Gå til innhold

Hvor fjern går det an å bli!


Spiralis

Anbefalte innlegg

Aj. Jeg visste jeg før eller senere ville ha endel å si i denne tråden. Og akkurat nå sitter jeg og er så flau.

Jeg venter på en innbetaling/tilbakebetaling og da jeg sjekket kontofonen i dag så jeg den ikke var kommet inn. Noe som gjorde meg ganske bekymret for det var fra ett firma jeg har hatt litt problemer med. Så jeg kastet meg rundt og ringte. Og det var en lang prosess å komme fra sentralbord til en person som hadde med slikt å gjøre.I det denne tar telefonen og jeg har presentert meg ser jeg på datoen på pcn. Regningen forfaller den 12. og i dag er det 5. I tåka trodde jeg det var den 12.i dag. Var en underlig samtale der jeg hakkete forklarte at jeg egentlig ikke hadde noe grunn til å ringe. :klaske:

:hallo:

Endret av fjærestein
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja også den gang jeg lånte en leilighet tilhørende en bekjent sitt firma, i en annen by og ikke kunne finne nøklene på vei hjem fra byen. Tenkte fillern og jeg kan ikke ringe bekjent eller firma,syns jeg, og framstå som helt uansvarlig, og med pittelitt promille kl ett om natten. Så dro til stedet jeg hadde vært. Ingen nøkler. Så gikk Jeg fram og tilbake på veien jeg hadde gått. Ingen nøkler. Til slutt måtte jeg ringe min venn som jeg vekte og var rimelig irritert og skulle komme med sine nøkler. Jeg fikk heldigvis ring tilbake før han dro hjemmefra da jeg fant nøklene i min jakkelomme, der de skulle ligge. (Jeg har en liten teori om gnomer og lånere og slikt.. :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller da jeg skulle få hardt meierismør til å bli mykt fort fordi jeg bakte. Sånt kan det fort blir mye røyk av om en er sløv. (helt uten ild) Vi snakker brannalarm på internat med direktelinje til brannvesenet, som kom. Og jeg løpende gjennom korridorene og ropte "det er ikke brann"

Eller da jeg skulle ta bussen til ett sted, går i min egen verden og kommer til meg selv utenfor barndomshjemmet mitt. Men det var ikke i nærheten av der jeg skulle i det hele tatt.

Eller bankkort og mobil. Uendelig tid på leting. Og så ligger de der de skal ligge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

Jeg tror jeg er fjerneste av fjernest om dagen, for å nevne noen:

1. Gikk på bussen før andre fikk gått av, snakk om 10-12 stykker som vi presset oss gjennom. Registrerte dem ikke før vi var på.

2. Sov gjennom vekkerklokken og til legetimen. Jeg forsover meg ALDRI! Det der var første gangen på mine 28 år.

3. Gikk til kassen for å betale. Åja, det var kø? Tre stykker før meg som jeg ikke fikk med meg. Flaaau.

4. Skulle betale for mat på matbutikken, glemte lommeboken min hjemme så fikk ikke det.

5. For å ikke snakke om de x antall gangene jeg har endevendt leiligheten etter nøklene mine, og finner dem i bukselomma eller jakkelomma (men jeg lete jo der!)

Endret av Phoenix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var rundt 16 år gammel skulle jeg kjøpe noe i butikken. Hadde pengene i BH-en og tok opp en femtilapp før jeg gikk inn i butikken for jeg tenkte det var nok.

Da jeg kom til kassen kostet det over 50 kr, og i stedet for å legge tilbake noen av varene som jeg normalt ville gjort, begynte jeg å grave i BH'en foran kassadamen. Gravde lenge for å finne 20-kroningen oppi der!

Hun fikk en klam kroppsvarm 20-kroning og jeg fikk varene mine. Skjønte etterpå hvorfor at hun hadde et forvridd ansiktsuttrykk da hun fikk pengene :fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Phoenix

Dette har skjedd to ganger: tatt med meg treningstøyet, dratt til treningsstudioet, gått ned i garderoben for å finne ut at klærne er klissvåt på grunn av jeg ikke har lukket vannflaska.

Dette har skjedd tre ganger: endevendt en vått veske på grunn av en lekkasje på vannflasken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har skjedd to ganger: tatt med meg treningstøyet, dratt til treningsstudioet, gått ned i garderoben for å finne ut at klærne er klissvåt på grunn av jeg ikke har lukket vannflaska.

Dette har skjedd tre ganger: endevendt en vått veske på grunn av en lekkasje på vannflasken.

Høres ikke ut som du er så heldig du heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da ha skjedd noe denne uka også???

Haha nei, denne uken har jeg knapt vært ute blant folk og idag fikk jeg en særdeles fin oppvåkning med 39 i feber, kom plutselig, dro plutselig men hjelper ikke at jeg er kvalm :fnise:

Så om jeg ender opp med å bli mer vimsete enn ellers så skylder jeg på feberfantasier :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha nei, denne uken har jeg knapt vært ute blant folk og idag fikk jeg en særdeles fin oppvåkning med 39 i feber, kom plutselig, dro plutselig men hjelper ikke at jeg er kvalm :fnise:

Så om jeg ender opp med å bli mer vimsete enn ellers så skylder jeg på feberfantasier :fnise:

hahahaha....

Ja men du må ikke glemme meg oppi alt sammen. jeg må ha en dose omtrent hver dag!! :hoho:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Phoenix

Høres ikke ut som du er så heldig du heller ;)

Pleier å være flink, men etter klokken ble 00.00 og det ble 2015 så kom kløna fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å være flink, men etter klokken ble 00.00 og det ble 2015 så kom kløna fram.

Kanskje du har byttet med Tardis?

Men det er Fullmåne om dagen, man blir ikke så klok av det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du har byttet med Tardis?

Men det er Fullmåne om dagen, man blir ikke så klok av det

Don't know. Håper det bare roer seg litt snart. :)

Anonymous poster hash: aeb28...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten en det her da men. Sto plutselig på gata, og på vei inn til ett møte, med en akkurat åpnet brusflaske ,uten kork. Korken lå igjen i taxien skjønte jeg i det den kjørte vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I flere år hadde jeg et ansvar for å ringe i klokkene i kirka. I motsetning til de fleste andre kirker var det manuell ringing, som vil si at jeg fysisk måtte opp i kirketårnet for å ringe. Et stadig tilbakevendende problem var da å finne ut hvor mange slag jeg egentlig hadde ringt. Burde være en enkel sak å telle til ni og jeg traff som oftest også, bortsett fra en gang, hvor jeg for fullsatt kirke begynte på enda en runde med tre slag, etter å ha ringt ferdig. Etter to slag innså jeg at jeg mest sannsynlig hadde slått for mange ganger, og stoppet da etter elleve slag. Var nesten sånn jeg vurderte å bli værende på kirkeloftet.

Ellers medfører det ofte store problemer å være linsebruker, enten jeg har tatt på to stykker oppå hverandre, at jeg tar på briller etter å ha tatt på meg linsene, eller at jeg glemmer å sjekke styrken på linsene og går i hele to uker med to venstrelinser. Styrken min er også såpass forskjellig at jeg så perfekt på det ene øyet og relativt dårlig på det andre, men jeg regnet bare med at jeg begynte å se dårligere. Etter to uker luktet jeg lunta.



Anonymous poster hash: 8ea4f...560
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stk lite våken meg på vei inn på bussen idag: jeg har et slikt ungdomskort som jeg fyller på hver måned. Jeg går på bussen som normalt og legger kortet nedpå, (det er kø bak meg) maskinen sier at kortet ikke er gyldig så jeg sier til bussjåføren at jeg har kvitering. Han kikker på den å sier at det ikke er den 11.januar idag men den 12.. Fjern som jeg er ser jeg på ham og sier "men det kan da ikke stemme". Helt til det faktisk går opp for meg at han muligens hadde rett. Pinlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er virkelig helt fjern når det kommer til biler...... senest lørdag så gikk jeg til feil bil og ropte til mannen min om han kunne låse opp. Mannen bare; "Æh, skruf, denne veien" mens han pekte på andre siden av parkeringsplassen... Altså, greit nok, det var ikke en landcruiser, men den var sort og stor med takboks......kunne gått for å være lik som vår bil. Nesten.

Ga iallefall ikke en stakkars fremmed mann århundrets sjokkopplevelse denne gangen da... Tror jeg har nevnt det før i tråden for mange sider siden, men:

Hadde vært på kjøpesenter en kald vinterdag og det snødde sidelengs ute. Møtte en kompis på senteret og skulle sitte på med han. Han gikk ut og satte seg i bilen mens jeg gjorde unna det siste ærendet mitt. Skyndet meg ut, åpnet døra på passasjersiden, slengte posene og meg selv inni bilen, smekket igjen døra, tok av meg hanskene og sa: "fy flate for et drittvær"..........og der satt det en totalt fremmed mann i pensjonistalderen og tviholdt på rattet mens han kikket forskrekket på meg. Jeg ble lettere stresset, rød i kjakene, samlet sammen posene og meg selv, og sa bare: "øhhh..........feil bil! Ha en fin dag videre".

Kompisen min satt i bilen bak og holdt sånn ca på å dø på seg av latterkrampe...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er virkelig helt fjern når det kommer til biler...... senest lørdag så gikk jeg til feil bil og ropte til mannen min om han kunne låse opp. Mannen bare; "Æh, skruf, denne veien" mens han pekte på andre siden av parkeringsplassen... Altså, greit nok, det var ikke en landcruiser, men den var sort og stor med takboks......kunne gått for å være lik som vår bil. Nesten.

Ga iallefall ikke en stakkars fremmed mann århundrets sjokkopplevelse denne gangen da... Tror jeg har nevnt det før i tråden for mange sider siden, men:

Hadde vært på kjøpesenter en kald vinterdag og det snødde sidelengs ute. Møtte en kompis på senteret og skulle sitte på med han. Han gikk ut og satte seg i bilen mens jeg gjorde unna det siste ærendet mitt. Skyndet meg ut, åpnet døra på passasjersiden, slengte posene og meg selv inni bilen, smekket igjen døra, tok av meg hanskene og sa: "fy flate for et drittvær"..........og der satt det en totalt fremmed mann i pensjonistalderen og tviholdt på rattet mens han kikket forskrekket på meg. Jeg ble lettere stresset, rød i kjakene, samlet sammen posene og meg selv, og sa bare: "øhhh..........feil bil! Ha en fin dag videre".

Kompisen min satt i bilen bak og holdt sånn ca på å dø på seg av latterkrampe...

Hahahahahahaha! Slike opplevelser skaper jo bare et minne for livet da. For både deg og han!

Men det komiske var ikke det du sa, men at du bare slengte varene(Posene) inn i bilen :hoho:

Jeg har sett lignende episode.... Mange år siden. men dette var da to eldre gubber, trolig lettere senile... med to helt like biler.

Først kommer den ene kare og parkerer utenfor butikken. Og går inn i butikken.

Så kommer bil 2 og han parkerer da på oversiden av den første bilen og tusler inn i butikken

(Og på landet er det sjeldent de gidder å låse bilene)

Så kommer da den første karen ut... lukker opp bakdøra og setter matvarene inn. Setter seg i førersetet og setter nok nøklene inn. Ser at bremselyset kommer på, så han forsøker nok febrilsk. Så går døren opp og han henter bæreposene og tusler slukøra ned til bilen ved siden av.. :hoho:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...