Gå til innhold

Islam, innvandring og kvinnesyn


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Som kvinne - og etter å ha vært i muslimske land - er jeg kjempebekymret om vi skulle fått et flertall av muslimer i dette landet. Jeg ser hvordan de ser på meg nå (både i sitt eget land og i Norge), og jeg mener at alle muslimske kvinner burde slutte å bruke hodeplagg da dette faktisk er med på å stemple oss vestlige kvinner. Det var menn som var ute og overalt i det muslimske landet jeg var i, de kunne tydeligvis gjøre og kle seg som de ville, mens alle kvinner hadde hodeplagg og var ikke ute. Jeg ønsker ikke er slikt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å skjule seg bak slør er ikke store forskjellen med å gjemme seg bak sminke.

Av en eller annen grunn så liker ikke kvinner at fjeset viser sitt sanne ansikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å skjule seg bak slør er ikke store forskjellen med å gjemme seg bak sminke.

Av en eller annen grunn så liker ikke kvinner at fjeset viser sitt sanne ansikt.

Vel, det er nå en ganske stor forskjell. Der brukte også endel nesestreng, og med solbriller utenpå ble de ganske så "svarte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsøker bare å forklare deg at man kan ikke forby slør dersom man også ikke forbyr sminke.

Det sier jo seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker også at vi var på den lokale stranden, og der var INGEN andre kvinner, bare menn så langt øyet kunne se. Og der de unge menn gjorde jukke-bevegelser når de fikk se oss vestlige.....Og plutselig endte vi i smug og gater med BARE menn. Overhodet ikke noe koselig. Følte oss som fritt vilt. Lett å være mann og tøff i kjeften...dere aner ikke hvor heldige dere er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som kvinne - og etter å ha vært i muslimske land - er jeg kjempebekymret om vi skulle fått et flertall av muslimer i dette landet. Jeg ser hvordan de ser på meg nå (både i sitt eget land og i Norge), og jeg mener at alle muslimske kvinner burde slutte å bruke hodeplagg da dette faktisk er med på å stemple oss vestlige kvinner. Det var menn som var ute og overalt i det muslimske landet jeg var i, de kunne tydeligvis gjøre og kle seg som de ville, mens alle kvinner hadde hodeplagg og var ikke ute. Jeg ønsker ikke er slikt liv.

Når man er i et muslimsk land bør man følge de skikkene de har, dvs faktisk ikle seg samme type klær etc. Da UNNGÅR man å bli et "bytte" for menn.

Å følge skikkene i et annet land viser at man viser respekt. Det er i såfall ikke rart i at menn ser på vestlige kvinner som horer hvis man ikler seg lette plagg når deres "egne" kvinner går tildekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å se på tråden her inne om "brude kidnapping" så ser man hvordan mange ser på kvinner...

For ordens skyld- det heter brudekidnapping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er i et muslimsk land bør man følge de skikkene de har, dvs faktisk ikle seg samme type klær etc. Da UNNGÅR man å bli et "bytte" for menn.

Å følge skikkene i et annet land viser at man viser respekt. Det er i såfall ikke rart i at menn ser på vestlige kvinner som horer hvis man ikler seg lette plagg når deres "egne" kvinner går tildekket.

Poenget mitt var at jeg ikke ønsker dette i Norge! Hvorfor har ikke muslimske kvinner respekt for vestlige kvinner? De er jo med på å oppebære muslimske menn syn på vestlige kvinner.

Og hvorfor skal man bli sett på som fritt vilt kun fordi man ikke bruker hodeplagg, eller fordi man soler seg når også menn soler seg?1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har ikke muslimske kvinner respekt for vestlige kvinner? De er jo med på å oppebære muslimske menn syn på vestlige kvinner.

Og hvorfor skal man bli sett på som fritt vilt kun fordi man ikke bruker hodeplagg, eller fordi man soler seg når også menn soler seg?1

Fordi vi, ifølge dem, er skitne, uærbare. Ikke-muslimer kan faktisk ikke egentlig ta på en muslim.

Jeg misliker sterkt selv å se denne "forfallelsen" i Norge, at man ikke lærer de som kommer at slik er det i Norge- respekterer du ikke det, ikke vær her. Hvorfor skal vi egentlig respektere dere når dere ikke respekterer oss? Og hvordan i huleste kan dét bli rasistisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er i et muslimsk land bør man følge de skikkene de har, dvs faktisk ikle seg samme type klær etc. Da UNNGÅR man å bli et "bytte" for menn.

Å følge skikkene i et annet land viser at man viser respekt. Det er i såfall ikke rart i at menn ser på vestlige kvinner som horer hvis man ikler seg lette plagg når deres "egne" kvinner går tildekket.

Sant sant. Det er ikke værre enn å måtte tilpasse seg littegranne de omgivelser man besøker. Man må ikke vise seg fram til alle mulige fremmede selv om det er stas her i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er i et muslimsk land bør man følge de skikkene de har, dvs faktisk ikle seg samme type klær etc. Da UNNGÅR man å bli et "bytte" for menn.

Å følge skikkene i et annet land viser at man viser respekt. Det er i såfall ikke rart i at menn ser på vestlige kvinner som horer hvis man ikler seg lette plagg når deres "egne" kvinner går tildekket.

Sant sant. Det er ikke værre enn å måtte tilpasse seg littegranne de omgivelser man besøker. Man må ikke vise seg fram til alle mulige fremmede selv om det er stas her i norge.

Hehe, her tror jeg du lett kan møte deg selv i døren Waco. Tipper at gjest 19:48 også mener at denne regelen skal gjelde fremmedkulturelle i Norge: At de bør tilpasse seg vestlige kleskoder og at kvinner i hijab må forvente trakassering om de går på gaten her til lands da de åpenbart bryter med flertallets normer.

Jeg mener faktisk at alle må kunne gå kledd i samsvar med egen overbevisning uten å trakasseres enten man tilhører flertallet på stedet eller ikke. Det gjelder enten man er muslim i Vesten eller vestlig (eller av en ikke-muslimsk minoritet) i islamdominerte land.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At de bør tilpasse seg vestlige kleskoder og at kvinner i hijab må forvente trakassering om de går på gaten i Norge da de åpenbart bryter med flertallets normer.

Jeg mener faktisk at alle må kunne gå kledd i samsvar med egen overbevisning uten å trakasseres enten man tilhører flertallet på stedet eller ikke. Det gjelder både muslimer i Vesten og vestlige eller andre minoriteter i islamdominerte land.

Hvorfor er det da slik at mange av disse muslimske kvinnene blir så innmari muslimske i det landet de flytter til/bor i? Når jeg ser på muslimske kvinner noen steder i Pakistan så går de ikke kledd i telt! De går ikke med hodeplagg heller så hvorfor skal de gå med det her? Norge skal ikke tilbake til middelalderen hva klesplagg og religiøs dritt medfører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener faktisk at alle må kunne gå kledd i samsvar med egen overbevisning uten å trakasseres enten man tilhører flertallet på stedet eller ikke. Det gjelder enten man er muslim i Vesten eller vestlig (eller av en ikke-muslimsk minoritet) i islamdominerte land.

Nå er det vel ingen vestlige menn som ser ned på muslimske kvinner fordi de går med hodeplagg, ihvertfall ikke åpenlyst.

Jeg sier det igjen; menn aner ikke hvor heldige de er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det da slik at mange av disse muslimske kvinnene blir så innmari muslimske i det landet de flytter til/bor i? Når jeg ser på muslimske kvinner noen steder i Pakistan så går de ikke kledd i telt! De går ikke med hodeplagg heller så hvorfor skal de gå med det her? Norge skal ikke tilbake til middelalderen hva klesplagg og religiøs dritt medfører.

Det er nok en del muslimer som paradoksalt nok er mer fanatiske og ekstreme i sine uttrykk her i Vesten enn deres slektninger i opprinnelseslandet. Det kan være at man dyrker sin annerledeshet og forsøker å maksimere kontrasten til Vesten, kanskje det for noen også handler om et hat mot samfunnet de lever i, en innbitt vilje til å ta avstand fra alt vestlig, en moralsk og religiøs overlegenhetsfølelse (islamsk sjåvinisme) som kan fungere som kompensasjon for mindreverdighetsfølelser.

Jeg er ikke glad i disse plaggene, men vil likevel forsvare retten til å bære dem. Slik jeg forsvarer retten til å tegne karikaturer av Muhammed - eller Allah for den saks skyld. Vi må tåle å se andre som lever på måter vi misliker. Jeg skal leve mitt liv etter min overbevisning, du skal leve ditt etter din. Og om min måte å leve på provoserer deg skal det ikke være mitt problem. Slik jeg må godta at du kanskje lever på måter som provoserer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som vestlig kvinne uten hodeplagg får jeg da begynne å se på muslismske menn på samme måte som de ser på meg. Spesielt slik de ser på en sent en fredag/lørdag kveld på vei til sentrum i Oslo...Det skal da være likhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ingen vestlige menn som ser ned på muslimske kvinner fordi de går med hodeplagg, ihvertfall ikke åpenlyst.

Jeg sier det igjen; menn aner ikke hvor heldige de er!

Nei, men det er da de som har tatt til orde for å forby det. Og det er nok mange som kan oppfatte disse plaggene som provoserende uten at man av den grunn ønsker å forby dem. Mitt poeng er at regelen "when in Rome, do as the Romans" ikke kan gjelde klesdrakt, gjennom klesdrakten gir du uttrykk for hva du står for og hvem du er, og det er like urimelig at muslimer i islamdominerte land krever at veslige kvinner skal frasi seg sine verdier og kle seg som muslimer som det ville være av vestlige samfunn å kreve at muslimske kvinner skulle avstå fra hijab her i Vesten.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det er da de som har tatt til orde for å forby det. Og det er nok mange som kan oppfatte disse plaggene som provoserende uten at man av den grunn ønsker å forby dem. Mitt poeng er at regelen "when in Rome, do as the Romans" ikke kan gjelde klesdrakt, gjennom klesdrakten gir du uttrykk for hva du står for og hvem du er, og det er like urimelig at muslimer i islamdominerte land krever at veslige kvinner skal frasi seg sine verdier og kle seg som musliser som det ville være av vestlige samfunn å kreve at muslimske kvinner skulle avstå fra hijab her i Vesten.

Det kan ikke sammenlignes da ingen vestlige menn (eller kvinner) ser ned på muslimske kvinner fordi de bærer hodeplagg. Det har også en helt annen sterkere mening og betydning for muslimer å bruke hodeplagg enn om ei vestlig dame går med bare skuldre i et muslimsk land. Det går ikke an å sammenligne i det hele tatt og er ganske naivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt poeng er at regelen "when in Rome, do as the Romans" ikke kan gjelde klesdrakt, gjennom klesdrakten gir du uttrykk for hva du står for og hvem du er, og det er like urimelig at muslimer i islamdominerte land krever at veslige kvinner skal frasi seg sine verdier og kle seg som muslimser som det ville være av vestlige samfunn å kreve at muslimske kvinner skulle avstå fra hijab her i Vesten.

1. Sykt lang setning. Mistet tråden.

2. Ut av respekt for normer og regler i et land så går man kledd i det som majoriteten går med. I Saudi-Arabia er det vel ikke engang lov for kvinner å ikke dekke seg til. Her til lands tillater man at alle gjør hva de vil og sier at vi har ytringsfrihet og religionsfrihet blablabla. Tror Norge kommer til å gå rett til helvete jeg- hvis man ikke stopper galskapen før det blir for mye. Man skal kunne gå på gata i Oslo uten å bli uglesett av noen teltkjerringer og hulemenn (som ikke har kommet seg til år 2010, men er stagnert på 1500-tallet en gang). Seriøst begynner å bli lei av å bli sett på som et jævla kjøttstykke. Religion er noe dritt og hadde det blitt forbudt så hadde ikke de teltkjerringene behøvd å gå rundt i det kvinneundertrykkende plagget. Å gud forby, nei det ér jo ikke et kvinnetrykkende plagg- de gjør jo det av fri vilje. Jenter på 4 år også? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...