madam_mim Skrevet 23. oktober 2010 #141 Del Skrevet 23. oktober 2010 Når ein kjenner seg for sliten for trening er det enten at du er sliten, eller at du er slapp/mentalt sliten/lat. Sjøl pleier eg å varma opp og prøvaom det funker. Så gir eg meg heller om det blir for ille eller kjenner at eg ikkje har dagen (skjønt av og til gjennomfører eg med sammenbitte tenner,ikkje så lurt egentlig). Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 23. oktober 2010 #142 Del Skrevet 23. oktober 2010 (endret) UKE 3, DAG 6 Trening 4x4 intervall løping. Pulsklokken viste 183 i makspuls og 350 kcal forbrent. Woho! Ferdig med all trening denne uken Jeg bryter ikke avtaler, så jeg og min samboer snørte på oss joggeskoene og møtte de andre jentene på idrettsbanen. Det var sykt pain. Vi snakker blodsmak og spysmak i munnen. Så til og med stjerner en periode. Har problemer med å komme høyere opp i puls. Så det får jeg ta som det kommer.Intervallene ble hvertfall gjennomført, og det føltes kjempedeilig etterpå! Nå har jeg masse energi!! Enig med dere at hvis kroppen ikke orker, så skal man høre på den. Men jeg følte i dag at jeg bare var sliten etter en lang dag og ville helst ligge på sofaen. Og det er ikke en god nok unnskyldning. Kroppen får hvile i morgen, etter jobb selvsagt Kosthold Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl melk og 1 dl vann Lunsj: 2 brødskiver med 6 skinkeskiver. 1 skyr. Noen gulrotbiter Mellommåltid: 1 eple Middag: 200 g karbonadedeig, squash, løk, sopp, mais, paprika og hakkede tomater Lørdagskos: 1 rosinbolle, 160 g godteri Totalt: 2080 kcal Ganske så høyt matinntak i dag. Rosinbollen ødela, hehe. Men jeg har sikla på bollen en hel uke, så måtte bare unne meg en i dag. Får faktisk litt dårlig samvittighet av å spise godteri en dag i uken. Føler at jeg ødelegger. Men jeg elsker godteri, så den ene dage i uken må jeg få lov Endret 23. oktober 2010 av -Sarah- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 23. oktober 2010 #143 Del Skrevet 23. oktober 2010 Flinkaa! Kos deg masse med godteriet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 24. oktober 2010 #144 Del Skrevet 24. oktober 2010 (endret) UKE 3, DAG 7 Tenk at jeg er ferdig med 3 uker med RYP! Cool Føler at jeg har blitt et helt nytt menneske! Jeg er ikke lat lenger. Jeg finner ikke på teite unnskyldninger lenger. Eller jo. Jeg prøver meg, men så tenker jeg bare at: nei, kutt ut, den der holder ikke mål! Trening har blitt en naturlig del av hverdagen, og jeg planlagger måltider Faktisk litt stolt av meg selv! Håper å få se resultater snart da.. Ivrig på å få meg sprettrumpe! Trening Hviledag Kosthold Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl melk og 1 dl vann Lunsj: 2 brødskiver med 6 skinkeskiver. 1 skyr. Noen gulrotbiter Mellommåltid: 1 eple Middag: 200 g karbonadedeig med 70 g fullkornspasta Kvelds: 1 skyr, 30 hasselnøtter Totalt: 1500 kcal Har nå laget proteinshake og havregrøt til i morgen tidlig. Skal nemlig trene før jobb. Hadde veldig lyst til å ha fri i morgen for å lese (tross alt eksamen om under 2 mnd!), men har vanskeligheter med å si nei når jeg blir spurt om å jobbe. Oppsummering av uken Mandag: RYP-styrke (spiste 1660 kcal) Tirsdag: 4x4 intervall spinning (spiste 1670 kcal) Onsdag: Hviledag (spiste 1600 kcal) Torsdag: RYP-styrke (spiste 1600 kcal) Fredag: RYP-styrke (spiste 1630 kcal) Lørdag: 4x4 intervall løping (spiste 2080 kcal) Søndag: Hviledag (spiste 1500 kcal) Nådde nesten alle målene: -3 RYP-økter -2 intervalløkter -Kun 1 spisedag -Variere maten (varierte middagene hvertfall!) -Gjorde ikke: øvelser som er bra for stabilitet i kne og hofter (Men tror det gikk bra likevel. Løp jo på lørdag, og fikk bare bittelitt vondt - fremskritt!) Mål for UKE 4 -3 RYP-økter (selvom jeg skal hjem på onsdag!) -2 intervalløkter (selvom jeg skal hjem på onsdag!) -Ta planken og sideplanken 2 dager -Holde meg til 1650 kcal daglig (selvom jeg skal hjem på onsdag!) -Kun 1 spisedag (selvom jeg skal hjem på onsdag!) Gleder meg til ny uke!! Endret 25. oktober 2010 av -Sarah- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 24. oktober 2010 #145 Del Skrevet 24. oktober 2010 Gratulerer med 3 uker ferdig! 1 uke igjen på 8 reps nå så skal du også ned på 4! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 24. oktober 2010 #146 Del Skrevet 24. oktober 2010 Takk Må si at jeg er skeptisk til kun 4 reps. Det kan da ikke være nok?? :klø: Liker mange reps jeg! Føler at musklene virkelig får kjørt seg. Men det er nok helt feil tankegang Snakket med sjefen nå og spurte om jeg kunne få fri i morgen likevel (selvom jeg sa ja til å jobbe akkurat, uff. Dårlig samvittighet). Så i morgen blir det koselig dag. Trene, lese og pakke til hjemreisen. Det blir litt endringer i treningsplanene. Må ta styrketreningen på torsdag i stedet for fredag, fordi jeg skal i begravelse på fredag. Liker ikke begravelser altså. Men da blir det styrke to dager etter hverandre neste uke også. Stakkars kroppen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 24. oktober 2010 #147 Del Skrevet 24. oktober 2010 Fira reps er meir enn nok bare vektene er tunge nok... Håper du får ein fin tur heim og ikkje ein alt for trasig begravelse... Kjenn etter kva kroppen seier,den gir nok beskjed om det blir for mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 25. oktober 2010 #148 Del Skrevet 25. oktober 2010 (endret) UKE 4, DAG 1 Godt i gang med uke 4! Etter kun 5 timer søvn, så klarte jeg å karre meg opp 5.45 for å trene. Men det var neimen ikke lett, og unnskyldningene kom som perler på en snor. Men ingen av de holdt mål, så da måtte jeg bare slenge på meg treningsklær og regntøy. Føltes godt etterpå da! Trening 45 min RYP-styrke (kl 6.30) Knebøy i stativ 35 kg x 10 35 kg x 10 35 kg x 10 Skråbenk med manualer 8 kg x 10 8 kg x 8 8 kg x 10 Sittende roing 31,5 kg x 10 31,5 kg x 8 31,5 kg x 9 Mageapparat 33,8 kg x 10 33,8 kg x 8 33,8 kg x 8 Arnoldpress med manualer 6 kg x 8 6 kg x 8 6 kg x 8 Sittende bicepscurl 7 kg x 8 7 kg x 8 7 kg x 7 Triceps nedpress i kabelapparat 20 kg x 8 20 kg x 8 20 kg x 8 Tricepsen er så utrolig grusom. Jeg skjelver allerede fra første rep! Klarer såvidt å fullføre. Vil så gjerne at grevinnehenget skal bli bly! Knebøyen er som vanlig et hat-objekt. I dag var det ganske mange som trente styrke (morgenfugler ass! ), og jeg liker best å ta knebøy mens jeg er alene der. En frykt jeg må klare å overvinne altså! Den var i hvertfall ganske så vond Glemte å ta planken og sideplanken i dag, men skal huske det på onsdag og torsdag! Kosthold Etter trening: 1 dl melk med 20 g sjokoladeproteinpulver Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl melk og 1 dl vann Lunsj: 1 brødskive med 4 skiver skinke, 300 g skyr, 2 egg Middag: Grønnsakskarbonader laget av: 200 g karbonadedeig, raspet gulrot, raspet kålrot, kål og en eggehvite. Og 40 g fullkornsris. Kvelds: 20 hasselnøtter, 1 skyr Totalt: 1630 kcal Spiste en sykt stor lunsj i dag, og ble stappmett! Er så sjeldent at jeg kjenner metthetsfølelse, så ble helt overrasket. Men jeg holdt meg mett helt til middag, woho! Er vel nesten bare på julaften, etter noen kilo med riskrem, at jeg føler metthetsfølelse Endret 25. oktober 2010 av -Sarah- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 25. oktober 2010 #149 Del Skrevet 25. oktober 2010 Du kommer til å bli så sterk, du! Jeg kjenner til det med å ha knebøy som hatobjekt jeg også. For det første mestrer jeg den ikke spesielt bra (trolig litt pga. mine lange bein, og da lang arbeidsvei), og for det andre synes jeg det blir kjapt sinnsykt fort. Pulsen slår i været. Kick-den-knebøyen-some-ass-Sarah! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 25. oktober 2010 #150 Del Skrevet 25. oktober 2010 Håper å bli sterk ja Og målet er å få sprettrumpe og stramme lår før sommeren 'Godt' å høre at flere er litt uvenn med knebøyen. Men da må vi bare holde fienden close Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 25. oktober 2010 #151 Del Skrevet 25. oktober 2010 Dæven du har viljestyrke! Søvnmagel er ein av dei få unnskyldingane eg bruker.... Som du kanskje har lest i boka mi brukte eg 10 månadar før eg hadde ei virkelig god øktmed knebøy. Eg tviler på at du får detlika trått,men husk at det er ein litt avansert øvelse som ein må finna sin måte å utføra på. Det blir bedre! LYKKE TIL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 26. oktober 2010 #152 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) God morgen! I dag sov jeg helt til 7.30! Det var planlagt altså, for jeg skal ikke trene før etter lunsj Hoppet på vekten, og den viste 53,8 kg Altså ned 0,6 kg siden forrige mandag. Burde nok ikke veie meg på mandager (pga spise-helg), så ser ikke på forrige ukes vekt som helt riktig. Men uansett, jeg fortsetter med samme kcal-inntak som forrige uke. Selvom denne uken helt sikkert blir anderledes pga hjemtur Ja, har skjønt at knebøyen er vrien for mange, og det var litt betryggende i høre. Trodde jeg var helt lost! Men da er det jo bare å glede seg til knebøyen og jeg blir bestevenner Funderte litt i stad. Mageapparatet og apparatet for sittende roing, er det i kilo? Eller en annen måleenhet? Synes det høres så mye ut med 33,8 kg på mageapparatet og 31,5 kg på sittende roing. Når veilederen skrev ut treningsprogrammet mitt, så skrev han kg bak altså, men begynte å lure litt nå! Endret 26. oktober 2010 av -Sarah- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 26. oktober 2010 #153 Del Skrevet 26. oktober 2010 (endret) UKE 4, DAG 2 Trening 4x4 intervaller spinning Dro alene på spinning i dag, følte meg litt tøff! Før hadde jeg aldri i livet dratt alene. Det var utrolig tungt i dag. Fikk melkesyre med en gang, og måtte kjempe noe sykt. På de tre første dragene så hadde jeg puls på 180, og på siste kom jeg opp i 183 på slutten. Måtte virkelig slite for å få høy nok puls i dag. Det hele tok 45 minutter, og pulsklokken viste 380 kcal forbrent Kosthold Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl melk og 1 dl vann. 1 egg Lunsj: 1 brødskive med 5 skiver skinke, 300 g skyr, 1 egg Etter trening: 1 dl melk med 20 g sjokoladeproteinpulver Middag: Spaghetti: 200 g karbonadedeig stekt med sopp, og 60 g fullkornspasta (har fortsatt ikke handlet inn ketchup) Kvelds: 20 hasselnøtter, 1 skyr Totalt: 1640 kcal Har nå laget proteinshake og frokost til i morgen. Styrketrening før jobb! Jobber til 14, og så må jeg hjem og ordne meg til flytur Jøye meg som jeg gleder meg til å komme hjem!! Blir så godt å se mamma og pappa igjen! Og katten, ikke minst! Snakker med han på telefon stadig vekk, men får litt lite respons der. Så skal bli godt å få snakke med han face to face Endret 26. oktober 2010 av -Sarah- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 26. oktober 2010 #154 Del Skrevet 26. oktober 2010 Wow, trente du både 4x4 intervaller og spinning i dag? Tøff du er som gikk på time alene! Blir godt å komme litt hjem kan jeg tenke meg. Håper du får senket eventuelt høye skuldre og slappet godt av med gode mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 26. oktober 2010 #155 Del Skrevet 26. oktober 2010 Nei, jøye meg! Jeg skrev feil! Ikke løping i dag Det er mye jeg må rekke mens jeg er hjemme, men skal nok få slappet av foran peisen også! Planen er følgende: styrketrening på torsdag, intervaller på fredag (+ begravelse), bursdag på lørdag og slappe av på søndag (+ hjemreise). Woho!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 26. oktober 2010 #156 Del Skrevet 26. oktober 2010 Flink på spinning! Kos deg masse hjemme! Kan tenke meg at du får litt mer ut av face-to-face samtaler med pus enn telefonsamtaler De er ofte ikke noe gode på sånne tekniske greier, med mindre det er knotting på tastatur og slikt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loxodonta Skrevet 26. oktober 2010 #157 Del Skrevet 26. oktober 2010 Flink du er! Morsomt å tenke tilbake på da du skulle teste for første gang! (Tenkte på det, siden jeg var der selv i dag ) som gikk alene på spinning! Har du begynt å få litt dilla der også eller? Hvordan går det med knærne forresten? Noen plan for å begynne å løpe igjen? Goooooooo tur hjem! Får håpe katten og resten av fam`en legger merke til muskla! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 27. oktober 2010 #158 Del Skrevet 27. oktober 2010 Takk jenter Hehe, ja var jo livredd før første spinningtime! Litt dilla nå ja Synes det er kjempegøy! Dødsvondt, men kjempegøy Kjenner ikke noe i kneet av å spinne, og løp jo intervaller på lørdag uten å kjenne noe før bittelitt på slutten. Så planen er å løpe 1 dag i uken, og spinning 1 dag. Og håpe at kneet synes det er greit Gjett om jeg skal flekse for familien a!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 27. oktober 2010 #159 Del Skrevet 27. oktober 2010 Det var nesten godt å lese at du ikke både hadde en 4x4- og spinningsøkt! Mine besteforeldre så i sommer at jeg hadde fått litt mer muskler, og deres kommentar det til var: det er bra at du trener, men vi synes ikke du skal bli like stor som Marit Bjørgen! - var ikke det dagens "kompliment" så vet ikke jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 27. oktober 2010 #160 Del Skrevet 27. oktober 2010 UKE 4, DAG 3 Nå er jeg trygt hjemme hos mamma og pappa! Helt fantastisk å komme hjem til et koselig hjem, glade foreldre, kosete pus og fyr i peisen Trening 45 min RYP-styrke (kl 6.30) Knebøy i stativ 35 kg x 10 35 kg x 10 35 kg x 10 Skråbenk med manualer 8 kg x 10 8 kg x 10 8 kg x 10 Sittende roing 31,5 kg x 12 31,5 kg x 11 31,5 kg x 9 Mageapparat 33,8 kg x 10 33,8 kg x 10 33,8 kg x 8 Arnoldpress med manualer 6 kg x 10 6 kg x 8 6 kg x 8 Sittende bicepscurl 7 kg x 8 7 kg x 8 7 kg x 7 Triceps nedpress i kabelapparat 20 kg x 10 20 kg x 10 20 kg x 10 Tungt i dag også gitt! Kosthold Etter trening: 1 dl melk med 20 g sjokoladeproteinpulver Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl melk og 1 dl vann Lunsj: 1 brødskive med 2 skiver skinke, 320 g skyr Middag: Spaghetti: 200 g karbonadedeig og 70 g fullkornspasta (har fortsatt ikke handlet inn ketchup) Kvelds: 20 mandler, 1 skyr, 1 eple Totalt: 1605 kcal Litt stolt nå. Mamma spiste sushi til kveldsmat, og pappa spiste hamburger fra McDonalds, men jeg holdt meg til min kveldsmat!! Mamma og pappa er helt sjokkerte over hvor forandret jeg er i hode og kropp. Flekset litt for dem, og de sa at de så skikkelig forskjell på armer og skuldre! De ble ganske ivrige, og jeg viste dem treningsprogrammet. De ble faktisk så ivrige, at i helgen skal vi sjekke ut treningsrommet som finnes på jobben til pappa. De vil begynne på RYP de og! Hvor morsomt er ikke det! I morgen er planen å teste ut treningssenteret i nærheten her. Håper alt går i orden der! yoga: Hehe, så søtt sagt av besteforeldrene dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå