Gå til innhold

Så var vi 4 - de livlige dagene våre :)

sommerfuglen1982

Anbefalte innlegg

Håper ikke dere ble skremt av fødeavd-tlf min... Jeg ringer ikke før fødselen er igang nå tror jeg, og da har kjære sagt at han skal ringe... Vet ikke hva som er normalt jeg? :sjenert:

Ønsker dere også en flott 17 mai, den siste før vi får se lillegullene våre :rodmer::hjerte:

Aboslutt ikke skremt! ..og det må ikke du være heller, om du er redd for at noe ikke er som det skal så må du ikke være redd for å ringe på føden en gang til! ..Må forøvrig si meg at JM`en hørtes usympatisk og lite forståelsesfull ut :kjefte: Husker du navnet på henne, slik at du kan be om en annen JM hvis du skulle være så uheldig å få henne som JM når fødselen er i gang?

Har egentlig ikke tenkt noe på telefonen som må taes til føden når ting er i gang. Tror den som er mest "snakkbar" må ringe jeg -- blir spennende å se om det er meg eller kjære som er mest stressa :fnise:

Ja, tenk det, neste 17.mai har vi knøtter som nærmer seg året :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aboslutt ikke skremt! ..og det må ikke du være heller, om du er redd for at noe ikke er som det skal så må du ikke være redd for å ringe på føden en gang til! ..Må forøvrig si meg at JM`en hørtes usympatisk og lite forståelsesfull ut :kjefte: Husker du navnet på henne, slik at du kan be om en annen JM hvis du skulle være så uheldig å få henne som JM når fødselen er i gang?

Har egentlig ikke tenkt noe på telefonen som må taes til føden når ting er i gang. Tror den som er mest "snakkbar" må ringe jeg -- blir spennende å se om det er meg eller kjære som er mest stressa :fnise:

Ja, tenk det, neste 17.mai har vi knøtter som nærmer seg året :rodmer:

Ringer vel ratt igjen jeg og, men de sa liksom når du etterhvert får hyppige kynnere og kynnerne blir vonde så stopper de ratt opp noen dager, så kommer det mer rier.. Med kanskje 15 min mellomrom, osv... du skal ikke hit før det er 3-4-5- min mellom.. hehe, mamma fødte meg 45 min etter første merkbare rie - så jeg får håpe jeg har litt bedre tid enn det hun hadde.. Ja, jeg tror jeg husker navnet. Om ikke annet husker jeg stemmen. Så for meg at det var en mann som hadde tatt kvinnelig navn og kjønnsoperasjon. Maskulin stemme de luxe :fnise: Fæl kjerring, unnskyld meg :kjefte::sjenert:

Jeg satser på at kjære ringer, jeg styrer sikkert med noe pakking eller noe når alt braker igang.. Har skrevet pakkeliste, men får meg ikke til å ta noe i bagen. Synes liksom jeg bruker så mye av det jeg har på lista mi til daglig :sjenert: Ikke amme bh da men, ellers. Har forøvrig kjøpt brystskjold, rumpesalve og febernedsettende til lillegull i dag :rodmer: Koselige ting å fylle opp skuffen hans på badet med. I tillegg kjøpte jeg en 2-pack med smokker. Slike som venninna mi anbefalte (samme type som var i Apotek 1 pakka sånn ca). Ooog, jeg kjøpte den stelleveska som var nedsatt med 900,- så da får jeg stelleveske til 399,- håper den er ok. Litt moderne og annerledes enn andre, men.. jeg er glad i litt uvanlige ting :fnise:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de kan ikke mene at du ikke skal ta kontakt med de før det er 4-5 minutt mellom riene?? :hakeslepp: Har dere lang reisevei til sykehuset foresten?

Så koselig med litt shopping i dag! :jepp: Og du gjorde jo virkelig et kupp med stelleveska da! :hoppe:

Jeg leker også litt med tanken på å pakke fødebagen. Har bestemt meg for å vente til jeg går ut i permisjon da. Kjære mener jeg bare skal gjøre det med en gang da, slik at den er klar, sånn i tilfelle :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de kan ikke mene at du ikke skal ta kontakt med de før det er 4-5 minutt mellom riene?? :hakeslepp: Har dere lang reisevei til sykehuset foresten?

Så koselig med litt shopping i dag! :jepp: Og du gjorde jo virkelig et kupp med stelleveska da! :hoppe:

Jeg leker også litt med tanken på å pakke fødebagen. Har bestemt meg for å vente til jeg går ut i permisjon da. Kjære mener jeg bare skal gjøre det med en gang da, slik at den er klar, sånn i tilfelle :fnise:

De sa nå det de sa, men... Tipper verken kjære eller jeg er så rolige når vi skjønner at det er i gang :sjenert: Vi kjører ca 15-20 min herfra til sykehuset, så ikke så lange veien.. Du hadde laang vei hadde du ikke?

Ja, får håpe veska er ok.. Driver å syr ett lappeteppe som jeg har tenkt å fylle med vatt-teppe, som jeg skal bruke til stellematte i veska for det var det ikke i veska mi. Får se åssen det blir, litt retro-stoff - så kan bli bra :rodmer:

Ja, pakker vel bagen rundt pinse-helgen jeg og. Alle rundt meg tipper lillegutt kommer 18-23 juni, så jeg får ha den klar litt før termin. Selv har jeg en sterk feeling på 01.07 :fnise: Da får pappan 12 uker permisjon og :rodmer::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte visst helt å legge ut bildet jeg tok i helga.. Her kommer ett som ble tatt 33+1. Hvor stor skal magen egentlig bli? :rodmer:

post-39613-0-49026200-1305581129_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sa nå det de sa, men... Tipper verken kjære eller jeg er så rolige når vi skjønner at det er i gang :sjenert: Vi kjører ca 15-20 min herfra til sykehuset, så ikke så lange veien.. Du hadde laang vei hadde du ikke?

Synes det høres "sent" ut jeg... Men om man er usikker så kan man jo sikkert ta en telefon før dette da, og få videre råd :jepp: Legg til en time så har du vår reisevei til sykehuset. Er ikke såå langt, men langt nok. Jippi for sommerstengte fødeavdelinger! :sjenert:

Så flink du er å syr og steller! Lappeteppet blir nok bra!

Nydelig mage! :rodmer:

Ønsker deg og dine en fantastisk fin 17.mai :flagg::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om ikke annet husker jeg stemmen. Så for meg at det var en mann som hadde tatt kvinnelig navn og kjønnsoperasjon. Maskulin stemme de luxe :fnise: Fæl kjerring, unnskyld meg :kjefte::sjenert:

Hehe.. hun høres jo virkelig ikke særlig sympatisk ut. Ganske sarkastisk å si det hun sa også: "tror du ikke det du skal kjenne at det vokser noe inni deg i 9 mnd liksom"? :roll: Herre gud, klart vi kjenner det, men det skal jo ikke gjøre vondt-vondt - og når i tillegg legen og jordmora di har sagt at det ikke høres bra ut, så syns jeg det er merkelig oppførsel. Kanskje hun hadde en dårlig dag... ;)

Angående fødebag så så jeg på en av babysidene på uke 31-32 allerede at det er på tide å tenke på fødebagen! :sjokk: Det er jeg ikke klar for! :fnise: Om han skulle komme for tidlig så får han komme, men jeg er ikke klar for å pakke noe som helst ennå. Den får vente til uke 37 ;)

Må for øvrig si at jeg føler meg beæret over å være din sladris! :nigo: Når jeg så det i signaturen din, så følte jeg det på samme måte som om å bli spurt om å være forlover i et bryllup :hoho:

Jeg tar oppgaven på dypeste alvor og lover å oppdatere asap etter info :jepp::tommelopp: Vi satser på 1. juli da ;)

Og du er like vakker som på forrige magebilde minst! :hjerte::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. hun høres jo virkelig ikke særlig sympatisk ut. Ganske sarkastisk å si det hun sa også: "tror du ikke det du skal kjenne at det vokser noe inni deg i 9 mnd liksom"? :roll: Herre gud, klart vi kjenner det, men det skal jo ikke gjøre vondt-vondt - og når i tillegg legen og jordmora di har sagt at det ikke høres bra ut, så syns jeg det er merkelig oppførsel. Kanskje hun hadde en dårlig dag.

Angående fødebag så så jeg på en av babysidene på uke 31-32 allerede at det er på tide å tenke på fødebagen! :sjokk: Det er jeg ikke klar for! :fnise: Om han skulle komme for tidlig så får han komme, men jeg er ikke klar for å pakke noe som helst ennå. Den får vente til uke 37

Må for øvrig si at jeg føler meg beæret over å være din sladris! :nigo: Når jeg så det i signaturen din, så følte jeg det på samme måte som om å bli spurt om å være forlover i et bryllup

Jeg tar oppgaven på dypeste alvor og lover å oppdatere asap etter info :jepp::tommelopp: Vi satser på 1. juli da ;)

Og du er like vakker som på forrige magebilde minst! :hjerte::)

Hehe, ja.. hun fikk meg til å føle at jeg survet om en liten unge for ingenting :sjenert: Angret så innmari for at jeg hadde tatt lege/jordmor og kjære på alvor og ringt :kjefte: men men - gjort var gjort :gjeiper: Hun hadde jo tross alt jobbet på føden i 33 år...

Hehe, fødebagen er ikke pakket her heller. Har funnet frem sko, og ammebh + innlegg. Thats it :rodmer: Vi har da vel all tid i verden på å pakke den tenker jeg :fnise: Venter nok en stund med å pakke den jeg og.

Hehe, godt med en særiøs sladris :) Neida, ikke så farlig da.. Ikke all verdens liv i denne boka mi, så forumet hadde nok overlevd å ikke få med seg siste nytt menneh.. Jeg har vurdert å "stenge" den noen ganger men synes det er fint å ha den og mimre med i ettertid tenker jeg. Så nå får den bare eksistere :fnise: Bra du ville ha oppdraget da :nigo: Jeg tror 1 juli og kjære tror 23.06. Time will show :rodmer:

Takk for det, føler meg som en elefant/ballong enkelte dager.. Stor mage til å være så "liten" som meg.. Og større blir den vel :fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppe og ikke gråter! Siste dag på jobb :rodmer:

Har sovet dårlig pga vond rygg og bekken, men skal skrangle meg gjennom dagen :fnise:

Håper alle har en fin fredda' enten de har fri eller er på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Ikke all verdens liv i denne boka mi, så forumet hadde nok overlevd å ikke få med seg siste nytt menneh.. Jeg har vurdert å "stenge" den noen ganger men synes det er fint å ha den og mimre med i ettertid tenker jeg. Så nå får den bare eksistere :fnise:

Du må absolutt ikke finne på å stenge dagboka di!! Jeg blir glad hver gang jeg ser du har postet et nytt innlegg og "løper" inn og leser hver gang! :jepp:

Jeg er oppe og ikke gråter! Siste dag på jobb :rodmer:

Har sovet dårlig pga vond rygg og bekken, men skal skrangle meg gjennom dagen :fnise:

Håper alle har en fin fredda' enten de har fri eller er på jobb!

Håper tårene gav seg etterhvert, og at du har en fin siste dag på jobb. Er nok litt rart, siste dag på jobben på leenge. Skjønner godt hvis du er litt emosjonell ved tanken på det! Samtidig er det nok en deeeilig følelse. Tenk at det virkelig nærmer seg termin :rodmer:

God fredag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Du må absolutt ikke finne på å stenge dagboka di!! Jeg blir glad hver gang jeg ser du har postet et nytt innlegg og "løper" inn og leser hver gang! :jepp:

Håper tårene gav seg etterhvert, og at du har en fin siste dag på jobb. Er nok litt rart, siste dag på jobben på leenge. Skjønner godt hvis du er litt emosjonell ved tanken på det! Samtidig er det nok en deeeilig følelse. Tenk at det virkelig nærmer seg termin :rodmer:

God fredag :klemmer:

Neida, skal ikke stenge den.. Har bare vært tider hvor jeg ikke stort å skrive og blitt litt kjei av hele boka. Men når det er sagt så er jeg jo glad i den, for jeg opprettet den dagen etter jeg testet positivt :rodmer:

Var en helt ok dag på jobb, sjefen min var borte i dag og ingen av de andre sjefene sa noenting... Så :sjenert: Om dette var siste dag og den "oppmerksomheten" jeg fikk så var det ikke stort :fnise: Ikke at jeg krever det altså, men jeg gidder ikke komme tilbake dit fordi da passer det for den og den sjefen.. Nå er jeg sykmld og fra 12.06 har jeg permisjon. Om jeg skal innom etter det er det for å skravle med venninner, ikke for jobb. Er så sliten i rygg og bekken nå at jeg nesten segnet om inne på butikken (på vei hjem) Tror jeg og legen har tatt en rett beslutning om å avslutte jobben nå og bare tenke på meg selv og lillemann :rodmer:

Hvordan har du hatt det denne uka MonThe? Du har vært helt sykmldt sant?

Fredagsklem til deg også :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det hjelper litt på bekkenet at du kan ta det roligere og gjøre det som kjennes best ut for deg :)

God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det hjelper litt på bekkenet at du kan ta det roligere og gjøre det som kjennes best ut for deg :)

God helg :klem:

Ja, får tro det :) Om jeg bare klarer å ta det med ro og ikke sette igang med allskens prosjekter :fnise:

God helg til deg og mannen også Pusilus :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: 34 uker :strix:

Innom og jubler litt for uke-skifte :) Tenk 6 uker igjen til den "magiske" uke 40 :rodmer: Den tiden kommer forhåpentligvis ikke til å fly avgårde, det har jeg ikke tid til :gjeiper: hehe, har ikke så mye igjen å ordne liksom men kjenner at jeg trenger å slappe av litt og samle krefter. Føler meg skikkelig kjei til tider, men vil ikke surve.. Har jo ikke mye å klage for sånn egentlig :yvonne::gravid::hjerte:

I dag skjer det ikke stort her. Jeg har ryddet vekk litt vinter/varme klær og vært på butikken. Nå høres det ut som om sofaen roper på meg :rodmer: Tror jeg trenger en liten power-nap :fnise:

Håper alle har en fin lørdag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en helt ok dag på jobb, sjefen min var borte i dag og ingen av de andre sjefene sa noenting... Så :sjenert: Om dette var siste dag og den "oppmerksomheten" jeg fikk så var det ikke stort :fnise

Tror jeg og legen har tatt en rett beslutning om å avslutte jobben nå og bare tenke på meg selv og lillemann :rodmer

Hvordan har du hatt det denne uka MonThe? Du har vært helt sykmldt sant?

Hehe.. Jeg håper på kake og stor ståhei min siste dag (må vel ta med kaka selv...) :fnise:

Det tror jeg nok dere har gjort rett i ja -- det er du og lillemann som er det viktigste :jepp: ..Man slipper å slite med dårlig samvittighet overnfor jobb når man får en slik "siste-dag" på jobben da ;)

Jeg har egentig hatt en fin uke, vært litt opp og ned :) Har vært sykemeldt ja, er sykemeldt ut neste uke. Verken hendene eller energien har kommet seg noe særlig denne uka, om neste uke blir likedan så kan det nok hende det spøker for å jobbe de to siste ukene før jeg går ut i permisjon. Men vi får se :) Plages med dårlig samvittighet, og tenker mye på jobb, ting jeg skulle ha gjort ferdig før jeg går ut i permisjon/møter jeg skal på/etc... Men det er jo bare dumt, vet jo at jobben klarer seg uten meg, nå skal jeg jo straks ikke være der i det heele tatt på vel ett år :gjeiper:

Innom og jubler litt for uke-skifte :) Tenk 6 uker igjen til den "magiske" uke 40 :rodmer: Den tiden kommer forhåpentligvis ikke til å fly avgårde, det har jeg ikke tid til :gjeiper hehe, har ikke så mye igjen å ordne liksom men kjenner at jeg trenger å slappe av litt og samle krefter.

:strix: 34 uker :strix:

Nå nærmer det seg med stormskritt for oss begge :nigo: ..blir spennende å se hvem som får først :) Er veldig enig med deg, føler også jeg trenger de siste ukene til å samle krefter og bare "være", så ikke så om og gjort at ukene flyr avgårde her heller :) Men gleder meg vanvittig til han kommer da :rodmer:

Håper du har en fin lørdag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man slipper å slite med dårlig samvittighet overnfor jobb når man får en slik "siste-dag" på jobben da ;)

Jeg har egentig hatt en fin uke, vært litt opp og ned :) Har vært sykemeldt ja, er sykemeldt ut neste uke. Verken hendene eller energien har kommet seg noe særlig denne uka, om neste uke blir likedan så kan det nok hende det spøker for å jobbe de to siste ukene før jeg går ut i permisjon. Men vi får se :) Plages med dårlig samvittighet, og tenker mye på jobb, ting jeg skulle ha gjort ferdig før jeg går ut i permisjon/møter jeg skal på/etc... Men det er jo bare dumt, vet jo at jobben klarer seg uten meg, nå skal jeg jo straks ikke være der i det heele tatt på vel ett år :gjeiper:

Nå nærmer det seg med stormskritt for oss begge :nigo: ..blir spennende å se hvem som får først :) Men gleder meg vanvittig til han kommer da

Hei igjen :vinke:

Har ikke hatt dårlig samvittighet for jobben en eneste dag jeg :sjenert: hehe, kanskje jeg er spesiell mht det :gjeiper: Synd om hendene og energien ikke kommer tilbake, men synes du skal tenke på deg selv og la jobb være jobb.. Viktig å klare å lade litt batterier nå på slutten, er ikke så god på det selv. Har en tendens til å begynne med noe, som tapper meg for krefter pga jeg tenker at: Æsj, jeg er da ikke så sliten i dag?! Og så er jeg plutselig sliten likkavel :fnise: Må prøve en ny strategi :rodmer:

Ja, det blir spennende hvem som kommer først.. Har du noen spes trend å slekte på? Mamman min har flere barn og alle har kommet 3 uker før termin. Ikke sikkert jeg er som henne da, det vet man ikke :fnise: Første termindato jeg fikk var 27.6, og ord UL dato er 4.7. Er 5 uker til første termindato jeg fikk (på tidlig ul) om jeg kommer 3 uker før det så er det bare 2 uker igjen :sjenert:

Har begynt å pønske på senga og stellebordet, men er litt tidlig å flytte det på plass føler jeg. Gleder meg så til å legge frem håndklene hans og legge på stellematta og sette frem stelleproduktene :rodmer: Gleder meg veldig til sånne ting, og selvfølgelig til å få lillegutt i armene mine, men det er en tanke som også er litt skummel :fnise: Klarer liksom ikke å forestille meg om åssen det blir :rodmer:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel på tide med 34 ukers bilde av "oss" igjen :rodmer:

Lurer egentlig på hvor stinn jeg skal bli, tror mageskinnet mitt hadde satt pris på en dag eller to "fri" snart nå :fnise: Har ikke fått noen merker enda, så håper det klarer den siste lille tiden :pls:

Klem til alle som måtte stikke innom :klem:

post-39613-0-41453100-1306056341_thumb.j

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt dårlig samvittighet for jobben en eneste dag jeg :sjenert: hehe, kanskje jeg er spesiell mht det :gjeiper: Synd om hendene og energien ikke kommer tilbake, men synes du skal tenke på deg selv og la jobb være jobb.. Viktig å klare å lade litt batterier nå på slutten, er ikke så god på det selv. Har en tendens til å begynne med noe, som tapper meg for krefter pga jeg tenker at: Æsj, jeg er da ikke så sliten i dag?! Og så er jeg plutselig sliten likkavel :fnise: Må prøve en ny strategi :rodmer:

Ja, det blir spennende hvem som kommer først.. Har du noen spes trend å slekte på?

Grunnen til at jeg har drårlig samvittighet er vel hovedsaklig fordi at jeg er primærkontakt for en bruker, det medfølger en del ansvar, og h*n som skal ta over for meg er enda ikke på plass -- med andre ord blir ikke ting fulgt opp når jeg ikke er der. Hadde det ikke vært for det hadde jeg nok ikke hatt dårlig samvittighet jeg heller :fnise:

Kjenner meg også igjen i den der "je er da ikke sååå sliten så kan jo bare..." :fnise: Neste ukes strategi; Begynne på en tv-serie/lese bøker -- avslappende, og godt tidsfordriv ;)

Jeg kom tre uker før tida, mens mine søsken kom rundt termin. Men prøver å innstille hodet mitt på å gå over, så ikke ventetida blir så lang :) (synes også det er en beroligende tanke, selv om jeg gleder meg så er jeg ikke klar for at den lille skal komme om noen få uker :gjeiper: )

Er vel på tide med 34 ukers bilde av "oss" igjen :rodmer:

Lurer egentlig på hvor stinn jeg skal bli, tror mageskinnet mitt hadde satt pris på en dag eller to "fri" snart nå :fnise: Har ikke fått noen merker enda, så håper det klarer den siste lille tiden :pls:

Fiine magen! :rodmer: Mageskinnet får vel ikke "fri" før den lille er ute :fnise: Har fått to strekkmerker allerede jeg, håper det er de eneste jeg skal få :pls:

God søndag sommerfuglen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Jeg håper på kake og stor ståhei min siste dag (må vel ta med kaka selv...) :fnise:

Jeg også! :nigo: Men det tryggeste er nok å ta med kaken selv ja :fnise: Selv om jeg skjønner at siste dagen for arb.givererne kan komme litt brått på om man skulle bli fullt sykemeldt like før :)

Jeg har forøvrig heller ikke hatt noe dårlig samvittighet overfor arb.giver pga sykemelding. Men litt ovenfor kundene mine. Nå er det jo bare 1 mnd igjen! :hakeslepp: og jeg fortsetter jo 60 % på jobb regner jeg med (selv om jeg har 0 motivasjon akkurat i dag :gjeiper: - det er feriebivirkning :hoho: ) Så nå kjenner jeg at det er på tide å briefe han som skal ta over kundeporteføljen min om de viktigste kundene. Han er helt ny i bransjen og kan ingenting :roll:

Håper du har en fin start på uka sommerfuglen! Tenk at du ikke skal tilbake på jobb på leeeeeenge! :nigo: Bare kose deg som mamma :rodmer:

Tiden går litt skremmende fort nå... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...