Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Idag ble det først grønn ertesuppe med parmesandryss og trøffelolje, grillet breiflabb surret i bacon med gulrotpure smaksatt med ingefær og appelsin, dampede asoargesbønner og litt fersk pasta. Liten etterrett med 2 oster, fikensennep og kjeks, og til slutt en dessert bestående av frisk frukt og gresk mandeljoghurt. :)

Skrevet
Risotto med spinat og fenikkel.

Det hørtes godt ut, hadde du noe mer tilbehør?

Jeg lagde hjemmelagd kyllingsuppe av rester og kraft fra i går.

Skrevet
Det hørtes godt ut, hadde du noe mer tilbehør?

Jeg lagde hjemmelagd kyllingsuppe av rester og kraft fra i går.

Forresten, jeg fant en antagelig liknende oppskrift her, og kan lage utfra den :) Men gode ingredienstips taes fortsatt i mot.

Gjest Eurydike
Skrevet (endret)
Forresten, jeg fant en antagelig liknende oppskrift her, og kan lage utfra den :) Men gode ingredienstips taes fortsatt i mot.

Jeg så nettopp på den samme oppskriften, og så risottoen for meg sammen med feks stekt kylling og ovnsbakte tomater. *under vurdering som søndagsmiddag*

PS: Ovnsbakt torsk/skreifilet med bacon e.l. rundt blir sikkert også godt i samme kombinasjon.

Endret av Eurydike
Skrevet

Takk for tips, Eurydike :) Jeg får prøve å huske på denne neste gang jeg kjøper fersk fisk, forhåpentligvis ikke så lenge til.

Skrevet

Jeg; Wok

Han; Kebabkjøtt, krydret ris og tzatziki

Skrevet

Stekt lyr med poteter, smør (?) og gulrotpuré (og jeg har lyst til å stappe koriander i nærheten av denne da jeg fortsatt har igjen en liten bunt :nei::lur: Kanskje jeg heller skal bruke opp persilla?)

Gjest Eurydike
Skrevet
Stekt lyr med poteter, smør (?) og gulrotpuré (og jeg har lyst til å stappe koriander i nærheten av denne da jeg fortsatt har igjen en liten bunt :nei::lur: Kanskje jeg heller skal bruke opp persilla?)

Gulrøtter er godt både sammen med både koriander og persille. :)

Jeg skulle faktisk selv hatt stekt fisk og gulrotpuré med frisk ingefær i dag, men dagsplanene er endret, så jeg får ikke gått innom fiskebutikken likevel. :grine:

Skrevet

Kamskjell med jordskokkrisotto. Grüner Veltliner til. :)

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Ja, det var den jeg brukte. Jeg spiste risottoen alene med brød til, men hvis jeg ikke bare hadde laget til meg selv, ville jeg nok tenkt på torsk, som Eurydike foreslo. Med bacon surret rundt blir det nok enda mer fristende for de som i utgangspunktet er litt skeptiske til spinat og fenikkel (som min samboer).

Skrevet

Murgh Makhani med basmatiris og hjemmebakt naanbrød.

Skrevet

Scotch Pie med båtpoteter, tomatbønner og grønn salat.

Gjest Eurydike
Skrevet

- Hummus på hjemmebakt landbrød (fra fryseren).

- En rest moussaka (også fra fryseren), gresk salat og mer brød.

Côtes du Rhône å drikke til.

Greit med litt reserveløsninger i bakhånd når dagen ikke forløper helt etter planen. :)

Skrevet

Det ser ut til at det blir wienerpølser med lompe. Enten go' og mager eller kyllingwiener.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...