Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest bamsemums
Skrevet

marinert svin indrefileet med fullkornspasta og grønnsaker til.

Skrevet

Fullkornsspagetti med ferske reker, hvitløk, rød chili, persille og sitron (og/eller litt hvitvin?).

Skrevet

I dag blir det hjemmelaget tortillasuppe med revet cheddar og rømme i. Og så hvitløksbrød til.

Skrevet

Bakt potet med masse stæsj oppi.

Skrevet

Jeg er ganske sløv i kveld, så det blir pizzaboller.

Skrevet (endret)

Taco-wraps. M-mm! Prøvde noen nye wraps med chili og jalapeño, de var virkelig gode.

Endret av Zaphireh
Skrevet (endret)

Chicken tikka med masse kylling, nan-brød og fullkornsris :hoppe:

Endret av Miros
Skrevet (endret)

I dag er vi invitert bort på middag, og det eneste jeg vet er at jeg skal ta med boller siden det er fastelaven, hva som står på menyen aner jeg ikke.

Edit: trykkleif

Endret av Brunhilde
Skrevet

Rester av kikertgryte med flatbiff av storfekjøtt fra i går. Skal spice den opp littegrann, siden den ikke var så sterk som jeg trodde den var. Ha oppi litt chili paste, littegrann mer chili og litt mere hvitløk så blir det nok bra. I dag serveres den med spinat og hvis jeg får tak i: nan-brød.

Skrevet

I dag skal vi ha provencalsk kyllinggryte med potetmos til. Tiramisu til dessert.

Skrevet

I dag blir det svinefilet, fløtegratinerte poteter og broccoli.

Skrevet

I går: Suppe av kveitekraft, hvitvin, pastis, fennikel, safran og en liten fløteskvett til forrett. Ovnsbakt kveite panert med dijonsennep, brødsmuler, sitronskall, hakket fennikelgress og persille, servert med beurre blanc, spinat og squash til hovedrett. Eplekompott og sabayonne med pineau des Charentes til dessert.

I dag: Biff av ytrefilet med pommes frites, aspargesbønner og stekt champignon. Og så blir det enten rødvinsaus eller lettrømme rørt med litt revet pepperrot.

Skrevet

Økologisk entrecôte, ovnsbakte mandelpotetbåter, braisert spinat, ovnstørkede tomater med oregano og jordskokkpuré med trøffelolje. Pluss denne rødvinen.

Ellers er planen nybakte scones med krem og rørte bringebær/blåbær til dessert (alternativ til fastelavnsboller). Ikke akkurat perfekt menysammensetning med en såpass mettende avslutning etter kraftig biffmiddag, vi får se hva det blir til. På den annen side: i morgen begynner fasten. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...