LineGourmet Skrevet 1. desember 2010 #181 Del Skrevet 1. desember 2010 Er det noen som sliter med tarmsystemet om dagen? I starten var jeg utrolig løs i magen, men de siste ukene har jeg vært så treg i magen. Skulle ønske jeg kunne gå på do Jeg tenkte akkurat på det! Vurderte om det "passet" seg å spørre om "fordøyelsen" til folk her.. Jeg er tregere enn normalt, men går fortsatt på do hver dag. Merker at den (avføringen) ikke har så tydelig start og slutt som normalt. Må jobbe litt mer Jeg satt å lurte på om de som sliter med kvalme også sliter med alt for treg fordøyelse... sånn for å si det på en pen måte.. Mulig jeg var litt løs i magen i starten også, jeg huske ikke.. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 1. desember 2010 #182 Del Skrevet 1. desember 2010 (endret) Er det noen som sliter med tarmsystemet om dagen? I starten var jeg utrolig løs i magen, men de siste ukene har jeg vært så treg i magen. Skulle ønske jeg kunne gå på do Sånn er det her også! Føler meg så oppblåst og tjukk Er visst vanlig og fordi kroppen produserer flere hormoner... LineGourmet: jeg er ikke plaget av kvalme Endret 1. desember 2010 av Møffi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 1. desember 2010 #183 Del Skrevet 1. desember 2010 Jeg er kvalm, men ikke mye. Jeg holder det i sjakk med å spise ofte. Jeg er faktisk så treg i magen at jeg bare går på do to ganger i uka Det kan kanskje ha en sammenheng med at jeg har kutta ut koffein? Før drakk jeg minst 2 kopper kaffe hver dag, det gjør jeg aldri lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peace Skrevet 1. desember 2010 #184 Del Skrevet 1. desember 2010 Er det noen som sliter med tarmsystemet om dagen? I starten var jeg utrolig løs i magen, men de siste ukene har jeg vært så treg i magen. Skulle ønske jeg kunne gå på do Er nok stort sett motsatt, mye mer løs i magen enn hard... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pandatjej Skrevet 2. desember 2010 #185 Del Skrevet 2. desember 2010 Jeg er også i veldig god form - fysisk Ikke noe kvalm eller unormalt trøtt. Tror det er greit å vite at det er like normalt som det å ha masse plager Det vokser nok noe i oss også Jeg er spent på hvordan det gikk hos legen i dag Sara...? Er veldig godt å vite at det er flere som ikke har noe særlig med symptomer og plager, veldig betryggende. Kjenner nesten ingenting i dag, kanskje litt murring i magen om jeg legger godviljen til Ømheten i puppene er nesten helt bort, kjenner jeg blir litt bekymret av dette her.. Er det noen som sliter med tarmsystemet om dagen? I starten var jeg utrolig løs i magen, men de siste ukene har jeg vært så treg i magen. Skulle ønske jeg kunne gå på do Ikke merket noe forskjell faktisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Syngende Sara Skrevet 2. desember 2010 #186 Del Skrevet 2. desember 2010 Åh, så glad jeg blir for at dere tok opp det med fordøyelsesproblemer! Jeg er også hard i magen, og som Sunshine er systemet mitt blitt så tregt at jeg bare er på do et par ganger i uken Men men, jeg tenker som så at det er jo tross alt mye bedre enn å slite med kvalme! Gikk veldig greit hos legen i går, hun ga meg to bøker med informasjon (og selvfølgelig en del reklame, men bra likevel!) og vi snakket litt generelt om hva man må passe på under graviditeten. Hun sjekket også blodtrykket og lyttet til hjertet. Hun oppdgaet en bilyd på hjertet som ikke har vært der tidligere, men hun sa også at det ikke var så helt uvanlig når man var gravid pga økt blodvolum i kroppen. Men hun henviste meg likevel til sykehuset for sjekk for sikkerhets skyld. Satt opp ny time i begynnelsen av januar, da er jeg 13 uker på vei og vi skal ta alle blodprøver osv. Er det noen av dere som har fått "rare lyster" ennå, altså at dere vil spise sand eller blomsterjord? Eller er det kanskje vanligere at kommer senere i svangerskapet (hvis man får det i det hele tatt!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 2. desember 2010 #187 Del Skrevet 2. desember 2010 Er det noen av dere som har fått "rare lyster" ennå, altså at dere vil spise sand eller blomsterjord? Eller er det kanskje vanligere at kommer senere i svangerskapet (hvis man får det i det hele tatt!) Så bra at det gikk fint hos legen Bilyden er sikkert ingenting, ei venninne fikk også det. Jeg er blitt veldig glad i melk, men holder meg foreløpig unna blomsterjord 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 2. desember 2010 #188 Del Skrevet 2. desember 2010 Ingen sære lyster her, men jeg fyser som oftest på sunne ting. Frukt og grønnsaker er veldig godt om dagen Og så drikker jeg bare fruktteer, jeg som aldri har likt det før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pandatjej Skrevet 2. desember 2010 #189 Del Skrevet 2. desember 2010 Er det noen av dere som har fått "rare lyster" ennå, altså at dere vil spise sand eller blomsterjord? Eller er det kanskje vanligere at kommer senere i svangerskapet (hvis man får det i det hele tatt!) Ingen rare lyster her i gården (foreløpig?! ) Kanskje litt tidlig enda uansett, men kunne nesten ønske meg noen flere symptomer (Kommer vel til å angre på det ønsket hvis jeg plutselig blir ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 2. desember 2010 Forfatter #190 Del Skrevet 2. desember 2010 Ingen rare lyster her i gården (foreløpig?! ) Kanskje litt tidlig enda uansett, men kunne nesten ønske meg noen flere symptomer (Kommer vel til å angre på det ønsket hvis jeg plutselig blir ) Skal huske på den kommentaren! ------ Har egentlig ingen spesielle rare lyster her heller, er kvalm store deler av dagen, men det eneste jeg faktisk har lyst på er pære, appelsin, melon og pizza Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 2. desember 2010 #191 Del Skrevet 2. desember 2010 Jeg syns brokkoli har blitt kjempegodt! Har alltid likt det, men nå smaker det fantastisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 2. desember 2010 #192 Del Skrevet 2. desember 2010 Syngende Sara? Legen din hadde ikke sånn innvendig UL-apparat slik at hun fant hjertelyden på frøet? Lurer litt på hvor vanlig det er at legene har dette... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 2. desember 2010 #193 Del Skrevet 2. desember 2010 Åh, i dag har jeg bare sååå lyst på kebab! Har egentlig aldri likt det noe særlig, men er omtrent det eneste jeg har tenkt på i hele dag Heldigvis syns mannen det var helt ok og bytte ut dagens fiskemiddag, så nå gleder jeg meg Hvem vet, kanskje den får fart på fordøyelsessystemet mitt også? :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sanmal Skrevet 2. desember 2010 #194 Del Skrevet 2. desember 2010 Så kjekt å se at det ikke er bare meg :-) var treg i magen på første mann og er det nå og :-( og jeg som trodde jeg skule slippe unna Duphalac denne gangen. Funker som bare det, men er som å drikke tykk sukkerlake Ellers så er jeg sulten HELE tiden. har ikke fått dilla på noe enda, men det kommer vel. på forrige mann var det melk det gikk i :-) Ligger hjemme og er syk i dag forkjøla og feber (stakkar meg ) Ligget på sofaen å sett serier i hele dag. Men fik ringt å fått første kontroll da i det minste. så nå gleder jeg meg til hva legen sier om min litt for store mage( i forhold til uker) den 16. om det er 2 inni der eller om jeg er lenger på vei enn antatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 2. desember 2010 #195 Del Skrevet 2. desember 2010 Åh, i dag har jeg bare sååå lyst på kebab! Har egentlig aldri likt det noe særlig, men er omtrent det eneste jeg har tenkt på i hele dag Heldigvis syns mannen det var helt ok og bytte ut dagens fiskemiddag, så nå gleder jeg meg Hvem vet, kanskje den får fart på fordøyelsessystemet mitt også? :gjeiper: Kos deg med kebab! Om den ikke virker på systemet så ta litt svisker til dessert Det virker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 2. desember 2010 #196 Del Skrevet 2. desember 2010 Jeg sendte en mail i går kveld faktisk med timeforespørsel. Må jo være fint å kunne snakke med noen "eksperter" så snart som mulig. Jeg sendte også mail da jeg synes det er så knotete og ringe fra jobb når jeg ikke vil at at noen der skal vite noe enda.. Åpent kontorlandskap er ikke det mest ideelle da.. Håper bare jeg får svar, hvis ikke får jeg prøve å ringe før jeg begynner på jobb neste uke (starter senere da)... Er det noen som sliter med tarmsystemet om dagen? I starten var jeg utrolig løs i magen, men de siste ukene har jeg vært så treg i magen. Skulle ønske jeg kunne gå på do Det er ikke helt normalt nei... Må på do såååå mange ganger mer enn normalt.. Og føler meg fryktelig oppblåst! Syngende Sara? Legen din hadde ikke sånn innvendig UL-apparat slik at hun fant hjertelyden på frøet? Lurer litt på hvor vanlig det er at legene har dette... :klø: Jeg skulle få høre hjertelyden på neste legetime med ett dopplerapparat eller hva hun nå kalte det. Men jeg skal jo også på tidlig UL før det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 2. desember 2010 #197 Del Skrevet 2. desember 2010 Jeg sendte også mail da jeg synes det er så knotete og ringe fra jobb når jeg ikke vil at at noen der skal vite noe enda.. Åpent kontorlandskap er ikke det mest ideelle da.. Jeg har fått time fra jordmor da. Fikk mail fra henne i dag. Jeg skrev i mailen at fint om jeg kan få time tidlig eller sent på dagen siden jeg jobber utenfor Oslo. Og tror du ikke hun setter opp time kl 1230? :dåne: Jeg får dåner'n av folk som ikke kan lese. Hun spurte også om fullt navn og adresse, som jeg allerede hadde opplyst om Hun virker ikke helt med... Så jeg har spurt om jeg får flyttet timen da.. Doppler tror jeg kanskje flere leger har enn innvendig ul-apparat. Men jeg har hørt at man må være litt lenger på vei enn det jeg er (7+2 når jeg skal til legen), for at de skal ville bruke det. Noe med at det er vanskelig å finne hjertelyden utenpå tidlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 2. desember 2010 #198 Del Skrevet 2. desember 2010 Det er ikke helt normalt nei... Må på do såååå mange ganger mer enn normalt.. Og føler meg fryktelig oppblåst! Jeg har en app på iPhonen fra babyverden og der står det i allefall at det er normalt for maten bruker dobbelt så lang tid gjennom systemet nå enn før. Og det forklarer i såfall mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusepus Skrevet 2. desember 2010 #199 Del Skrevet 2. desember 2010 Åh, i dag har jeg bare sååå lyst på kebab! Har egentlig aldri likt det noe særlig, men er omtrent det eneste jeg har tenkt på i hele dag Heldigvis syns mannen det var helt ok og bytte ut dagens fiskemiddag, så nå gleder jeg meg Hvem vet, kanskje den får fart på fordøyelsessystemet mitt også? :gjeiper: Typisk at en får lyster man aldri har hatt før, keabab hørtes faktisk utrolig godt ut. Ellers så tror jeg ikke det er vanlig å lytte etter hjertelyden før man er rundt 12 uker. Det er rett og slett for å ikke skape unødig uro for den gravide om de ikke skulle finne den. Også kommer det litt ann på om man er tynn eller kraftig, man kommer tettere innpå babyen dersom man er slank. Når jeg gikk gravid med lillegutt var jeg mys større enn nå og da sa gynekologen det til meg under ultralyd at det var mulig vi ikke så noe pga litt ekstra kamuflasje Jeg investerte i en doppler under forrige svangerskap og angrer ikke et sekund. De sier det kan være skadelig for fosteret, men med normalt bruk tror jeg ikke det har noe å si. Det var en enorm lettelse de gangene jeg var redd og usikker. Solgte den desverre, men skal kjøpe meg en ny nå hvis vi kommer så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pandatjej Skrevet 2. desember 2010 #200 Del Skrevet 2. desember 2010 Skal huske på den kommentaren! Hehe, ja, kommer vel til å bite i meg de ordene... Spennende at det nærmer seg første legetime, men skjønner at det ikke skjer så mye der siden det er så tidlig. Gleder meg til det blir min tur til å høre hjertelyd, eventuelt ta en tidlig ultralyd. Vi har ikke helt bestemt oss for om vi skal gjøre det eller ikke Har dere fortalt noe til familie og venner om de gode nyhetene? Foreløpig bare min bestevenninne som vet. Litt usikre på når vi skal fortelle familien. De bor spredd over hele landet, og vi møter alle i løpet av de neste ukene. Vi har mest lyst til å ikke fortelle det på telefon, men da må alle få vite det på ulikt tidspunkt. Er det dumt kanskje? Ellers får nok en del nære venner vite det etterhvert, da det er noen forestående sosiale begivenheter hvor det vil være vanskelig å drive med lurerier Lurer på om det blir mer virkelig når man begynner å fortelle det til andre?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå