Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Gjest nextlife
Skrevet

Tacogryte med kineybønner og mais. Frisk salat og agurk,-og rødløkdressing til.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Tacogryte med kineybønner og mais. Frisk salat og agurk,-og rødløkdressing til.

Hørtes godt ut! Oppskrift?:)

Anses dette som et sunt måltid forresten?

Gjest Gjest
Skrevet

Spagetti (eller ---pasta, har muligens ikke så mye spagetti igjen) med hjemmelagde kjøttboller i tomatsaus og enkel salat til.

Skrevet

Jeg har surret kyllinglår, hvitløk, paprika og løk i chilipaste. Over har jeg hatt god kyllingkraft og hermetiske tomater. Dette står og putrer nå, og jeg tilsetter mais når den nærmer seg ferdig. Jeg serverer suppen/gryten sammen med ris, en klatt rømme og godt brød.

Skrevet
Salmon and herb gnocchi, men vi lagde gnocchi av poteter og ikke av hvetemel. Veldig godt, men neste gang har jeg i mer grønnsaker enn det oppskrifta sier.
Skrevet

Påskerester:

Kyllinggryte med ris ispedd kjøttboller og ekstra grønnsaker. Ble da godt det også.

Skrevet

Risotto med grillet kyllingbryst og blandet, grønn salat

Skrevet

Fullkornspasta med karbonadedeig og tomatsaus med masse grønnsaker i.

Skrevet

Eurydike sin grønnsakslasagne.

Skrevet

Mulligatawnysuppe og godt brød til.

Skrevet

Jeg har et andebryst liggende i kjøleskapet, får se hva jeg finner på med det. :)

Gjest kopikatten
Skrevet

Jeg tror det blir en suppe mistenkelig lik den Eurydike spiste i går - fordi jeg har lyst på kikerter og vi har mye rotgrønnsaker og en chorizo (og ikke grønnkål eller spinat som jeg tenkte å bruke til).

Skrevet

Urte- og sennepsmarinert svinefilet med rotgrønnsaker og potetmos.

Gjest Eurydike
Skrevet
Jeg tror det blir en suppe mistenkelig lik den Eurydike spiste i går - fordi jeg har lyst på kikerter og vi har mye rotgrønnsaker og en chorizo (og ikke grønnkål eller spinat som jeg tenkte å bruke til).

Jeg savnet hakket bladpersille i suppen min, gjerne en solid bunt, så det anbefales, om du har.

Her blir det litt endring i planene i dag - vi går for thai takeaway. :)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg savnet hakket bladpersille i suppen min, gjerne en solid bunt, så det anbefales, om du har.

Her blir det litt endring i planene i dag - vi går for thai takeaway. :)

Takk for tipset :) Vi har bare kruspersille, det kan kanskje funke om jeg lar den koke litt (synes kruspersille fort bare smaker bestemorpoteter). Hadde du hvitløk i? Vi er for en gangs skyld tom for det og tror ikke vi drar i butikken før middag. Pølsa er relativt sterkt krydret, heldigvis.

Gjest Eurydike
Skrevet
Takk for tipset :) Vi har bare kruspersille, det kan kanskje funke om jeg lar den koke litt (synes kruspersille fort bare smaker bestemorpoteter). Hadde du hvitløk i? Vi er for en gangs skyld tom for det og tror ikke vi drar i butikken før middag. Pølsa er relativt sterkt krydret, heldigvis.

Ikke noe i veien med kruspersille.

Jeg brukte hvitløk, ja, og litt timian. Men chorizo er jo som du sier temmelig sterkt i seg selv, så det blir mer enn nok smak av det.

Jeg stekte forresten pølsebiter for seg i en egen panne, og hadde dem i suppegryten helt mot slutten av koketiden, sammen med all stekeoljen (som har mye smak, chorizo steker jo fint i sitt eget fett :fnise:). Dermed fikk suppen også fin farge fra den knallrøde oljen.

Skrevet

Pølse og lompe, servert med rå løk (vi kjøpte visst litt mange pølserpakker til påske :)

Gjest Gjest
Skrevet
Ikke noe i veien med kruspersille.

Jeg brukte hvitløk, ja, og litt timian. Men chorizo er jo som du sier temmelig sterkt i seg selv, så det blir mer enn nok smak av det.

Jeg stekte forresten pølsebiter for seg i en egen panne, og hadde dem i suppegryten helt mot slutten av koketiden, sammen med all stekeoljen (som har mye smak, chorizo steker jo fint i sitt eget fett :fnise:). Dermed fikk suppen også fin farge fra den knallrøde oljen.

Ja, sånn gjorde jeg det også :) Det ble nok smak uten hvitløk (jeg surret en hakket løk i olje og timian før jeg tilsatte resten av grønnsakene, og hadde i litt tørket chili), men jeg kommer nok til å ha i et fedd neste gang likevel. Suppa ble veldig god, en grei vri på tradisjonelle norske grønnsaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...