Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tyrkiske lammekjøttboller (hjemmelagde - ble veldig gode) med bulgur og kikerter og litt grønt (spinat og bladpersille). Kjempegodt, men syntes kanskje det manglet noe tilbehør?

Skrevet

Kyllingfilet fyllt parmesan, friske urter (basilikum og rosmarin) og hvitløk, servert med fullkornspasta, fløtehvitvinssaus med friske urter og soltørkede tomater i, og aspargestopper og cherrytomater. Til slutt et lite dryss med parmesan over.

Gjest Badiane
Skrevet

I dag blir det pai med bacon, purre og Philadelphia-ost, og salat med bønne- og linsespirer.

Gjest Gjest_Petronella_*
Skrevet

Idag skal vi ha Parmasurret kylling med sopp- og rosmarinfyll. Som tilbehør skal jeg lage ovnsbakte tomater med mozzarella.

Skrevet

Godt marinerte stekte kyllingvinger, blandet salat, maiskolber og bakt potet med diverse fyll. Tiramisu til dessert.

Skrevet

I dag blir det viltgryte med grønnsaker og poteter. Crumblepai til dessert.

Skrevet
I dag blir det pai med bacon, purre og Philadelphia-ost, og salat med bønne- og linsespirer.

Hørtes ganske godt ut :) Har aldri laget pai, men har fått pai-form, har du oppskrift?

Skrevet

Hørtes ganske godt ut :) Har aldri laget pai, men har fått pai-form, har du oppskrift?

Gjest Badiane
Skrevet

Dette er en spise-opp-det-som-er-i-kjøleskapet-pai, så jeg har ikke oppskrift, dessverre. :) Men jeg bruker denne paibunnoppskriften (dvs. 2/3 av den, med 2 dl hvetemel og 100 g smør).

Nå har visst noen spist opp Philadelphia-osten, så det blir i stedet en blanding av gouda og parmesan på toppen. Hvis jeg skulle brukt Philadelphia, ville jeg tilsatt den i bollen først, og gradvis pisket inn fløtemelk, og tilsatt egg (3-4 stykker) til slutt. Det vil ellers bli klumper i eggestanden (ikke at det er så fryktelig farlig, da.) Baconet og purren må selvfølgelig stekes før de has over i paiskallet.

Skrevet

Gryte med kyllinglår og blant annet butter beans, rødløk, hvitløk og rosmarin (fra BBC-matbladet, men dropper pancettaen både fordi vi ikke har det i butikken her og jeg tror retten blir mettende nok for to forkjøla mager uansett).

Skrevet

Marrokanske kjøttboller i tomatsaus m/ris og salat :)

Skrevet

Svinefilet med resten av sausen fra i gårog ovnsstekte potetbåter med pesto servert med cherrytomater, aspargestopper og sukkererter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...