Gå til innhold

Vennskapskroken

Gakkepus

Anbefalte innlegg

Gjest Sandbekken

Hei på deg sandbekken:)

Kunst på deg også? Vi er noen andre her inne også som brenner for det:)

Så kjekt at du har fått venner på skolen da, da har du ivertfall en begynnelse. Som tidligere nevnt har jeg(og sambo) nylig flyttet til en annen kant av landet så nå begynner vi også helt på nytt:)

Studerer du kunst?:)

Heihei :)

Så morsomt at vi er flere "kunstnere" her, det liker jeg :)

Er det ikke gøy å begynne et nytt liv? Det føles nesten sånn når man flytter til en annen by.

Hva gjør du på da? Skal du jobbe, eller studere?

ja, jeg studerer kunst. Jeg går på en kunstskole som fokuserer utøvende kunst, ikke noe spess lesing. Man kan si skolen er hakket under Kunstakademiet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest redstar

Ja, det er gøy, spennende og litt skummelt. Men egentlig ganske morsomt også, for det er så typisk meg og sambo å finne på noe sånt:) Vi gleder oss til fremtiden vår her:)

Jeg skulle egentlig begynt på sonans og tatt opp noen fag i fjor men nav tulla så sinnsykt at jeg aldri kom meg noen vei:(

Så nå satser jeg bare på å komme meg i arbeid å bygge "meg selv opp" litt, så gjerne ta noen fag/kurs slik at jeg kan få noen papirer osv. Tulla/sulla litt i mine tidligere år så jeg dreit meg skikkelig ut med å ikke fullføre skolen, meeeen det var da:p

Jeg håper på å få jobb innen salg/service, gjerne detaljbutikk el reisebyrå:) Ellers vil jeg begynne med dans, hest og maling igjen og gjerne andre kreative ting, men er så mye jeg vil begynne med så jeg må ta en ting om gangen+ jeg vet ikke om noen ting her i Fredrikstad:p

Utøvende kunst, stilig! Fortelle mer om dette?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandbekken

Ja, det er gøy, spennende og litt skummelt. Men egentlig ganske morsomt også, for det er så typisk meg og sambo å finne på noe sånt:) Vi gleder oss til fremtiden vår her:)

Jeg skulle egentlig begynt på sonans og tatt opp noen fag i fjor men nav tulla så sinnsykt at jeg aldri kom meg noen vei:(

Så nå satser jeg bare på å komme meg i arbeid å bygge "meg selv opp" litt, så gjerne ta noen fag/kurs slik at jeg kan få noen papirer osv. Tulla/sulla litt i mine tidligere år så jeg dreit meg skikkelig ut med å ikke fullføre skolen, meeeen det var da:p

Jeg håper på å få jobb innen salg/service, gjerne detaljbutikk el reisebyrå:) Ellers vil jeg begynne med dans, hest og maling igjen og gjerne andre kreative ting, men er så mye jeg vil begynne med så jeg må ta en ting om gangen+ jeg vet ikke om noen ting her i Fredrikstad:p

Utøvende kunst, stilig! Fortelle mer om dette?:)

Ah! jeg synes det er utrolig kult av dere å bare gjøre noe sånn!

Kjenner til hvor treige nav kan være, det skal hvirkelig ikke være enkelt å trenge hjelp, man må liksom helst være ganske oppegående om man skal klare å få hjelp fra de :P

Det høres ut som om du har planene klare ihvertfall, det er jo supert! Du finner nok fort ut av den nye byen og mulighetene som finnes! Jeg har bare bodd alene i ca en og en halv måned, men det går seg til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dulcis! Jeg bor også i Trøndelag, og har kamera :) Wohoo! Hvilket kamaera er det du har fått deg? :foto:

Er ikke bare bare med de vennene nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :)

Så morsomt at vi er flere "kunstnere" her, det liker jeg :)

Er det ikke gøy å begynne et nytt liv? Det føles nesten sånn når man flytter til en annen by.

Hva gjør du på da? Skal du jobbe, eller studere?

ja, jeg studerer kunst. Jeg går på en kunstskole som fokuserer utøvende kunst, ikke noe spess lesing. Man kan si skolen er hakket under Kunstakademiet :)

Hvor er det du studerer? I hvilken by altså :goodbye: ! åååh, jeg savner tiden som student :sjenert:

Velkommen til oss forresten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandbekken

Hvor er det du studerer? I hvilken by altså :goodbye: ! åååh, jeg savner tiden som student :sjenert:

Velkommen til oss forresten :D

Jeg holder til i Stavanger :D Ah, jeg skjønner at du savner studentlivet, så utrolig bekymringsløs har jeg aldri vert før..

Takk for det :dagens-rose:

Endret av Sandbekken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lizzie88: Hei!

Kameraet jeg kjøpte er et Canon EOS 1000D. Det var ikke aktuelt å bruke så mye penger på et kamera med et studentbudsjett, så begynner i det små og ser det an om det faller i smak før jeg eventuelt oppgraderer :)

Artig å se flere folk fra Trøndelag her, og som også har kamera! Hehe. Kanskje det fins enda flere så hadde vi kunne arrangert et treff en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redstar

Jeg holder til i Stavanger :D Ah, jeg skjønner at du savner studentlivet, så utrolig bekymringsløs har jeg aldri vert før..

Takk for det :dagens-rose:

Aha, stavanger ja, det er den byen jeg nettopp har flyttet fra. Er en fin by, men når en har bodd der hele livet og gjerne har litt dårlige minner så ja...:P

Jeg savner også å gå på skole! Men takket være nav har jeg mistet et år på tull, venting og feilinformasjon! Skal egentlig opp i sak med dem pga dem har behandla meg så dårlig men jeg orka ikke, flyttet heller hit og ordner meg selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redstar

Det høres ut som om du har planene klare ihvertfall, det er jo supert! Du finner nok fort ut av den nye byen og mulighetene som finnes! Jeg har bare bodd alene i ca en og en halv måned, men det går seg til :)

:) det skal nok gå seg til.

Forresten: I stavanger er det gratis kurs: Fotografi/foto på Metropolis(gamle politikammeret) som ligger ved St.petri kirken.

Tror det kalles: bakgården, her er linken.. Der kursene holdes. Jeg fikk ivertfall info før sommeren om at det finnes bokklubb, fotokurs og andre kurs der og alt er gratis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, stavanger ja, det er den byen jeg nettopp har flyttet fra. Er en fin by, men når en har bodd der hele livet og gjerne har litt dårlige minner så ja...:P

Jeg savner også å gå på skole! Men takket være nav har jeg mistet et år på tull, venting og feilinformasjon! Skal egentlig opp i sak med dem pga dem har behandla meg så dårlig men jeg orka ikke, flyttet heller hit og ordner meg selv:)

haha, det jeg savner aller mest med studentlivet er, utrolig nok, en kald iskaffe, blyant, skriveblokk og ei forelesning som jeg følger halvveis med på mens jeg kloddrer :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandbekken

Å Så rare tilfeldigheter!

Jeg kommer fra en enda mindre by, hvor "alle kjenner alle" så det er godt å komme seg litt vekk kan man si :)

Som nevnt, nav er noe herk!! Du må jo nermest sloss for å få de til å gjøre jobben sin..

Jeg syns du skal ta det opp en gang du orker, kansje du har ertsattningskrav?? hvem vet? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lizzie88: Hei!

Kameraet jeg kjøpte er et Canon EOS 1000D. Det var ikke aktuelt å bruke så mye penger på et kamera med et studentbudsjett, så begynner i det små og ser det an om det faller i smak før jeg eventuelt oppgraderer :)

Artig å se flere folk fra Trøndelag her, og som også har kamera! Hehe. Kanskje det fins enda flere så hadde vi kunne arrangert et treff en gang?

Jeg har Canon EOS 450D, just love it!

Bare spør om det er noe du lurer på, kanskje jeg kan hjelpe deg :gjeiper: .

Ja, treff hadde vært gøy! Sånt amatørfototreff ^^ Eller en fototur i byen :rødme: .

:foto:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandbekken

:) det skal nok gå seg til.

Forresten: I stavanger er det gratis kurs: Fotografi/foto på Metropolis(gamle politikammeret) som ligger ved St.petri kirken.

Tror det kalles: bakgården, her er linken.. Der kursene holdes. Jeg fikk ivertfall info før sommeren om at det finnes bokklubb, fotokurs og andre kurs der og alt er gratis. :)

ÅÅÅ så kult!! takk for tipset :D det skal jeg se nermere på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å Så rare tilfeldigheter!

Jeg kommer fra en enda mindre by, hvor "alle kjenner alle" så det er godt å komme seg litt vekk kan man si :)

Som nevnt, nav er noe herk!! Du må jo nermest sloss for å få de til å gjøre jobben sin..

Jeg syns du skal ta det opp en gang du orker, kansje du har ertsattningskrav?? hvem vet? ;)

Sambo plages også med NAV, lurer på om 50% av de som jobber der er evneveike til tider... Å bruke 5 uker på å finne ut av en enkel ting, er ikke helt på stell. Synes det er lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, har funnet fotoklubb i Tr.heim :rødme: ! Men, tørr ikke melde meg på :sjenert: .

Nå vet jeg hva det koster å være med, og hvor det ligger. Kanskje jeg tør etter jul ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandbekken

Sambo plages også med NAV, lurer på om 50% av de som jobber der er evneveike til tider... Å bruke 5 uker på å finne ut av en enkel ting, er ikke helt på stell. Synes det er lenge!

Typen min har også slitt, eller sliter igrunn fortsatt med nav. Han fikk aldri det han hadde krav på da han ble arb. ledig stakkar..

Hehe.. enda en ting til felles :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest redstar

At nav i det hele tatt er "up and running" er faen meg helt utrolig, jeg har hatt et helvete med dem i over ett år, klarer ikke å prate om dem en gang så irritert jeg blir på dem.

Jo, jeg har rett på erstatningskrav pga dem har rett og slett ljuget til meg om div ting,og saksbehandleren min var så forbannades evneveik og mye sykemeldt at istedenfor å gi klarmelding til Sonans(hvor jeg satt klar med bøker,papir og penn og motivasjonen på topp) så skrev hun at jeg var for syk fordi jeg ikke hadde boplass(noe jeg hadde?!) så derfor kunne jeg ikke begynne på skolen(fikk jeg vite 3mnd etterpå) så jeg tok fort kontakt med fastlegen min og advokaten min som viste at dette ikke stemte, men dem fikk aldri retta opp dette. Dem bare prata å prata men gjorde ikke en dritt. Det var perioder jeg var nede på kontoret fra åpningstid til stenging gjerne 3dager i uken for å komme igang med utdannelsen min men neida..

Jeg takket også nei til VGS som jeg kom inn på for å heller gå på Sonans privat som nav hadde lovet(pga hadde jeg begynt på vgs hadde jeg begynt på 16åringer å det er ikke så pop i mine øyne) men nei atter en gang viser dem seg selv fra sin beste side. Nei kunne skrevet i evigheter om dette.

Jeg vet det er mangen som syter ang nav,men når man faktisk blir et offer for dem, og får ødlagt motivasjon, kunnskapsevne, selvtillit og sløser massevis av tid.. nei da er det lov til å klage....

Jeg har gode karakterer, gode referanser fra tidligere arbeidsplass, papirer fra lege, advokat og you name it, men neida.

Så jeg orka ikke mer, så nå vil jeg heller søke jobber selv å se hva som skjer... Men jeg fikk mail fra advokaten min sist uke og sa at jeg burde tenke litt mer om dette fordi jeg har en god sak men det som er tingen er at jeg får ikke det året(årene!)tilbake.... så, whats the point? Bare mer tull, slulling og papirarbeid, neitakk!

95% av dem som jobber på nav, er evneveike.

Jeg kan faen meg mer om rettigheter, behandlingsprosses og alt annet om nav enn det dem som jobber der kan. Nav= Tragisk skandale!

Haha! Så at jeg i det hele tatt er så positiv og opptimist som jeg er er ganske utrolig, får jeg høre:p Men jeg gir ikke opp, det er mitt liv og nå er jeg på god vei til dit jeg vil:)

*Go girls* Haha, ok den ble litt fjortis men jeg blir så oppgitt av det der hekkans systemet!:P

Endret av redstar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typen min har også slitt, eller sliter igrunn fortsatt med nav. Han fikk aldri det han hadde krav på da han ble arb. ledig stakkar..

Hehe.. enda en ting til felles :P

Min sambo sliter med Nav i forbindelse med Attføring... :kjefte:

Salsbehandleren er jeg hellig overbevist om at han jobber i slowmotion på jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redstar

Åååh, har funnet fotoklubb i Tr.heim :rødme: ! Men, tørr ikke melde meg på :sjenert: .

Nå vet jeg hva det koster å være med, og hvor det ligger. Kanskje jeg tør etter jul ;)

Jo, meld deg på Lizzie! Vet det er vanskelig, og "presentasjonangsten"(om jeg kan si det) går over.

Vær deg selv og ta med kameraet ditt, tenk på hvor spennende det blir:) Det er jo ingen som kjenner deg der uansett så hopp i det:) *støtter deg* :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest redstar

Huff ja stakkar samboeren min ble også sykemeldt ifjor før jul pga skulderskade som skjedde på jobb, og han fikk ikke det han hadde rett på og saken ble ikke behandla en gang men jeg trappa opp dit med han et par ganger så heldigvis ble det orden i sakene å han fikk tilbake betalt alt og d ordna seg, men herregud så vanskelig det er... Nav sliter ganske kraftig også, det vet alle.. men blir det gjort noe med? Neeeeeei.

Forresten Lizzie: Attføring er noe piss, han skatter for det han får gjør han ikke? Men får han ferie penger, nope!

Pluss dem skryter å reklamer om gode tilbud og programmer man kan bli med i for å komme seg i arbeidslivet osv.. men du får aldri bli med der... ÅRRRR det e så TRIST, kjipt og F**** up!

Endret av redstar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...