Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Når vi trenger å få brukt opp mye gulrøtter, lager vi puré av dem - da får man spist ufattelige mengder. :fnise:

Skrell og skjær gulrøtter i terninger og fyll en gryte til randen. Kok i saltet vann til de er møre, hell i dørslag, surr litt frisk ingefær i litt olje og mos det hele med stavmikser sammen med en smørklatt. Veldig godt til hvit fisk, eller stekt kylling. Tilsetter du kylling- eller grønnsakskraft og presset appelsin (eller klementin) får du en fin suppe.

Godt tips, det skal jeg forsøke :)

-

Idag blir det amerikansk gryterett med ris til.

Videoannonse
Annonse
Gjest Badiane
Skrevet

Først pastinakksuppe med karri (fra fryseren), deretter burgere av bl.a. andeavskjær og syltet grønnpepper servert med dampede aspargesbønner med hvitløk, ovnsbakte potetbåter, og saus av oksekraft og rødvin.

Skrevet

Vet ikke...må ha noe som går veldig kjapt.

Lurer på om det bare blir knekkebrød med skinke på. Hvis jeg ikke kommer på noe genialt på vei hjem.

Eller kanskje tomatsuppe?

Gjest nextlife
Skrevet

Ekte deilig hjemmelagd biff stroganoff, servert med rømmeklatt og hakket rødbeter og sylteagurk. Ris, en grønnsalat med mye frukt og agurk og rødløkdressing.

Skrevet

Taco. Det er egentlig fredagsmat hos oss når vi først har det, men siden sambo jobber helga, så ble det fredagskos i dag :)

Skrevet

Hjemmelagede bifteki med ovnsbakte potetbåter, gresk salat og tzatziki

Skrevet

Pannekaker med bacon, lønnesirup og selvplukkede rørte blåbær.

Skrevet

Skal til Oslo i dag så det blir bare pølse med brød/lompe før jeg hiver meg på toget :jepp:

Skrevet

I dag blir det taco med karbonadedeig...luksus ;)

Skrevet

Svinefilet i sjy- og rødvinssaus, smørdampede grønnsaker og hvitløkspotetmos.

Skrevet

Fiskepudding med rekesaus poteter og gulrøtter.

Gjest Badiane
Skrevet

Vi har hatt en cassoulet-lignende rett av bl.a. hvite bønner, tomater, andeconfit, fransk landpølse og bacon, med aspargesbønner til.

Skrevet

Pitabrød fylt med krydrete, stekte biter av kyllingfilet, salat, diverse grønnsaker og salsa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...