Gå til innhold

TV aksjonen 2010, litt for pågående?


Gjest Lea

Anbefalte innlegg

DU er temmelig frekk, som bruker som argument mot å bidra til tv-aksjoner for folk som har det mye verre enn deg, at du må betale for utdannelsen din. Huff og huff, ja tenke seg til. Og hvem hindrer deg i å ta en bedre betalt jobb?

Nei, du sier noe. Når man først har fått erfaring og kan sine ting så stikker jeg...så får flyktninger og andre ta til takke med de uerfarne - igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du sier noe. Når man først har fått erfaring og kan sine ting så stikker jeg...så får flyktninger og andre ta til takke med de uerfarne - igjen.

Aha. Så du er ikke bare utakknemlig - du er en utakknemlig martyr.

Imponerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha. Så du er ikke bare utakknemlig - du er en utakknemlig martyr.

Imponerende.

Først sier du jeg bare kan finne en bedre jobb og så er det martyr aktig om dette da også medfører at andre (også flyktninger) møter flere uerfarne...jeg liker faktisk å hjelpe folk - raskt!

Når man har brukt flere år av sitt liv på å bli jurist og får dårligere lønn enn ikke-jurister, og i tillegg faktisk føler man gjør en god jobb mht folks rettsikkerhet... Jeg vil påstå at jeg gir mer til flyktninger enn mange av dere andre her. Så jeg har ovcerhodet ikke dårlig samvittighet for å ikke gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg liker faktisk å hjelpe folk

Så flott da. Hva om du fokuserer på det, som du liker så godt, enn på at andre tjener mer enn deg og at du må betale for utdannelsen din.

Samvittigheten din skal du få ha i fred, det er argumentene dine som stinker flaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott da. Hva om du fokuserer på det, som du liker så godt, enn på at andre tjener mer enn deg og at du må betale for utdannelsen din.

Samvittigheten din skal du få ha i fred, det er argumentene dine som stinker flaut.

Hvorfor stinker argumentene mine? Fordi jeg faktisk sitter igjen med mindre disponibelt å måneden enn de som kanskje ikke engang har bestått videregående, da det kun er arbeidsoppgavene som gir lønnsuttelling og ikke kompetanse? Hvordan kan det stinke at folks rettsikkerhet blir ivaretatt? I de landene som flyktningene flykter fra vet de nok hva korrupsjon er. I Norge blir det ikke engang verdsatt at man skal forhindre det og alle blir behandlet likt, rik eller fattig. Bortsett fra i arbeidslivet da. Husker en avdelingsleder som sa at det å ansette jurister slettes ikke var noen garanti for god saksbehandling, så da kunne de like så godt ansette ikke-jurister i juridisk avdeling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor stinker argumentene mine? Fordi jeg faktisk sitter igjen med mindre disponibelt å måneden enn de som kanskje ikke engang har bestått videregående, da det kun er arbeidsoppgavene som gir lønnsuttelling og ikke kompetanse? Hvordan kan det stinke at folks rettsikkerhet blir ivaretatt? I de landene som flyktningene flykter fra vet de nok hva korrupsjon er. I Norge blir det ikke engang verdsatt at man skal forhindre det og alle blir behandlet likt, rik eller fattig. Bortsett fra i arbeidslivet da. Husker en avdelingsleder som sa at det å ansette jurister slettes ikke var noen garanti for god saksbehandling, så da kunne de like så godt ansette ikke-jurister i juridisk avdeling...

Har ikke sagt at opplysningene dine stinker. De er sikkert legitime som bare juling i en diskusjon om prioriteringer og lønninger og politikk og arbeidsliv. Men som argumenter for å ikke bidra til tv-aksjonen, så stinker de bare. Pinlig å lese, er min mening, like it or not.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke sagt at opplysningene dine stinker. De er sikkert legitime som bare juling i en diskusjon om prioriteringer og lønninger og politikk og arbeidsliv. Men som argumenter for å ikke bidra til tv-aksjonen, så stinker de bare. Pinlig å lese, er min mening, like it or not.

Så får de gi de som har mer disponnibelt enn meg da!!!

Det finnes da også jurister som mener at de ikke trenger god lønn da de har studert noe de ville og da får være takknemlig, og det finnes ånds- snobber som mener at bare det å være jurist er så flott at bare tittelen er nok...(men de kommer sikkert fra de fine familier)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, for en oppførsel fra AB. Folk får velger selv om de ønsker å gi eller ikke, og det finnes faktisk bidrag til det felles beste som ikke består av penger. Alt er godkjent, enten det er 2 kroner eller 200 kroner eller 2 timer av en bøssebærers tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Hvorfor stinker argumentene mine? Fordi jeg faktisk sitter igjen med mindre disponibelt å måneden enn de som kanskje ikke engang har bestått videregående, da det kun er arbeidsoppgavene som gir lønnsuttelling og ikke kompetanse? Hvordan kan det stinke at folks rettsikkerhet blir ivaretatt? I de landene som flyktningene flykter fra vet de nok hva korrupsjon er. I Norge blir det ikke engang verdsatt at man skal forhindre det og alle blir behandlet likt, rik eller fattig. Bortsett fra i arbeidslivet da. Husker en avdelingsleder som sa at det å ansette jurister slettes ikke var noen garanti for god saksbehandling, så da kunne de like så godt ansette ikke-jurister i juridisk avdeling...

Så du gir ikke penger til dagens aksjon fordi du ikke har råd? Det er vel helt greit. Ellers synes jeg du virker helt rabiat og blander alt mulig inn i en diskusjon rundt tv-aksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Jeg gir aldri noe til TV-aksjoner. Ikke så lenge mye av pengene går til andre ting enn direkte hjelp.

Sier meg enig i denne, så lenge det ikke er penger som går til et formål i Norge.

Jeg støtter kirkens bymisjon, fretex og lokale ting. Mener at det finnes mange ting her til lands som burde forandres på før man hjelper alle andre, og begynner vi ikke med oss selv snart så tar det vel ikke lange tiden før dette landet går til grunne.

Ja, blah blah det finnes de som har det verre enn oss, men jeg gir faktisk blaffen i hvordan andre har det når jeg selv ser så mye dritt i mitt eget land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest har valgt et dårlig betalt yrke hvor han hjelper mennesker, vel vitende om at han lett kunne fått seg en bedre betalt jobb hvor han ikke hjelper mennesker? Da synes jeg Gjests innsats er langt mer imponerende enn de som gir noen kroner til TV-aksjonen, og som hudfletter andre for å ikke gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg enig i denne, så lenge det ikke er penger som går til et formål i Norge.

Jeg støtter kirkens bymisjon, fretex og lokale ting. Mener at det finnes mange ting her til lands som burde forandres på før man hjelper alle andre, og begynner vi ikke med oss selv snart så tar det vel ikke lange tiden før dette landet går til grunne.

Ja, blah blah det finnes de som har det verre enn oss, men jeg gir faktisk blaffen i hvordan andre har det når jeg selv ser så mye dritt i mitt eget land.

Her var det mye snadder.

I fare for å bli kasta ut skal jeg virkelig tøyle meg og sette med på hendene mine for ikke å skrive det jeg har lyst til.

Den norske kirka fortjener pengene mer enn .., ? *@££$¤¤"%¤ !!

*setter meg på hendene mine*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye snadder.

I fare for å bli kasta ut skal jeg virkelig tøyle meg og sette med på hendene mine for ikke å skrive det jeg har lyst til.

Den norske kirka fortjener pengene mer enn .., ? *@££$¤¤"%¤ !!

*setter meg på hendene mine*

Du er ikke morsom om det er det du tror.

Har du ikke tålmodighet eller ryggrad til å forfatte noe mer holdbart enn dette kan lu like gjerne la være å poste noe i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Jeg prioriterer å gi/hjelpe dem jeg selv kan hjelpe - fordi jeg ikke stoler på at pengene blir brukt forsvarlig.

I steden for å gi en femtilapp til tvaksjonen hvert år, planlegger jeg heller å reise ned til et u-land å hjelpe dem (for eksempel ved å hjelpe dem til å hjelpe seg selv - hjelpe dem å organisere oppbyging av hus/bygninger osv)

Ved sult og naturkatastrofer gir jeg penger osv. Men jeg tror ikke økonomisk hjelp er løsningen på problemene til u-land. Jeg tror vi må hjelpe dem til å bygge opp en samfunnsstruktur som er bærekraftig.

(i steden for å bygge dem en skole, la dem bygge skolen selv og lønn dem for arbeidet, osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å bidra der det trengs med microlån. Jeg vet pengene virker som de skal fordi lånet blir betalt tilbake til avtalt tid, som betyr at jeg kan låne dem ut på nytt igjen.

Dette er på Kiva.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, særlig pågående har i alle fall ikke TV-aksjonen vært. Det kom ikke en jævel på døra her. - Kan det være fordi jeg ikke har TV, tro? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud, for en oppførsel fra AB. Folk får velger selv om de ønsker å gi eller ikke, og det finnes faktisk bidrag til det felles beste som ikke består av penger. Alt er godkjent, enten det er 2 kroner eller 200 kroner eller 2 timer av en bøssebærers tid.

Har ikke sagt at folk ikke får velge om de ønsker å gi eller ikke. Jeg har sagt min mening om noen av argumentene mot å gi, noe jeg faktisk er i min fulle rett til. Akkurat som alle andre.

Hilsen AB med oppførselen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sagt at folk ikke får velge om de ønsker å gi eller ikke. Jeg har sagt min mening om noen av argumentene mot å gi, noe jeg faktisk er i min fulle rett til. Akkurat som alle andre.

Hilsen AB med oppførselen ;)

Man trenger ikke å gi unskyldninger om man velger å ikke gi, det er frivillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke å gi unskyldninger om man velger å ikke gi, det er frivillig.

Riktig, og da kan man la være å gi unnskyldninger. Her derimot, ble det valgt å gi inngående detaljerte argumenter som hører hjemme i en helt annen debatt. Da får man regne med at noen har meninger om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Her var det mye snadder.

I fare for å bli kasta ut skal jeg virkelig tøyle meg og sette med på hendene mine for ikke å skrive det jeg har lyst til.

Den norske kirka fortjener pengene mer enn .., ? *@££$¤¤"%¤ !!

*setter meg på hendene mine*

Jeg er ikke kristen, langt i fra, men jeg støtter arbeidet de gjør med de fattige og trengende her i Norge.

Så ja, jeg støtter bymisjonen og fretex, ungdomshjem og herberger som blandt annet drives av kristne grupperinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...