Gå til innhold

Så var vi 4 - de livlige dagene våre :)


sommerfuglen1982

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oi, hva er det jeg ser?! Så koselig, Sommerfuglen, gratulerer! :strix:

Tusen takk :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei!

Innom med en liten oppdatering :)

Dagene går unna i en fei - jobb, hente i bhg, middag, lek og eftaskos med S, kveldsmat og så legging....

Er sliten selv om dagen, så legger meg rundt 21.30 selv...

Er mye sulten, blir kvalm om jeg ikke har spist på en stund. Prøver å velge sunne alternativer, men har lyst på så mye rart. Synes formen er grei på morgenen og dagen, men merker at lufta går litt ut av meg etter middagen. Sofaen er god og formen daler..

Har ingen flere ul planlagt nå før ordinær, men lurer litt på å bestille ca uke 12. Har fått helt hetta etter mine opplevelser de siste 9 mnd :sjenert: Nå går jeg på crinone og har jo sett bankende hjerter, så prøver å slappe av :hjerte:

Håper alle har en fin tirsdagskveld :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke deilig hvor mye fortere tida går når man har et barn fra før? :)

Jeg kjenner meg så godt igjen i beskrivelsen din. Trøtt om kvelden, kvalm når man ikke har spist og mange rare lyster... Er det noe mat du absolutt ikke takler? Jeg fikk helt avsmak for svinekjøtt begge gangene (går greit nå på slutten), og til en viss grad også laks og lammekjøtt. Merkelige greier...

Skjønner godt at du har fått litt hetta, så om en UL til kan roe deg ned så er det helt greit. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke deilig hvor mye fortere tida går når man har et barn fra før? :)

Jeg kjenner meg så godt igjen i beskrivelsen din. Trøtt om kvelden, kvalm når man ikke har spist og mange rare lyster... Er det noe mat du absolutt ikke takler? Jeg fikk helt avsmak for svinekjøtt begge gangene (går greit nå på slutten), og til en viss grad også laks og lammekjøtt. Merkelige greier...

Skjønner godt at du har fått litt hetta, så om en UL til kan roe deg ned så er det helt greit. :Nikke:

Går fortere når man har noen å bruke all sin tid på ja, fint det da! Må si jeg føler ofte på litt dårlig samvittighet nå pga pappa tar mer av stell og omsorg for S.. Han har fortalt han at mamma er sliten, og S kommer for å trøste.. Koselig og jeg blir selvfølgelig rørt :rodmer:

Jeg orker ikke tanken på svisker... Bør egentlig spise det pga jeg sliter med magen, men klarer ikke tanken på det en gang.. Har vært litt negativ til knekkebrød og, men pleier å prøve å få til ett måltid med det pr dag for fiberinnholdet sin del. Merkelig det der med avsmak på ting ja, jeg klarer ikke å steke kjøttdeig, den lukta var helt ille synes jeg :sjenert:

Ja, får se om jeg bestiller en ul til... I uke 6 var den lille bare 5,2 mm men vi så hjertet osv.. I uke 8 var den blitt 16 mm og hjertet dundret i vei.. Føles trygt der og da, men så går det noen dager og så kommer redselen :( skal bruke crinone ut uke 15 tror jeg, etter det skal kroppen klare seg selv.. Gleder meg til å komme litt lenger og senke skuldrene, det skal bli alle tiders :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh, å lage mat i første halvdel av svangerskapet var egentlig veldig uaktuelt her...

Skjønner godt at du er redd, men det blir nok veldig godt å komme seg over de tøffeste ukene. Er crinone noe slags legemiddel som forebygger spontanabort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh, å lage mat i første halvdel av svangerskapet var egentlig veldig uaktuelt her...

Skjønner godt at du er redd, men det blir nok veldig godt å komme seg over de tøffeste ukene. Er crinone noe slags legemiddel som forebygger spontanabort?

Ja, jeg lager ikke mye av middagen her i huset om dagen :sjenert: tar meg heller av lek og underholdning av S.. Rart at man reagerer på så mye lukt og smak så tidlig..,

Jeg fikk crinone fra gynekologen pga ma og sa ja. Har stoppet opp veldig tidlig i begge graviditetene og han mistenkte at jeg kunne trenge progesteronstøtte. Jeg tok i mot og har brukt det siden 3+6.. Vet ikke så mye om det, men føler det har en betryggende effekt om ikke noe annet :)

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, skjønner. Det føles sikkert godt å i alle fall gjøre noe, så alt er prøvd. Og nå har du jo kommet langt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha, skjønner. Det føles sikkert godt å i alle fall gjøre noe, så alt er prøvd. Og nå har du jo kommet langt. :)

Ja, det koster noen kr men har ikke vært i tvil om å gi det en sjanse.. Sist gikk jo svangerskapet uten problemer, så vet ikke hva som kan ha skjedd med hormonene mine på 3,5 år

Jeg skal følge med hos deg også.. Har bare hatt litt kg-pause siden før jul.. Kommer sterkere tilbake :nigo:

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt med den betryggelsen crinonen, evt annen progesteronstøtte gir.

Jeg har siden sist ul i uke 12 sluttet på det og synes det er litt skummelt, men på den andre siden så gikk jeg lenger på det nå enn med Lita.

Man får mange rare lyster på mat og enkelte ting smaker ikke i det heletatt selv om jeg har hatt lyst på det lenge :(

Kjenner igjen det at luften går litt ut av en på ettermiddagen ;) Håper du får igjen litt av energien snart. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt med den betryggelsen crinonen, evt annen progesteronstøtte gir.

Jeg har siden sist ul i uke 12 sluttet på det og synes det er litt skummelt, men på den andre siden så gikk jeg lenger på det nå enn med Lita.

Man får mange rare lyster på mat og enkelte ting smaker ikke i det heletatt selv om jeg har hatt lyst på det lenge :(

Kjenner igjen det at luften går litt ut av en på ettermiddagen ;) Håper du får igjen litt av energien snart. :klem:

Hm, skjønner! Jeg skal visst bruke det til uke 15.. Ganske lenge... Synes det er greit, glemmer det ikke heller, noe jeg trodde jeg skulle komme til å gjøre.

Tror jeg egentlig spiser ganske mye, har ikke testet badevekta :) får sjekke det på første sv skapskontroll...

Bah, ja jeg må legge meg sånn halv 10 tiden jeg nå.. Helt ferdig! Tar på med hus og heim, full jobb og liten tass på 2 år og 10 mnd..

Ha en fin dag! :klemmer:

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heia!

Da har jeg fått innkalling til ordinær UL.. Fikk det allerede 1 juli, litt tidlig egentlig.. Kan være pga ferietid? Spennende er det uansett :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

I kveld har jeg funnet hjertelyden til lille :hjerte: dundret i veg, kunne ikke unngå og kjenne igjen lyden fra da S lå i magen!

9+1 fant jeg den altså.. Etter min beregning - 9+4 ifølge tidlig ul...

Håper alle får en strålende 17 mai i morgen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...