Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Gjest Eurydike
Skrevet

Risotto med røkelaks, aspargestopper, erter, sitron og bladpersille. Leitz Riesling å drikke til.

Videoannonse
Annonse
Gjest Frk Åberg
Skrevet

I går: ovnsbakt steinbitfilet, risotto med sopp, forvellede brekkbønner, kirsebærtomater.

I dag: vi skal på besøk, og det har blitt varslet laks og ris.

Skrevet

Boeuf bourguignon med potetmos til.

Skrevet

Rester av lammelårmiddagen vi hadde på onsdag.

Gjest Gjest
Skrevet

Ovnsstekte landkyllinglår, men usikker på tilbehøret foreløpig. Enten tomat- og rødvinsbasert med blant annet limabønner, rødløk og rosmarin, eller mer (for oss) "vanlig" med gulrøtter, sellerirot og chevre.

Kommer til å bake sjokoladekake i kveld.

I morgen blir det viltgryte eller finnbiff med reinsdyrskav.

Skrevet

I dag har vi spist lettsaltet torsk med bacon, grønnsaker og poteter.

Gjest Gjest
Skrevet
Ovnsstekte landkyllinglår, men usikker på tilbehøret foreløpig. Enten tomat- og rødvinsbasert med blant annet limabønner, rødløk og rosmarin

Det ble denne, justert med vanlig bacon og oppdelte vanlige (økologiske) tomater, og frisk timian i tillegg til tørket rosmarin. Sist jeg lagde denne var jeg uten smakssans, så jeg fikk meg en veldig positiv overraskelse! Drakk et glass rødvin til av samme type som vi brukte i sausen (en eller annen sangiovese fra Toscana), det fungerte også veldig bra :) Anbefales!

(det eneste er at jeg stadig greier å "smelte av" skinnet når jeg bruner kyllingen...)

Skrevet

Min kjære har fullstendig "dilla" på bruschetta for tiden, så det ble det og en smaksprøve på potetene vi skal ha som tapas i morgen. (Hadde jeg for to år siden fortalt ham at han skulle spise vegetariske måltider, så hadde han sannsynligvis løpt så fort han hadde kunnet! :ler: Da jeg nevnte det i dag, så han bare på meg med et fåret blikk...).

Gjest Eurydike
Skrevet

I dag lager vi chiliburgere, med salat ++ og hjemmebakte hamburgerbrød. Og ovnsstekte potetbåter krydret med spisskummen og røkt paprikapulver.

For å gjøre opplevelsen komplett vurderer jeg en form for banana-split til dessert - vi får se. :lur:

Skrevet

Tomat-, chorizo- og spinatpizza

Gjest Gjest_Charlotte_*
Skrevet

Rester fra igår og dagen før .. dvs. deilig hjemmelaget pasta bolognese og mannens nydelige kyllingfilet med råstekte poteter og løk.

Dagen idag er alldeles nydelig, så den skal brukes på lang tur med mann og hund :) maten varmer vi ikveld ..

Gjest Gjest
Skrevet
Tomat-, chorizo- og spinatpizza

Hørtes godt ut :) Jeg kjøpte nettopp en ganske stor chorizopølse og tenkte å bruke noe i "uekte caldo verde" med spinat, men restene skal jeg jommen bruke på pizza. Hva bruker du av annet fyll og ost?

I dag blir det noe finnbiffaktig - med eller uten rømme i.

Skrevet
Hva bruker du av annet fyll og ost?

Egentlig ingenting annet. Det er pizzabunn, med hjemmelaget tomatsaus, chorizo (som jeg steker litt på forhånd), dampet og hakket spinat og så ost (manchego, hvis du har). Jeg mener å huske det også er ristede pinjekjerner i originaloppskriften, men jeg dropper det. :)

Gjest Gjest
Skrevet
Egentlig ingenting annet. Det er pizzabunn, med hjemmelaget tomatsaus, chorizo (som jeg steker litt på forhånd), dampet og hakket spinat og så ost (manchego, hvis du har). Jeg mener å huske det også er ristede pinjekjerner i originaloppskriften, men jeg dropper det. :)

Takk for svar :) Hørtes veldig godt ut.

Skrevet

Det ser ut til at det blir Fajitas i dag. Enkelt og greit. ;)

Skrevet

Vi får lammestek med fløtegratinerte poteter og grønnsaker hos svigermor.

Skrevet

Etter to dager med lammekjøtt i forskjellige varianter, og enda en annen variant i morgen, blir det pizza med kjøtt, sjampijong, oliven og bacon på den ene og kjøtt, oliven og pepperoni på den andre. Kanskje en irish coffee til dessert.

Skrevet (endret)

Hjemmelagde sterke hamburgere (bruker sambal oelek i kjøttdeigen), med salat, hamburgerbrød, og så lurer jeg på å lage Jamie Olivers pommes frites som ekstra tilbehør. Mette skal vi bli ja. Og en lettøl attåt.

Endret av Amity

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...