Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forrett: Melon med serranoskinke

Hovedrett: Marinert ytrefilet av storfe med bakt potet, kryddersmør og asparges

Dessert: Møvenpick sjokoladeis

Nam nam:) Blir litt ekstra idag siden vi har vært litt late og spist mye kjip mat i det siste...

Skrevet

Har en hel liveche-kylling og er usikker på om vi skal helsteke eller dele den opp (har vært fryst). Egentlig skulle vi få besøk, men planene er endret, så da sitter vi to stk med en dyr kylling på 2,5 kg og vet ikke helt... Men regner med å skjære av bryst, vinger og lår og koke kraft på resten, så blir det vel suppe i morgen.

Skrevet

I dag blir det burger fra gatekjøkkenet. Spiser det kanskje 2 ganger i året, og det 2 gangene er det faktisk godt :gjeiper:

Skrevet

Biffsnadder av entrecote og løk, sopp og paprika. Hjemmelaget bernaise og ovnsbakte poteter til.

Skrevet

Biff med fløtegratinerte poteter, stekt sopp og løk og tomatsalat. Og god italiensk rødvin til.

Gjest Badiane
Skrevet

Først squashkaker med feta, og dillyoghurt. Deretter marokkanskinspirert kyllinggryte med bl.a. hermetiske tomater, appelsinsaft, appelsinskall, spisskummen og kanel, med couscous og revede gulrøtter med appelsin.

Skrevet

Skal lage lammegryte idag....indisk kanskje og noe med aubergin...har tre stykker i kjøleskapet..

Skrevet

I dag skal jeg prlve meg på lammelåret jeg kjøpte i går.

ALdri laget det selv før, bare smakt det en gang i jula, og syntes det var kjempegodt!!

Gleder meg.

Blir lenge å vente da. Den skal stå i ovnen i 5 timer, og den ligger på kjøkkenbenken ennå. :)

Skrevet

I dag blir det baller, vossakorv, kålrabistappe og poteter.

Gjest Eurydike
Skrevet

I går laget vi jambalaya, med kylling, bacon og ferske reker.

I dag blir det indisk vegetarmiddag: Rødbetcurry, blomkål bhaji, basmatipilaff med hele krydder, frisk tomat- og korianderchutney og nybakte naanbrød.

I stedet for fastelavnsboller skal vi dessuten ha en lett fornorsket variant av cream tea, med scones, pisket krem og snarkokt syltetøy av jordbær og bringebær med vaniljestang. En matsøndag i det britiske samveldets tegn, med andre ord. :eeeh:

Skrevet

I dag blir det kyllinggryte til middag og vannbakkels med fyll (bringebærkrem) til dessert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...