Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hjemmelagd kyllingsuppe med rester av gårsdagens ovnsstekte kylling og kjøttbiter fra det kokte skroget. Gulrøtter, purre, selleri og persille. Regner med at den blir kremet, dagen tatt i betraktning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elgmedaljong med rødvinsaus og mandelpoteter. :sikle:

Gjest Badiane
Skrevet

Pizza med spinat og egg, med champignon og løk, og med champignon og fransk landpølse. Coleslaw til (og før og etter).

Skrevet

Han: Lungemos, poteter, rødbeter

Jeg: Wok

Babyen: Middagsglass: Grønnsaker og lam

Skrevet

Kremet spinatsuppe med eggebåter. Rundstykker til.

Skrevet

I dag blir det noe så kreativt som pølser og potetmos. :spise:

Skrevet
Suppe av bacon, rotgrønnsaker, byggryn, limabønner og masse hakket bladpersille.

Oppskrift? :-)

Skrevet
Først squashkaker med feta, og dillyoghurt. Deretter marokkanskinspirert kyllinggryte med bl.a. hermetiske tomater, appelsinsaft, appelsinskall, spisskummen og kanel, med couscous og revede gulrøtter med appelsin.

Har du en oppskrift på dette til meg? hørtes nydelig ut!

Skrevet

Hjemmelaget potetmos, revne gulerøtter og røkte pølser av kylling og kalkun.

Skrevet
Løk quiche med grønn salat til

Mmm det hørtes godt ut. Tror jeg må lage løkpai i morgen! Hadde kikert / tomatgryte med couscous i dag.

Gjest Badiane
Skrevet (endret)
Har du en oppskrift på dette til meg? hørtes nydelig ut!

Jeg har ikke oppskrift, dessverre - begge deler bare ble til av seg selv. Men jeg kan gi sånn cirka-intstruksjoner: )

Squashkaker:

1 middels squash, revet

2 vårløk, hakket

ca. 100 g feta, smuldret

2 fedd hvitløk, finhakket

1 egg

Nok hvetemel til å få en fin røre (det er sikkert bedre å bruke brødrasp, da det ikke trenger å varmebehandles)

Salt den revede squashen, ha den i et dørslag med vekt en stund slik at mest mulig vann renner ut. Skyll av saltet, og tørk godt. Bland alle ingrediensene, og form til flate kaker (NB! røren bør brukes med én gang, ellers vil squashen gi fra seg enda mer vann og gjøre den tyntflytende). Stek dem i olje på middels varme. Server med matyoghurt iblandet masse hakket dill.

Kyllinggryte:

Stek en finhakket løk på middels varme til den blir myk, Tilsett 2-3 fedd finhakket hvitløk. Ha oppi en kylling som på forhånd er delt i åtte deler og brunet i en stekepanne, en boks hermetiske tomater, saften av litt mindre enn en halv appelsin, 3-4 remser appelsinskall (bare det orange, ytterste laget), et par teskjeer malt spisskum, en kanelstang (tas ut hvis gryten begynner å få nok kanelsmak), og litt finhakket chili. La koke en time eller så Tilsett en boks avrente og skylte kikerter en fem minutters tid før servering.

Edit: Vi tilsatte grillet paprika i strimler sammen med kikertene. :)

Endret av Badiane
Gjest Grafica
Skrevet

Blir enkelt idag; marinert kyllingfilet og chips. Dårlig råd denne uka ;P

Skrevet

Rester av hjemmelagd kremet kyllingsuppe, i dag med karri, ris og kidneybønner. Godt og varmt og enkelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...