Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Wok med strimlet svinekjøtt og grønnsaker (mest kål og gulrøtter da vi har et lager pga grønnsaksabonnement. Er det egentlig normalt å spise 4 kg gulrøtter i måneden, hver måned? Kommer vi til å bli oransje snart?...)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anerikke
Skrevet

Tror det blir ferdig grillmat fra Joker her nede. Mannen kjøper på vei fra jobb, og jeg skal bare sette på ris. Latskapen lenge leve!

Skrevet

Røkte kjøttpølser med poteter, makaroni og brun saus :)

Skrevet

Lasagne og salat med røde bønner, løk, tomater og sennepsvinagrette.

Skrevet (endret)
Wok med strimlet svinekjøtt og grønnsaker (mest kål og gulrøtter da vi har et lager pga grønnsaksabonnement. Er det egentlig normalt å spise 4 kg gulrøtter i måneden, hver måned? Kommer vi til å bli oransje snart?...)

Du spiser overhodet ikke mye gulrøtter :ler: Her går det med 2 kg eller mer i uka, og vi er bare to :sjenert:

Endret av SuperGjest
Skrevet

Mexicanske kjøttboller i tomatsaus, ris og en blandet salat.

Skrevet
Du spiser overhodet ikke mye gulrøtter :ler: Her går det med 2 kg eller mer i uka, og vi er bare to :sjenert:

Det er bra :ler: Vi er bare to vi også, da. Noen ganger føles det bare som vi må bruke gulrøtter til alle måltider for å få spist dem opp før neste ladning. Heldigvis er økologiske gulrøtter veldig gode, og i endel retter får man jo brukt mange i slengen...

Gjest Eurydike
Skrevet

Når vi trenger å få brukt opp mye gulrøtter, lager vi puré av dem - da får man spist ufattelige mengder. :fnise:

Skrell og skjær gulrøtter i terninger og fyll en gryte til randen. Kok i saltet vann til de er møre, hell i dørslag, surr litt frisk ingefær i litt olje og mos det hele med stavmikser sammen med en smørklatt. Veldig godt til hvit fisk, eller stekt kylling. Tilsetter du kylling- eller grønnsakskraft og presset appelsin (eller klementin) får du en fin suppe.

Gjest Badiane
Skrevet (endret)

Indiskinspirerte seikaker, gulrotcurry, raita og basmatiris.

Endret av Badiane
Skrevet

Tunfisk salat med: isberg, ruccola, rå løk, agurk, mais, paprika, soltørket tomat, jalapenos, sitronpepper, hvitløkspepper, tørket chili og kesam. Dansk rugbrød til.

Skrevet
Jeg ble fristet av fersk steinbit da jeg gikk forbi fiskedisken i går, så det ble stekt steinbit med persillepoteter og kremede grønnsaker i stedet. Pastagrateng i dag. :)
Gjest Eurydike
Skrevet

Jeg skal lage fiskekaker av fersk hyse i dag, med litt vårløk i. Tilbehør blir kokte poteter og rotmos (gulrot, kålrabi, sellerirot).

Skrevet

Vårruller, ris, wokede grønnsaker og søt chilisaus.

Skrevet

I dag blir det grønnsakssuppe med byggryn. Har egentlig lyst på fisk, men ikke tilgang på noe appetittelig, så da blir det vegetarmat i stedet.

Skrevet

Stekt laks krydret med sitronpepper, kokte poteter og surret løk i smør, gulrøtter og litt rømme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...