Gå til innhold

Islam, innvandring og kvinnesyn


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Det kan ikke sammenlignes da ingen vestlige menn (eller kvinner) ser ned på muslimske kvinner fordi de bærer hodeplagg. Det har også en helt annen sterkere mening og betydning for muslimer å bruke hodeplagg enn om ei vestlig dame går med bare skuldre i et muslimsk land. Det går ikke an å sammenligne i det hele tatt og er ganske naivt.

Selvsagt går det an å sammenlikne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Sykt lang setning. Mistet tråden.

2. Ut av respekt for normer og regler i et land så går man kledd i det som majoriteten går med. I Saudi-Arabia er det vel ikke engang lov for kvinner å ikke dekke seg til. Her til lands tillater man at alle gjør hva de vil og sier at vi har ytringsfrihet og religionsfrihet blablabla. Tror Norge kommer til å gå rett til helvete jeg- hvis man ikke stopper galskapen før det blir for mye. Man skal kunne gå på gata i Oslo uten å bli uglesett av noen teltkjerringer og hulemenn (som ikke har kommet seg til år 2010, men er stagnert på 1500-tallet en gang). Seriøst begynner å bli lei av å bli sett på som et jævla kjøttstykke. Religion er noe dritt og hadde det blitt forbudt så hadde ikke de teltkjerringene behøvd å gå rundt i det kvinneundertrykkende plagget. Å gud forby, nei det ér jo ikke et kvinnetrykkende plagg- de gjør jo det av fri vilje. Jenter på 4 år også? :P

Tull, religionsfrihet er i likhet med andre grunnleggende menneskerettigheter ikke noe vi bare kan kreve her i Vesten, enten gjelder de universelt eller ingensteds. Derfor bør vestlige kvinner ha akkurat samme krav på å kunne gå kledd etter sin overbevisning og sine verdier når de er på besøk i land der muslimer er i flertall som muslimske kvinner har rett til å kle seg i hijab her i Vesten. (Dessverre er det mange selv her i Vesten som mener vestlige kvinner skal kle seg som muslimer i islamdominerte land, samtidig som de forsvarer muslimske kvinners rett til å bære hijab, niqab eller burka her i Vesten). Dette må selvsagt gå begge veier, hovedsaken er at det er den enkelte som selv må få velge klesdrakt, tvang må bekjempes.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor bør vestlige kvinner ha akkurat samme krav på å kunne gå kledd etter sin overbevisning og sine verdier når de er på besøk i land der muslimer er i flertall som muslimske kvinner har rett til å kle seg i hijab her i Vesten.

Men det kommer aldri til å skje, for vestlige kvinner som kler seg i lettkledde klær eller lignende blir oppfattet som horer og er "lovlige" å voldta.

Når det gjelder telt- gudvethva som egentlig befinner seg under det. Har jo vært menn som har gått ut som "kvinne"- synes det blir ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt går det an å sammenlikne.

Det har helt ulike meninger og betydning! Snarere helt motsatte.

Men jeg tror gjerne muslimer liker din tolkning og fryder seg stort over dumme naive vestlige.....og det beviser bare hvor lett de vil få det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull, religionsfrihet er i likhet med andre grunnleggende menneskerettigheter ikke noe vi bare kan kreve her i Vesten, enten gjelder de universelt eller ingensteds. Derfor bør vestlige kvinner ha akkurat samme krav på å kunne gå kledd etter sin overbevisning og sine verdier når de er på besøk i land der muslimer er i flertall som muslimske kvinner har rett til å kle seg i hijab her i Vesten. (Dessverre er det mange selv her i Vesten som mener vestlige kvinner skal kle seg som muslimer i islamdominerte land, samtidig som de forsvarer muslimske kvinners rett til å bære hijab, niqab eller burka her i Vesten). Dette må selvsagt gå begge veier, hovedsaken er at det er den enkelte som selv må få velge klesdrakt, tvang må bekjempes.

Jeg som jente hadde ikke tatt sjansen på å gå vestlig kledd i et ikke-vestlig land/muslimsk land. Da jeg har hørt historier om damer som har blitt skutt på stranden ettersom de har solt seg i bikini. Og som den gode nordmannen jeg er, så ville jeg tatt hensyn til en annen kultur, MEN det gjør ikke muslimer! Håper på regjeringskifte slik at vi får mye strengere innvandringspolitikk.. Fikk sjokk da jeg tok 31 bussen mot grorud i dag.. Følte meg som en minoritet i mitt eget land:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vestlig kvinne uten hodeplagg får jeg da begynne å se på muslismske menn på samme måte som de ser på meg. Spesielt slik de ser på en sent en fredag/lørdag kveld på vei til sentrum i Oslo...Det skal da være likhet!

Hahaha må le litt her.. Ser for meg alle jentene ute på byen oppføre seg som muslimske menn, det hadde vært litt av et syn! Men man hadde vel ikke kommet lang før man hadde blitt banket opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tull, religionsfrihet er i likhet med andre grunnleggende menneskerettigheter ikke noe vi bare kan kreve her i Vesten, enten gjelder de universelt eller ingensteds. Derfor bør vestlige kvinner ha akkurat samme krav på å kunne gå kledd etter sin overbevisning og sine verdier når de er på besøk i land der muslimer er i flertall som muslimske kvinner har rett til å kle seg i hijab her i Vesten. (Dessverre er det mange selv her i Vesten som mener vestlige kvinner skal kle seg som muslimer i islamdominerte land, samtidig som de forsvarer muslimske kvinners rett til å bære hijab, niqab eller burka her i Vesten). Dette må selvsagt gå begge veier, hovedsaken er at det er den enkelte som selv må få velge klesdrakt, tvang må bekjempes.

Jeg som jente hadde ikke tatt sjansen på å gå vestlig kledd i et ikke-vestlig land/muslimsk land. Da jeg har hørt historier om damer som har blitt skutt på stranden ettersom de har solt seg i bikini. Og som den gode nordmannen jeg er, så ville jeg tatt hensyn til en annen kultur, MEN det gjør ikke muslimer! Håper på regjeringskifte slik at vi får mye strengere innvandringspolitikk.. Fikk sjokk da jeg tok 31 bussen mot grorud i dag.. Følte meg som en minoritet i mitt eget land:(

Det er noe helt annet. Jeg oppfattet gjests opprinnelige uttalelse som en normativ dom, altså som en uttalelse om hva som er rett og riktig, ikke om hva som er lurt og smart. Om man er på reise i et diktatur vil man neppe utfordre systemet og risikere liv og lemmer, men man vil antagelig fortsatt mene at menneskerettighetene gjelder over hele verden, også her. Man er bare praktisk og tilpasser seg makten, men uten å anerkjenne den makten som utøves som rettmessig. Slik har jeg også full forståelse for at vestlige kvinner vil kle seg etter muslimske kleskoder og tilpasse seg om man er på besøk i et islamdominert land. Men du trenger jo ikke dermed respektere den muslimske sjåvinismen som tvinger deg til å kle deg slik.

Endret av Cuckold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik har jeg også full forståelse for at vestlige kvinner vil kle seg etter muslimske kleskoder og tilpasse seg om man er på besøk i et islamdominert land. Men du trenger jo ikke dermed respektere den muslimske sjåvinismen som tvinger til å kle deg slik.

Jeg respekterer ingen RELIGION som påtvinger meg en viss klesstil. Norge er liksom et kristent land men det er jo ingen der som bruker kristendommen til å påtvinge folk til å gå sånn og sånn (kanskje med unntak i visse spesielle steder på Vestlandet eller deromkring). No offense.

Har vel egentlig ikke vært i noen vestlige land som bruker religon som sier hvordan man skal gå kledd- bare i muslimske land skal man innrette seg etter en tekst i en utgammel bok og tro at hvis man ikke gjør sånn og sånn så er man uren etc og kan ikke kalles muslim. Bullshit. Mørkemenn hele gjengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kilde takk.

Guri så lei jeg er av folk som ikke klarer å søke selv på nett, men skal ha alt opp i fanget fordi man enten er udugelig på data eller jævla late.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri så lei jeg er av folk som ikke klarer å søke selv på nett, men skal ha alt opp i fanget fordi man enten er udugelig på data eller jævla late.

Du kommer med en påstand som ikke henger på greip, da er det din jobb å fremlegge kilder for å underbygge påstanden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kilde takk.

According to the Koran:

"A non-Muslim man cannot be the guardian of a Muslim woman; a Muslim man cannot be the guardian of a non-Muslim woman (m3.4, p.519)."

"Arab women cannot marry non-Arab men (because Allah has chosen the Arabs above others) (m4.2(1), p.523)."

"Muslim women can’t marry unbelievers under any circumstances (Doi, p.138)."

"Unlawful for a woman to show any parts of her body to an adolescent boy or a non-Muslim woman (m2.7, p.513)."

"Whatever is unlawful to look is also unlawful to touch (m2.9, p.513)."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer med en påstand som ikke henger på greip

Nå ble det tyst gitt. Koranen som kilde får de fleste visstnok til å holde kjeft fordi man tror at noe slikt ikke finnes. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

According to the Koran:

"A non-Muslim man cannot be the guardian of a Muslim woman; a Muslim man cannot be the guardian of a non-Muslim woman (m3.4, p.519)."

"Arab women cannot marry non-Arab men (because Allah has chosen the Arabs above others) (m4.2(1), p.523)."

"Muslim women can’t marry unbelievers under any circumstances (Doi, p.138)."

"Unlawful for a woman to show any parts of her body to an adolescent boy or a non-Muslim woman (m2.7, p.513)."

"Whatever is unlawful to look is also unlawful to touch (m2.9, p.513)."

Kanskje du kan begynne med å komme med sitater med henvisning, altså sure og vers fra koranen? I sure 2, vers 9, står det f. eks noe helt annet enn det du kommer med.

Uansett, ingen av sitatene du kommer med her sier at ikke-muslimer er så møkkete at de ikke har lov til å ta på muslimer.

Det som er morsomt er at du også kommer med ting som er direkte løgn. Det andre sitatet ditt, om at arabiske kvinner ikke kan gifte seg med ikke-arabiske menn, er ren løgn. Du finner den ikke noe sted i Islam.

Det er flere årsaker til det.

1. En muslim kan gifte seg med en annen muslim, punktum. Det strider faktisk i mot Islam å nekte et par å gifte seg pga ting som at den ene er araber eller ikke, om de andre betingelsene er oppfyllt.

2. Sunnah, historien om Mohammed er et ideal som muslimene skal følge. Her finner man flere ting, bla har Mohammed uttalt at "En araber er ikke bedre enn en ikke-araber, og en ikke-araber er ikke bedre enn en araber.". Den første arikanske muslimen, Bilal, som var en slave som ble frigitt av Mohammed og hans følgesvenner, giftet seg faktisk med en arabisk kvinne. Når dette var greift for Mohammed, så kan er det også greit for muslimer.

Endret av Vampen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble det tyst gitt. Koranen som kilde får de fleste visstnok til å holde kjeft fordi man tror at noe slikt ikke finnes. :P

Når du ikke behersker enkle ting som kildehenvisning, så må du regne med at det tar litt tid å sjekke. Jeg venter forøvrig fortsatt på kilder på din opprinnelge påstand, det har du fortsatt ikke klart å hoste opp. Det nærmeste du har kommet med at det ikke er lov å ta på det det ikke er lov til å se på, f. eks kvinner man ikke er gift med. Det sier ingen verdens ting om at det ikke er lov for ikke-muslimer å ta på muslimer.

Innlegget ditt med "kilder" er forøvrig bare surr. Det begynner med "According to the Koran:", noe som indikerer at det er sitater fra Koranen. Når man siterer Koranen er det vanlig å oppgi 2 tall, sure og vers. Du har et eller annet som ligner på det, men det stemmer ikke. Det andre, feilaktige siatet ditt har f. eks m4.2 etter seg. For meg blir det da logisk med sure 4, vers 2. Problemet ditt er at det står noe helt annet der enn at arabiske kvinner bare kan gifte seg med arabiske menn. Nærmere bestemt står det:

"Sahih International

And give to the orphans their properties and do not substitute the defective [of your own] for the good [of theirs]. And do not consume their properties into your own. Indeed, that is ever a great sin.

Muhsin Khan

And give unto orphans their property and do not exchange (your) bad things for (their) good ones; and devour not their substance (by adding it) to your substance. Surely, this is a great sin."

http://quran.com/4

Her handler det altså om foreldreløse, du er altså ikke litt i nærheten engang.

Endret av Vampen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier ingen verdens ting om at det ikke er lov for ikke-muslimer å ta på muslimer.

Hvem har brukt ordet "lov".....

"Ikke-muslimer kan faktisk ikke egentlig ta på en muslim"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvem har brukt ordet "lov".....

"Ikke-muslimer kan faktisk ikke egentlig ta på en muslim"

Ordet lov eller ikke, det er fortsatt bare BS!Om du derimot snur om på det, og sier at i Islam så er det ikke lov å ta på mennesker av motsatt kjønn, så er du inne på noe. (bortsatt fra nær familie og den man er gift med selvfølgelig) Men det går ikke på berøring mellom muslim og ikke-muslim, det går rett og slett på kontakt mellom kjønnene, og fungerer på samme måte for muslim og muslim, som for muslim og ikke-muslim. Det handler om sømmeligheten og omgang mellom mann og kvinne, ikke at ikke-muslimer er møkkete og lite ærbare. Der av, det du ikke har lov til å se på (mennesker av annet kjønn), har du ikke lov å ta på.

Om du vil skjønne deg på Islam, så anbefaler jeg å gå til den opprinnelig kilden, ikke lese deg blind på diverse anti-Islam propagandasider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig rart at man finner dette på en muslimsk nettside, men den er vel feil den og:

Interfaith Marriages

"Muslim men can marry only Muslim, Christian, or Jewish chaste women, while Muslim women can marry only chaste Muslim men".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violently Happy

Jeg venter forøvrig fortsatt på kilder på din opprinnelge påstand, det har du fortsatt ikke klart å hoste opp. Det nærmeste du har kommet med at det ikke er lov å ta på det det ikke er lov til å se på, f. eks kvinner man ikke er gift med.

Jeg tror ikke alle gjestene her på forumet er en og samme person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet lov eller ikke, det er fortsatt bare BS!Om du derimot snur om på det, og sier at i Islam så er det ikke lov å ta på mennesker av motsatt kjønn, så er du inne på noe. (bortsatt fra nær familie og den man er gift med selvfølgelig) Men det går ikke på berøring mellom muslim og ikke-muslim, det går rett og slett på kontakt mellom kjønnene, og fungerer på samme måte for muslim og muslim, som for muslim og ikke-muslim. Det handler om sømmeligheten og omgang mellom mann og kvinne, ikke at ikke-muslimer er møkkete og lite ærbare. Der av, det du ikke har lov til å se på (mennesker av annet kjønn), har du ikke lov å ta på.

Om du vil skjønne deg på Islam, så anbefaler jeg å gå til den opprinnelig kilden, ikke lese deg blind på diverse anti-Islam propagandasider.

Jeg var ikke gjesten som du først svarte.

Du kan gjerne som kvinne forsvare islam så mye du vil. Jeg som kvinner biter ikke på. Og jeg misliker sterkt muslimske kvinner som går med hodeplagg.

Skulle gjerne sett en muslimsk politi kvinne med hodeplagg arrestere en mann...

Og hvorfor stirrer muslimske menn da så på vestlige kvinner, når de ikke kan ta på oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...