Gå til innhold

samboer med drapstanker...


SnoopGirl

Anbefalte innlegg

Kjære, Ts!

Syns det er skremmende at du i det hele tatt vurderer hva som er rett og galt her! Kom deg bort fra psykopaten, så fort som mulig! Det må vel være en grense for hva et menneske skal godta, eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

han er jo snill på alle mulige andre måter.. han koser masse me meg osv.. åssen da skar jeg skjønne at han kommer til å drepe meg?? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han er jo snill på alle mulige andre måter.. han koser masse me meg osv.. åssen da skar jeg skjønne at han kommer til å drepe meg?? :sukk:

Ingen mennesker er 'bare', ikke kjæresten din heller. Selv om han også er snill, er tankene hans såpass alvorlige og kan lede til farlige handlinger at det må telle sterkere enn godheten hans.

~ Lammelåret ~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen mennesker er 'bare', ikke kjæresten din heller. Selv om han også er snill, er tankene hans såpass alvorlige og kan lede til farlige handlinger at det må telle sterkere enn godheten hans.

~ Lammelåret ~

Du har et godt poeng. takk for alle gode svar :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han er jo snill på alle mulige andre måter.. han koser masse me meg osv.. åssen da skar jeg skjønne at han kommer til å drepe meg?? :sukk:

Jeg har sagt til deg, han er ikke ond, han er SYK. Du har fått nok informasjon her av meg og andre til å forstå hvorfor han kan drepe deg selv om du får kos. Han trenger hjelp. Jeg gav deg masse lenker tidligere i dag til andre syke mennesker som har ødelagt sitt og andres liv ved at de ikke har fått hjelp, folk har ikke tatt sykdommen alvorlig. Det er ikke normalt å ha drapstanker. *rister på hodet*

Den siste jeg kan huske som tok livet av sin kone av mange år, de var begge på legevakten kvelden før og fortalte om tankene. Han ble dessverre ikke lagt inn og i løpet av kvelden ble tvangstankene så stressende ved at det ble tatt opp og han tok livet av sin kone. En snill og grei eldre mann har nå tatt livet av sin kjære og mange liv er ødelagt.

Du er den som tenker klart av dere to, du er den som kan beskytte deg, han og deres respektive familier fra en tragedie. Nå må du våkne opp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hvor vanskelig for deg er det å ta en telefon til psykiatrisk legevakt nå??????????? Kom deg av KG og legg deg på telefonen istedet!!!!!!!!!!!!!!!! Prat med fagfolk, ikke oss!!!! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt til deg, han er ikke ond, han er SYK. Du har fått nok informasjon her av meg og andre til å forstå hvorfor han kan drepe deg selv om du får kos. Han trenger hjelp. Jeg gav deg masse lenker tidligere i dag til andre syke mennesker som har ødelagt sitt og andres liv ved at de ikke har fått hjelp, folk har ikke tatt sykdommen alvorlig. Det er ikke normalt å ha drapstanker. *rister på hodet*

Den siste jeg kan huske som tok livet av sin kone av mange år, de var begge på legevakten kvelden før og fortalte om tankene. Han ble dessverre ikke lagt inn og i løpet av kvelden ble tvangstankene så stressende ved at det ble tatt opp og han tok livet av sin kone. En snill og grei eldre mann har nå tatt livet av sin kjære og mange liv er ødelagt.

Du er den som tenker klart av dere to, du er den som kan beskytte deg, han og deres respektive familier fra en tragedie. Nå må du våkne opp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hvor vanskelig for deg er det å ta en telefon til psykiatrisk legevakt nå??????????? Kom deg av KG og legg deg på telefonen istedet!!!!!!!!!!!!!!!! Prat med fagfolk, ikke oss!!!! :kjefte:

Støtter denne. KG er ikke arenaen du bør henvende deg til. Ring fagfolk som psykiske støttetelefoner/politi etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sagt til deg, han er ikke ond, han er SYK. Du har fått nok informasjon her av meg og andre til å forstå hvorfor han kan drepe deg selv om du får kos. Han trenger hjelp. Jeg gav deg masse lenker tidligere i dag til andre syke mennesker som har ødelagt sitt og andres liv ved at de ikke har fått hjelp, folk har ikke tatt sykdommen alvorlig. Det er ikke normalt å ha drapstanker. *rister på hodet*

Den siste jeg kan huske som tok livet av sin kone av mange år, de var begge på legevakten kvelden før og fortalte om tankene. Han ble dessverre ikke lagt inn og i løpet av kvelden ble tvangstankene så stressende ved at det ble tatt opp og han tok livet av sin kone. En snill og grei eldre mann har nå tatt livet av sin kjære og mange liv er ødelagt.

Du er den som tenker klart av dere to, du er den som kan beskytte deg, han og deres respektive familier fra en tragedie. Nå må du våkne opp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hvor vanskelig for deg er det å ta en telefon til psykiatrisk legevakt nå??????????? Kom deg av KG og legg deg på telefonen istedet!!!!!!!!!!!!!!!! Prat med fagfolk, ikke oss!!!! :kjefte:

INGEN som ber deg om å svare her eller lese noe av det som blir skrevet! det er DITT valg.. kun ditt.. så skjønner ikke grunnen til å skrive så mye hvis du mener jeg skal prate med fagfolk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er fint med denne tråden er at ts "øver" seg på å prate om det vanskelige og sine ambivalente følelser. Det kan gjøre det lettere for henne å henvende seg til andre, f.eks legevakten og Krisesenteret (ikke nøl lenger, ts!) senere. "Senere" er nå, ts!

~ Lammelåret ~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For første gang i min tid på KG (mange år) sitter jeg med tårer i øynene og er bunn fortvilet. Jeg trygler deg med dette om å oppsøke hjelp, og ikke ta denne samtalen med ham alene.

Jeg går ut av denne tråden nå. Hadde jeg kjent deg IRL ville jeg tatt deg med makt ut av situasjonen, men siden det er et forum er det intet jeg kan gjøre foruten å trygle deg. Og det ser ikke ut til å hjelpe, så jeg greier ikke å se på fortsettelsen.

Jeg ønsker deg alt godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

INGEN som ber deg om å svare her eller lese noe av det som blir skrevet! det er DITT valg.. kun ditt.. så skjønner ikke grunnen til å skrive så mye hvis du mener jeg skal prate med fagfolk!

Jeg har allerede lest, det er for sent. Jeg er livredd på dine vegne og du ser ikke ut til å ta noen råd seriøst. Istedet for å gjøre som det blir bedt om av ALLE her, ta kontakt med fagfolk velger DU å krangle med meg. Det er ikke rart folk tror du tuller, jeg tror du også har behov for hjelp, ikke bare sambo din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: jeg blir innmari sjokkert over det TS skriver.

Faresignalene lyser innmari kraftig, om ikke om et mulig drap, så om et svært destruktivt forhold. Jeg betrakter hans samtaler med deg rundt tema som "trusler"/svært negativt, selv om han kanskje ikke har truet deg direkte. Du ser på det som åpenhet, jeg ser på det som psykisk dominans/terror.

Jeg ville latt alt som heter kjærlighet og forelskelse fare, og lete dypt etter din sunne fornuft. Håper du finner styrke til å bryte snarlig! Det er ikke din oppgave her i livet og elske en gutt som har lyst å drepe deg.. Elsk deg selv, og sørg for å finne en partner som elsker deg og gir deg en trygg hverdag! Du er verdifull, og fortjener dette.

Ikke vær blind, ikke godta, ikke vent!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper bare at du kan ta til deg det folk sier her. Det er IKKE normalt å ha drapstanker om andre, og ihvertfall ikke den man skal elske aller mest, og egentlig ønske alt godt! Jeg tror også du forstår at du ikke kan bli med en som tenker sånn om deg. Tenk om du en gang provoserer han så sterkt (noe som kanskje ikke trenger å være noe alvorlig engang, siden han er oversjalu) at han ikke lenger å tenke klart og gjør noe med disse tankene sine.

Har han noen gang vært voldelig med deg?

Om du ikke går fra han nå, så syns jeg ihvertfall du skal kreve at han går til behandling. Vil han ikke det så burde du ikke være i tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper bare at du kan ta til deg det folk sier her. Det er IKKE normalt å ha drapstanker om andre, og ihvertfall ikke den man skal elske aller mest, og egentlig ønske alt godt! Jeg tror også du forstår at du ikke kan bli med en som tenker sånn om deg. Tenk om du en gang provoserer han så sterkt (noe som kanskje ikke trenger å være noe alvorlig engang, siden han er oversjalu) at han ikke lenger å tenke klart og gjør noe med disse tankene sine.

Har han noen gang vært voldelig med deg?

Om du ikke går fra han nå, så syns jeg ihvertfall du skal kreve at han går til behandling. Vil han ikke det så burde du ikke være i tvil.

Nei han har aldri vært voldelig mot meg, bare slått i bordet mange ganger etter hverandre og i data'n. men aldri meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at du må ha det veldig vanskelig nå. Dette blir en for stor sak å forsøke å løse på egenhånd. Du har ikke ansvar for hans psykiske helse. Du har ansvar for ditt liv. Alle disse tankene om hvordan du kanskje kan løse problemene dere har, vil ikke være mulig å gjennomføre. Du skylder ham ingenting..

Vær så snill å ta kontakt med profesjonelle som har som jobb å hjelpe i situasjoner som denne. Dette er en for stor oppgave for deg alene. Du må komme deg bort.

Det viktigste er at du åpner deg opp for noen du stoler på, forteller alt til denne. Slik at familien din kan forstå hva som skjedde om han virkelig tar livet av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det helt klart slik at ikke alle som har drapstanker begår drap, men drapsstatistikken vitner om at noen menn faktisk går fra tanke til handling. At allmennheten, fagfolk og de mennene som det gjelder får vite at slike tanker er mer vanlige enn man kanskje har trodd til nå, kan forhåpentligvis være med å bryte tabuet rundt det å ha slike tanker. Neste skritt for samfunnet er å tilrettelegge hjelpetilbud til de som begynner å tenke på drap som en reell løsning på hvordan de selv har det.

http://www.forskning.no/blog/vibeke.ottesen/258570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klassisk kvinne som sakte men sikkert hjernevaskes til hun er klar for slaktebenken. Han er jo så snill han mener det ikke. Og så fikk hun en pen begravelse og med litt flaks så drepte han ikke ungene og fordi de ikke rakk å få noen.

Snakke for døve ører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette seriøst? Hva i alle dager tenker du på jente??? Fyren har tanker om å drepe deg, du må komme deg vekk! Han er syk, og trenger hjelp! Hvor mange trenger du å høre det fra?? Herregud!! Ring noen du stoler på, f.eks. foreldre/venner, og snakk med de. Ikke tenk på hva de kommer til å si om han når det bli slutt - hva tror du de kommer til å si om han den dagen det har bikka over for han, og han skadet deg?? Pass på deg selv, og kom deg vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...