Gå til innhold

Veien til å bli foreldre


~ Angel ~

Anbefalte innlegg

Hei damer! Hvordan går det med dere? :)

I dag starter jeg på uke 10 :biggrin: 2 uker til så kan jeg slappe av!

Jeg håper kvalmen forsvinner snart. Jeg har ikke kastet opp så jeg skal være fornøyd med det og ikke klage for mye, men man blir da utrolig sliten av å gå kvalm :) Blir hardt og starte skolen igjen på mandag. Uff, det kunne godt bli over nå, skolen sliter på :)

Den 21. mars skal vi på ultralyd å se til at alt er i orden! Vi er såå spente, og gleder oss veldig til å se det lille nurket vårt. Håper alt står bra til og at mini trives inni der. Da er jeg 11+3, så jeg tror vi kommer til å få ganske bra bilder :)

Flere som har vært på ultralyd rundt den tiden? Fikk dere høre hjertet slå, og så dere at alt var i orden med nurket? :)

Ha en flott dag damer! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på UL rundt uke 12, og så at alt var iorden da ja.

De målte også nakkefolden på daværende tidspunkt. Ikke for å sjekke Downs, men for å se at veksten er som den skal.

Vi så hjertet slå (vanskelig å se de 4 hjertekammerne). Vi så også at nurket sprellet og vinket der han lå inni magen.

Det de ikke ser så tidlig er kjønnet på mageboeren - men bare det å se at det er liv i magen er en fantastisk opplevelse.

Til meg målte de blodtilstrømmingen til navlestrengen da jeg var meldt på en forskningstudie og fikk på den måten både se og høre pulsen til minien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer! Hvordan går det med dere? :)

I dag starter jeg på uke 10 :biggrin: 2 uker til så kan jeg slappe av!

Jeg håper kvalmen forsvinner snart. Jeg har ikke kastet opp så jeg skal være fornøyd med det og ikke klage for mye, men man blir da utrolig sliten av å gå kvalm :) Blir hardt og starte skolen igjen på mandag. Uff, det kunne godt bli over nå, skolen sliter på :)

Den 21. mars skal vi på ultralyd å se til at alt er i orden! Vi er såå spente, og gleder oss veldig til å se det lille nurket vårt. Håper alt står bra til og at mini trives inni der. Da er jeg 11+3, så jeg tror vi kommer til å få ganske bra bilder :)

Flere som har vært på ultralyd rundt den tiden? Fikk dere høre hjertet slå, og så dere at alt var i orden med nurket? :)

Ha en flott dag damer! :klem:

Jeg tror den tickeren din er feil ;) Hvis du var på uke 10 for en uke siden, så er den feil fht hva som står på den nå :sjenert:

Alt bra med dere?

Vi hoppet over denne PP, så vi kommer nok enda lengre etter dere ;) Men, det går så bra så :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og ønsker deg lykke til på UL i morgen!! Det blir nok helt fantastisk :hjerte: Håper alt står bra til med dere og lille :klemmer: Gleder meg til oppdatering i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God dag damer! :biggrin:

I dag er det ultralyd!!! Gleder oss, men er på siden også litt smånervøse, fordi man kan jo aldri være sikre. Men vi håper og tror at alt er fint med minien vår og vi gleder oss til å se h*n :biggrin:

Ha en fortreffelig dag damer! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei damer! Fikk ikke sjangs til å skrive i går :)

Men vi var altså på ultralyd i går og der fikk vi se en sprell levende liten krabat! Hjertet slo så flott og nurket var 3,5 cm lang og var frisk. Vi fikk med oss bilde av kroppen, hode og en arm, og ryggen og bena.

Det var så herlig! Virkelig en utrolig følelse! Aldri vært med på noe lignende. Og så deilig og betryggende det var å se og høre hjertet.

Vi fikk beskjed om at vi kunne nå ta det med ro. Det var like sikkert nå som om det var 12 uker, å DET var deilig å høre :hjerte:

Det var virkelig flott, og da jeg så den lille krabaten på skjermen fikk jeg følelse av at det var en liten :babyjente: , selv om si såklart ikke vet det før ordinær UL :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

:hjerte: :hjerte:

Så herlig, jeg har også på følelsen at du har en liten frøken i magen :fnise: Så flott at alt stod bra til, wihi :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så herlig! :hjerte: Var sikkert kjempeberoligende og se den lille, og høre hjertet slå? :) Blir morsomt å få vite kjønnet - jeg tror du har en liten :babygutt: i magen, jeg :nigo:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var helt utrolig å høre hjertet slå, og så fort som det slo! :biggrin:

De fleste sier de tror det er gutt, jeg føler det er jente, samboer tror det er en av hver, siden magen viser godt :gjeiper:

Spennende blir det vertfall!! :biggrin:

Ha en super dag damer!! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk om det er to! :fnise:

Om de finner 2 på neste UL tror jeg, jeg svimer av :fnise:

Hadde selvsagt ikke blitt trist, men tror jeg hadde blitt ekstra stresset :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med UL! :)

Jeg fikk høre hjertelyden idag, hørtes ut som den galloperte :fnise:

Hadde de ikke sett det på UL nå om det var to?

Tror det er litt ekstra stress i starten av ja, men etter hvert som de blir eldre tror jeg de hadde hatt mye glede i hverandre.

Tror jeg hadde tenkt stress, men en graviditet mindre. Jippi! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei damer!! :goodbye:

I dag er jeg fullgåtte 12 uker!!! :biggrin: Jeg er så lettet!!

Endelig er førse etappe over, eller nådd! :hjerte:

Tror jeg har fått meg en liten urinveisinfeksjon, så jeg må ta turen til legen i dag :)

Noen andre som har hatt dette i graviditeten? Har hørt det kan være farlig, men fant ingenting om det på nettet i dag :)

Ha en super dag da damer! Det har jeg! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med UL! :)

Jeg fikk høre hjertelyden idag, hørtes ut som den galloperte :fnise:

Hadde de ikke sett det på UL nå om det var to?

Tror det er litt ekstra stress i starten av ja, men etter hvert som de blir eldre tror jeg de hadde hatt mye glede i hverandre.

Tror jeg hadde tenkt stress, men en graviditet mindre. Jippi! :fnise:

Lenge siden jeg har vært innom, så har ikke sett innlegget ditt :) Var det ikke helt nydelig å høre hjerterytmen? ;) Vet du kjønn? :biggrin:

Det er ikke alltid de ser tvillinger før senere i svangerskapet, de gjemmer seg ofte bak hverandre :) Hehe, stress, men en graviditet mindre ja, hehe, sant det! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har fått meg en liten urinveisinfeksjon, så jeg må ta turen til legen i dag :)

Noen andre som har hatt dette i graviditeten? Har hørt det kan være farlig, men fant ingenting om det på nettet i dag :)

:hoppe: 12 uker! :hoppe: Fin milepæl å ha nådd det!

Når det gjelder urinveisinfeksjon kan det være litt risiko, ja. Det er veldig vanlig å få når man er gravid på grunn av at det blir vanskeligere å få tømt blæren skikkelig, og immunsystemet er ikke like godt nå for å beskytte den lille (slik at ikke immunforsvaret til moren tror at babyen er "kroppsfremmed" om du skjønner). Anbefaler at du prøver å vente i 4 timer før du går på do, og da tar du en urinprøve. Husk å vaske deg godt nedentil før du tar prøven, ellers kan det gi falske utslag på prøven. Jeg leverte bare på laboratoriet på helsesenteret uten å ha time, og så kom jeg inn til lege med en gang da det viste seg at det var utslag på urinprøven. Fikk antibiotika, og alt er vel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...