Gå til innhold

Islam, innvandring og kvinnesyn


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Virkelig rart at man finner dette på en muslimsk nettside, men den er vel feil den og:

Interfaith Marriages

"Muslim men can marry only Muslim, Christian, or Jewish chaste women, while Muslim women can marry only chaste Muslim men".

Hva har dette med saken å¨gjøre? Det man sier her er at:

1. muslimske menn kan gifte seg med muslimske, kristne og jødiske kvinner.

2. muslimske kvinner kan gifte seg med muslimske menn.

Ja? Hva er dette en kommantar til? Dette er da old news, og jeg kan ikke se at noen har påstått noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva har dette med saken å¨gjøre? Det man sier her er at:

1. muslimske menn kan gifte seg med muslimske, kristne og jødiske kvinner.

2. muslimske kvinner kan gifte seg med muslimske menn.

Ja? Hva er dette en kommantar til? Dette er da old news, og jeg kan ikke se at noen har påstått noe annet?

Under pkt 2. Du glemte ordet KUN.

Hvorfor har kvinner så mye færre valg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er morsomt er at du også kommer med ting som er direkte løgn. Det andre sitatet ditt, om at arabiske kvinner ikke kan gifte seg med ikke-arabiske menn, er ren løgn. Du finner den ikke noe sted i Islam.

Rart at det her sies noe annet da:

"nor can any person of non-Arab descent be a match for a woman of Arab descent."

Can a non arab muslim man (ajami) marry an arab muslim girl

Why non-Arab Muslims are prohibited in Shariah to marry Arab girls.. But an Arab Muslim man is allowed to marry non-Arab Muslim.. WHY?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke gjesten som du først svarte.

Du kan gjerne som kvinne forsvare islam så mye du vil. Jeg som kvinner biter ikke på. Og jeg misliker sterkt muslimske kvinner som går med hodeplagg.

Skulle gjerne sett en muslimsk politi kvinne med hodeplagg arrestere en mann...

Og hvorfor stirrer muslimske menn da så på vestlige kvinner, når de ikke kan ta på oss..

Jeg driter langt og godt i hva du liker å misliker. For min del handler dette om noe så enkelt som ærlighet og fakta. Du kan kritisere Islam til du blir grønn i trynet for min del, men skal man kritisere islam, så kan man holde seg til å kritisere det som er fakta. Man trenger ikke å komme med BS og løgner i tillegg. For å ta et eksempel fra denne tråden, for min del må du gjerne kritisere forskjellen ved at muslimske kvinner har færre muligheter i valg av partner enn muslimske menn. Men det blir for dumt å komme med påstander at muslimer anser ikke-muslimer for å være så møkkete at de ikke kan ta på en muslim, og forsøke å underbygge det med fake og feilaktige sitater fra koranen.

Og hvorfor muslimske menn stirrer på damer? Tja, kan det være så enkelt som at muslimske menn også er mennesker, og at mange av de ikke følger religionen i et og alt? At muslimer gjør ting som strider mot religionen, endrer ikke på hva religionen sier, og man kan derfor ikke komme med sitater fra koranen for å underbygge et luftslott.

Kort oppsummert, ja til edrulige debatter og seriøs kritikk, nei til feilaktige opplysninger og BS som ikke bidrar til noe annet enn spredning av fordommer og fremmedfrykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dette med saken å¨gjøre? Det man sier her er at:

2. muslimske kvinner kan gifte seg med muslimske menn.

Muslimske kvinner kan bare gifte seg med muslimske menn. Hvis du skal oversette, så kan du vel oversette riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort oppsummert, ja til edrulige debatter og seriøs kritikk, nei til feilaktige opplysninger og BS som ikke bidrar til noe annet enn spredning av fordommer og fremmedfrykt.

1. Koranen skrives med stor K, akkurat som Bibelen skrives med stor B. Når det er snakk om koraner/bibler da er det liten bokstav.

2. Gjelder disse "edruelige debattene og den seriøse kritikken" også kristendommen? For der er det faen meg mye bullshit som er ute å går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Can a Muslim Arab woman marry a (non-Arab) Muslim Man?

Answer

Praise be to Allah, the Lord of the Worlds; and Blessings and peace be upon our Prophet Muhammad and upon all his Family and Companions. An Arab Muslim woman can marry a non-Arab Muslim man. At the same time, a Muslim Arab man can marry a non-Arab Muslim woman. Because; the fitness in Islam is based only on religion, according to the opinion of the majority of Muslim scholars. Other conditions could be abardoned by guardians. The Prophet Muhammad (Blessings and peace of Allah be upon him) says: “If one of you proposed a woman and you like his religion and character, you should marry him, if you do not marry him, there will be trouble and deprivation”. They said: “If there is something (should we accept him)? He replied; if one proposes to marry a woman and you like his religion and character, you should marry him, the Prophet repeated it three times”.

http://www.islamweb.net/emainpage/index.php?page=showfatwa&Option=FatwaId&Id=81290

‘It is better for an individual to get married in his/her community but it is not obligation. It is better because the culture, language etc are known and it makes matters easy but again it is not an obligation.

An individual can get married to an Arab, Chinese, African or an individual belonging to any nationality or race as long as there is understanding i.e. both to be husband & wife meet each other with their Walis (guardians) before the marriage and have an understanding of what they are getting in to.

An individual can also marry someone from the Prophet’s family. There is no issue in it.

An individual can also get married to someone who may be richer / poorer then them.

http://www.rasoulallah.net/v2/document.aspx?lang=en&doc=10012

Imam Malik, may Allah Most High have mercy on him did not consider lineage in the matter of suitability. So according to him, an Arab woman could marry a non- Arab if she wished and her guardian could not prevent her. And all the scholars give a proof for the validity of his position and are in agreement that this is .............matter. And most of them agreed that if the woman and her guardian were content that she (Arab) marry a non-Arab, then it would be permissible and their marriage contract would be valid.

http://qa.sunnipath.com/issue_view.asp?HD=3&ID=9426&CATE=443

Jeg kan sikkert fortsette med linker, men jeg regner med at det er begrenset hvor mye av dette du gidder å lese. I den muslimske verden kan du stort sett finne lærde og skoler som mener helt forskjellige ting. I dette tilfellet handler det om grunnlaget for at et ekteskap skal lykkes, og noen mener at de kulturelle forskjellene vil bli for store ved et blandingsekteskap. Det betyr ikke at religionen sier at det ikke er lov, dette handler i stor grad om ordkløveri og fiq. Som du ser av sitatet over her, så tar ikke Maliki dette med kulturell bakgrunn med i beregningen i det hele tatt, og en del av de arabiske landene tilhører nettopp Maliki skolen. Profeten Mohammed har heller ikke talt i mot slike ekteskap, og det veier tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Koranen skrives med stor K, akkurat som Bibelen skrives med stor B. Når det er snakk om koraner/bibler da er det liten bokstav.

2. Gjelder disse "edruelige debattene og den seriøse kritikken" også kristendommen? For der er det faen meg mye bullshit som er ute å går.

Oi, mangel på stor bokstav, var det virkelig det beste du kunne komme med? :skratte:

Selvfølgelig gjelder kravene for min del også kristendommen, eller jødedommen, eller hinduismen.. Jeg kan ikke huske å ha sett så mange fake bibelsitater flyte rundt i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muslimske kvinner kan bare gifte seg med muslimske menn. Hvis du skal oversette, så kan du vel oversette riktig?

Jeg har ikke oversatt, jeg har oppsummert. Muslimske menn kan gifte seg med muslimske, kristne og jødiske kvinner. Muslimske kvinner kan gifte seg med muslimske menn, punktum. Ikke muslimske menn, OG.... Da sier det seg vel selv at det BARE er snakk om muslimske menn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, mangel på stor bokstav, var det virkelig det beste du kunne komme med? :skratte:

Jeg kan ikke huske å ha sett så mange fake bibelsitater flyte rundt i det siste.

Selv om du synes å vite så mye om islam, så vitner det om fullstendig mangel på alt annet når du rakker ned på andre mennesker her på denne tråden som kanskje ikke "vet" så mye som deg da. "Fake"- du mener falske ikke sant? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under pkt 2. Du glemte ordet KUN.

Hvorfor har kvinner så mye færre valg?

Jeg glemte ikke å skrive noe som helst, og jeg lar ikke andre diktere hvordan jeg skal skrive. Men jeg skjønner jo at det kan være vanskelig å skjønne at når man på punkt 1 har en oppramsing med 3 alternativer, og på punkt 2 bare et alternativ, så er det vanskelig å skjønne hvordan det henger sammen om man ikke tar med et KUN.

Debatten om kvinners valg får du ta med noen andre, for jeg gidder ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du synes å vite så mye om islam, så vitner det om fullstendig mangel på alt annet når du rakker ned på andre mennesker her på denne tråden som kanskje ikke "vet" så mye som deg da. "Fake"- du mener falske ikke sant? :P

Fake is a term used to describe or imply that something is not real or that it is false.

Jeg skjønner at det kan være vanskelig med kompliserte ord på fremmedspråk og greier, så jeg beklager så mye.

Jeg forventer ikke at folk skal vite mye om Islam, men jeg blir provosert av løgner og usannheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner at det kan være vanskelig med kompliserte ord på fremmedspråk og greier, så jeg beklager så mye.

Nå er ikke engelsk vanskelig, men dette er tross alt en norsk nettside, og for å ikke virke helt idiot, så bør man kanskje skrive på norsk? Eller kanskje du ikke er norsk? Da kan du i såfall unnskyldes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke engelsk vanskelig, men dette er tross alt en norsk nettside, og for å ikke virke helt idiot, så bør man kanskje skrive på norsk? Eller kanskje du ikke er norsk? Da kan du i såfall unnskyldes.

Jeg er norsk, og jeg skriver norsk. At jeg bruker ett og annet engelsk ord har fint lite å si, så lenge man faktisk forstår meningen. Og med tanke på å ikke virke som en idiot, så bør man holde seg på et nivå som ligger litt høyere enn å debattere motdebattanters bruk av ord, så lenge de ikke har betydning for innholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter langt og godt i hva du liker å misliker. For min del handler dette om noe så enkelt som ærlighet og fakta. Du kan kritisere Islam til du blir grønn i trynet for min del, men skal man kritisere islam, så kan man holde seg til å kritisere det som er fakta. Man trenger ikke å komme med BS og løgner i tillegg. For å ta et eksempel fra denne tråden, for min del må du gjerne kritisere forskjellen ved at muslimske kvinner har færre muligheter i valg av partner enn muslimske menn. Men det blir for dumt å komme med påstander at muslimer anser ikke-muslimer for å være så møkkete at de ikke kan ta på en muslim, og forsøke å underbygge det med fake og feilaktige sitater fra koranen.

Og hvorfor muslimske menn stirrer på damer? Tja, kan det være så enkelt som at muslimske menn også er mennesker, og at mange av de ikke følger religionen i et og alt? At muslimer gjør ting som strider mot religionen, endrer ikke på hva religionen sier, og man kan derfor ikke komme med sitater fra koranen for å underbygge et luftslott.

Kort oppsummert, ja til edrulige debatter og seriøs kritikk, nei til feilaktige opplysninger og BS som ikke bidrar til noe annet enn spredning av fordommer og fremmedfrykt.

Du bruker sterke ord. Og DU snakker om ærlighet og fakta når du selv utelater ordet "only"....vel, for meg er har du ettertrykkelig bevist at du ikke er mye å ha tiltro til. Og jeg driter en lang marsj - for å sitere deg - om du blir oppgitt, sint, skuffet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg glemte ikke å skrive noe som helst, og jeg lar ikke andre diktere hvordan jeg skal skrive. Men jeg skjønner jo at det kan være vanskelig å skjønne at når man på punkt 1 har en oppramsing med 3 alternativer, og på punkt 2 bare et alternativ, så er det vanskelig å skjønne hvordan det henger sammen om man ikke tar med et KUN.

Debatten om kvinners valg får du ta med noen andre, for jeg gidder ikke.

jeg gjentar bare hva jeg skrev under. DU skal liksom oversatte fritt ut fra hva DU anser riktig. Rett og slett lavmål og ikke minst manipulerende. og selvsagt har ordet "only" stor betydning, ellers hadde det ikke stått der. Og bare det at det står når det tilsynelatedne er opplagt sier sitt om hvordan kvinner skal undertrykkes. Du får ytre din mening så lenge du kan, men dessverre er du ingen god representant for kvinner så jeg skjønner på en måte hvorfor muslimer vil ha kvinner i bakgrunnen når de har møtt slike som deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mors tua

men dessverre er du ingen god representant for kvinner så jeg skjønner på en måte hvorfor muslimer vil ha kvinner i bakgrunnen når de har møtt slike som deg..

Haha! Skikkelig konge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker sterke ord. Og DU snakker om ærlighet og fakta når du selv utelater ordet "only"....vel, for meg er har du ettertrykkelig bevist at du ikke er mye å ha tiltro til. Og jeg driter en lang marsj - for å sitere deg - om du blir oppgitt, sint, skuffet...

Hehe, beklager å måtte skuffe deg, men jeg blir verken oppgitt, sint eller skuffet. Og om du er såpass... tja, underlig, at du ser for et scenario hvor jeg bevisst sitter og tenker ut at "NÅ skal jeg jammen meg droppe det skumle ordet ONLY, for å maskere sannheten og vri på fakta", så får du gjerne gjøre det.Men jeg skal ta kritikk for å ha overvurdert dine evner til å resonnere og se sammenhenger, så det beklager jeg.Inntil du har noe å komme med, uten å bedrive ordhysteri og fjas, så anser jeg debatten som avsluttet. :)

Endret av Vampen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gjentar bare hva jeg skrev under. DU skal liksom oversatte fritt ut fra hva DU anser riktig. Rett og slett lavmål og ikke minst manipulerende. og selvsagt har ordet "only" stor betydning, ellers hadde det ikke stått der. Og bare det at det står når det tilsynelatedne er opplagt sier sitt om hvordan kvinner skal undertrykkes. Du får ytre din mening så lenge du kan, men dessverre er du ingen god representant for kvinner så jeg skjønner på en måte hvorfor muslimer vil ha kvinner i bakgrunnen når de har møtt slike som deg..

Jeg har ikke oversatt, jeg kjenner faktisk til disse reglene fra før, så jeg trenger ikke å oversette ordrett fra et sitat som noen slenger ut. Du kan vende, vri og spikke så mye du vil, faktum er at du driver med ordkløveri. Jeg har ikke påstått at muslimske kvinner kan gifte seg med andre, jeg har skrevet at muslimske menn kan gifte seg med muslimske, jødiske og kristne kvinner, muslimske kvinner med muslimske menn. Det er korrekt, om jeg bruker ordet only/bare/kun, eller ikke. Om du ikke evner å se sammenhengen mellom de tre alternativene på punkt en og det ene alternativet på punkt to, uten only/kun/bare/ikke andre enn, så får det være ditt problem. Det bryr meg midt på ryggen et sted. Legg også merke til at jeg har ikke sagt et ord om hva jeg mener om det, jeg har bare sagt at jeg gidder ikke å ta diskusjonen.

Hehe, den siste delen av innlegget ditt er forøvrig ironisk, iom at jeg faktisk har en muslimsk mann.. :skratte: :skratte: Så han har vel tatt meg fordi jeg er en dame som holder meg i bakgrunnen da vet du, siden det er det alle muslimske menn liker. :lur: Forøvrig er det meg også revnende likegyldig om en villt fremmed på nett syntes jeg er en god representant for kvinner eller ikke. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...