arven1 Skrevet 11. juni 2011 Forfatter #521 Del Skrevet 11. juni 2011 Hei,hei alle sammen! Datt helt ut av nettverden for et øyeblikk her. Med eksamen,husbygging,jobb og alt så ble det brått ingen tid til KG Nå har imidlertid det meste roet seg her så nå har mor litt egentid foran pcn Eksamen er levert endelig, og for en lettelse å få den ut av huset. Har en grei følelse på den og nå har jeg avtale med meg selv at nå holder det med utdannelse på en stund!!!!! Vi har endelig kommet igang med huset! Gravingen er igang og selve huset blir reist i løpet av sommeren Det skal være innflyttningsklart i november/desember i år. Det har vært mange utfordringer og sambo har vært helt nedkjørt i perioder her. Det dukker alltid opp masse uvventet, men vi har taklet det fint uten å krangle og det er vi fornøyd med! Foreløpig har dette sveiset oss tettere sammen og håper vi kan fortsette uten for store konflikter oss i mellom. Han har vært flink syntes jeg. Ellers så er gullet vårt svært så aktiv om dagen og sparker så hele magen hopper Snart er jeg i siste trimester og det er ganske rart. Etter kvalmen ble borte syntes jeg svangerskapet suser avgårde i en forrykende fart. Morro, men skremmende. Noen uker til i jobb før sommerferie også skal jeg jobbe 14 dager før jeg går i permisjon.... Hjelp,tiden flyr fra meg! Men gleder meg enormt til lille gull kommer til verden. Foreløpig ingen fødselsangst og er helt rolig i forhold til det. Håper det fortsetter. Trener fortsatt 4-5 dager i uken og syntes det er sååååå gøy å ha med seg magen på trening! Fortsatt god helg alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 12. juni 2011 Forfatter #522 Del Skrevet 12. juni 2011 Termin: 22.09.11 På vei: Snart 26 uker på vei. Nærmer meg siste trimester med stormskritt Kjønn: Utålmodig? Ja, begynner å bli litt klar nå og er så spent på å få møte henne. Men fortsatt hele sommeren igjen! Hodet ned:Hodet hennes er overalt. En liten turner. Aktivitet i magen: Masse aktivitet. Mye spark,slag og kjenner at hun snurrer rundt. En liten urokråke. :-) Navn: Ja,bestemt både fornavn og etternavn siden vi ikke er gift. Vektøkning:ca 5kg. Vann i kroppen: Nei,heldigvis ingenting. Kynnere: Bitte litt innimellom,men det er så vidt jeg kan kjenne de og da blir magen steinhard. Humør: Stabilt. Er i stort sett godt humør, men fortsatt lettrørt. Kan ta fort til tårene hvis det er noe spesielt. Barnerom: Kommer i det nye huset vårt på nyåret Utstyr: Nesten ferdig. Mangler stellebord og vogn,men har bestemt hva jeg skal ha så det er bare til å kjøpe. Strekkmerker: Nei. Ser ut til at jeg slipper unna. Jordmor sa jeg hadde fin hud og at det så ut til at det ikke ville bli noe strekkmerker. Ingen kvinner i min familie som har fått det ved svangerskap heller. Melk i brystene: Nei,ingenting foreløpig, men de har blitt STORE Sambo syntes så klart det er stas Fødsel: Helt rolig til det. Har på en måte forsonet meg med tanken på at det må jeg igjennom og det er trygt at sambo skal være med. Gleder meg egentlig til det skal skje nå, men kan hende angsten kommer når det nærmer seg. Hadde endel angst for det første trimester. Plager: Nei. Noe vondt i korsrygg,men trener mye og det hjelper veldig på smertene. Nå har jeg ikke kjent noe på flere uker! Oppegående:Å,ja i aller høyeste grad. Er i storform om dagen. Koser meg masse med magen og alt livet. Jobber redusert med tilrettelegging, men det er fordi jeg har en jobb som kan innebære mange risikofylte situasjoner. Sulten: Nei,egentlig ikke. Spiser stort sett samme mengde som før jeg ble gravid, men kan ha dager hvor jeg er kjempe sulten og trenger mye mat. Kroppen regulerer dette utrolig fint selv, er imponert over det. Merker veldig godt når jeg trenger ekstra påfyll. Spesielle matlyster: Har gått mye i forskjellige frukter egentlig. Gule epler ved første trimester. Kastet opp hele tiden og spiste gule epler. Så ble det vannmelom. Nå er det ikke noe spesielt, men har ofte lyst på jordbær og spiser endel av det. Har ofte lyst på sjokolade, men spiser det bare i helgene. Tar meg heller et glass med sjokolademelk også går det over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 12. juni 2011 #523 Del Skrevet 12. juni 2011 Vi nærmer oss begge siste trimester med stormskritt! HJELP! Så flott at du er tilbake forresten, det har blitt en stund siden jeg så noe til deg. Dog, det virkelige liv er viktigere enn KG. Håper det har gått kjempebra med eksamen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 12. juni 2011 Forfatter #524 Del Skrevet 12. juni 2011 Vi nærmer oss begge siste trimester med stormskritt! HJELP! Så flott at du er tilbake forresten, det har blitt en stund siden jeg så noe til deg. Dog, det virkelige liv er viktigere enn KG. Håper det har gått kjempebra med eksamen. Jaaa, tenk vi går snart inn i siste delen. Utrolig rart å tenke på at om noen mnd har vi babyene våre i armene Har vært fraværende en stund på grunn av mange ting som har skjedd med eksamen, hus osv. Nå har derimot situasjonen roet seg noe ned og det er mer tid til pc kos Håper også eksamen gikk bra, sensuren bør komme i løpet av denne uken eller neste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 12. juni 2011 #525 Del Skrevet 12. juni 2011 Må være deilig å ha gjort ferdig siste eksamen! Grattis! Gøy å lese statusoppdateringen din også. Dette er nok den beste perioden for veldig mange. Syns jo absolutt det er på sin plass for deg nå etter hardkjøret du hadde i starten Trening med mage er topp! Det blir jordbær med fløte her snart nå Jeg har sikkert spist minst 10 kg jordbær til sammen denne våren/sommeren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 16. juni 2011 Forfatter #526 Del Skrevet 16. juni 2011 Jeg har kjøpt vogn Har gått og ønsket meg simoduo en god stund,men foreløpig ikke kjøpt den. Oppdaget ved en tilfeldighet at de hadde Simovogner på salg i nabobyen. Ble en sort simoduo med rosa innlegg i bag/bagkant og matchende vognteppe i samme som innlegget. Stormtrekk og myggnetting ble det også Alt for 5000kr. Skal hente den i slutten av mnd. Jeg er superhappy, det ble rundt 3000 i avslag det. Kommer godt med i disse husbyggingstider. Har arvet simosaueskinnspose og en dunpose av en venninne og de ligger ferdig renset, klar til bruk! Innkjøpslisten begynner å bli komplett. Nå mangler jeg stellebord,bilsete og noen ammebher,så er jeg nesten i boks Hadde bestemt meg for å bli ferdig med det meste til sommerferien og det ser ut som jeg rekker det. Når sommerferien er ferdig er det bare en mnd til termin så da er det greit å slippe å fly rundt i butikker. Da er planen å være hjemme og vaske tøy,skru sammen seng og stellebord og gjøre de siste forberedelser til prinsessen vår kommer. Vi gleder oss mer og mer for hver dag. Tok litt tid før sambo kom på banen (var litt irritert på det ), men nå er han endelig med og gleder seg stort til å bli pappa. Hver kveld spiller han gitar og synger for magen og jeg blir like rørt hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 16. juni 2011 #527 Del Skrevet 16. juni 2011 Gratulerer med vognkjøp Og det var jo vitterlig et bra kupp, så gøy! Vet jeg har sagt det før, men må si det igjen -- synes tiden går rasende fort hos deg, er du sikker på at du ikke har hoppet over noen uker?! Har dere noen planer for sommerferien? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 16. juni 2011 #528 Del Skrevet 16. juni 2011 Hei Arven! Gratulerer med vognkjøp - kjempekutt med 3000kr i avslag! Vi må snart ta oss en tur ut å se så vi kan bestemme oss for hva vi vil ha - da gjør det det litt lettere å være obs på gode tilbud. Og så moro at dere er i gang med husbygging - jeg drømmer. Vi håper på å enten kjøpe hus eller tenke på muligheter for bygging om ca et år. Og flink med treningen er du også. Hva trener du om dagen? Og hvor høy intensitet klarer du å holde? Jeg trener nå kun med ganske lav intensitet, men må vel bare godta at det blir sånn. Ha en flott helg og nyt siste del av 2. trimester Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 17. juni 2011 #529 Del Skrevet 17. juni 2011 Gratulerer med vogn! Og det var jo et kjempekupp på vogna også! Så flott at du nærmer deg slutten på innkjøpslista, her sitter jeg og finpusser vår egentlig. Vi har det mest viktige for jenta, mens vi skal se om vi skal gå til innkjøp av litt mindre viktige ting. Vi har arvet så mye klær, og dyne er jeg på let etter (ser på utvalgene her, og hvor mye vi kan spare). Tar alltids litt tid før de kommer på banen, og så herlig at din synger og spiller for jenta deres. Her sier vorende pappa "Elsker deg jenta vår" til magen og forteller vitser. Ha en flott helg! Vi har forresten termin samme dag (22. september)... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 17. juni 2011 Forfatter #530 Del Skrevet 17. juni 2011 Gratulerer med vognkjøp Og det var jo vitterlig et bra kupp, så gøy! Vet jeg har sagt det før, men må si det igjen -- synes tiden går rasende fort hos deg, er du sikker på at du ikke har hoppet over noen uker?! Har dere noen planer for sommerferien? Nei, har ikke hoppet over noen uker så vidt jeg vet,men enig at tiden flyr fort. Har en mistanke om at de siste ukene kommer til å gå sakte. Er så spent på å møte henne. Sommerferien blir stille og rolig for oss i år. Skal til sørlandet og nyte stille og rolig båtliv. Håper på mye sol og bra vær så klart Hei Arven! Gratulerer med vognkjøp - kjempekutt med 3000kr i avslag! Vi må snart ta oss en tur ut å se så vi kan bestemme oss for hva vi vil ha - da gjør det det litt lettere å være obs på gode tilbud. Og så moro at dere er i gang med husbygging - jeg drømmer. Vi håper på å enten kjøpe hus eller tenke på muligheter for bygging om ca et år. Og flink med treningen er du også. Hva trener du om dagen? Og hvor høy intensitet klarer du å holde? Jeg trener nå kun med ganske lav intensitet, men må vel bare godta at det blir sånn. Ha en flott helg og nyt siste del av 2. trimester Takk for det Ripsy. Er superfornøyd med vognkuppet mitt Jeg har investert i personlig trener nå i svangerskapet og blir fulgt tett opp av henne en gang i uken. Veldig betryggende syntes jeg og verdt hver eneste krone. Noen som kan dra meg litt i nakken også når jeg har slappe uker. Jeg trener styrke 3 ganger i uken og er på spinningtime 2 ganger i uken. Jeg vil si at jeg trener med høyt tempo, men ikke slik jeg har gjort før. Har alltid trent kjempe hardt, det gjør jeg ikke nå. Trener så jeg får melkesyre i muskler og blir sånn passe andpusten. Trener ikke til makspuls nå og det skal man ikke heller. Syntes kroppen regulerer seg godt i forhold til hva som kjennes bra nå, er ikke redd for å "ta i litt" så lenge jeg ikke har noe ubehag. Utrolig deilig å kjenne at kroppen fortsatt er sterk og er godt forbered på den store styrkeprøven om noen mnd. Gratulerer med vogn! Og det var jo et kjempekupp på vogna også! Så flott at du nærmer deg slutten på innkjøpslista, her sitter jeg og finpusser vår egentlig. Vi har det mest viktige for jenta, mens vi skal se om vi skal gå til innkjøp av litt mindre viktige ting. Vi har arvet så mye klær, og dyne er jeg på let etter (ser på utvalgene her, og hvor mye vi kan spare). Tar alltids litt tid før de kommer på banen, og så herlig at din synger og spiller for jenta deres. Her sier vorende pappa "Elsker deg jenta vår" til magen og forteller vitser. Ha en flott helg! Vi har forresten termin samme dag (22. september)... Ja, tenk at vi har termin helt på likt. Det blir spennende å se hvem av små jentene som har det mest travelt med å komme til verden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 17. juni 2011 Forfatter #531 Del Skrevet 17. juni 2011 Ah, endelig helg. Sambo og jeg har hatt lite tid sammen de siste 14 dagene så i helgen skal vi ha kjæreste tid sammen Gleder oss til det. Planen var egentlig å dra til Oslo for å dra på babyshop og kjøpe vogn, men det slipper vi nå. Mulig det blir en IKEA tur i steden, vi mangler fortsatt innredning til badet og det må vi bestemme oss for snart. Planen er også morgenspinning både lørdag og søndag Gleder meg aller mest til å bare være sammen med kjærsten min og kose med han Har blitt spurt om jeg kan være en prøvekanin for en fotograf jeg kjenner. Han trenger noen gravidbilder til noe reklame han jobber med. Har tenkt en stund på det og har nå takket ja Blir masse gratis gravidbilder på meg og han får modellen sin. Litt sjenert er jeg, men tenker at en sånn anledning kan jeg ikke la gå fra meg. Han har vunnet endel priser for fotografier han har tatt og tar utrolig stilige bilder så dette blir spennende. Så om en ukes tid blir det fotoshoot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 17. juni 2011 #532 Del Skrevet 17. juni 2011 Grattis med vognkjøp! Bra deal det der ja Vi skal også kjøpe snart. Har bestemt oss for type, må bare få kommet oss til butikken og få kjøpt den. Synes du er råflink som får trent så mye i svangerskapet. Selv har jeg nå begynt å få såpass mye trøbbel med rygg og hofter at jeg må ta det med ro stort sett. Gå kan jeg, og svømme, men løping og sånn funker ikke lenger. Håper du får noen fine bilder fra fotoshooten da Morsomt å ha til senere. Ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 20. juni 2011 Forfatter #533 Del Skrevet 20. juni 2011 Ja,ja, det var den kosehelgen :frown: Helgen har rett og slett vært lite hyggelig. Jeg har vært en total BITCH Har ikke vært spesielt plaget av hormoner frem til nå i svangerskapet bortsett fra litt grining, men det har vært hvis jeg blir rørt. Nå har jeg vært sur, grinete og ikke minst kjeftete Sambo har fått så mye pepper og jeg har klaget og på alt som er å klage på Det ligner ikke meg i det hele tatt, men jeg greide ikke å kontrollere det. Det var skikkelig ubehagelig og jeg følte meg helt for jæv..... Var på IKEA og kjakktur og det burde vært hyggelig,men det var det ikke. Jeg var sur HELE helgen Og det har bare gått utover sambo. Og det værste er at han bare har trøstet meg og sagt " stakkars jenta mi, ikke så lett å gå gravid" og bare strøket meg på kinnet ved utbruddene. Syntes bare han var idiotisk der og da og dyttet han vekk. Herrejemini for en samvittighet jeg har for det i dag. Det lettet utover kvelden i går heldigvis I dag er jeg meg selv igjen. Hva i all verden skjedde? Dr.Jekyll and Mr Hyde har flyttet inn..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 20. juni 2011 #534 Del Skrevet 20. juni 2011 Hei Arven1! Lenge siden jeg har kikka innom her nå! Får meg til å skjønne at vi har kommet ganske så langt! Her er det ikke så mange innkjøp som er gjort, men noe har vi da fått i hus. Vogn-valg syns jeg er håpløst vanskelig, men ei jeg kjenner som jobber i bhg sier at Simoduo-tvillingvogn er en av de bedre. Så vi får se. Ellers så er det ikke greit med alle disse hormonene! Høres ut som om du fikk alle dine på en gang i helga! Ikke greit altså. Men tålmodig mann da. Du får ta deg litt ekstra av ham når du er i ditt sedvanlige gode humør, så er nok mye glemt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 20. juni 2011 #535 Del Skrevet 20. juni 2011 Gravide kvinner er som regel små Mr. Jekyll's og Dr.Hyde's. Høres ikke helt greit ut når alle hormonene kommer på en gang. Tror nok mannen din forstår at det ikke er bare bare å være gravid, og forstår at dette kommer med når man er gravid. Heldigvis har jeg bare gråtetokter (jess, nytt navn), hvor jeg gråter om alt. Eller, vent.. Jeg har også trassalder-tendenser. Uansett så tror jeg han forstår at det ikke var deg, men hormonmonsteret som knurret i helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 21. juni 2011 Forfatter #536 Del Skrevet 21. juni 2011 Må innom og litt for meg selv. 27 uker i dag Lillemor er aktiv og jeg må si jeg virkelig nyter og syntes det er herlig å kjenne spark og romstrering der inne Blir ukonsentrert når det skjer noe og ikke så lett å holde konsentrasjonen oppe på jobb hvis hun er livlig I går kjente jeg hikking for første gang, trodde det først var spark men bevegelsen var så rytmisk og varte så lenge (nesten 10 min) at jeg skjønte etterhvert at den lille frøkna faktisk hikket Alt er så rart og underlig og veldig herlig om dagen. Hormonmonsteret som dukket opp i helgen har ikke kommet tilbake og heldigvis. Det var ikke spesielt sjarmerende og ikke så lett å ha med å gjøre for hverken meg eller sambo. Satser på at det var et engangstilfelle Neste uke er jeg 7 mnd på vei allerede og suser inn i siste trimester Denne uken merker jeg at det begynner å bli tungt å trene. Litt vanskelig å bøye seg og kroppen føles mye tyngre. Har til nå bare lagt på meg ca 5,5 kg, men føler meg stor og syntes jeg ser litt rar ut Syntes alle andre gravide alltid ser så fine ut med mager, men blir litt fnisete når jeg ser meg selv i speilet med struttemagen Syntes jeg ser ut som en gås I morgen skal jeg fotograferes og jeg gruergleder meg til det. Er ikke spesielt glad i å bli tatt bilde av, men gøy å ha til senere. Gratis bilder fra en profesjonell er ikke å forakte heller. Kommer både han og meg tilgode Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 22. juni 2011 #537 Del Skrevet 22. juni 2011 Ja, det er rart å se på seg selv i speilet med den voksende magen. Det føles nesten ut som om det er kroppen til noen andre. Med kun 5,5kg opp så tipper jeg at du ser lekker ut! :gjeiper: Selvom jeg er 2 uker kortere enn deg merker jeg også at det er vanskeligere å bøye seg fremover og jeg får fort kynnere. Godt hormonmonsteret hadde vett på å reise avgårde igjen! Og så gøy med fotografering Blir det bilder både med og uten klær? Bare av deg? Eller noen med sambo også? Jeg skulle veldig gjerne gjort det sammen, men jeg gidder ikke betale masse for det, så du er heldig som får tatt noen bilder gratis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilla Skrevet 22. juni 2011 #538 Del Skrevet 22. juni 2011 for 27 uker! Kos deg med fotograferinga. Det blir artig å vise til lillejenta, "her er du inne i magen min." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 22. juni 2011 Forfatter #539 Del Skrevet 22. juni 2011 Ja, det er rart å se på seg selv i speilet med den voksende magen. Det føles nesten ut som om det er kroppen til noen andre. Med kun 5,5kg opp så tipper jeg at du ser lekker ut! :gjeiper: Selvom jeg er 2 uker kortere enn deg merker jeg også at det er vanskeligere å bøye seg fremover og jeg får fort kynnere. Godt hormonmonsteret hadde vett på å reise avgårde igjen! Og så gøy med fotografering Blir det bilder både med og uten klær? Bare av deg? Eller noen med sambo også? Jeg skulle veldig gjerne gjort det sammen, men jeg gidder ikke betale masse for det, så du er heldig som får tatt noen bilder gratis. Ja,rart å se seg selv som gravid. Kommer ikke helt over det. Når det gjelder bilder blir det INGEN bilder uten klær. Det er ikke helt meg. Skal ha på meg hvite klær. Har kjøpt en hvit blonde kjole som kombineres med sko med høye heler. På Vero Moda fant jeg en hvit linbukse med strikk i livet og til den skal jeg ha hvit sportsBh. Lurte på vanlig hvit BH,men puppene er gigantiske og flyter utover kanten på alle BHène mine Gjemmer de litt i en sportsBH. Kanskje jeg får mulighet til å flexe litt muskler også Venninna mi er frisør og hudpleier og skal fikse hår og sminke. Blir spennende dette. for 27 uker! Kos deg med fotograferinga. Det blir artig å vise til lillejenta, "her er du inne i magen min." Hei Nilla. Så hyggelig at du er innom Må ta meg en tur innom deg senere og se hvordan det står til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 22. juni 2011 #540 Del Skrevet 22. juni 2011 Masse lykke til på foto shoot! Det blir gøy å ha til senere Skal ikke forakte profesjonell fotografering, blir sikkert super-bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå