Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kylling i ildfast form og påskeegg i lilla pakke til dessert. Namme...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Marokkansk kylllingtagine med couscous til. Crème de marron med vispet krem til dessert.

Skrevet (endret)

I går: schnitzel fyllt med parmesan og skinke, servert med potetbåter, fløte- og hvitvinssaus, aspargestopper, paprika og sukkererter.

I dag: carbonarainspirert pasta, servert med purre, soltørkede tomater, pinjekjerner og asparges i tillegg.

Endret av *Enigma*
Skrevet (endret)

Og idag blir det entrecotte :sikle:

Endret av Reka
Skrevet

Fajitas med kjøttdeig i dag.

I går: Burger King

Fredag: Pølse og brød.

Gjest Badiane
Skrevet

Her blir det restemat: Først reker vendt i resten av sausen fra en fiskecurry som jeg laget tidligere i uka og frøs ned, sammen med isbergsalat. Deretter store ravioli fylt med rester av kylling, sopp og bacon fra i går med en enkel tomatsaus til, samt strimlet fennikel og kål med sitrondressing. Smuldrepai med epler til dessert.

Gjest Eurydike
Skrevet

Vi har hatt moussaka (med grillede aubergineskiver og lammekjøttdeig), gresk salat og nybakt italiensk landbrød. Denne spanske rødvinen å drikke til.

Som en liten forrett tjuvsmakte vi på det lunkne landbrødet, smurt med pâté med sopp og armagnac, samt litt rødvin til. :sikle:

Skrevet

Kyllinglår og indisk ris tror jeg.

Kanskje raita også.

Og woka grønnsaker?

Skrevet

I dag tror jeg det blir stekt laks med fløtegratinerte poteter.

Skrevet

Hjemmelagede kjøttkaker i brun saus med poteter, erter, gulrøtter og karamellisert løk.

Skrevet

Stekt ørret med agurksalat, poteter og smeltet smør. :sikle:

Gjest Eurydike
Skrevet

Tomatbasert suppe med bacon, runner beans (likner forvokste sukkererter, og kalles prydbønner på norsk, tror jeg), bladspinat og limabønner. Parmesandryss og litt basilikumolje på toppen.

Skrevet

I dag; fullkornsspaghetti med pepperoni/paprika/(lettere) creme fraiche/hvitløk-saus. Nam!

Skrevet

Svinekoteletter med poteter,brun saus og surkål. :) Fristet med litt skikkelig husmannskost idag.

Skrevet

Fiskesuppe med grove rundstykker.

Skrevet

En heller smakløs og svett quiche med salat på et kjøpesenter...skuffende dårlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...