Gjest nextlife Skrevet 25. mars 2008 #19321 Skrevet 25. mars 2008 Tacogryte med kineybønner og mais. Frisk salat og agurk,-og rødløkdressing til.
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2008 #19323 Skrevet 25. mars 2008 Tacogryte med kineybønner og mais. Frisk salat og agurk,-og rødløkdressing til. Hørtes godt ut! Oppskrift? Anses dette som et sunt måltid forresten?
Gjest Gjest Skrevet 25. mars 2008 #19324 Skrevet 25. mars 2008 Spagetti (eller ---pasta, har muligens ikke så mye spagetti igjen) med hjemmelagde kjøttboller i tomatsaus og enkel salat til.
Grissini Skrevet 25. mars 2008 #19325 Skrevet 25. mars 2008 Jeg har surret kyllinglår, hvitløk, paprika og løk i chilipaste. Over har jeg hatt god kyllingkraft og hermetiske tomater. Dette står og putrer nå, og jeg tilsetter mais når den nærmer seg ferdig. Jeg serverer suppen/gryten sammen med ris, en klatt rømme og godt brød.
Fakse Skrevet 25. mars 2008 #19326 Skrevet 25. mars 2008 Salmon and herb gnocchi, men vi lagde gnocchi av poteter og ikke av hvetemel. Veldig godt, men neste gang har jeg i mer grønnsaker enn det oppskrifta sier.
loffen Skrevet 25. mars 2008 #19327 Skrevet 25. mars 2008 Påskerester: Kyllinggryte med ris ispedd kjøttboller og ekstra grønnsaker. Ble da godt det også.
Mandel Skrevet 25. mars 2008 #19328 Skrevet 25. mars 2008 Risotto med grillet kyllingbryst og blandet, grønn salat
*Enigma* Skrevet 25. mars 2008 #19329 Skrevet 25. mars 2008 Fullkornspasta med karbonadedeig og tomatsaus med masse grønnsaker i.
Nilma Skrevet 26. mars 2008 #19333 Skrevet 26. mars 2008 Jeg har et andebryst liggende i kjøleskapet, får se hva jeg finner på med det.
Gjest kopikatten Skrevet 26. mars 2008 #19334 Skrevet 26. mars 2008 Jeg tror det blir en suppe mistenkelig lik den Eurydike spiste i går - fordi jeg har lyst på kikerter og vi har mye rotgrønnsaker og en chorizo (og ikke grønnkål eller spinat som jeg tenkte å bruke til).
Grissini Skrevet 26. mars 2008 #19335 Skrevet 26. mars 2008 Urte- og sennepsmarinert svinefilet med rotgrønnsaker og potetmos.
Gjest Eurydike Skrevet 26. mars 2008 #19336 Skrevet 26. mars 2008 Jeg tror det blir en suppe mistenkelig lik den Eurydike spiste i går - fordi jeg har lyst på kikerter og vi har mye rotgrønnsaker og en chorizo (og ikke grønnkål eller spinat som jeg tenkte å bruke til). Jeg savnet hakket bladpersille i suppen min, gjerne en solid bunt, så det anbefales, om du har. Her blir det litt endring i planene i dag - vi går for thai takeaway.
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2008 #19337 Skrevet 26. mars 2008 Jeg savnet hakket bladpersille i suppen min, gjerne en solid bunt, så det anbefales, om du har. Her blir det litt endring i planene i dag - vi går for thai takeaway. Takk for tipset Vi har bare kruspersille, det kan kanskje funke om jeg lar den koke litt (synes kruspersille fort bare smaker bestemorpoteter). Hadde du hvitløk i? Vi er for en gangs skyld tom for det og tror ikke vi drar i butikken før middag. Pølsa er relativt sterkt krydret, heldigvis.
Gjest Eurydike Skrevet 26. mars 2008 #19338 Skrevet 26. mars 2008 Takk for tipset Vi har bare kruspersille, det kan kanskje funke om jeg lar den koke litt (synes kruspersille fort bare smaker bestemorpoteter). Hadde du hvitløk i? Vi er for en gangs skyld tom for det og tror ikke vi drar i butikken før middag. Pølsa er relativt sterkt krydret, heldigvis. Ikke noe i veien med kruspersille. Jeg brukte hvitløk, ja, og litt timian. Men chorizo er jo som du sier temmelig sterkt i seg selv, så det blir mer enn nok smak av det. Jeg stekte forresten pølsebiter for seg i en egen panne, og hadde dem i suppegryten helt mot slutten av koketiden, sammen med all stekeoljen (som har mye smak, chorizo steker jo fint i sitt eget fett ). Dermed fikk suppen også fin farge fra den knallrøde oljen.
kamela Skrevet 26. mars 2008 #19339 Skrevet 26. mars 2008 Pølse og lompe, servert med rå løk (vi kjøpte visst litt mange pølserpakker til påske
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2008 #19340 Skrevet 26. mars 2008 Ikke noe i veien med kruspersille. Jeg brukte hvitløk, ja, og litt timian. Men chorizo er jo som du sier temmelig sterkt i seg selv, så det blir mer enn nok smak av det. Jeg stekte forresten pølsebiter for seg i en egen panne, og hadde dem i suppegryten helt mot slutten av koketiden, sammen med all stekeoljen (som har mye smak, chorizo steker jo fint i sitt eget fett ). Dermed fikk suppen også fin farge fra den knallrøde oljen. Ja, sånn gjorde jeg det også Det ble nok smak uten hvitløk (jeg surret en hakket løk i olje og timian før jeg tilsatte resten av grønnsakene, og hadde i litt tørket chili), men jeg kommer nok til å ha i et fedd neste gang likevel. Suppa ble veldig god, en grei vri på tradisjonelle norske grønnsaker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå