Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2010 #1 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg HATER den der tåpelige importerte drittskikken der folk ikke gidder lære seg reglene engang, før de begynner å sende avkommet på dørene til folk! Hva er det med mennesker som innbilder seg at andre liker å få deres utkledde små jævelfrø på døra?? De er jo sååååå søøøøøøte.. NEI DET ER DE IKKE DE SMÅ INFERNALSKE DRITTUNGNENE. Og det er FAEN MEG I MORGEN ATPÅTIL! Åh. Det var bare så godt å få det ut. 9
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2010 #2 Skrevet 30. oktober 2010 Helt enig, det er en fæl skikk vi har importert. Jeg har ikke kjøpt inn noe snop, så kommer det noen små her, så har jeg ingenting til dem. Ikke det att jeg ønsker å såre de små, men jeg vil ikke være med på leken. 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2010 #3 Skrevet 30. oktober 2010 Poster som AB nå. Jeg er helt enig! Derfor har jeg skrudd av alle lys i huset, dratt ned samtlige persienner og tatt ut batteriene i dørklokken. Jeg ser mye mer frem til julebukk. Da skal de søte små nisseungene få så mye godteri de bare hæler og orker! :rødme: 1
Gjest BabyBlue Skrevet 30. oktober 2010 #4 Skrevet 30. oktober 2010 Det verste er snørrungene som kaster egg på vinduene så fort man sier "nei, har ikke snop." Hva annet skal vi gi dem hvis vi ikke har? Gullrøtter? Jada. Da blir det mursteiner å få gjennom vinduet istedenfor. Husker i fjor. Plutselig ser jeg naboen løpende nedover gata etter en pubertetsslyngel. Han hadde et egg i hånda og tenkte vel det ville være fint å ta igjen ettersom den ene veggen av huset hans var dekket med egg og dopapir... Guttungen tasset hjem igjen med egg i håret Men julebukk er en koselig ting det. Så lenge jeg slipper å høre på mens de synger. Den jobben kan min kjære far ta
^KinderMaxi^ Skrevet 30. oktober 2010 #5 Skrevet 30. oktober 2010 Lukker ikke opp døra vi. Liker det heller ikke.
Pinkee Skrevet 30. oktober 2010 #6 Skrevet 30. oktober 2010 Prøver meg med avslått ute-lys, håper dem har lært såpass, blir iallefall ikke aktuelt å gi dem snop! Skal dem leke den leken, så får dem dra seg til USA, der den kommer fra!!
Gjest tusla Skrevet 30. oktober 2010 #7 Skrevet 30. oktober 2010 Dere som er så bittre at dere ikke kan unne barna noe gøy (hvem driver med julebuk nå for tiden?? Det hva man gjorde i gammledager...) Kan dere ikke bare sette opp et skilt at dere ikke feirer Halloween så småbarna slipper bli lei seg og redde når dere skjeller dem ut når dem ringer på hos dere... 1
Gjest Thefainter Skrevet 30. oktober 2010 #8 Skrevet 30. oktober 2010 Trodde det var imorgen de kom, jeg. Jeg gidder ikke denne dusteleken og skrur av lyset ute, men drittungene gidder ikke å følge reglene. Etter at de hadde ringt på i 10 MINUTTER (!!!) gikk jeg og åpnet døra, kjefta på dem og sa at hvis de gjorde noe som helst kødd som eggekasting eller dasspapirkasting så ville jeg gå til foreldra deres. "Jeg vet hva du heter og hvertfall du bor" er en veldig fin setning på denne dagen Må si jeg føler meg litt som 'grumpy, old man' da men 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2010 #9 Skrevet 30. oktober 2010 Så inderlig enig! Kunne ennå foreldrene forklare for ungene noen enkle regler før de sendes ut i vintermørket for å ringe på fremmede hus og tigger gotteri. Har i flere år mørklagt huset, tatt ut batteriet til ringeklokka etc. Altså alle teng på at vi i dette huset ikke ønsker besøk. Likevel opplever vi år etter år at ytterdøra mm blir tilgriset med egg, ketchup og liknende. Utrolig irriterende!
^KinderMaxi^ Skrevet 30. oktober 2010 #10 Skrevet 30. oktober 2010 Aldri opplevd sånt søl med egg, doruller, ketchup og noe i den duren. Men atpåtil å søle ned hos folk er helt på tryne
Gjest Tipo Skrevet 30. oktober 2010 #11 Skrevet 30. oktober 2010 For en del år siden på denne tiden kjøpte broren min hus, huset var klargjort til innflytting 1 november, den forje eieren hadde flyttet ut like før halloween. Broren min flyttet inn til et nyvasket hus med shampo klint utover hele frontdøra etter disse utkledde krapyla.
Antlers Skrevet 30. oktober 2010 #12 Skrevet 30. oktober 2010 (endret) Det verste er snørrungene som kaster egg på vinduene så fort man sier "nei, har ikke snop." Hva annet skal vi gi dem hvis vi ikke har? Gullrøtter? Jada. Da blir det mursteiner å få gjennom vinduet istedenfor. Husker i fjor. Plutselig ser jeg naboen løpende nedover gata etter en pubertetsslyngel. Han hadde et egg i hånda og tenkte vel det ville være fint å ta igjen ettersom den ene veggen av huset hans var dekket med egg og dopapir... Guttungen tasset hjem igjen med egg i håret Men julebukk er en koselig ting det. Så lenge jeg slipper å høre på mens de synger. Den jobben kan min kjære far ta Egg klint utover vinduet er kjipt, men jeg synes det var verre med de stakkars eldre naboene mine som måtte bestille husvask (og det ble dyrt!) fordi de var på ferie under Halloween, og defor endte opp med veggen fulle av inntørket ketchup og egg, helt opp til taket på sitt toetasjes hus.... Selv fikk jeg postkassen full av ketchup, og måtte skru den løs fra veggen for å få rengjort den, noe som var veldig vanskelig, siden den sto under et slags tak. I tillegg var halve navnet skrapet av. En jeg kjenner (han var heller ikke hjemme) fikk hundebæsj i postkassa. Koselig å stikke hånda nedi der, mmmmm... Alle er heldigvis ikke så ekstreme, men vandalisme skal uansett ikke forekomme. Ser jeg noen som prøver seg, kan jeg love at de skal få smake god gammeldags ris, enten de er 5 eller 15. Endret 30. oktober 2010 av Antlers 1
Alvina Skrevet 30. oktober 2010 #13 Skrevet 30. oktober 2010 (endret) Her er det bare høflige nabounger, håper jeg. Har kjøpt inn banansjokolader, men allerede spist to selv. Men det kommer kanskje av at jeg har heist opp hekseskaftet på halv stang i hagen, har en svart pappkatt i vinduet i første etasje som vender mot gata og fullt lyshow bak soverommene i andre etasje. Men de kommer vel i morgen når jeg endelig har spist opp alt godteriet jeg kjøpte inn. Er ikke mye plaget, vet omtrent hvem som kommer og har ikke hjerte til å skuffe dem, men det kan hende jeg er litt irritert hvis de ikke kommer før jeg har fått helt kick på sjokolade igjen. Men forstår hvis det blir en plage. Da ville jeg tatt det opp med foreldrene hvis det var mulig. Endret 30. oktober 2010 av Alvina
Gjest Raindrops Skrevet 30. oktober 2010 #14 Skrevet 30. oktober 2010 I fjor stod jeg og broren min klar med egg og vanngevær, på verandaen i andre etasje hos mormor. Det var en god del pøbler i det nabolaget. Mormor hadde ganske enkelt ikke lyst til å gi dem godteri, fordi hun syntes ikke det var en koselig tradisjon. Så hun opplevde hvert år å få huset griset ned av dritunger. Vel, ikke i fjor. Da var det mange klissvåte tosker fulle av egg i nabolaget 3
Munchlax Skrevet 30. oktober 2010 #15 Skrevet 30. oktober 2010 Jeg gikk også Halloween i mine yngre dager (rundt 12 år siden). Hvis jeg ikke fikk noe- gjorde jeg også rampestreker, men her ble det ikke gjort annet enn å f.eks snu kosten opp-ned, feste sløyfer på dørhåndtakene, flyttet på dørmatten eller annen helt uskyldig moro. 2
Illuminati Skrevet 30. oktober 2010 #16 Skrevet 30. oktober 2010 Endelig noen som tørr å si at de ikke liker dette! Her i huset feirer vi IKKE denne tradisjonen, som kompensasjon får barna, og ikke utkledde besøkende, mye godis her hjemme. Det byr meg i mot å sende barna mine på døren til fremmede for å tigge godis. Gudene måtte vite hvilke mennesker de havner inne hos også. Nei, ingen feiring her. 2
Beauté Skrevet 30. oktober 2010 #17 Skrevet 30. oktober 2010 (endret) Jeg hater mødre som syter. Vi har kjempegøy med Halloween. Min datter er født den dagen, så vi feirer det med stas. Give us a break...Ikke sutre og grine. Endret 30. oktober 2010 av Beauté 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2010 #18 Skrevet 30. oktober 2010 Hvis det blir bråk, burde naboene holde øye med hverandres hus og ringe barnevernet og politiet.
Gjest Kim Skrevet 30. oktober 2010 #19 Skrevet 30. oktober 2010 Cry me a fucking river, kan du ikke la barna more seg litt.
Auri Skrevet 30. oktober 2010 #20 Skrevet 30. oktober 2010 Synes som barn at halloween var kjempestas. Gøy å kle seg ut og få lov til å gå rundt i mørket, det fikk vi jo aldri lov til å gjøre ellers! Det som ikke var gøy, var alle de sinte folkene vi møtte på... Ble gjerne skjelt ut 10-15 ganger hvert år. Men det beste var hun gamle amerikanske damen nedi veien som syntes det var sååå gøy. Hun hadde alltid mandariner og druer til oss. Det var de beste mandarinene i verden, og ble spist opp før sjokoladen. Det vanlige "knepet" vårt var å snu dørmatta opp-ned. Er julebukk noe bedre da? Ungene tigger jo godteri da også, og er utkledd... Skjønner ikke problemet med å sette opp et lite skilt ved porten eller døra hvor det står "Beklager, her i huset feirer vi ikke Halloween, men lykke til videre". 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå