Gå til innhold

Arven1 er endelig gravid.

arven1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Delphina

Såååå koselig med en prinsesse arven! :klemmer::hoppe:

Og det er bra alt står bra til med henne, det er jo det aller viktigste.

Kose deg med å handle inn rosa! (Eneste rosa jeg har turt å kjøpe er en topp til megselv, og jeg liker egentlig ikke så knall rosa).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det noe shopping? :skravle:

I dag får kanskje, kanskje jeg vite kjønnet også :hoppe:

Ble ikke så mye shopping, men morro å titte. Kjøpte en rosa sparkebukse :nigo: Fikk en rosa lue og et par rosa sokker av blivende mormor. Tør liksom ikke ta helt av på rosa selvom jeg har lyst, tenk om det er feil.....Selvom jordmor sa hun var 99,9 % sikker og vi så det jo selv også.

Tenk at du også mest sannsynlig får jente :rodmer: Gleder meg til å alle søte kjoler med tilbehør som skal kjøpes inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tuuuusen takk for alle gratulasjoner :klemmer: Er ennå noe uvirkelig at jeg har en :babyjente: innabords. Utrolig koselig altså.

De siste dagene har vært hektisk. Er jo nå tilbake i jobb og denne uken var det avsluttende forelesninger på vidreutdanningen jeg tar også. Nå blir det hjemmeeksamen i hele mai :haar: Huff og huff, skal bli godt å få dette unnagjort nå. Dette blir den siste utdanningen jeg tar på en stund nå. Kan snart starte egen samling av studiepoeng. Er lei av å skrive oppgaver :murvegg:

Ellers så har uken vært fin. Ingen kvalme og ingen plager lenger. Utrolig deilig å kunne fungere normalt igjen. Er utrolig trøtt på kvelden. Klokken ni er det natta for meg om dagen. GJEEESP!

Treningsuken har vært bra også :danser:

Den ser slik ut:

Mandag:Styrketrening sammen med personlig trener i 60 min, pluss 30 min på tredemølle.

Tirsdag:Forelesning hele dagen :tunge1:

Onsdag:Forelesning hele dagen i dag også :riste:

Torsdag:Spinning 60 min

Fredag: Styrketrening 60 min, pluss 15 min i romaskin

Lørdag:Spinning 50 min,pluss 20 med bekkenbunns-og magetrening

Søndag:Planen er styrke 60 min og romaskin i ca 20 min

:trene:

I dag gikk jeg på vekten og jeg har gått opp 1kg. Snart 18 uker og 1kg vektoppgang er jeg fornøyd med. Matlysten er tilbake og er jeg like flink fremover holder jeg meg kanskje innenfor skjema med vekten. Håper på 10-12kg vektoppgang, det får vel holde....

Ha en god helg alle sammen. Nå er det rengjøring og etterpå er det baking av en sunnere variant av hjemmelaget pizza. Lager stort sett denne og den anbefales. :sikle: Sambo er også fornøyd med denne: Sunn pizza

Endret av arven1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 18 uker i dag :hoppe:

Nå drar vi til fjells og skal kose oss i solveggen, kanskje noen skiturer hvis det er snø :nigo:

God påske alle sammen! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det alle sammen. Skal bare fullføre denne arbeidsdagen så kjører vi avgårde til fjells. Skal bli godt å få reist bort nå og bare koble ut. Lenge siden vi har gjort noe som kjærster nå så det skal bli hyggelig med fritid sammen uten å bekymre seg for husbygging,kjøkkeninnredninger,tomtearbeid osv. Nå er det knerten meg og han som gjelder :sjarmor: Vi drar sammen med to vennepar så det blir kjempe hyggelig.

Ellers så er :babyjente: kjempe aktiv om dagen. Hun sparker og turner der nede. En veldig rar følelse og kjenne de små "bumpene" hele tiden. Rart å tenke på at det ligger en liten baby inni der....

Har endelig kjøpt mitt første rosa babytøy :hoppe: var på lindex i går for å kjøpe meg noen nye sokker for sesongen og snublet så klart innom babyavdelingen. Klarte ikke å motstå det bitte lille rosa settet :hjerter: Ble en liten jakke, bukse i rosa med hvit body til, herlig. Mormoren har også vært ute og handlet litt rosa og det ble sokker,lue og votter :Hehe: Dette er bare kjempe morro.

Jo, det ble faktisk et disney rosa sengesett i går også når jeg tenker meg om :overrasket:

Ooooog, vi har kjøpt sprinkelseng :tommelsmil: Det begynner å bli litt utstyr hjemme nå.

Hadde en stille stund på jobb i dag og bestilte dette i rosa:

sparkebukse

body

Det blir jo en høstbaby så det er greit med litt ull. Tenkte jeg skulle bestille dette fra samme sted etterhvert også:

soveskinn

Shopping er alltid gøy :shoppe:

Håper alle får noen deilige fridager for dere som skal ha det :jepp:

Endret av arven1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå kommer det en liten frustrasjon :sur: I januar som noen kanskje husker lå jeg 3 UKER med influensa og bihulebetennelse. Gikk rett fra influensa og inn i svangerskapskvalme som ikke lignet noen ting :sjokkert: Nå har jeg vært på beina de siste 3 ukene, fått trent, begynt i jobb og tilværelsen var ganske så fin :biggrin: Jeg har fått påskeferie for første gang på 7 år. Jobber jo turnus og siden jeg ikke har barn har jeg som regel meldt meg frivillig til jobbing. Sjefen min ga meg fri i år fordi hun syntes at jeg hadde hatt så tøff vinter :) Kjempe snilt! Sambo og jeg jublet og gledet oss til å dra vekk å ha kjæreste tid sammen, det har nemlig ikke blitt mye av det. Skulle reise på fjellet i dag tidlig sammen med to vennepar og bare kose oss og glemme alle plikter for en stund :hoppe:

Men,hva skjer.... Joda,våknet i natt med sår hals,tett nese, vonde ledd og høy feber :krangle:

Fillern altså! Så nå ligger jeg her med skyhøy feber,øm kropp,sår hals og utrolig tett nese! På`n igjen med ny runde i senga/soffan foran TV!!!!!!!!! :murvegg::tristbla::fryser:

Har vært i kontakt med legevakt og fått beskjed om å holde feberen nede med paracet og ta det helt med ro. :forkjola: Blir så klart utrolig bekymret for :babyjente: Men legen sa at hun ikke blir påvirket av dette i og med at jeg er såpass så langt på vei som jeg er. FAEN! (unskyld) Lett for han å si. Jeg har hatt to influensa/forkjølelsesrunder og nesten 4 mnd med underernæring! Blir så utrolig fortvilet over dette.

Og ikke minst gledet jeg meg til å kose meg med kjæresten min for engangs skyld. Ikke mye hygge vi har hatt sammen på grunn av min sykdom dette året. Han trøster meg så godt han kan, men han er jo skuffet fordi ferien går rett i vasken.

Skal dette aldri ta en ende lissom :vetikke:

Dagens utblåsning!

Endret av arven1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Huff da. :klemmer:

Skjønner jo godt at du er frustret og han er skuffet, men det er nå gjerne slik at sykdom dukker opp når man minst venter det! Dumme, dumme sykdom.

Får håpe det ikke varer lenge.. :klemmer:

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff da. :klemmer:

Skjønner jo godt at du er frustret og han er skuffet, men det er nå gjerne slik at sykdom dukker opp når man minst venter det! Dumme, dumme sykdom.

Får håpe det ikke varer lenge.. :klemmer:

God bedring!

Tusen takk :klemmer:

Gratulerer med ei perfekt lita jente i magen. Og god bedring!

Nåååh,takk for det. Gleder meg veldig over nyheten at det er en liten jente der nede :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er heldigvis stigende igjen. Er fortsatt rusten, men feberen er borte. Sambo tok seg en tur på hytta og jeg har stort sett sovet av meg feberen de siste to døgnene. Han kommer hjem i morgen kveld og det gleder jeg meg til :yvonne:

Har hatt mye tid til å tenke de siste mnd her jeg har gått hjemme med kvalmen. Har tenkt mye på jobben og i dag slo det meg faktisk, jeg orker ikke den jobben mer :hakeslepp: Har merket det siste året at jeg har vært mye sliten,men har relatert det til andre ting. Kjenner det nå som jeg har vært mye hjemme at jeg kvier meg noe for å gå tilbake. Jeg har superherlige kollegaer og det er et godt miljø. Arbeidsoppgavene er spennende og utfordrende, men ledelsen er helt på trynet. De gjør som de vil med oss og vi har ingenting å si over egen arbeidshverdag lenger. Jeg jobber på et stort sykehus og jeg jobber innenfor divisjon for psykisk helse. Jobber akutt og det er mye dramatikk og en vanskelig hverdag for oss som står midt oppe i det. Ledelsen sitter i en annen by og bestemmer hvordan avdelingen min skal drives i forhold til arbeidstider osv. Det oppleves som vanskelig å ikke være i dialog om egen arbeidshverdag. Vi har vært i en stor omorganisering og det er i og for seg greit og det har absolutt blitt bedre, men før når vi hadde ledelsen i huset fikk vi i hvertfall bestemme over egen arbeidshverdag. Vi hadde stor tiltro i ledelsen at vi gjorde jobben vår godt, noe vi også gjør. Vi er 13 stk på min avdeling og det krever MINST 4-5 års høgskoleutdanning for å jobbe der og de fleste av oss har det og mer til..... Men vi blir behandlet som uvitende barnehagebarn......

Vi har en av de tøffeste jobbene i vår divisjon, vi møter mennesker i akutte situasjoner og samarbeider mye med politi,legevakt og ambulanse for å få til jobben vår. Ledelsen skulle prøvd den jobben en dag selv for å se hva vi gjør. Dette er trist, men bestemmelser som er gjort den siste tiden er helt vanvittige og jeg kan ikke jobbe sånn! Det er synd, jeg har mye utdannelse innenfor feltet og opparbeidet meg mye kompetanse de siste 10 årene, men nå er tiden inne for å gå videre :grine:

Har bestemt meg for at svangerskapspermisjonen skal brukes til å søke nye jobber. Tror ikke det blir noe problem å finne noe nytt ift utdannelse og erfaring, men kommer til å savne den flotte arbeidsplassen min og kollegaene mine. Skulle tro at leger og sykepleiere som sitter i ledende stillinger burde ha fokus på god personalpolitikk og ikke bare PENGER og ØKONOMI. De har jo helsefag utdanning hele gjengen og menneskelige hensyn burde de vite mye om, men det tror jeg de har glemt godt under pengesekken :krangle:

Dette ble et langt innlegg i dag, men en vemodig oppdagelse for meg i dag dette :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke:

Lenge siden jeg har vært innom deg nå, vært syk du da, igjen! :troest: Du har jammenmeg hatt din del av sykdom den siste tiden, får satse på at det er leeeenge til neste gang! Flott å høre du føler deg litt bedre da! Blir nok godt å få hjem kjære imorgen! Er så deilig å møtes igjen etter å ha vært noen dager vekke fra hverandre :yvonne:

Kan forstå frustrasjonen din ift. arbeidsplassen din. Det er ufattelig synd at engasjerte, kompetente arbeidstakere skal forsvinne fra arbeidsplasser der de er trengt pga måten ting blir drevet på. Mest synd er det at de som sitter å bestemmer ikke klarer å se dette, og atfokuset på penger og økonomi og "effektivitet" går utover kvaliteten på arbeidet som blir gjort. Har kjent på denne følelsen mange ganger selv også, og har også bestemt meg for at jeg skal se meg om etter en annen jobb når jeg er ute i perm.. :sjenert:

Håper du får en fin kveld hjemme, her er også kjære borte så kvelden blir tilbragt i soffen med katten, KG og tv`en :klemmer:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...