Gå til innhold

Veien til å bli foreldre

~ Angel ~

Anbefalte innlegg

Trenger litt råd og erfaringer fra dere damer!

(advarer mot detaljert innlegg :gjeiper: )

I går så hadde jeg og samboer litt sengekos, men ikke i form av :humpe: Etter at jeg var kommet så hadde han en liten flekk med blod på fingeren. Jeg kjente med en gang et støkk i kroppen og tenkte; neineineinei! :kjefte:

Litt etter hadde jeg litt brunfarget utflod, og senere på kvelden, og i dag har jeg veldig lyserosa utflod.. Skal jeg begynne å tenke på nye PP-er eller ta det helt med ro?

Jeg har stikninger i underlivet, men det kan være luft i magen også :sjenert:

Er lett å bli hysterisk ved første svangerskap, men det er ikke lett og la være :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slimhinnene blir ekstra skjøre når du er gravid og det kan derfor oppstå blødninger fra livmorhalsen f.eks. ved sex. Om det ikke tiltar ville jeg ikke vært bekymret. Men jeg vet hvor vanskelig det er... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slimhinnene blir ekstra skjøre når du er gravid og det kan derfor oppstå blødninger fra livmorhalsen f.eks. ved sex. Om det ikke tiltar ville jeg ikke vært bekymret. Men jeg vet hvor vanskelig det er... :sjenert:

Og da er det vanlig å ha litt rosa utflod etterpå? :)Håper selvsagt at alt går fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved pysete slimhinner kan det komme rosa utflod ja.

Men det gir seg gjerne etter 24 timer.

En SA er gjerne veldig smertefull og blodrik.

Håper alt er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved pysete slimhinner kan det komme rosa utflod ja.

Men det gir seg gjerne etter 24 timer.

En SA er gjerne veldig smertefull og blodrik.

Håper alt er bra.

Jeg har generelt pysete slimhinner som du skriver. Blør egentlig lett og får lett rifter. Håper det er bare det som er på ferde! :biggrin:

Det er vel uansett normalt og ha lignende menssmerter og murringer tidlig i svangerskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ingenting farlig :klemmer: Håper du storkoser deg med en liten spire i magen, og at du ikke bekymrer deg for mye! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menssmerter-aktig, murringer og stikkinger er helt vanlig ja. Jeg får nå alle tre med jevne mellomrom. Livmoren utvider seg og gjør seg klar til det som skal skje (har jeg lest..) så litt vondt er vel det som kan følge med. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg 5+1 uker på vei, og alt virker kjempe fint :)

Jeg har noen smerter som minner om menssmerter, men dette er visstnok helt normalt. Den lille blødningen jeg hadde er gått over og jeg føler meg trygg igjen på at dette skal gå fint :biggrin:

Ellers er jeg veldig trett om dagene, har mye sure oppstøt og kjenner noe kvalme av og til. Utenom det er brystene mine overfølsomme, men jeg synes dette er kjempe gøy da! Herlig å kjenne på kroppen at jeg faktisk er gravid!! :biggrin::rodmer:

Ha en fin helg damer! :klem:

edit: Skrev 6+1, men tenkte selvsagt feil.. 5+1 :biggrin:

Endret av ~ Angel ~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra vi jenter klarer å sette pris på symtomene våre.. Vi er villig til å gå gjennom masse for små nurk inne i magene våre...

Nyt lørdagskvelden! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Innom med en klem! Håper alt står bra til med deg og lillespira! Snart 6 uker allerede. Herlig :rodmer: Håper du får en nydelig uke :klemmer:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at dere er innom å følger med meg! :biggrin:

Nesten litt rørt her :sjenert:

Jeg har det veldig fint. Jeg kan jo ramse opp alle symptomene som jeg har:

- Ømme bryster

- Kvalme

- Sure oppstøt

- Hodepine

- Strekninger, murringer i magen

- Metallsmak i munnen

- Veeeldig trøtt

- Lysten :sjenert:

- Spiser/liker ikke lenger sjokolade!!! :sjokk:

- Liker ikke brus

Ellers gråter jeg enda lettere enn før, så jeg har et lite vannverk bak øynene :rodmer:

Jeg må si jeg er jo litt nervøs hver gang jeg kjenner litt smerter i magen, men jeg håper og tror at vi får en velskapt liten skapning i oktober! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart 7 uker allerede. Så deilig. Håper og tror at dette skal gå kjempefint. Er du veldig plaget med kvalme? Herlig at alt står bra til i alle fall :rodmer:

Håper du har en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaa, 7 uker i morgen! Tickeren min er en dag forann, skal prøve å ordne den :biggrin: Er en del plaget med kvalme, men helst dersom jeg ikke slapper av :) Blir kvalm av å tenke på mat, uansett om jeg elsker maten eller ikke :) Utenom går alt veldig fint :biggrin:

Er gått opp 4 cm rundt livet (er nok for det meste luft :sjenert: ) og 3 kg ned i vekt :) Tenk at jeg er gravid! :gravid: Oi, av og til går det virkelig opp for meg altså! :sjokk::rodmer:

Neste måned er det deres tur plutseliten! :klem:

Ha en flott dag damer! :gullengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der får jeg også, Angel. Oj, jeg er gravid! :sjokkert: Oj, vi skal få barn! :hakeslepp: Og egentlig kan jeg ikke tenke meg at det noen sinne kommer til å slutte å sjokkere meg... Oj, jeg har en tenåring i huset! :hakeslepp::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, 7 uker i morgen! Tickeren min er en dag forann, skal prøve å ordne den :biggrin: Er en del plaget med kvalme, men helst dersom jeg ikke slapper av :) Blir kvalm av å tenke på mat, uansett om jeg elsker maten eller ikke :) Utenom går alt veldig fint :biggrin:

Er gått opp 4 cm rundt livet (er nok for det meste luft :sjenert: ) og 3 kg ned i vekt :) Tenk at jeg er gravid! :gravid: Oi, av og til går det virkelig opp for meg altså! :sjokk::rodmer:

Neste måned er det deres tur plutseliten! :klem:

Ha en flott dag damer! :gullengel:

Er så glad på deres vegne :) Så veldig heldige dere var :rodmer: !

Har hørt at ingefær hjelper mot kvalme foresten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Så var det vinterferie på denne kanten av landet. Jeg slapper av og koser meg med tanken på å være gravid :biggrin: Gleder meg over å være inn i uke 9 og gleder meg uendelig til uke 12 er nådd! :) Kvalmen henger fortsatt i og jeg kjenner den sliter på kroppen og humøret ikke minst. Jeg kaster heldigvis ikke opp så jeg har sagt meg fornøyd med den kvalmen jeg har da :)

Håper det går fint med spirene til alle gravide og prøvingen til prøverene! :klem:

Ha en flott uke :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...