat den friheten. Det er nettopp en av de tingene som gjør den serien så flott - du kan la hovedhistorien ligge hvis du vil, og gå og gjøre hva du vil annet. Bli medlem i et guild og gjøre quests for dem, hjelpe folk i byen, utforske på egen hånd, plukke urter og lage potions med som du kan selge og tjene penger på, snike deg rundt som tyv og stjele klær, våpen og smykker fra folk og selge det, kjøpe deg et hus og innrede det osv. Det blir en hel verden som du fordyper deg i. Helt fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*noterer kålrulett-oppskrift*

Det er litt kult med sånne gamle klassikere i ny drakt, synes jeg :)

Et annet boktips jeg tror folket her hadde satt pris på: A Spot of Bother av Mark Haddon. Og siden jeg har sovet 5 timer i natt, drister jeg meg ikke til å skrive resymé selv, men klipper og limer ett:

Recent retiree George Hall, convinced that his eczema is cancer, goes into a tailspin in Haddon's laugh-out-loud slice of British domestic life. George, 61, is clearly channeling a host of other worries into the discoloration on his hip (the "spot of bother"): daughter Katie, who has a toddler, Jacob, from her disastrous first-marriage to the horrid Graham, is about to marry the equally unlikable Ray; inattentive wife Jean is having an affair—with George's former co-worker, David Symmonds; and son Jamie doesn't think George is OK with Jamie's being queer. Haddon gets into their heads wonderfully, from Jean's waffling about her affair to Katie's being overwhelmed (by Jacob, and by her impending marriage) and Jamie's takes on men (and boyfriend Tony in particular, who wants to come to the wedding). Mild-mannered George, meanwhile, despairing over his health, slinks into a depression; his major coping strategies involve hiding behind furniture on all fours and lowing like a cow. It's an odd, slight plot—something like the movie Father of the Bride crossed with Poe's "The Tell-Tale Heart" (as skin rash)—but it zips along, and Haddon subtly pulls it all together with sparkling asides and a genuine sympathy for his poor Halls. No bother at all, this comic follow-up to Haddon's blockbuster (and nicely selling book of poems) is great fun.

God morgen! :kaffekopp:

Hva blir planene dine for dagen siden du skal være hjemme da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, høres nesten ut som en forviklingskomedie. Godt å trene igjen, jeg var av en eller annen grunn uten futt på fredag, men den var tilbake nå. Eneste jeg sliter med er knebøy. Synes rett og slett den øvelsen er helt jævlig. Ikke så mye fordi det er tungt, det skal jeg da alltids tåle, men at jeg kjenner jeg blir uvel og brekker meg på de 3-4 siste hver gang. Utrolig slitsomt. Vet ikke helt hva det kommer av. Kanskje bare altfor dårlig form. :P

Ellers skal jeg jobbe videre med å utvide teoridelen i dag. Må komme i gang, så jeg kan ta fri med god samvittighet i juledagene. Men i morgen har S-mannens friuke begynt, og jeg skal ikke trene, så da skal jeg komme meg opp tidlig og kjøre til uni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd å bli kvalm under trening jeg og, både styrke og cardio. Ikke en behagelig opplevelse. Går det fort over eller?

Har prøvd meg frem litt selv pluss googlet endel rundt dette, og har kommet frem til følgende årsaker:

- utrenthet/uvante øvelser. Løsning: trene mer. ;)

- fall i blodsukker, pga for lenge siden siste måltid. Løsning: energidrikk eller banan.

- for kort siden siste måltid. Jeg har som regel at det skal gå to timer mellom siste måltid og en treningsøkt. Da går det bedre.

Når i økta pleier du ta knebøy, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips om dette, det hjelper veldig. Ja, det går fort over, og jeg kan fint fortsette med andre øvelser uten å bli kvalm etterpå. Dvs, jeg får egentlig ikke en utpreget følelse av kvalme. Jeg bare brekker meg på de siste knebøyene. Så fort jeg stopper med det, så er det hele over nesten med en gang.

Jeg trener alltid om morgenen, før jeg spiser. Så jeg har ikke noe særlig mat i magen. Hvis jeg kjenner meg sulten før trening, så drikker jeg et halv glass smoothie for å ha noe næring i kroppen. Det varierer litt når jeg tar knebøy, men alltid mot slutten av treningsøkta. Enten 3/4 ut i, eller helt på slutten. Det er ekstra tungt når jeg tar det innimellom trening av øvre lårmuskel. Når jeg skifter mellom den øvelsen og knebøy så er det veldig, veldig tungt. Men det er vel slik det skal være.

Ellers har jeg null arbeidslyst i dag. :snurt:

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serien heter The Elder Scrolls, Morrowind er bare navnet på et av spillene i serien. Nr. tre. :opplyser:

Oida, ups.......*note to self* :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, no harm done. Bare korrekt-Tab som tok overhånd et lite øyeblikk der. ;)

Ellers har jeg klart å bli syk. Ingen :kaffekopp: i dag, orker ikke kaffe når jeg er uggen i halsen. Fikk ikke sove før nesten fire i natt, og sitter her med tett nese, kløing i halsen, verking i leddene, varm, og generelt ikke i form. :syk:

Nå skal jeg bare ta meg sammen og skrive siste biten på den delen jeg har igjen på oppgaven, og få sendt det avgårde til veileder. Deretter blir det innpakking av gaver senere, de som skal sendes avgårde. Er litt sent i gang i år, men satser på at det går bra. Ellers skal jeg bare synes synd på meg selv og slappe av i sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Ja, Alan Rickman er helt genial. Egentlig ser han jo faktisk helt ordinær ut, men han har... et eller annet. For ikke å snakke om en stemme laget av fløyel og flytende sjokolade. Samme med Jeremy Irons, synes jeg.

Første filmen jeg så med Rickman var da han spilte sheriffen av Nottingham i Price Of Thieves med Kevin Costner i hovedrollen, og siden har jeg vært hektet.

Jeremy Irons er en fantastisk skuespiller - han er en sånn som kan spille hva som helst. Skurk, helt, episk drama, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Takk for tips om dette, det hjelper veldig. Ja, det går fort over, og jeg kan fint fortsette med andre øvelser uten å bli kvalm etterpå. Dvs, jeg får egentlig ikke en utpreget følelse av kvalme. Jeg bare brekker meg på de siste knebøyene. Så fort jeg stopper med det, så er det hele over nesten med en gang.

Jeg trener alltid om morgenen, før jeg spiser. Så jeg har ikke noe særlig mat i magen. Hvis jeg kjenner meg sulten før trening, så drikker jeg et halv glass smoothie for å ha noe næring i kroppen. Det varierer litt når jeg tar knebøy, men alltid mot slutten av treningsøkta. Enten 3/4 ut i, eller helt på slutten. Det er ekstra tungt når jeg tar det innimellom trening av øvre lårmuskel. Når jeg skifter mellom den øvelsen og knebøy så er det veldig, veldig tungt. Men det er vel slik det skal være.

Ellers har jeg null arbeidslyst i dag. :snurt:

Prøv å spise en banan før trening. Når jeg sykler til jobb må jeg alltid spise før jeg starter men siden jeg ikke eier matlyst om morgenen er banan det eneste som er aktuelt.

Like etter trening spis en ny banan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var der jeg så Rickman først også. En av de beste rollene han har gjort, synes jeg. Og er også enig, Jeremy Irons er god på det meste han gjør. Dungeons & Dragons er vel et hederlig unntak. Forferdelig film, aner ikke hva han hadde der å gjøre. Overspilte til tusen gjorde han også, jeg vet jo at han kan mye bedre.

Tror du en banan før trening vil hjelpe mot en slik kvalme/brekning? Vil ikke et lite glass fruktsmoothie være ganske tilsvarende?

Ellers takk for bedringsønsker (er det et ord?), begge to. Jeg har faktisk fått gjort litt i dag selv om jeg føler meg dårlig. Nå skal jeg få sendt det jeg har skrevet over til veileder for tilbakemelding og korrigering, så kan jeg slappe av. Uff, føler meg uggen. Varm i pannen og faktisk varm i kinnene, også, men har ikke feber.

Endret av Tabris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Tror du en banan før trening vil hjelpe mot en slik kvalme/brekning? Vil ikke et lite glass fruktsmoothie være ganske tilsvarende?

Jeg tror at det er for lite karbohydrater i fruktsmoothien. En banan eller to eller mer fruktsmoothie gir mer av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65

Ja, kan være verd å prøve - takk for tips. Men tror ikke det jeg gjør kan kalles hard trening. :)

Er nok det når du blir stiv og støl og kvalm av enerimangel. :)

Ikke hard som i Bjørn Dæhlie-5-timer-om-dagen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir faktisk ikke så veldig stiv og støl, det var bare helt i begynnelsen. Men jeg blir så sliten i musklene etterpå at det er et tiltak å løfte kaffekoppen. I går var det faktisk slitsomt å løfte armene for å skrive på tastaturet. :fnise: Men selv da er jeg svært sjelden stiv og støl.

Men, ja, hender av og til at jeg får den der kvalmen, spesielt med knebøy. Veldig irriterende, for det ødelegger en forholdsvis viktig øvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...