sommerfuglen1982 Skrevet 19. mars 2011 Forfatter #141 Del Skrevet 19. mars 2011 Huker deg opp på mine innlegg igjen. Godt å se at formen er bedre etter sjauen. Fint du er tilbake Pusilus, nå håper jeg virkelig det er diin tur denne våren Jeg får 25 uker Synes tiden egentlig går ganske så fort nå, er ferdig med mye av innkjøpene. Det er egentlig skikkelig godt Slipper å operere med laaange lister og tom konto, trenger kun supplere litt med det jeg har ventet med. Best av alt er at snøen er på vei bort og at varmer mer og mer. Heeeeeerlig En god lørdag ønskes dere som er innom Sommerfugl-hjørnet mitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 26. mars 2011 Forfatter #142 Del Skrevet 26. mars 2011 :strix: 26 uker / 100 dager :strix: En hel uke siden forrige innlegg Det har vært en hard uke, ryggen og bekkenet har sviktet, så det har vært mye smerter både dag og natt.. Må se å komme meg til legen over helga om det ikke blir noe bedre. Skal snaaart på kontroll uansett, så jeg vil liksom ikke mase ekstra Er uansett særdeles glad for at vi har vært tidlig ute med noen av innkjøpene (det er nettopp pga venninner av meg har sliti med rygg/bekken siste par - tre mnd, så jeg var forberedt :gjeiper: ) Det vi har kjøpt så langt er: - Vogn TFK Joggster twist med hardbag + allværstrekk til sportsdelen - Maxi Cosi bilsete med 2 baser + MC fester til vognen slik at vi kan ha bilsetet på vognunderstellet - Hvit sprinkelseng, IKEA - Madrass + overmadrass + madrassbeskytter + laken + sengekant - 100*80 dundyne og 65*80 dundyne + liten pute (som han får bruke senere) - Madrass + overmadrass + laken + sengekant til vuggen - Gulliver hvitt stellebord, IKEA - Babydan stellematte - badebalj med stativ, Barnas Hus - Medium håndklær til å ha oppå stellematta (10 stk) - Div vaskekluter og babykluter - 2 stk lammeskinn (hvitt og grå/brunt) - trappegrinder oppe og nede - 3 leker fra Lamaze, e bay - koseklut-bamse (måtte bare ha den løven ) Klær: Klær str 50: 4 stk bodyer 4 stk bukser uten ben 2 stk pysjer med ben Klær str 56: 7 stk bodyer 3 stk pysjer uten ben 2 stk sparkedress m/ben 1 stk Ole brumm dress m/ben 4 stk bukser u/ben 1 stk velourdress (jakke + bukse) 1 sett body + bukse (blå/grå) 1 sett genser + snekkerbukse 1 stk sparkebukse med ben Klær str 62: 9 stk bodyer 1 stk jakke + bukse sett 1 stk pysj m/ben 1 stk name it body + bukse 2 stk stoff bukser 1 stk cord bukse 1 stk name it pysj m/ben Vil ikke kjøpe mer i str 62, erfaringsmessig er dette den mest populære visittgave str Ellers div sokker, smekker, strømpebukser, ullvangsokker, nyfødt luer og tøfler Har også kjøpt Reima dress og lue str 6-9 mnd på salg (70%) + litt ullklær (str 4-10 mnd) fra Joha eller noe sånn.. Falt helt for det blå mønsteret med noe stjerner osv på Arvet/fått brukt: - Ammepute, Baby Dan - Baby gym - Vippestol - Reserve vogn (til bruk i barnehagen etterhvert Emmaljunga ett eller annet) - Div gutteklær Har nok kjøpt litt mer klær også, men det har ikke kommet på lista så langt Har ikke redigert den etter forrige gang jeg var på "ekskursjon". Håper alle har en fin vår-lørdag med masse baby-aktiviteter i magen og muligheter for fregner på nesa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 26. mars 2011 #143 Del Skrevet 26. mars 2011 Du har lov til å mase "ekstra" på legen når du har vondt Håper virkelig at det bedrer seg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 26. mars 2011 #144 Del Skrevet 26. mars 2011 Oj som du har handlet!! Jeg vil òg!! ...når barnerommet blir ferdig er jeg igang! Kjipt at du har begynt å slite med bekken og rygg - håper det ikke blir verre! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 27. mars 2011 Forfatter #145 Del Skrevet 27. mars 2011 Du har lov til å mase "ekstra" på legen når du har vondt Håper virkelig at det bedrer seg Ja, jeg har vel strengt tatt det.. Men prøver å vente til jeg skal dit alikevel, dum som jeg er Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 27. mars 2011 Forfatter #146 Del Skrevet 27. mars 2011 Oj som du har handlet!! Jeg vil òg!! ...når barnerommet blir ferdig er jeg igang! Kjipt at du har begynt å slite med bekken og rygg - håper det ikke blir verre! Uff ja, har visst handlet litt Hele rommet hans er fullt nesten :gjeiper: Men er så glad for det nå som jeg nesten ikke klarer å være med på helgehandelen engang Blir spennende å begynne med rommet da Tipper det blir et fint rom dere lager. Her laget vi rom samme helga som jeg tror lillemannen ble til Lite visste vi da Håper du får til en god tilretteleggingsplan og at du ikke får ryggproblemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 29. mars 2011 Forfatter #147 Del Skrevet 29. mars 2011 Innom med en rapport midt i uka for en gangs skyld, skikkelig sløv med denne dagboka Bekken og rygg skrangler med, har ikke kommet meg til legen enda.. Skal på kontroll snart så jeg prøver å la det gå til da. Lillemann spreller og snur seg ofte for tiden, fint å kjenne at han er aktiv. Håper det betyr at han trives og har det fint Har innsett at det snaart er 2 mnd til jeg går ut i permisjon, 2 mnd går fort Og etter det går det hvertfall fort til termin. Gleder meg sånn til å føde (ja... jeg gjør faktisk det ) Trodde aldri jeg skulle si noe sånn :gjeiper: Håper for alt i verden at jeg kan få den lille opp til brystet og se på han uten at noen må ta han vekk pga det er noe som haster.. Sukk, nå var jeg plutselig laaangt ut i juli i tankene Denne mamman gleder seg til å bli mamma ja, det skal være sikkert og visst til de som er innom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 30. mars 2011 #148 Del Skrevet 30. mars 2011 Da jeg var like langt på vei som deg fikk jeg panikk med tanke på at det var 2 mnd igjen til permisjonen. Nå er det bare 8 arbeidsdager Jeg gleder meg veldig til det som kommer - kanskje ikke selve smertene - men å møte knøttet i magen! Ønsker deg en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shadee Skrevet 30. mars 2011 #149 Del Skrevet 30. mars 2011 Hei Har lest litt i boka di! Vi er nesten likt i løypa, så spennende å følge med hvordan andre har det Du har i allefall kommet langt med innkjøpene, så deilig! Har planer om å få det meste i boks i løpet av påsken nå, da har jeg nemlig 14dagers ferie, deilig! Sliter en del med bekken og sånn her også, så det er nok lurt som du sier å bare bli ferdig med det. Så kan man jo heller kose seg med noen småinnkjøp hvis man orker på slutten. Har du kjøpt mye mammatøy da? Jeg har handlet litt, sånn er det når det gamle ikke passer lenger Fant to kjempefine shortes på H&M, men må sende dem tilbake siden de passer nå.. regner med de blir noe små innen sommerværet kommer! Ha en fin uke og helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 31. mars 2011 #150 Del Skrevet 31. mars 2011 Heii ja, tenk det, ikke såå lenge til vi skal ut i permisjon nå!! ..Jeg har igjen å jobbe..hmm...hele april + mai , og to små uker igjen i juni Som tiden flyr!!! Og innimellom der skal jeg bruke noen feriedager, samt påskefri og Oslotur! Oj, gleder deg faktisk til å føde du!! Gleder deg til selve fødselen lissom? Håper alt er bra med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 31. mars 2011 Forfatter #151 Del Skrevet 31. mars 2011 Hei Har lest litt i boka di! Vi er nesten likt i løypa, så spennende å følge med hvordan andre har det Du har i allefall kommet langt med innkjøpene, så deilig! Har planer om å få det meste i boks i løpet av påsken nå, da har jeg nemlig 14dagers ferie, deilig! Sliter en del med bekken og sånn her også, så det er nok lurt som du sier å bare bli ferdig med det. Så kan man jo heller kose seg med noen småinnkjøp hvis man orker på slutten. Har du kjøpt mye mammatøy da? Jeg har handlet litt, sånn er det når det gamle ikke passer lenger Fant to kjempefine shortes på H&M, men må sende dem tilbake siden de passer nå.. regner med de blir noe små innen sommerværet kommer! Ha en fin uke og helg Hei Ja, jeg har handlet mye Har ikke stresset, men ting har liksom "kommet" litt av seg selv Deilig å være ferdig med de fleste dyre tingene synes jeg, lommeboka kan bygge seg opp litt nå isteden Jeg har kjøpt litt klær 3 bukser til jobb-bruk og 2 joggebukser.. Ellers noen gensere/topper og noen mamma-strømpebukser og tightser.. Lite sommertøy egentlig :gjeiper: Får se litt utover nå når våren kommer, da melder vel behovet seg for det også Kjøpte meg gode joggesko i går da, Nike sko til over 1600 :gjeiper: Tenkte at om det er en vår/sommer jeg VIRKELIG har behov for gode sko så må det være nå.. Målet er å gå masse tur etter 4 juli også Håper du har en fin torsdagskveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 31. mars 2011 Forfatter #152 Del Skrevet 31. mars 2011 Heii ja, tenk det, ikke såå lenge til vi skal ut i permisjon nå!! ..Jeg har igjen å jobbe..hmm...hele april + mai , og to små uker igjen i juni Som tiden flyr!!! Og innimellom der skal jeg bruke noen feriedager, samt påskefri og Oslotur! Oj, gleder deg faktisk til å føde du!! Gleder deg til selve fødselen lissom? Håper alt er bra med deg! Hei hei MonThe Ja, 2 mnd går fort. Jeg tipper jeg blir 60% sykmld frem til perm.start. Så jeg skal vel jobbe 2 dg pr uke frem til 13 juni. Passe for formen min føler jeg Tja, gleder meg faktisk litt til å kjenne at det hele er i gang Er spent på hvordan det er, og på hvordan lille meg som innerst inne egentlig er ganske tøff skal takle de smertene jeg forestiller meg det er. Spenningen og gleden med å få lillegutt på brystet mitt er så stor at jeg faktisk må si at jeg gleder meg litt til fødselen ja :gjeiper: Høres sikkert rart ut, men det er faktisk sant Når 1 juli er her så skal jeg nok innrømme at jeg er nervøs og redd, men jeg gleder meg så vanvittig til alt med den lille som kommer at det overgår frykten for smerte og fødselsangst ellers Alt er som "vanlig" her, håper det går fint med deg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 1. april 2011 Forfatter #153 Del Skrevet 1. april 2011 Hei Får poste 26+5 ukers bildet mitt her inne også, så husker jeg hvordan magen var på den tiden Synes ukene går fort, nå er det snart bare 1 uke igjen av 2 trimester Goood helg til de som er innom og myser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 2. april 2011 #154 Del Skrevet 2. april 2011 Fiiiine magen! Ønsker deg en riktig god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 2. april 2011 #155 Del Skrevet 2. april 2011 Hei hei MonThe Ja, 2 mnd går fort. Jeg tipper jeg blir 60% sykmld frem til perm.start. Så jeg skal vel jobbe 2 dg pr uke frem til 13 juni. Passe for formen min føler jeg Tja, gleder meg faktisk litt til å kjenne at det hele er i gang Er spent på hvordan det er, og på hvordan lille meg som innerst inne egentlig er ganske tøff skal takle de smertene jeg forestiller meg det er. Spenningen og gleden med å få lillegutt på brystet mitt er så stor at jeg faktisk må si at jeg gleder meg litt til fødselen ja :gjeiper: Høres sikkert rart ut, men det er faktisk sant Når 1 juli er her så skal jeg nok innrømme at jeg er nervøs og redd, men jeg gleder meg så vanvittig til alt med den lille som kommer at det overgår frykten for smerte og fødselsangst ellers Alt er som "vanlig" her, håper det går fint med deg også Det høres heelt passelig ut det ift jobb synes jeg! Synes det er fantastisk at du faktisk klarer å kjenne at du gleder deg til fødselen! Jeg gleder meg selvfølgelig en hel masse til å få den lille opp på brystet og alt der der, men det som skal skje for at den lille skal komme ut ...ja..det prøver jeg å ikke tenke så veldig mye på :gjeiper: Alt fint her også, hatt en real byrunde i dag med kafe og shopping, nå er det lørdagskos i soffen med kjære! God lørdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 2. april 2011 #156 Del Skrevet 2. april 2011 (endret) ..oog, fiine magen!! Så gøy at du deler med oss! Endret 2. april 2011 av MonThe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 2. april 2011 Forfatter #157 Del Skrevet 2. april 2011 Fiiiine magen! Ønsker deg en riktig god helg! Takk for det God helg til deg også Hegejenta Det høres heelt passelig ut det ift jobb synes jeg! Synes det er fantastisk at du faktisk klarer å kjenne at du gleder deg til fødselen! Jeg gleder meg selvfølgelig en hel masse til å få den lille opp på brystet og alt der der, men det som skal skje for at den lille skal komme ut ...ja..det prøver jeg å ikke tenke så veldig mye på :gjeiper: Alt fint her også, hatt en real byrunde i dag med kafe og shopping, nå er det lørdagskos i soffen med kjære! God lørdag! Hei Kan nok ikke nekte for at jeg gruer meg til full åpning og tommelen opp for pressing jeg heller men spenningen på det som kommer ut overdøver all frykt (hvertfall enn så lenge) Det er så mange som har fått det til sååå fint før oss, at jeg tenker at jaggu skal jeg stålsette meg når jeg har vært så heldig å bli gravid og at alt er fint heeelt hit Jeg har vært med kjære på Ikea i dag og kjøpt de siste "store" tingene vi har hatt på lista, samt på Barnas Hus. Da fikk vi brukt noen kr til Pluss at jeg har kjøpt meg Ipad :gjeiper: Så nå er det bremsene på igjen her, godt listen er komplett mht bebis-ting Ønsker deg en fiiin lørdagskveld med skatten i magen, soffen og kjære ..oog, fiine magen!! Så gøy at du deler med oss! Hehe, har aldri veid så mye som nå, men... Folk sier det må være velfordelte kilo Magen er hard og god og begynner å bli stor synes jeg Har du lagt ut noe bilde i det siste? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 4. april 2011 #158 Del Skrevet 4. april 2011 Hei Kan nok ikke nekte for at jeg gruer meg til full åpning og tommelen opp for pressing jeg heller men spenningen på det som kommer ut overdøver all frykt (hvertfall enn så lenge) Det er så mange som har fått det til sååå fint før oss, at jeg tenker at jaggu skal jeg stålsette meg når jeg har vært så heldig å bli gravid og at alt er fint heeelt hit Jeg har vært med kjære på Ikea i dag og kjøpt de siste "store" tingene vi har hatt på lista, samt på Barnas Hus. Da fikk vi brukt noen kr til Pluss at jeg har kjøpt meg Ipad :gjeiper: Så nå er det bremsene på igjen her, godt listen er komplett mht bebis-ting Ønsker deg en fiiin lørdagskveld med skatten i magen, soffen og kjære Hehe, har aldri veid så mye som nå, men... Folk sier det må være velfordelte kilo Magen er hard og god og begynner å bli stor synes jeg Har du lagt ut noe bilde i det siste? Det er en fin holdning du har! Har du tenkt noe sånn konkret rundt fødselen, hva slags ønsker du har ift smertelindring, fødestilling etc? *må jo innrømme at jeg synes det er litt spennende jeg og da* Ååh, vi har også planlagt tur på Ikea og Barnas Hus når rommet er ferdig! ..Gøy med Ipadkjøp da! Er du fornøyd med den? KJære går å sikler litt på Ipad, men det er nok et stykke nede på prioriteringslista her for tiden... Synes også du ser veldig "velfordelt" ut! Jeg har ikke lagt ut noe magebilde i det siste, skal gjøre det iløpet av uka! Håper du får en fin mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 4. april 2011 Forfatter #159 Del Skrevet 4. april 2011 Det er en fin holdning du har! Har du tenkt noe sånn konkret rundt fødselen, hva slags ønsker du har ift smertelindring, fødestilling etc? *må jo innrømme at jeg synes det er litt spennende jeg og da* Ååh, vi har også planlagt tur på Ikea og Barnas Hus når rommet er ferdig! ..Gøy med Ipadkjøp da! Er du fornøyd med den? KJære går å sikler litt på Ipad, men det er nok et stykke nede på prioriteringslista her for tiden... Synes også du ser veldig "velfordelt" ut! Jeg har ikke lagt ut noe magebilde i det siste, skal gjøre det iløpet av uka! Håper du får en fin mandag! Hei! Nei, har ikke tenkt så mye.. har tenkt å ta det litt som det kommer. Mamma har omtrent ikke rukket frem til sykehuset (og hun har hatt under 30 min dit på alle 3 fødslene sine, så om det er arvelig dette med fødsler så kan det hende det går fort) Selv om jeg er forberedt på at det kan være helt motsatt og Tenker at jeg vil ha litt lindring om det går maaange timer, men om det er normalt tidsaspekt vil jeg forsøke så mye som mulig naturlig.. Vet liksom ikke helt hva jeg går til Hehe, Ipad var ikke noe prioritert her heller.. Men kjære vet at jeg har ønsket meg dette en stund, så han foreslo at han kunne "spandere" halve og så kunne jeg legge i resten Da var det plutslig litt interessant Og jeg smokket til og bestilte, har ikke fått den enda. Den ligger vel på posten i morra Flaks at jeg har "sykedag" i morra :gjeiper: Hm, føler meg litt tett noen ganger i fasongen og helt ok andre ganger, det er vel helt vanlig i denne situasjonen Spent på bilde av deg også Mandagsklem til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfuglen1982 Skrevet 4. april 2011 Forfatter #160 Del Skrevet 4. april 2011 Hei hei I dag har jeg vært på jordmor-kontroll igjen Hjertelyden dukket opp så fort hun fant den maskina si, og kjære tok opp med mobilen Så nå har vi verdens fineste lyd på tape Jeg har grudd meg siden forrige kontroll til å gå opp på vekta Og den viste nøyaktig samme som sist.. Så da har jeg hatt 4 uker uten å gå opp noe. Jeg er jo faktisk fornøyd med det iom jeg hadde gått opp mye forrige gang, så total vektoppgang hittil er da 5 kg. Da begynner jeg å slappe litt av igjen JM mente den lille tok alt han skulle ha og at alt var i skjønneste orden. Da blir et mammahjerte lettet og glad I dag skal jeg gjøre ferdig NAV søknaden min og sende avgårde.. Så håper jeg de klarer å behandle meg innen tiden og få ut pengene til jeg skl ha dem. I dag har vi begynt å fikse vogga, vi skal pusse den ned og male den på nytt. Bilde kommer når den blir ferdig, tror den blir særs fiin Håper alle har en fin fin mandagskveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå